Jump to content

43. Ученик, изпратен на фронта. (27.04.1943, вторник, София - Изгрев)


Recommended Posts

43. УЧЕНИК, ИЗПРАТЕН НА ФРОНТА

27.04.1943 г.

[вторник], Изгрева, София

На 26 април, втория ден на Великден, пях ролята на Розина в операта „Севилския бръснар” от Росини. Снощи пях с необикновено въодушевление и гласът ми се лееше, и сам си пееше. Даже завистливите ми колеги ме поздравиха, заедно с директора Петко Стайнов.

На другия ден, на 27-и, отидохме с брат Христо при Учителя.

Още при влизането ми аз коленичих пред нозете Му и Му разправих.

- Учителю, цели 4 месеца не бях излизала в тази роля, а дадоха ми само една набързо скърпена репетиция на Великия четвъртък. Някои от колегите отсъстваха, а други бързаха за да отидат на черкова. Репетицията просто не се състоя. Въобще устройват ми се разнообразни клопки, за да се проваля, но Вие, Учителю, Господ и ангелите бдите над мене и ме пазите. Като се вдигна завесата, представих си, както Вие ми казахте, че салонът е пълен с говеда, които пасат и те не само си вдигнаха главите, но неспирващо ме аплодираха и многократно ме извикваха на бис.

Учителят пак ме благослови и ми каза:

- Ние ще ти помогнем да заучиш партията на Деветата симфония от Бетховен.

Брат Христо каза:

- Очаква се всеки момент пристигането на Карл Бьом. Първото изнасяне ще стане на 6 май.

- Учителю, попитах аз, да пея ли много силно, да се форсирам ли, защото оркестърът ще бъде в увеличен състав и хорът - в увеличен състав, събран от всичките хорове в София?

Учителят ми каза:

- Ти пей леко! Не се форсирай, гласът ти ще лети над всичките гласове. Ти пей така, че да се чувства, че имаш още глас, който не издаваш навън.

-Учителю, казах аз, атмосферата е много тежка в Операта. Колегите ревнуват и завиждат. Аз съм много заета. Понякога репетирам до полунощ партията на Деветата симфония от Бетховен. Не мога да идвам на беседи и на екскурзии. Аз ученик ли съм?

- Ти си ученик. Временно сме те изпратили там, на фронта, затова си облечена с военни дрехи. Тука ти снемаш военните дрехи и се обличаш с нежни, копринени дрехи. Още малко време потърпи.

Ето, ти научи нови песни и „Битието”. Тези песни ще станат 12. После ще видим.

При всяко твое излизане на сцената в Операта, като пееш, ти се изкачваш на най-високите планински върхове. Сцената не е лесно нещо.

- Учителю, в Париж изучавах няколко опери на френски език. За това време аз можех да науча още няколко опери.

Учителят каза:

- Фонетиката играе много важна роля при пеенето. Колкото по-често се срещат чистите гласни в един език, толкова той е по-музикален. Ти гледай да спазваш следното правило:

Колкото се може да се стремиш ясно и отчетливо да изговаряш сричките и думите, а те пък от своя страна ще помогнат по-лесно да излезе гласът навън и да лети надалече.

В пеенето има два опорни центъра. Единият е долу, под слънчевия възел; другият е в главата. Ти не трябва да прекъсваш връзката с тях.

- Учителю, помогнете ми да издържа изпитите си в Операта и по-скоро да ликвидирам със света. Да изпълня Волята Божия и да прилагам наученото. Амин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...