Jump to content

4. Тъмната и Бялата ложа


Recommended Posts

ТЪМНАТА И БЯЛАТА ЛОЖА

По лицето на ученика от Върховната вътрешна школа няма нито едно петно, поставено от агентите на Тъмната ложа. В очите на ученика от Върховната вътрешна школа няма нито едно петно, оставено от агентите на Тъмната ложа. Върху лицето на ученика има поставени печати от ума Господен. В очите на ученика има поставени едни особени прозорчета от окото на Бога.

И тъй, ученикът има да разреши две важни идеи, два важни проблема: проблема за Тъмната ложа и проблема за Бялата ложа.

Кое е характерното на Тъмната ложа? Характерно е насилието. Кое е характерното на Бялата ложа? Свободата, любовта. Там където има насилие, макар и в много тънки нюанси, е действала Тъмната ложа. Ученикът вече не трябва да се излъгва, не трябва да се оправдава и да казва, че понеже народите не са готови за една висша култура, за един висш свят, трябва да се наложи насилието. За ученика тия работи са ясни, категорични, защото в основата на неговото възпитание, в основата на неговото посвещение стои въпросът за абсолютната свобода, въпросът за абсолютната любов. Следователно, преднина на ученика е цялата Всемирна бяла ложа т. е. Великото всемирно Бяло Братство.

Сега ученикът има да проучи и да коригира някои особености било в социалния живот, било в религиозния, в художествения или в научния.

Какво ще коригира или какво може той да направи? Той трябва да открие, да види къде е насилието и къде е свободата т. е. да може да види кое е преднина - дали силите на насилието или силите на любовта, силите на свободата. Това е интересно. Защо? Понеже има да се изложат много факти, много документи, много исторически данни за общото развитие на човечеството, на земята и различни епохи, и различните култури. Ученикът трябва да бъде наясно, да не примесва нещата, да не ги усвои така, че да нагоди насилието към свободата или да примири свободата с насилието.

Какъв тънък ум, каква художествена висша мисъл трябва да преобладава в ума на ученика,

Ние ще засегнем малко Тъмната ложа и Бялата ложа, Тъмното братство и Бялото братство, тъмната светлина и бялата светлина, насилието и свободата. Доста много говорихме, както за светлината, така и за тъмнината, но все пак в ученика има някои неща, които не се ясни. Например той задава въпроса: „Не може ли Върховното ръководство да премахне делата, слабостите, противоречието и насилието на Тъмната ложа?“ Понеже ученикът не разбира какво е това Тъмна ложа, затова задава такъв въпрос. Като изключите Христовото прераждане и раждане, всички култури, всички учители на земята се били все от Тъмната ложа. Защо? Всички са приложили насилието.

Ще кажете: „Защо е трябвало Провидението да създаде такива особени мерки, такива особени закони?“ Това е в общото развитие на формата, на образа. Това са едни висши процеси, които идват да пресеят чистото семе от примесите, да освободят посредством насилствени мерки някои същества, които някога съгрешиха.

Защо е Тъмната ложа? Защото има грехове. Ако греховете се премахнат, ако тази голяма карма се ликвидира, тогава вече няма да става въпрос за никакво насилие или действие на Тъмната ложа. Няма случаи в делата, в законодателството на миналите големи духовни учители да не са приложили насилието. Това е един метод, чрез който се пресяват нещата т. е. чрез който се освобождават материализираните духове - духовете, които са се въплътили в много материални форми. За да може тези духове да се излъчат от тази материална форма, необходимо е репресия, необходимо е енергия, необходимо е давление.

Защо трябваше да се дойде до това положение, всеки ще си зададе въпроса и ще си отговори. Във всеки има една особена същина, която е минала през греха, която така е направена, така е сглобена, така е въплътена, та не може лесно да се излъчи, да се освободи. Цялата система на Тъмната ложа е въплътена в човека. Колкото и да се бори той с нея, не може таке лесно да се освободи. Какво оставаше на Великото върховно ръководство? Трябваше Бог да се поляризира, да се изявя, за да спаси положението. Преди грехопадението Той беше неизявен. Той беше в нирвана, в блаженството, в красотата, в щастието, във величието. Щем стана грехопадението, Бог се проявя в строгостта, в санкциите, в закона, в ритъма, в импулсите.

