Jump to content

257. Седемте дни на „Битието”


Recommended Posts

257. СЕДЕМТЕ ДНИ НА „БИТИЕТО”

Л.Т.: И сега започва „ПЪРВИЯТ ДЕН на Битието”.

Учителят поръча на Неделчо Попов за всеки ден от „Битието” да напечати тия листчета.

В.К.: „Първият Божествен ден”.

Л.Т.: И аз съм ги залепила.

В.К.: Да.

Л.Т.: Това е печатано в Държавната печатница.

В.К.: Да.

Л.Т.: Ето сега акомпаниментите аз ги правя.

В.К.: Сега това са акомпанименти, има акомпанименти, нали?

Л.Т.: Ами това е „Първият ден на Битието”. Ето. Тези акомпанименти аз ги правя.

В.К.: Те за какво са?

Л.Т.: Отдолу, виждате ли?

В.К: Да.

Л.Т.: Ето ги. Това е Първият ден.

В.К.: Да. Следва Вторият ден.

Л.Т.: ВТОРИЯТ ДЕН - пак така. Вторият ден е по-къс. И за втория ден Бог не каза, че беше добро и мълчеше.

В.К: Да.

Л.Т.: А Вторият ден, човечеството е още във втория ден. Не е излязло. Значи Бог мълчи за втория ден.

В.К: Така.

Л.Т.: И във втория ден се яви доброто и злото, мъжа и жената, светлината и тъмнината. Всичко се поляризира. Вторият ден не е мелодичен, той е остър. Той казва в моите „Разговори” как да го изпълнявам.

В.К: Значи това е „Третият ден”.

Л.Т.: ТРЕТИЯТ ДЕН, сушата се яви.

Ето, сега, Той ми каза да прибавя към всеки ден от „Битието”, само за Втория ден - не. Не ми дава.

За Първия ден - целият Прелюд, който трае 45 минути.

За Третия ден слагам една от старите песни - първо да се изпълни и после почваме „Третия ден”.

За всеки ден има по една стара песен.

В.К.: Това е по идея на Учителя.

Л.Т.: Да, затуй съм го залепила.

Ето, за Четвъртия ден, пак е стара песен.

В.К.: Сега, за Третия ден коя беше песента?

Л.Т..-“Ти съзнавай, ти люби, безспирно сей, гради.”

В.К.: Значи това е песента.

Л.Т.: Да.

В.К.: А за ЧЕТВЪРТИЯ ДЕН?

Л.Т.: За Четвъртия ден е: „Той беше...” от „Имаше человек” - една част.

В.К.: „Той беше Истината”.

Л.Т.: Да, Истината. Сега четвъртия - голямото светило, Слънцето, малкото светило, Луната и всички звезди.

В.К.: Коя песен прибавяте?

Л.Т.: Към Петия, тази вече към ПЕТИЯ ДЕН, „Петия ден на „Битието”, е от „Ще се развеселя”, една част.

В.К.: Тя е дадена само на нотите, не е дадена с думите.

Л.Т.: Аз щото ги знам наизуст.

В.К.: Тука - Петият ден.

Л.Т.: Петият. Сега влизаме в най-интересния ден - ШЕСТИЯ ДЕН.

В шестия ден Бог създаде человека.

В.К.: Да. И коя песен Вие прибавяте?

Л.Т.: „В начало бе Словото”.

В.К.: Да, това е Шестият ден.

Л.Т.: В СЕДМИЯ ДЕН слагам „Красив е живота на нашата душа”.

Така завършва.

В.К.: Така завършва това.

Л.Т.: С магическите думи Седми ден. Ето.

В.К.: Това е Седми ден.

Л.Т.: Това всичко аз съм писала. И ЗАВЪРШВА с магическите думи на душата и на Духа: „Аоум, Аоум, Аоумен”. А, тука са Девета симфония на Бетховен, пиша и моето име тука.

B. К.: Да. Сега тука имаме една бележка от Неделчо Попов:

„Сестра Лилиана, моля Ви, срещнете се с някои музиканти или Мика, прегледайте още веднъж ръкописа, да няма грешки и Кръстю да ми се обади по телефона, да уредим писането да започне веднага. Най-напред „Новото Битие”.

C. Б. Л. Н. И. П. Ж. [Само Божията Любов носи изобилния и пълен живот].

Неделчо”.

Първият лъч в музиката - Бетховен, Девета симфония.

Това е вече... Пише: „Г-н Христов, ул. „Перник” № 6, Варна.”

Това е почеркът на Учителя.

Л.Т.: Да.

В.К.: Този почерк, това е покана на Учителя, 10.12.1919 г. Аз познавам почерка на Учителя. Така.

Това е „Девета симфония на Бетховен” - това е от Илия Арнаудов250 една статия, от брат Христов донесена на Изгрева на 19.04.1946 г., срещу Великден.

На Великден, 21 април, пях на братята и сестрите „Сътворението на света” от Учителя.

Това е значи, да: Лилиана Табакова.

Тука има:

„Програма за изнасянето на Девета симфония с оркестъ ра на Държавната филхармония и Сборния хор при сътруд ничеството на оперните солисти: Лиляна Табакова, Диана Герганова, Любен Минчев и Христо Бръмбаров.”

Така. Сега, Вие трябва, според мене, трябва още сега да подредите всичко това тука. „Красив е живота” е ясно, но тази мелодия няма името. Трябва да я напишете ясно как се казва.

Л. Т.: Не може да се тури каквото искаш - което Той каже.

В.К.: Добре, съгласен съм. Не е написано коя е мелодията, името на мелодията.

Л.Т.: Аз ги знам наизуст.

В.К.: Вие ги знаете, но друг не ги знае. Друг след Вас няма да ги знае.

Л.Т.: Няма нужда друг след мен да ги знае.

В.К.: А-а, не е така, трябва да го оставим за следващото поколение.

Сега ето един пример. В момента Вие ми показахте някои неща, дадохте някои упътвания. И вече можем да се ориентираме към тази работа. Ето, това беше моята цел. Следващото.

________________________

250) Илия Петров Арнаудов, 1899-1946, оперен режисьор, музиковед, редактор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...