Jump to content

I - 2.4.2.2. Основни въпроси ни антропологията. Противоречия и аналогии между религия и светски теории за произхода на човека.


Recommended Posts

I - 2.4.2.2. Основни въпроси ни антропологията. Противоречия и аналогии между религия и светски теории за произхода на човека. Четири въпроса и отговорите им в Библията.

Въпроси на антропологията (науката за човека с поглед към неговата физическа природа) са разгледани от гледна точка на ученията на еволюцията, Библията и „научни възражения” в отделен раздел на книгата на Вернер Гиш [5].

Тук ще бъдат коментирани само някои основни и важни според автора на настоящата книга въпроси за изграждане на практическа философия на Живота.

Естествено, не може да не се постави на първо място въпроса за произхода на човека.

Съгласно учението за ЕВОЛЮЦИЯТА в лицето на Рунерг Ридл човекът не е бил планиран”. Причинно - следствените вериги на предпоставките за възникването на човека се събират случайно, но последиците от тяхната среща са главно необходимост... Случайностите на очовечаването се крият в непредвидимостта на срещата на причините за него.

Лауреатът на Нобелова награда Жак Моно разглежда „нашето съществуване като резултат от разиграване на лотария” [5]. Или прозира следствие без причина, което се отрича дори и от атеистичния диалектически материализъм.

В известната книга „Произходът на човека” английският учен Чарлз Дарвин (1809-1882) обобщава, че „човекът произхожда от една по-нискоорганизирана форма на живот” и в своята еволюция преминава през междинни форми.

Според съвременното учение за еволюцията родословното дърво на човека започва от простите неорганични молекули - „първичен бульон”, следват едноклетъчни и многоклетъчни междинни форми, маймуни, хора.

НАУЧНИ ВЪЗРАЖЕНИЯ срещу такива твърдения са:

1) Липсват междинни форми между вкаменелостите [5].

2) По информационно-теоретични причини никога няма да има родословно дърво на човека, което да бъде филогенетично (биогенетично) обосновано - от историята на развитието на органичните форми в течение на цялото време от съществуването им на земята. Причината е, че в еволюционната система няма източници на нова информация за устройството на организмите [5].

3) Не е наблюдавана еволюция на маймуна в човек.

Затова генетикът Стив Джоунс отбелязва: „Едно шимпанзе може да има 98% същата ДНК като нашата, но това не го прави 98% човек - то е и си остава шимпанзе.” [48]. В съзвучие с това становище, в предния раздел 1 - 2.4.2. / на стр. 175 бе пояснено, че животът и наследствените характеристики не се обуславят само от ДНК.

А по този въпрос Веемировият Учител но ТЕОСОФИЯ Петър Дънов - Beinsa Douno е казал, че има инволюция на човека в маймуни.

В БИБЛИЯТА са посочени три фази на сътворението на човека:

1) План - В началната фаза на всеки творчески акт се оформя намерение, изгражда се концепция, оформя се план и се декларира воля за неговото осъществяване. Божието намерение (концепция - план) е ясно изразено в Битие 1:26: ... Божията воля е изрично декларирана в Откровението на Йоан 4:11: ... Тези две свидетелства от Стария и Новия Завет на Библията противостоят на необоснованото случайно възникване на човека чрез еволюция в течение на милиони години.

2) Изпълнение - И най-добрите намерения, концепции и планове са безполезни, ако не бъдат осъществени на практика. Но Бог е изпълнил това, което е възнамерявал да направи:

а) „И Бог създаде човека (първият път) по своя образ; по Божия образ го създаде; мъжки и женски пол ги създаде” [1], Старият Завет, Битие 1:27.

А технологията в процеса на създаване на втория човек се описва в друг стих на Битието 2:7:

б) „И Господ Бог образува човекът (вторият път) от пръст из земята, и вдъхна в ноздрите му жизнено дихание;”

Така се надниква в изпълнението на създаването: човек е сътворен от Бога. Пие сме желани; Ние сме Негово дело!

3) Резултат - Чрез синтеза на „тялото от пръста” и „Духа от Бога” възниква Неговото създание - човека:  и човекът стана жива душа” [1], Старият Завет, Битие 2:7. Това е вторият човек, Адам на грехопадението, чийто наследници сме пие хората на Земята.

Но чрез този Божествен дар - Божественото дихание - частицата от Божия Дух, човекът е значително издигнат над животинския свят. Оставен на свобода за избор на поведение човекът ще претърпи следното развитие:

- към „Божие подобие”, общуване с Бога чрез мисъл, говор и молитва, творческо мислене и свободна воля да развива личността си, но ще бъде създаден чрез Него” [1], Новият Завет, Послание на апостол Павел към Колосяните I: 16, но

- създаден и „за Него” - хората да бъдат Божии чеда, когато вярват в Неговото име [1], Повият Завет, Светото Евангелие от Йоана, 1:12, вечно създание - неговото съществуване никога не се прекратява, дори и след физическата смърт - многократно прераждане на човека по пътя към съвършенство за да му служи съгласно Неговата воля;

- от тленното тяло ще възкръсне нетленно [1], Новият Завет, 1. Послание на апостол Павел към Коринтяните, 15: 42 - възкресение на човека, когато избере вечния живот, или ще остане тленно с мъки в Невидимия свят, когато е гледал е пренебрежение на другите хора по време на земния си .живот, не се е покаял и не е молил Бог за прошка и по този начин е избрал вечната смърт [1], Новият Завет, Светото Евангелие от Лука, 16:19-31.

