Jump to content

149. Отново за връзката между Деветата симфония на Бетовен и „Новото Битие” на Учителя


Recommended Posts

149. ОТНОВО ЗА ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ДЕВЕТА СИМФОНИЯ НА БЕТОВЕН

И „НОВОТО БИТИЕ” НА УЧИТЕЛЯ

В.К.: Да. На страница 79. Имате ли картичка с автограф от Карл Бьом?

Л.Т.: От Карл Бьом нямам автограф.

В.К.: Сега, какво представлява Девета симфония от Бетовен - като роля, където Вие пеехте? Какво представлява тая роля като техническо изпълнение?

Л.Т.: То не е роля, то е соло. Колоратурна, техническа, сопранова партия с трудни встъпвания. Това е трудното.

В.К.: Сега, тая Девета симфония е от Бетовен, а именно вокалът от кого е? От Бетовен ли е пак?

Л.Т.: Той е турил четирима солисти: сопран, баритон, тенор и алт.

В.К.: Това е от Бетовен.

Л.Т.: От Бетовен, Девета. Сега, каква е връзката между Деветата и Учителя, ще Ви кажа.

Когато исках да попитам Учителя, се спрях, щото Той не обича да го човъркаш, да Го питаш.

Щях да Го попитам защо Бетовен си е служил с тия празни квинти в първата част на Деветата. Първата част трае 45 минути - само оркестърът, а после влизат солистите да пеят. Аз не Го попитах.

А първата част той си служи с тия квинти, а тия квинти у Бетовен са [пее] Ла, ла, ла, ла, ла, ето та-ра-ра-ра, та-ра-ра-ра - по пет едно след друго и се обаждат от различни инструменти в оркестъра.

- Тарарарарам, тарарарарам, тарарарарам, тарарарарам, тарарарарам, тарарарарам - в различни гами и после влизат вече в целия оркестър като акорди.

С това нещо почва и „Битието” („Новото Битие” на Учителя), само че не с едно след друго квинти, а квинтови акорди. Но според официалната теория на музиката е забранено паралелни квинти да бъдат едно след друго. Счита се за грешка.

Аз казах на Учителя: Вие искате с квинтови акорди да бъде първата част, но в хармонията е забранено.

А Той ми каза тъй: „Ще пишеш отстрани: „Така иска авторът.” И аз съм направила първата част, която Учителят нарече прелюд, да бъде с квинтови акорди цели страници.

„Така иска авторът.” За да дадем, че земята беше хаос, пуста, неустроена; за да подготвим идването на Първия ден. Защото в начало беше всичко хаос, тъмнина, неуредено, а постепенно започва да се явява вече Първият ден на Битието.

И замина си Учителят, минаха времена и години, и една сестра покани мене и брат Христо, че е купила от чужбина плочи: една симфония от Бетовен, ама не е Девета, не помня кой номер, в която той прави опити към Девета. Пак има четирима солисти, има едно веене към Девета.

Например моето соло го има там, само че в друга гама. И ни покани да го чуем.

Пусна плочата, а ние седнахме и тури торта за лапане. Дръпна от библиотеката една червена книга и ми я сложи отпред. Това бе Ромен Ролан. Французкият писател и музикант е направил разбор на всички произведения на Бетовен, на всяка негова нотичка и такт - магистрално произведение. Аз като рекох тъй - отворих произволно - и ми бе отговорено, тъй че което исках да питам Учителя, а се въздържах - а тука сега ми отговориха, - го получих.

Отстрани имаше с червен молив забелязано, което прочетох: Бетовен, когато е писал своята Девета, се е вдъхновявал от „Битието” на Мойсея в Библията.

А Учителят - цялото „Битие” е върху текста на Мойсея от Библията. Ето връзката.

Затова Учителят каза: „Битието” ще бъде Десетата симфония.” Бетовен не можа да напише Десетата симфония на Светлото Всемирно Бяло Братство.

Ето връзката между Бетовен и Учителя. Бетовен се е вдъхновявал от Мойсея, от Мойсеевото „Битие”!

В.К.: И Вие като го видяхте това нещо?

Л.Т.: Започнах да плача от радост.

В.К.: То е цяло откровение.

Л.Т.: И бутнах и торта, и всичко, та се чудят как да ме утешат.

Аз получих отговор на онова, за което исках да питам Учителя: защо Той нарича „Битието” Десета симфония, Бялото Братство няма девет симфонии! А Той ги свързва с Бетовеновата Девета.

А на Бялото Братство „Битието” ще бъде Десетата. Стана симфонична оратория.

И аз имам от Филип Стоицев две обидни писма, които снощи показах на Благи. Държа ги в една ръкавица, защото той казва, че не вярва, че „Битието” е от Учителя, а че е моя композиция.

А аз не мога да приема такова нещо. Аз съм направила акомпанимента, направила съм оркестрация и солисти съм турила, но не мога да кажа, че е мое. Това е от Учителя.

В.К.: Затова, сестра, трябва да има коментар и обяснение от Вас за всяко едно нещо, което сте получила от Учителя, което е издадено и което не е, и предстои да се издаде.

Л.Т.: Е, нали виждате, на, обяснявам Ви, а Вие го записвате.

В.К.: Затова е необходим коментар.

Л.Т.: Туй всичко го имам документирано, но... В [списание] „Паралели” е казано: ... Сега да не го вадя.

В.К.: Ясно, да.

Л.Т.: Казано е: „В Кертентор театър във Виена се изнася Деветата симфония на Бетовен за първи път, дирижирана от друг диригент.” А Бетовен, по тогавашния обичай, е заставал зад диригента, прав. Когато завършва и последният акорд, целият театър е аплодирал произведението. Но Бетовен от тридесет години е бил глух и нищо не чува. Тогава една хористка от сцената слиза, от сцената - Каролина Лунгер, целува Бетовен по лицето и го обръща към публиката, да види, че го адмирират с ръкопляскане. Може би Бетовен е слушал в своето съзнание една Десета симфония, която нямаше да напише, защото му оставаха само три години да живей. Замина си. А тая Десета симфония сега на Бетовен е Учителювото „Ново Битие”. Защото паралелно аз работя три години „Битието” с Учителя, а същевременно Филхармонията ме кани да пея като солистка в Деветата симфония на Бетовен.

В.К.: Ама това е връзката!

Л.Т.: Да! Не е случайно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...