Защо още в началото се допусна това грехопадане? Ние и друг път сме казвали: да  се проявят световете, да се създадат планетите, да  се очертаят слънцата в необятния простор.

Ето от кога датира, тъй да се каже, силата на насилието. Слънчевото ядро излъчва от себе си сили, тласка ги в пространството и те се обособяват като планети. Това е насилие, но това е и процес на раждане, процес на творчество.

Къде сбърка човек? Той изопачи процеса на раждането и процеса на творчеството, и  създаде греха, падението, разрушението.

С какво трябва да се справи сега човечеството? Да преобърне разрушението в творчество, падението в блаженство, в нирвана. Ето къде е сериозната борба. Щом е така, няма какво ученикът да се чуди, че се създават войни между нациите, между народите, между племената. Войните са резултат все на това падение. От творчество се е минало в разрушение.

Какво се разруши в същност? Разрушиха се много слънчеви системи и се създадоха нови.

Има ли загуба? Загуба, в смисъл на изчезване няма, но има един дълъг процес, който доста измъчи много висши духове. Голяма е тяхната работа, докато се справят с тази аномалия или с това отклонение. Не е престъпление да има раждане, не е престъпление да има творчество, но престъпление е да има разрушение и падение.

Ето къде ученикът трябва да прави разлика – да може да отделя едните процеси от другите. Тогава ще се състави една ясна програма кои сили са на Тъмната ложа и кои сили са на Бялата ложа. Там където има насилие, там действат силите на Тъмната ложа. Там където е светлината и свободата, действат сили на Бялата ложа.

Ученикът е прикрепен вече към Бялата ложа. Той има да проучи нейната система, която е система на слънчевите системи. Тя е система на Извора, на Първоизточника на слънцето, на Първоизточника на духовните сили. Тогава ученикът ще трябва да търси къде е мястото, къде е пространството, къде е вселената на този Дух. Много ще трябва да работи, защото и ученикът е бил объркан. Едвам сега го причисляват към Бялата ложа, едвам сега той има да опознае своята истинска майка и своя законен баща.

Къде? В царството на Бялата ложа, в царството на светлината и Духа. Дали напълно ще стане ясно на ученика за това падение и отклонение на тия две системи? Ние се надяваме, че в последствие той ще има вече онзи проницателен дух, който като слънчев лъч ще проникне в тази голяма необятност. Ученикът има да разрешава задачите на необятността. И докато не се справи с това, той често ще бъде под давлението и под санкциите на насилието т. е. на законите. Трябва да се освободи ученикът от системата на насилието и да възприеме системата на творчеството.

Но ще кажете: „В процеса на творчеството няма ли насилие? За да се изучи един голям музикален колектив, нали е необходимо усилие? При това усилие, няма ли насилие? Изнасилва се паметта, изнасилва се волята и т. н.“ Да, така е, но ученикът има да борави вече с други сили, с други методи - методи на абсолютната светлина и свобода. У него вече няма да има насилие. Той ще пази своята мисъл, ще пази и своята памет. Ще бъде само огледало, което ще отразява великите системи. Тогава ще има ли насилие? Тогава ще има отражение.

Ученикът трябва да работи с отражението. За да може да владее това мирово изкуство - изкуството на отражението, не е необходимо насилие.

Какво е необходимо? Дълбоко съсредоточение, добро разположение, висше вдъхновение. А за тях не е необходимо насилие. Напротив, то е радост и щастие, трептение и отражение. Колкото повече ученикът се изработва като един способен, като един съвършен инструмент, толкова повече силите на отражението ще бъдат в контакт, в хармония с него.

Какво ще се отрази в него? Ще се отрази самата действителност такава, каквато е в самото отразяване.

Ще има ли насилие? Не. Там ще има вдъхновение.

Ще има ля тогава въплъщение? И въплъщението ще се превърне на вдъхновение.

Ще има ли прераждане? И прераждането ще вземе форма на вдъхновение. Защо има нужда да се преражда някое същество чрез ученика, когато ученикът ще го втопи в своето мирово огледало като отражение? Тогава този дух ще бъде едно отражение.

И тъй, ученико, от тебе се иска едно: да бъдеш това мирово огледало и всички възвишени души, които има да минат през земята, да пожелаят да се отразят в този твой съвършен художествен апарат.

