Ани Posted September 9, 2020 Share Posted September 9, 2020 100. КАК СЕ ДАДЕ КАДЕНЦА ЗА „ПЕСЕН НА АНГЕЛИТЕ” ПЪРВОТО ЗАДЪЛЖЕНИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ В.К.: Това е 33-а страница. Казвате, че Учителят си е послужил с гласа Ви като инструмент. Л.Т.: Да. Моят глас е като инструмент. В.К.: Да, с Вашия глас си служи. Л.Т.: С моя глас Му беше и като инструмент, защото за „Песен на ангелите” Той не ми свири каденцата, а каза: „Пей! Пей!” И аз си отворих устата и не знам какво пея, а Той през мене работи и каденцата веднага я изпях и после я записах в „Песен на ангелите”. Той не ми я изсвири, а вика: „Пей!” и ми внушава. В.К.: В тази песнопойка - песнарката на Мария Тодорова, има ли ги каденцата на ангелите или ги няма? Тука? Л.Т.: Има я. В.К.: Тука я има. Л.Т.: Ама няма глас, който да го изпей. В.К.: Няма глас. Л.Т.: Ами трябва колоратурен глас. Колоратурният глас е цигулка. А те имат по-ниски гласове, не могат да го изпеят, защото има горе ми. В.К.: Горе ми има. Сега аз искам да Ви задам един въпрос, нещо, което съм слушал от възрастните приятели, които си заминаха. Те казваха: „Лилиана Табакова е колоратурен сопран и е направила песните на Учителя за колоратурен сопран, и ние не можем да ги пеем.” И те смятаха, че Вие сте променили песните като колоратурен сопран. Л.Т.: Ето на, виждате ли? Те нямат тези музикални знания. Само „Песен на ангелите” има такава каденца. А другите нямат. В.К.: И, което е най-важното, аз тогава смятах, че те са прави, защото смятах така: една певица колоратурен сопран може да го направи, да си покаже гласа! Така смятах. Но сега, когато чета това, което вие сте написали, знам, че Вие сте права - те не са били прави, защото те не са били музиканти. Л.Т.: Ама разбира се. В.К.: Но аз тогава така го възприемах. Л.Т.: Ще видите колко Учителят цени този вид глас, цени го. В.К.: Защото всички така казваха: „Тя е променила песните и ги е сложила съобразно своя глас.” Л.Т.: Ама как ще ги променя! В.К.: „Направила го е така, което да отговаря на нейния глас, за да покаже колко е хубав, разкошен” и т.н. Така аз съм слушал. Л.Т.: Ама и това да е, няма нищо лошо в туй, даже и тъй да е. Какво лошо има в това! В.К.: Ставаше въпрос тука, че Учителят взима Вашия глас и си служи като инструмент. Вие имате усещането, че Той влиза във Вас. Л.Т.: Не, искам да кажа, че Той си послужи с моя глас вместо с цигулката, да изсвири тая каденца, Той ме накара веднага аз да я изпея. В.К.: Да. Л.Т.: И си послужи, с мисълта Си ми внуши какво да пея, кои ноти да пея. Значи аз бях в ръцете Му като инструмент-гласов и Той си служеше с гласа ми. В.К.: Да, тука този въпрос вече е изяснен. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now