Jump to content

66. Как започна Учителят да дава песните си на Лилиана Табакова


Recommended Posts

66. КАК ЗАПОЧНА УЧИТЕЛЯТ ДА ДАВА ПЕСНИТЕ СИ

НА ЛИЛИАНА ТАБАКОВА

В.К.: Значи вие така работехте: Вие записвате отделно на тетрадка и той, Христо, записва отделно.

Л.Т.: Ние сме двама, влезли при Учителя. Аз пиша и той пише.

Някой път пък аз пиша нотите, а той пише Словото.

И когато почнахме „Битието” - на 7.12.1941 г., три години го работихме.

И Учителят три ключа от къщи ми е дал от Изгрева.

Един жълт - сестра Радка Стефова отишла в Ямбол при сестра си и оставила ключа на къщата си на Учителя. А тя е триетажна къща. И Учителят дава този ключ на брат Христов и казва да ми подготви стаята, в която ще живея и: „От утре може да идвате всеки ден при мене в десет часа”.

Сега дето Ви дадох писмата до Морис Басан, той пише за този, десет часа - че Учителят ми даде числото десет, да влизам при Него, да работим музиката и „Битието”, защото аз в Операта бях много заета.

А пък и Той искаше пък да работя и с Него. И ме попита: „Кога запразнявате?”. Аз Му казах.

В.К.: Какво значи „запразнявате”?

Л.Т.: Имаме лятна ваканция.

В.К.: А-а, това е.

Л .Т.: Спира Операта и от еди-коя си дата пак почва представленията.

И първата ваканция, която получих. Той ми каза да дойда с едно куфарче при Него, да взема най-необходимото и да дойда.

И последно представление, пях аз „Марта”, и понеже последното представление е повече от премиера, публиката не ще да си излезе, прави стават, ръкопляскат, уморяваме се да излизаме да се кланяме. И пак ръкопляскат, и пак искат, и пак искат. А това всичко е уморително.

И на другия ден брат Христов ми напълни куфарчето: кърпа за бърсане, сапун, четка за зъби, такива работи и се качваме на Изгрева, както каза Учителят.

Къщата на Стефови беше най-висока на Изгрева, три етажа, с тераса към Витоша.

Добре, брат Христов ми извади един стол от салона и го тури пред вратата - да седна да чакам.

И Учителят тръгна да се качва за спалнята. Добре, ама сестрите започнаха да Го разпитват за сутрешната беседа. И Той направи една крачка, спря и почна да им отговаря. А имаше, и политически въпроси Му задаваха, нея сутрин е говорил. И от време на време поглеждаше и към мене - аз съм пред салона. Да дойде брат Христов, да дойде - няма го, бави се.

Най-после Учителят се откъсна от сестрите и се качи горе, и брат Христов тича.

И казвам: „Защо се забавихте?”

- Ами сестра, ще ти разправя. То горе няма нито дюшек, нито тюфлек и едно легло със златни топки, и вместо дюшек - железни пръчки така, на квадрат. Няма дюшек, няма завивка. Има една маса, даже кана няма на масата. А, че аз качих моя дюшек, пък аз ще лягам на дъските.

А пък това е една извита висока стълба, високо и току-що получил един нов юрган от майка си, не го разопаковал още, без чаршаф, съвсем нов юрган, качил го и него, и качил и възглавницата. Значи той се е мъчил да спи направо на дъските, за да имам аз да легна. А че даже и будилник ми турил на масата, да мога да отивам на сутрешни беседи.

И още първата сутрин в десет часа влизам при Учителя заедно с брат Христов, и нося и цигулката.

И Той се качи горе, сне най-хубавата Си цигулка и започна да свири, и с божествения Си глас да пее.

И аз записвах. Новите дванадесет песни ми позволи да запиша веднага нотите, като си служех и с цигулката.

Но като дойде до „Битието”:

- Ти, казва, имаш музикална памет и ще го заучиш цялото! Сега няма да пишеш. Само ще го учиш с мене.

И повтаряше, повтаряше „Първия ден” на „Битието”.

В.К.: По колко пъти го повтаряше?

Л.Т.: Много пъти, за да мога да го запомня.

В.К.: И Вие го пеехте.

Л.Т.: Пеех го заедно с Него. И Той прекрасен глас има. Много хубаво пее.

И каза: „Ние ще изненадаме сестрите и братята, сутрин, след беседа ще го изпълним. Аз ще свиря, ти ще пееш.”

Но не можа да се осъществи, защото започнаха бомбардировки. Имаше външни причини.

И в разговорите ми с Учителя са дадени всички дни на „Битието”, всеки ден как е даден, пише под това датата и отдолу пише: „Първи ден на Битието”, „Втори ден на Битието”, ще видите по-нататък.

Тъй че оттам мога да взема материалите, както сме работили всеки ден на „Битието” и даваше начини на изпълнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...