Колко много ученикът трябва да знае, за да може да разграничи, кои са силите на насилието и кои са силите на отражението. Той има да борави вече със сили. Те са неизвестности още. Той трябва да борави с неизвестни числа, с неизвестна азбука, с неизвестни линии, с неизвестни очертания.

Кой ще улесни ученика? Ние казахме кой ще го улесни. Божествената субстанция в него, божественото начало в него е, което напълно да го улесни, защото тия божествени съдини са именно този съвършен художествен уред, този съвършен художествен апарат или огледало.

Има ли го ученикът? Да. В заченка са неговите очи. Колкото повече неговото око става прозрачно, толкова по-силно е отражението в него, толкова повече силите на Бялата ложа заработват в него, за да възстановят висшия миров порядък от миналото и да се ликвидира с грехопадането. Тук е голямата борба - да се ликвидира с грехопадането и да се мине към творчеството. Такъв трябва да познавате Бога - поляризация, проявил се в творчество, но не и в насилие, не и в деградиране.

Кои подчиниха това грехопадане? Някои от боговете, Ние няма да споменаваме имена, защото не ни е позволено. Ако споменем някои имена, трябва да влезем в борба, да се употреби насилието, а ние действаме по закона на свободата, светлината и любовта. Следователно, нека на вашето лице се постави печатът на божия закон. Да няма нито едно петно, поставено от Тъмната ложа. Колкото сте имали досега, гледайте по един или друг начин да изчистите тия петна, да се освободите от закона. Защо? Защото има да разрешаваме върховни проблеми - проблема а за божието присъствие, проблема за божието трептение. Това са върховни състояния.

Таке изнесени нещата, те станат достъпни, възможни. Те стават като щастие, като радост, дори бихме казали като благуване. Така ученикът намира своето място, открива своята сфера и достига до висшите полета на върховните системи. Така той прониква до висшите школи на Бялата ложа, на Бялото братство. Трябва да се ознамени тази епоха в ученика, който завладява не, но който прониква, защото да завладееш значи да употребиш насилие, а ние сме поставили като задача напълно, в съвършена форма ученикът да ликвидира със старите петна, с грозотата, с позора, с унижението на тъмните сили. Той трябва да бъде на по-висок пиедестал, да бъде поставен като една горяща свещ, която разведрява атмосферата, която открива пътеката в тъмнината.

Трябват такива светила. Те са необходими сега за културата на човечеството на земята. Ние няма да говорим сега за културата на другите планети. Там има специални мерки и системи. Въпросът сега е специално за културните придобивки на земните жители. Трябва един нов кодекс и то с върховно значение, с върховно постановление, с върховни параграфи.

Кой ще го създаде? Кой е мислил за това, когато всички люде по земята са ангажирани от системата на насилието, от системата на падението? Ако би било възможно, вие да прокарате тази система, за която ви говорим, навярно ще ви се изсмеят ще ви кажат, че сте глупци, че сте маниаци. И вярно е. Прави са. Защо? Защото не знаят другата страна, не знаят светлата страна, не знаят царството на Бялата ложа.

От коя литература, от кои художествени произведения, от коя доктрина ученикът трябва да учи, когато всички тия доктрини, с клоновете си, са все дело на Тъмната ложа, т. е. на насилието? Единствен в историята, това е Синът на свободата и светлината, Синът на любовта, Христос. Той дойде като началник на Бялата ложа. Той дойде да извести на людете другата страна, където е щастието и свободата, където грехът не владее. Той даде личен пример. Няма в историята подобен по пример, по дело и по живот. Колкото и да проучвате историческите данни, никъде няма намерите подобно явление. Той е единствен по рода си.

И тъй ученико, учи се от Началника на Бялата ложа, учи се от Учителя на светлите простори, учи се от Учителя на Царството божие, учи се от Сина Божи, за да намериш и ти своя Баща. Сега си незаконен син, сега си син на престъпленията, на греха. Напусни този род, напусни тази фамилия, напусни този дом и се присъедини към дома на Христа, към епохата на Христа, към Отца на Христа. Единствено през него прозираха Божествените очи. Единствено чрез него се прояви Божието слово. Единствено чрез него затуптя Божието сърце. И най-после, единствено чрез него се прояви в светлина и воля Божият дух. Обикни този велик Божи син, това Божие присъствие на земята. То е най-силното доказателство, че Бог е присъствал на земята.

