Jump to content
Ани

107. Нежеланите оперни роли

Recommended Posts

107. НЕЖЕЛАНИТЕ ОПЕРНИ РОЛИ

В.К.: Сега, продължаваме разговора на 36-а страница от Вашите „Разговори с Учителя”.

Тука Вие споменавате, че са Ви предложили роли, обаче с неподходящи костюми, за три роли: Есмералда, Амур и Велгунда139. Тук се споменава, на 35-а страница долу казвате: „Бях записана на листа за програмата да започна репетиции за ролята на Есмералда в операта „Продадена невеста” от Сметана. Аз замръзнах просто на мястото си и в първия момент не знаех какво да правя.”

Л.Т.: Ужас ме хвана.

В.К.: Между другото след това са Ви предложили за ролята...

След това: „Бяха ми дали Амур в операта „Орфей”, но аз щастливо се освободих от нея, също и от Велгунда от операта „Рейнско злато” от Вагнер.”

Защо?

Л.Т.: Ами да.

В.К.: Какво представляваха тези роли?

Л.Т.: Защото Велгунда дотука е като човек, до кръста. А оттука нататък двата ми крака ги пъхат в рибена опашка. Аз представям риба. А оттука нагоре - човек, горната част. И не ме турят във вода, ами в едни воали, които мърдат от електричество и имитират вода. А вътре в тая вода аз пея, като риба.

В.К.: Да.

Л.Т.: Добре, ама горната част, аз трябва да бъда съвсем гола. А след това там е такова течение! Аз пеех в Народния театър. Въобще ние нямаме още Опера. Това не е никаква Опера, дето го имат сега. Това е един хамбар, който няма никаква акустика. Тепърва трябва сега да построят Опера. И аз щастливо се освободих. Да го дадат на някоя стажантка - аз пея централни роли, големи. А ще ме събличат сега! Също и Есмералда в „Продадена невеста” от Сметана. Добре, ама Учителят не ми позволи да се освободя. Не четохте ли как го разреши?

В.К.: Той казал, че да си сложите трико.

Л.Т.: Трико. Не само трико, ами ученикът трябва да слезе в калта и да се изцапа съзнателно, за да спаси някои души. И после ще се измия. Не го ли четохте това?

В.К.: Аз това го четох, обаче аз не можах да разбера за коя роля се отнася.

Л.Т.: Аз съм цялата гола, облечена в розово копринено трико и само тука имам, на ханшовете, туника, като балерина - така трябва да изляза. На главата имам перука и грамадна кордела вързана - като балерина да изляза. Аз, ужас ме хвана.

Почнах да плача и Му казах: „Аз ученик ли съм или съм отрепка?” Той каза: „Ти си ученик и трябва да изпееш тази роля.” А те искат да ме видят в такава форма. Диригентите напълниха тази ложа, и онази ложа с познати, да ме видят как мога да изляза така. И какво да правя, излязох.

В.К.: Облечена с трико.

Л.Т.: Трико, ама прозрачно.

В.К.: Всичко се вижда.

Л.Т.: Всичко се вижда.

В.К.: Това се отнася за коя роля?

Л.Т.: За Есмералда в „Продадена невеста”.

В.К.: А-а, за Есмералда в „Продадена невеста”. А за ролята на Амур в операта „Орфей” отказа?

Л.Т.: Отказах се.

В.К.: И за Велгунда от операта „Рейнско злато” също отказа?

Л.Т.: Също отказах.

В.К.: А само на Сметана игра.

Л.Т.: Отидох при Бъчваров, лекаря: Освободете ме, викам. Ами аз утре имам Виолета в „Травиата” да пея. Ще ме разголите там и после ще ми се развали гласът!

В.К.: Да, тука вече разбрах за коя роля се отнася.

Л.Т.: И, за да ме накажат, туриха ми да играя все Есмералда - за да ме накажат.

В.К.: Така ли?

Л.Т.:Да.

В.К.: Ха-ха-ха! Понеже те виждат, че Вие не я харесвате.

Л.Т.: Никак. Ама те нарочно.

В „Отвличане от сарая” от Моцарт ние не знаем какви са костюмите, но Драган Кърджиев каза: „Блондхен - моята роля - ще й туря шалвари от прозрачен газ, да се виждат бедрата й чак до горе.”

Ох, викам, олеле, значи моята роля. Пък то не беше вярно. Аз излязох с тежка, лъскава коприна шалвари, само че искаше оттука дотука - около пъпа и кръста, да не бъде облечено.

Това са оперните калища и каши. Отървах се от тях. Тя, Дора „Ре бемола”, така я наричаха, защото бе скъсала ре бемол, - тя после излизаше в Есмералда.

_______________________________

139) Есмералда - в операта „Продадена невеста” от Бедржих Сметана; Амур - в операта „Орфей и Евредика” на Кристоф Глук; Велгунда - в операта „Рейнско злато” на Рихард Вагнер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

×