Ани Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 43. УЧЕНИК, ИЗПРАТЕН НА ФРОНТА 27.04.1943 г. [вторник], Изгрева, София На 26 април, втория ден на Великден, пях ролята на Розина в операта „Севилския бръснар” от Росини. Снощи пях с необикновено въодушевление и гласът ми се лееше, и сам си пееше. Даже завистливите ми колеги ме поздравиха, заедно с директора Петко Стайнов. На другия ден, на 27-и, отидохме с брат Христо при Учителя. Още при влизането ми аз коленичих пред нозете Му и Му разправих. - Учителю, цели 4 месеца не бях излизала в тази роля, а дадоха ми само една набързо скърпена репетиция на Великия четвъртък. Някои от колегите отсъстваха, а други бързаха за да отидат на черкова. Репетицията просто не се състоя. Въобще устройват ми се разнообразни клопки, за да се проваля, но Вие, Учителю, Господ и ангелите бдите над мене и ме пазите. Като се вдигна завесата, представих си, както Вие ми казахте, че салонът е пълен с говеда, които пасат и те не само си вдигнаха главите, но неспирващо ме аплодираха и многократно ме извикваха на бис. Учителят пак ме благослови и ми каза: - Ние ще ти помогнем да заучиш партията на Деветата симфония от Бетховен. Брат Христо каза: - Очаква се всеки момент пристигането на Карл Бьом. Първото изнасяне ще стане на 6 май. - Учителю, попитах аз, да пея ли много силно, да се форсирам ли, защото оркестърът ще бъде в увеличен състав и хорът - в увеличен състав, събран от всичките хорове в София? Учителят ми каза: - Ти пей леко! Не се форсирай, гласът ти ще лети над всичките гласове. Ти пей така, че да се чувства, че имаш още глас, който не издаваш навън. -Учителю, казах аз, атмосферата е много тежка в Операта. Колегите ревнуват и завиждат. Аз съм много заета. Понякога репетирам до полунощ партията на Деветата симфония от Бетховен. Не мога да идвам на беседи и на екскурзии. Аз ученик ли съм? - Ти си ученик. Временно сме те изпратили там, на фронта, затова си облечена с военни дрехи. Тука ти снемаш военните дрехи и се обличаш с нежни, копринени дрехи. Още малко време потърпи. Ето, ти научи нови песни и „Битието”. Тези песни ще станат 12. После ще видим. При всяко твое излизане на сцената в Операта, като пееш, ти се изкачваш на най-високите планински върхове. Сцената не е лесно нещо. - Учителю, в Париж изучавах няколко опери на френски език. За това време аз можех да науча още няколко опери. Учителят каза: - Фонетиката играе много важна роля при пеенето. Колкото по-често се срещат чистите гласни в един език, толкова той е по-музикален. Ти гледай да спазваш следното правило: Колкото се може да се стремиш ясно и отчетливо да изговаряш сричките и думите, а те пък от своя страна ще помогнат по-лесно да излезе гласът навън и да лети надалече. В пеенето има два опорни центъра. Единият е долу, под слънчевия възел; другият е в главата. Ти не трябва да прекъсваш връзката с тях. - Учителю, помогнете ми да издържа изпитите си в Операта и по-скоро да ликвидирам със света. Да изпълня Волята Божия и да прилагам наученото. Амин! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now