- Нима през друго време Бог не е присъствал? Там където е грехът, Бог го няма . Тогава ще дойдем до въпроса: „Земята незаконен син ли е?“ Да. И тя е незаконен син, незаконна дъщеря.

- Другите планети също ли? Да, също. И те са незаконни дъщери.

- А слънцето? И то е малко незаконен син.

- Тогава, кой е законен? Единствен законен син, това е Духът.

Както виждате, Тъмната ложа, Тъмното братство присъства и на другите планети. Тогава се задава въпроса: „Какво друго творчество трябва да се прояви в необятното пространство, в което да няма нито едно петно от Тъмната ложа?“ Много интересно. Какво творчество може да има, като изключим тия грешни планети, където духовете са дълбоко заровени, в статическо състояние като минерали, като растения, като животни и човекът?

Сега навярно ви объркахме. Защо ви объркахме? Защото във всички планети съществува насилието, защото всички планети трябва да съблюдават своя път. Ако не го съблюдават, насилието ще се изрази в ента степен, ще стане едно ново грехопадение, едно ново стълкновение.

Как съгрешиха тия духове? То не е индивидуално съгрешение. Това беше катастрофа на цяла слънчева система и започна дисхармонията във всемира. Така че, вие че сте толкова виновни за грехопадението, колкото са големите автори, големите духове, които причиниха това разрушение на една цяла слънчева система.

Както виждате, въпросът е всемирен, от голям обсег. Това е една голяма, всемирна история. И вие сега стоите на земята и казвате: „Защо Бог допусна тия неща?“

Ученико, с този въпрос се занимават духовете на слънчевите системи, защото те са най-пряко засегнати, защото един техен брат, един велик посветен е причинил страшната катастрофа на тази слънчева система. Оттогава досега вие виждате по небосвода да прелитат метеори, разрушения. Това е все законът на насилието.

Кога ще престане това? Ще престане, когато този дух, началник на тази слънчева система, ликвидира с това всемирно престъпление. Той е ваш баща. Той ви е отхранили закърмил. Той ви е заселил на земята и следи за вас. Който се отклони, строго го наказва. На негово разположение са всички бацили, които са авторитет, които са герои. Щом някой дух се противопостави те веднага разбиват някой орган в него. Бацилите създават цяла суматоха, разстройват органите и човек заболява. Така те ликвидират с неговото упорство. С една дума казано, управлява началникът на тъмнината, началникът на насилието, началникът на разрушението. И как мислите, лесно ли ще се изплъзнете от него? Той има много агенти. Те са след вас и следят вашите маниери, следят зорко, следят за вашето посвещение. Щом надигнете глава, веднага бият тревога, докато ви вмъкнат. Трудно се излиза от този свят. Даже и Синът божи беше най-жестоко закован с най-жестоките чукове на съдбата. И той трябваше да извика: „Боже мой, Боже мой, защо ме остави?“ Той дойде в царството не тъмнината и трябваше да опита силата, санкциите, съдбата на това царство. Ето защо, когато ние сега говорим, когато ние ви съветваме, когато ние ви откриваме пътя, тук, около вас, стои цяла агентура. Те се заканват, но Бялата ложа е решила да им отнеме вече чуковете, да им хвърли гвоздеите, за да не ви причинят болки, страдания.

Колко трябва да бъде буден ученикът, за да може като хитър, предвидлив, съобразителен, тактичен, като маг да омагьоса тия духове, тия твърдоглавци, тия разрушители.

Както виждате, ние ви описахме една малка историйка, но тя нека ви даде потик, нека ви наведе на едно по-дълбоко размишление и вие ще я откриете в цялата й основа, и ако дойде ден, ребром ще се противопоставите, тъй както Христос се противопостави. Дори и на кръста да ви поставят, вие ще издържате. Ето къде е свободата – от царството на тъмнината към светлото царство на свободата и любовта.

Какво се иска сега от вас? Дали да се страхувате? Наистина, страшно е. Вие винаги сте бивали подчинени, добре сте изпълнявали своите поети задължения, но дойдоха дни, дойдоха моменти, когато вам се проповядва за една друга система, за една друга ложа, за едно друго царство, за едно друго братство, напълно противоположно на това, което досега познавахте.

Да, ученико, ние сега те учим на история. Искаме да бъдеш един прониквателен историк, мъдър историк, да владееш върховната памет, да запаметиш цялата тази история и да знаеш кои са пътищата, през които трябва да минеш. Иначе вечно ще се въртиш тук като омаян, като хипнотизиран и ще изпълняваш чужда воля.