Човешкият Дух е част ш/а от Божия Дух, а човешката душа е синтез на плътта на питото и тази частица от Божия Дух. И понеже Божият Дух е вечен, строго погледнато и човешкият Дух като частица от Него е вечен. Следователно всеки човек има заложено в него нещичко Божествено, което трябва да го открие в себе си и да го развива - „да познае себе си Това е воля Божия, а „в изпълнение на волята на Бога е силата на човешката душа „ - гаранция за щастлив живот на човека на Земята (виж глава 111, раздел 111-3).

Или Библията ни представя човека като същество, сътворено лично от Бога.

НАУЧИЛ АНАЛОГИЯ: Описаните на стр. 182 три фази на сътворението на човека съответстват на трите етапа на инженеринговата дейност при създаване на технически изделия: предшествана от една планираща идея при проектиране, изпълнение на проектираната конструкция в производство и наблюдение на резултата в експлоатация.

Нереалистично и противоречащо на опита е да се приеме, че тъкмо при Сътворението е липсвал план.

Всички еволюционни концепции са безнадеждно затънали в материализма (виж третата теза „бна материалистичното Еволюционно учение (Е3б) от раздел I - 2.5.3.2., стр. 306) и дори само за това подхождат към обяснението на произхода на човека с недостатъчни методични средства [5] и без убедителна аргументация.

Това го признава биохимика Ърнест Кахан във връзка с третата теза,, а” (Е3а) - виж от раздел I — 2.5.3.2., на стр. 309 — 310.

Относно произхода на човека и неговия разум английският професор по математика и философия на науката, докторът по философия от Оксфордския университет Джон Ленокс заключава в своята книга „Погребала ли е науката Бога?”

[6]: „По този въпрос (за произхода на човешкия разум) всички хора трябва да изберат предпоставките, от които ще тръгнат. Няма много възможности - по същество те са само две. Или човешкият разум дължи възникването си на безцелната и безсмислена материя, или има Творец. Странно е, че има хора, които твърдят, че разумът им ги води да предпочитат първата възможност пред втората. Може ли разумът наистина да произлезе от липса на разум, ... от лишени от разум тела (материи) чрез лишени от разум процеси? Такива предположения (хипотези) противоречат на човешката интуиция и разум. Те не могат да се отнесат към части от науката като теорията на относителността и квантовата механика”.

Както не се наблюдава развитие на маймуната в човек и животинските звуци в говор на някакъв литературен език, така не се наблюдава възникване на разум от лишена от разум безцелна и безсмислена материя.

От написаното в настоящата книга се вижда, че в нея е прието за вярна втората възможност - Бог е създал човека и неговия разум - Библейското твърдение.

И ето какво се говори в БИБЛИЯТА по въпросите, свързани с произхода на човека:

1. Откъде произхождат двата пола на човека?

Бог ги сътвори.

„И Бог създаде човека по своя образ; по Божия образ го създаде; мъжки и женски пол ги създаде.” [1], Старият Завет, Битие 1:27 (виж и стр. 182 по-горе).

Хипотезите за друг произход на хората, включително и тази на видния английски учен Чарлз Дарени са крехки, дори само защото не е намерен отговор на въпроса защо маймуната не става човек?

2. Какво следва от факта, че светът и човека са сътворени от Бога, а не са резултат от случайно развитие?

Цезият свят и хората принадлежат на Бога, защото Той ги е сътворил.

„Господня е Земята и всичко що има в нея, Вселената и тия, които живеят на нея.” [1], Старият Завет, Псалом 24:1

3. Как се отнася Бог към творението Си?

Той се грижи за творението си и го люби.

„Благ е Господ към всички; и благите му милости са върху всичките му творения.” [1], Старият Завет, Псалом 145:9

Невъобразимата Божия Любов е изразена най-добре в „златния стих на Библията”, намиращ се в Новия Завет, Евангелието от Йоана 3:16: „Защото Бог толкоз възлюби светът, щото даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един човек, който вярва в Него, но да има вечен живот.”

4. Как би трябвало пие да се отзовем на Бога като наш Творец?

Ние би трябвало да Го обичаме, да Му се покланяме и да  Го почитаме:  „и да възлюбиш Господа твоя Бог от всичкото си сърце, от всичката  си душа,  и  с всичката  си сила.” [1], Старият Завет, петата книга на Мойсей „Второзаконие” 6:5.

Подобаващият отзив към Бога е изразен с много дълбоко съдържание в „Благодарствена молитва” [40], дадена от Учителя Петър Дънов - Beinsa Douno на Първия събор на създадената от него в България Духовна общност „Бяло Братство”, 19-08-1900 г., неделя, Барна:

Благодарим Ти, Баща наш, за Великата Любов, с която Си ни възлюбил.

Благодарим Ти за живота, който Си ни дал.

Благодарим Ти за ума, който Си вложил в нас.

Благодарим Ти за Добродетелта, коя то Си турил като основа на нашия живот.

Благодарим Ти за Правдата, с която Си ни заобиколил.

Благодарим Ти за Любовта, с която Си ни изпълнил.

Благодарим Ти за Великата Ти Мъдрост

и Те славим за Твоята Истина, с която Си ни озарил.

Ние се радваме на живота, който Си ни дал, и изпълняваме Твоята Воля.

Сега заради Духа, Кои то Си ни дал (изпратил) да ни ръководи,

бъди благословен от всинца ни, сега и всякога.

Амин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...