Jump to content

I - 2.4.1.2. Още за „Началото” ни Вселената.


Recommended Posts

I - 2.4.1.2. Още за „Началото” ни Вселената.

От друга страна в средата на XX век, например Голд, Бонди, Хойл и Нарликар представят серии от теории за стационарния космос, в които се застъпва възгледът, че вселената винаги е съществувала, а материята се създава непрекъснато, за да се поддържа плътността на разширяващата се Вселена. Скоростта на създаване на нужната материя е невероятно малка - „един атом на кубически метър за 10 милиарда години!” [5].

Това означава, че „няма истинска възможност тази теория да бъде проверена чрез наблюдения” в рамките на нормалните измерения на времето от жителите на планетата Земя. А Бог непрекъснато свидетелства за своето управление на създадената от Него Вселена - локално и глобално с Природните явления и чрез фината настройка на Вселената. Това го обясняват (ако не може да се счита, че го доказват) българският физик академик Божидар Палюшев [4а] и английския професор Д-р Джон Ленокс [6], и двамата преподаватели по философия на науката съответно в Лондон и Оксфорд.

Според академик Палюшев, „от гледна точка на типологични съображения могат да се изведат някои конкретни частни диференциални уравнения, описващи възможния вид на космологичния член в уравненията на Айнщайн от общата теория на относителността (ОТО). Но този космологичен член не се разглежда като константа, а като функция на мястото в пространство-времето и на метриката му. Полученият по този начин вид на космологичния член може да се използва за получаване на различни класове решения на уравнения на Айнщайн в ОТО за глобално или местно управление на природните явления. Това съответства на влиянието на т. нар. в математиката начални и крайни условия за решение на уравнения. Едно такова уравнение (37) Божидар Палюшев е посочил в [4а], стр. 510, в което космологичният член се разглежда като функция на мястото „х“ и на метриката ,,g” на пространството от вида ламбда λ (х, g). В посоченото уравнение (37) фигурира и тензорен оператор G, чиято форма се определя също от топологичните особености на пространството. Според физика Палюшев уравнение (37) показва в явен вид свободата на Твореца да изменя по свое желание вида на космологичния член λ (х, g), с което Той (Бог) може да управлява глобално и покаяно Собственото Си Творение - Вселената и Природните явления. В опит за критика към българския физик, негов колега е споменал, че „уравнение (37) му напомняло уравнението на Уилър - Де Уит от космологията” [4а], стр. 511.

Б. Палюшев разкрива възможността за влияние върху глобалната и локални физическа структура на материалната вселена чрез ефективна промяна в структурата на физическия вакуум, посредством влиянието на информационното торсионно поле (виж за невероятните свойства на торсионните полета на стр. 44-50) и което се описва с влиянието върху космологичния член в уравнения от общата теория на относителността на Айнщайн.

Според Б. Палюшев добавянето на космологичния член е всъщност е най-голямото достижение на Айнщайн, предугадил десетилетия напред появата на новата линия (направление) в научното познание, която представлява най-радикалната промяна в историята му, надхвърляща мащаба на промяната на възгледите ни, произтичащи от самите теории на относителността.

Въпросното влияние върху космопогичния член е описано с помощта на уравнение (37), „изведено в рамките на осем аксиоми на коригирания вариант на теорията на торсионните полета” [4а]. Най-важният извод от този вариант, описан в [4а] с, че торсионното взаимодействие е израз на специфична форма на физичното поде, което пренася информация от особен тип без осезателното присъствие на измерима в опита енергия. Това уравнение разкрива фактически една реална възможност Творецът да въздейства върху физическия свят посредством Словото Си (информационен торсионен сигнал), т.е. посредством информацията, заложена от Него в торсионното поле, което ние не познаваме по принцип.

Оказва се, че в коригирания вариант на теорията на торсионните полета нестационарността на вселената се свежда не само до нейното динамично разширение, но също така и до възможността ги да промени радикал но своята структура чрез взаимодействието от страна на външен за нея фактор - Словото на Бога като торсионен сигнал. Това е едно НАУЧНО ПОТВЪРЖДЕНИЕ на казаното в БИБЛИЯТА, Новият Завет, Светото Евангелие от Йоан, 1:1-3: „В началото бе Словото; ... Бог е източникът на информационния торсионен сигнал, с който Той може да управлява, да видоизменя Творението Си. Човешкият разум обаче не е в състояние да разкрие смисъла на информацията, заложена в торсионното поле което Бог създава чрез Словото Си, нито да разкрие как тази информация влияе върху Творението чрез видоизменението на космологичния член от уравнение (37) в [4а]. И това е така, защото за да получи някакво точно решение на това уравнение, човек трябва да познава граничните (начални и крайни) условия, които се определят всъщност от Самия Творец чрез Словото на Бога. По този начин реалната „Вселенапридобива вида на „интелигентно моделиране”, която се пише с главна буква „В”.

Д-р Ленокс коментира в [6] следното:

„Никои учени твърдят, че ние не бива да търсим причина за началото на Вселената, тъй като такава (т.е. причина) няма”. Но дори и атеистичният диалектически материализъм е приел, че няма следствие без причина. Тяхното твърдение се основава на възгледа, че „тъй като всяка верига от разсъждения трябва да започне отнякъде, бихме могли и да започнем със съществуването на вселената”. Но този възглед или мироглед е разновидност на току що (по-горе) споменатата теория за стационарния космос, за която бе пояснено, че не може да бъде проверена чрез наблюдения - основен метод на изследване, използван от светската наука.