А коя воля трябва да изпълни ученикът? Божествената воля в него. В ученика има една воля, която може и железни врати да разбие, и големи планини да раздипли, воля която да го отведе при Отца, при Бога. Тази воля ние ценим у вас. Тя е попаднала под давление. Ние сега открехнахме вратата и тази воля трябва майсторски да се промъкне през открехнатата врата, и навреме да стигне новата база - царството на светлината, вселената на белите братя.

Ученико, ние сме инструктори от Бялата ложа, инструктори от светлото царство. Ние сме много, легиони, както при вас, така и при другите планети. Една обща задача е да се намерят средства, да се намери изкуство да се въздейства на духовете на тази разрушена слънчева система. Докогато тази дисхармония не се хармонизира с всемирната хармония, дотогава чуковете, страданията ще действат.

Дали сега, когато се посвещавате ще се освободите от страданията, от неприятностите, от противоречията, от недоимъците? Ученико, не си прави илюзии. Ти вече встъпваш в борба, в страшна борба с агентите на Тъмната ложа. Те могат да те лишат от най-насъщното, те могат да съблекат дори и твоята кожа, но дали трябва да се уплашиш? Ти си ценен. Ти ще уплашиш духовете. Щом си една искра, те ще се укрият, ще побягнат. Но бъди тази искра, този малък пламък, който да послужи за ориентиране и на другите твои братя, и на другите твои близки души, които са в борба с Тъмната ложа. Имаш ли този малък огън, тъмните сили като малки мушици ще бъдат изгорени в него.

Тя няма да се заканваш. Ще бъдеш благороден, но ще бъдеш неуязвим по отношение тяхната философия, по отношение тяхното строителство и тяхната система. Христос е казал, че целият свят лежи под лукаваго. И ние потвърждаваме тази истина. Не си прави илюзии, че светът е оправен, че светът има култура, наука, изкуство. Всичко е под властта на лукавия, т. е. под властта на началника на тази разрушена слънчева система. Необходимо ти е прозрачно око. Ние и друг път говорихме за това, но знай: запази хладнокръвие, за да можеш да приложиш изкуството както на окото, така и на слуха, и на обонянието, и на осезанието, и на интуицията. Бъди хладнокръвен, не се раздразнявай, не изпъвай своите нерви, за да не би да попаднат тия бацили и да унищожат твоята нервна система. Ако сега вие имате нервно сърце, нервни мисли, знайте: попаднали са бацилите.

Как ще трябва да се справите с тия бацили? Много трудно. Те са вече като съставни елементи във вашата кръв. За да пречистите тази кръв, е необходима слънчева храна, слънчева вода, слънчев нектар.

Къде ще ги намерите? Слънцето грее, почернява, уморява, убива, възстановява. Както казахме и там действат силите на насилието, а ние ви говорим за слънчева храна, за слънчева вода. Ние ви говорим за слънцето на Духа, на Божия Дух, който е Всемирното око на слънцата във всички пространства. Ние желаем това око да ви погледне, за да може да стопи тия вредни бацили, които изтощават вашите сърдечна и други системи.

Ето къде е тайната, да имате присъствието на Божия дух. Само той ще разреши въпросите у вае. Никакви други средства. Каквито и да употребите, те ще бъдат временни. Присъствието на Духа ликвидирва с всички недостатъци.

Когато поставяме въпроса за насилие в слънцето да не би да го разлюбите? О, не. Все пак любовните посещения на слънцето са едни от най-положителните. Там силите са вече примирени, там духовете са вече пламъци. Макар със своето действие и да умъртвяват понякога известни насекоми, известни живи същества, било по лицето на земята, било по лицето на другите планети от слънчевата система, все пак те са в по-висша степен на развитие по светлина, по система и радиация. Така че, напълно можеш да се ползваш от присъствието на слънчевите сили, но не забравяй, дълг ти е да откриеш момента - присъствието на Божия дух. Никоя друга сила не може да те спаси от чуковете, от ударите на тази тежка съдба.

Ние изнесохме някои неща, които съвсем не искаме да ги вземете като неща, които са в дисхармония. Вие трябва да знаете нещата. Вие трябва да познавате мястото, което заемате. Вие трябва да знаете държавата, в която живеете. Вие трябва да знаете за авторите, за ръководните сили на които вие давате обещание и задължение.

