Jump to content

203. Как се запознах с Паневритмията


Ани
 Share

Recommended Posts

203. КАК СЕ ЗАПОЗНАХ С ПАНЕВРИТМИЯТА

В.К.: Искам да ми разкажете отначало, когато сте били при Учителя - за Паневритмията.

Л.Т.: Когато играх първата си Паневритмия, най-напред застанах отсреща и не бързам да вляза в колелото, гледам как играят. И нали се спират от време на време, а пред мене се спря Невена Неделчева и дойде до ухото ми и ми каза, сама беше: „Сестра, елате да играем.”

Викам: Не бързам още. Искам първо да проуча и после ще играя. Най-учтиво й отказах. И тя продължи.

След малко се падна пред мене (така, както се движи кръгът от Паневритмията) сестра Савка. Тя се наведе и каза: „Сестра, елате да играем.” Било определено с нея да играя първата Паневритмия.

И след Паневритмията Учителят ме прие с брат Христов в приемната стая.

Тогава Той каза:

„Паневритмията е колелото на безсмъртието.”

И ме попита: „Кое упражнение най-много ти хареса?“

Аз Му казах: „Кой на ранина става да играй”.

Тогава Той каза: „Когато бяхте богове и в Райската градина играехте това упражнение, го играехте като богове. А сега, на физическия свят, пак го играете.” И говори най-хубави работи за Паневритмията, имам ги записани.

В.К.: Те в кой отдел са? В „Разговорите” ли са или не?

Л.Т.: Към „Окултната школа”.

В.К.: Ние още не сме стигнали дотам.

Л.Т.: Не сме стигнали дотам. Там говоря и кой е брат Христо.

В.К: Да. Разрешаваме един въпрос, ето и го и свидетел - пианистката Фаустина. Той е музикант чрез една идея.

Л.Т: Да.

В.К.: Въпросът е следният. В момента записваме всичко, нали става като документ, да ви предупредя. Обръщам се към свидетеля. Сега тя има разговори, които ние в момента сме работили и работим вече цял месец. Разнищвам ги до безкрайност.

Сега, в първата част онова, което съм запланувал да излезне, това ще бъде: История на нейния творчески път. Това е една много голяма работа, много голям материал, който аз ще се занимавам с него.

Втората част - тя го е написала, има го в нейните „Разговори”.

Третата част - трябва да бъдат сложени всички песни. Кои всички песни: „Битието”, плюс тия дванадесет песни, които тя е дала. Но аз, доколкото си спомням от сестра Мария Тодорова, мир и светлина на душата й, тя казва: „Имам някои мои грешки коректорски, понеже не бяха коригирани шпалтите на времето, понеже се печатаха във Военна печатница, което е секретен отдел.” Значи в нейните песни, които тя ги е издала, в песнопойката на сестра Мария, има някой дребни коректорски грешки.

Л.Т:. Които са и печатни, някои.

В.К: Но сестра Мария навремето ми казваше: „Да знаеш, че има малки коректорски грешки.” Момент, да довършим другият разговор. Значи оставаше ония три песни, за които говори сестра Мария, да се дадат от Лилиана Табакова. Ние приключваме този разговор.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...