А цитираният (в [6]) (от Д-р Джон Ленокс) Е. Тритън [80] пише: „Нашата вселена е просто едно от нещата, които от време на време се случват”.

Към оценката на Д-р Ленокс, че такова твърдение не звучи достатъчно научно, може да се добави следното: Според диалектическия материализъм „случайност е това, което може да се случи, но може и да не се случи“, т.е. това е вероятност, която съгласно едноименната теория (на вероятностите) в математиката заема стойности между 0 и 1 (нула и единица) P{t} = 0-:-1 или между нула и 100%. Следователно, наличието на елемента случайност, респективно вероятност, е самоопровержение на този възглед, противоречаща сама на себе си идея, защото няма никакво детерминира не (определение, гаранция) за твърдения, свързани със случайност. Д-р Джон Ленокс и философът Кийт Уорд намират също за твърде странно „да мислим, че има причина за всичко, освен за това най-важно от всички неща - съществуването на самата Вселена“.

А по повод на възгледа на Питър Аткинс за самоорганизация на време пространството във Вселената Д-р Ленокс обяснява: Аткинс не приема хипотезата за Бог като причина - като Творец на Вселената. Аткинс нарича самоорганизацията на времепространството „космически връзки за обувки”, като я свързва с противоречащата сама на себе си идея за човек, който се опитва да се изправи, като се дърпа за връзките на обувките си.

И относно тази хипотеза на Питър Аткинс философът Кийт Уорд от Оксфорд заключва: „Между хипотезата за Бог и хипотезата за „космически връзки за обувки” няма конкуренция. ... - които се опитват да се издърпат за връзките на обувките си, са завинаги обречени на неуспех“

Д-р Джон Ленокс отбелязва също:

„Нито вселените, нито сладкишът на леля Матилда се самосъздават или обясняват”.

„Науката не може да отговори на въпроса защо има Вселена”.

На този въпрос може да отговори най-добре нейният Създател. И този отговор сдаден чрез Библията, Старият завет, първата книга на Мойсей „Битие”, глава 1 и 2.

Според Д-р Джон Ленокс има твърдения, на които можем само да се чудим. Например, че „теорията или законите извикват нещо в съществуване”. Законите, които ние откриваме, сами по себе си не могат да предизвикат нищо. В света, в който аз живея, простият аритметичен закон, че 1+1 = 2, сам по себе си никога не е сътворил нещо и със сигурност никога не е добавил пари в банковата ми сметка. Ако аз сам никога не внеса пари в банката (причината за да има пари в банковата сметка) и просто оставя законите на аритметиката да произведат пари в сметката ми, ще си остана банкрутирал до края на живота си (следствието - няма пари в банковата сметка).

Има известна ирония в някои исторически факти по отношение на мирогледа на хората за развитието на светската наука [6]:

- през XVI век някои хора - теисти са се съпротивлявали на напредъка в науката, защото е изглеждало, че нейното развитие застрашава вярата в Бога;

- през XX век някои научни идеи за начало срещат съпротива на а т е и с т и, понеже заплашваш да подкрепят вярата в Бога.

Нека се спомене още веднъж, че НЯКОИ ИЗСЛЕДОВАТЕЛ И ИЗРАЗЯВАТ НЕ САМО НАУЧНИ, А И ЛИЧНИ УБЕЖДЕНИЯ И СВЕТОГЛЕД, КОИТО ПРОТИВОРЕЧАТ НА ДРУГИ ТАКИВА.

Например в някои светски науки има противоречиви твърдения, поради факта, че познанието е ограничено.

Може би затова Д-р Джон Ленокс казва, че „науката винаги е до известна степен приблизителна” [6], с.28.

Но Учителят Петър Дънов - Beinsa Douno е казал, че „в противоречията се крие нещо велико”.

С противоречията ограниченото познание непрекъснато се коригира, попълва, тъй като то се придобива с много труд и пот в сравнение с неограниченото знание на Божествената наука, респективно на Бога.

За тази противоречивост на светски науки любознателният читател може да прочете например в книгите „Творил ли е Бог с еволюция?“ с дълбока аргументация на професор Д-р инж. Вернер Гит от Германия [5] и „Погребала ли е науката Бога?” на професор Д-р по философия от Оксфордския университет Джон Ленокс [6], където има „критичен анализ на съвременни мисловни схеми” на твърдения на светска наука и теология, натурализъм (сроден с материализма) и теизъм.

Тук само ще се спомене отново, че отговорът на тези въпроси - заглавия на интересни книги е „не”.

В ранните времена на съвременната наука учени като немския астроном Кеплер (1571-1630), английските физици Ню то и (1642-1727) и Максуел (1831-1879) са вярвали в разумния Бог - Творец, чийто замисъл е Космосът (Вселената).

В някои пови направления на съвременните науки тази вяра на учени е вече като убеденост [4] и [12], защото има факти (процеси, явления и събития), които говорят за съществуването на Твореца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...