Ани Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 I -2.6.1. За уникалността на Исус Христос. Тази извънредно важна тема е много аргументирано разгледана в малката по форма и обем, но с голямо съдържание и смисъл книга на Джон М. Мейсъл „Богли е Исус?” [11]. Тя представлява устно изнесена лекция пред преподаватели и студенти от Московския Държавен Университет (МДУ) през април 1990 г., адаптирана в подходяща за четене форма. Нейните цели към слушателите и читателите си били две: - да доведе по-голямата част от тях — „атеисти и хора без религиозна просвета, които нямат никакво познание за християнската вяра или компетентност по който и да е Библейски въпрос до ясното разбиране за уникалността ни Исус Христос, Неговите твърдения и цели, и да обясни как човек би могъл да влезе в контакт с истинския и жив Бог чрез Христос”- Неговият Единороден Син; - да обясни на вярващи в Бога, които не са разбрали „в какво се състои уникалността на Христос и как могат да станат християни като Го приемат за техен Спасител”. Тези две цели са постигнати, което личи и от цитираните думи на един от професорите: „За първи път чувам рационално обяснение за уникалността и основанията на християнската вяра” Заслужава си всеки разумен човек да прочете тази книга на Джон Мейсъл. Тук ще се посочат само онези моменти, които са необходими за аргументацията на тезите, застъпени в тематиката на книгата, която Читателят държи в своите ръце. Исус е казал: „Ако не повярвате в мене, в греховете си ще умрете”. Това твърдение на Исус принуждава читателя да направи избор - да вярва или да не Му вярва. Това, което трябва да изберете, драги читатели, е най-важното решение, което някога ще вземете - то е по-важно от вашата идеология, от вашата кариера, от избора на партньор в живота. Както отбелязва и Джон Мейсъл е [11], някои представители на интелигенцията са склонни да изразяват мнението, че духовните и религиозни интереси служат за подпомагане само на по-слабо образованите хора; че само невежи и неуки хора се интересуват „как могат да познаят Бога“ и са единствените, които се нуждаят от Бог. Но той цитира водещи умове (най - вече поети, писатели и драматурзи) на нашето минало и настояще за техния стремеж да познаят и намерят Бога чрез Христос: Шекспир и Гьоте, Достоевски и Толстой, Солжепицин. Заслужава да се цитират думите на Лев Николаевич Толстой (който е бил атеист), защото засягат въпроса за живота и смъртта [11]: „Повярвах в учението на Исус и целият ми живот бе подложен на внезапна промяна. Животът и смъртта спряха да бъдат зло. Вместо отчаяние, аз изпитах радост и щастие, че смъртта не може да ми отнеме нищо.” Може би тук е най-подходящото място да се отбележи, че НАЙ-ВАЖНОТО НЕЩО, КОЕТО НИ Е РАЗКРИЛ ИСУС ХРИСТОС, Е ОБЕЩАНИЕТО НА БОГА ЗА ВЕЧЕН ЖИВОТ В БЪДЕЩОТО БОЖИЕ ЦАРСТВО, където ще се изпълнява Неговата воля както на Небето, така и на Земята. А Учителят Петър Дънов - Beinsa Douno е казал: „Учените ще стигнат до Бога”. И ето още един пример освен руския професор от МДУ - потвърждение на предсказанието му: Изтъкнатият английски учен и заслужил професор по електроинженерство в Лондонски Университет Амброуз Флеминг е казал: „Няма нищо в цялата Библия, което би причинило на човека на науката проблеми с Исус Христос.” В [11] са посочени някои твърдения на Исус Христос, които говорят за Неговата уникалност: - Бог в човешки образ (човешкото лице на Бога) - „Този, който е видял мене, видял е Отца; ... „аз съм в Отца” и ...’’Отец е в мене.” [1], Новият Завет, Светото Евангелие от Йоана, 14: 9 и 10) - най-очевидната физическа и духовна изява на Бога, про явяващ Бог не само с Неговото учение, но също така с Неговия Еталон на поведение, притежаващ Божественото право да прощава грехове на земни хора; - Той е „Светлината на света” - с Неговата благословия слепец е прогледнал, но много по-важно е обстоятелството, че Неговото учение, т. е. Божественото учение ОСВЕТЯВА ПЪТЯ НА ХОРА ТА КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, КЪМ ЩАСТЛИВ ВЕЧЕН ЖИВОТ, - „хляба на живота”- нахранил е 5000 души с две риби и пет хляба физически, но духовио (чрез Словото) Той вдъхва вечен живот на всички, които повярват в Него; - „...възкресението и живота” - „който вярва в мене, ако и да умре, ще живее”, а .. .’’който е жив и вярва в мене, няма да умре до века.” [1], Новият Завет, Йоан 11:25 и 26 - Божието обещание за вечен живот на вярващите в Бога и Неговия Син, което ще бъде изпълнено при „второто пришествие” на Христос. Такива Божествени способности съвременниците на Исус Христос не са били виждали. Но Джон Мейсъл се концентрира в [11] върху едно обобщаващо, „едно от най-задълбочените изявления, които Исус някога е правил”: „Аз съм пътят, и истината и животът; никой не дохожда при Отца, освен чрез мене.” [1], Новият Завет, Светото Евангелие от Йоана 14:6 Това изявление на Христос поставя въпроса за избор на решение от страна на хората как да живеят своя живот: с Него или отделени от Него. Тълкувайки думите на Христос „Аз съм пътят” Джон Мейсъл счита, че Той е единственият път, по който човек може да отиде при Бога. „Ако съществува повече от една пътека до Бог, нямаше нужда Той да праща Своя единствен Син да умре на кръста на ваше място”[11]. Христос е казал „и Истината” за начина, по който човек може да отиде при Бога. Христос е посочил „и Животът”, който трябва човекът да възприеме за да стигне до благословението на Бога. Следователно, този човек, който иска „да отиде при Бога”, т.е. „да ползва благоволението и благословението” на Бога, трябва да избере „живот с Божия Син Христос”, т.е. да вярва в Него, да следва Неговото учение. Защото Христос е „мост” към Бога - „мост” между хората и Бога, „мост” между света и вечността (безсмъртието). Затова Учителят Петър Дънов - Beinsa Dounо е казал, „Христос е името, чрез което Бог е благоволил да го призоваваме”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now