Ученико, бъди единствен, който да се подчини на Върховното строителство. Откажи се завинаги от силите на разрушението. Никога с насилие, а винаги със свобода и пълно олицетворение на Божията любов в теб. Това е твоята върховна мисия, това е твоето върховно посвещение, това в твоята върховна наука, това е твоята върховна история. Запамети това, което в тази среща ти казахме, за да имаш устойчивостта в друга среща да продължим да разкриваме и други исторически факти, които напълно да хвърлят светлина в твоето съзнание. Ние искаме да имаме един богат с опитности, с разум ученик, комуто да се поверим, с когото заедно да воюваме с Тъмната ложа.

Не се плаши. В моменти на борба не забравяй да ни призовеш. Ние веднага ще бъдем при теб и заедно ще разрешим трудната задача. Това е да имаш винаги присъствието на разположение. Това значи да си богат с приятели, с възлюблени, с помагачи, с ангели, с деви и с богове. Пълно е пространството с необятни системи, с големи порядки и затова имаш много приятели, много братя, много съученици. Всички те ти желаят усилено освобождение от царството на мрака, от царството на тъмните сили.

Нека тази конференция, нека това присъствие да остане в твоето съзнание, докато получиш едно ново обгаряне. Колкото повече съзнанието е обгорено, просветено и озарено, толкова повече твоята звезда ще блесне и светлите сили ще видят твоето лице, ще видят своя нуждаещ се брат и съученик, ще видят една нова светеща сила, която преодолява вече всички трудности и мъчнотии в жестоката битка.

Има да се изнесе голяма борба. Ученичеството сега се състои в борбата, а после ученичеството ще се състои в мирово посвещение. Тогава ще се изживеят същините в друга светлина. Всички уреди, всички способи са върховно направени, в друга система. Тук трябва да се разрешат върховните проблеми. Ученикът трябва да се освободи от царството на тъмните сили, да се освободи от насилието на греха. Кое кара човекът та греши? Насилието. То е една цяла система.

Както виждате, всички духове които се прераждат на земята имат този отпечатък на насилие. Тяхното устройство на лицето и на цялата форма въобще, е отпечатък на системата на насилието, т. е. начинът на раждането на човека е насилие. Ако мисли човек, че сам може да се освободи, ще види, че това е почти невъзможно. Трябва непременно едно висше присъствие, защото всичките граници на тази тъмна зона са завардени. Има пазачи, стражари, има затвори, каторга, има концлагери, има гробища. Затова ние пак подчертаваме: винаги в нужда ще призовете светлите сили. Те ще ви помогнат. И когато сте атакувани от отровните бацили, и когато сте изнасилвани в морално, психично или материално отношение, винаги призовете светлите сили. Не, че те не виждат това, но вие като разумни действащи сили веднага трябва да се свържете с тях, за да потекат техните светли вълни и ви съдействат. Ние няма да кажем с вече простата фраза да се помолите. Ученикът въобще -не се моли. Ученикът иска настоятелно, ученикът се пренася, ученикът се усъвършенства, ученикът е вече присъствие. Да се молиш, това значи да се намираш в безизходно положение. А ученикът никога не трябва да идва до безизходно положение. Защо трябва да са молиш, когато можеш да влезеш във връзка със силните сили и заедно с тях да победиш, да разрешиш проблема с голямата мъчнотия? Молитвата е необходима при колективните действия. Тя е необходима, за да се създаде атмосфера. Тя е необходима, за да може да има разположение на известни сили към ученика. Неговата молитва трябва да бъде такава, че веднага да се свързва с могъщите сили на Провидението и на цялата Бяла йерархия. Колко много сили има да го посетят. Цялата ангелска йерархия е на негово разположение.

Все пак, красив е животът! Красив е относително и света, в който живеете.

Кога ще бъде тъмен и мъчен? Когато ви заковат на кръста, когато ви разпъват.

Необходимо ли е разпятието? Синът Божи отмени това изпитание. Следователно, за ученика не е необходимо да бъде разпъван на кръста, но не е изключено да му счупят костите. Ако той не умее навреме да се свърже със светлите сили, не е изключено да има побой, изтезание. Но щом се свърже със светлите сили и в огнената пещ, да го хвърлят, няма ща изгори.

Варна, 16-1-1955 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...