Jump to content

Recommended Posts

ЗА ДЕВСТВЕНОСТТА

Върховните проблеми се постигат и разрешават посредством върховното съобщение. Ние казахме в мижалото: предстои на ученика от Върховната вътрешна школа да бъде въведен във върховните сфери, където велик божествен идеал е душата, Духът и мисълта на Бога.

За, да имате тази върховна възможност, необходимо е да бъдат ангажирани висши сили, които да ви помогнат да направите върховна връзка с гениите, с архитектите - строители на висшите светове, защото на ученика на Върховната вътрешна школа предстои върховно да отбележи, върховно да прояви, върховно да се подвизава, върховно да мисли, върховно да работи.

Кои същества могат да бъдат под влиянието и силата на върховните проблеми? Само същества, които са абсолютно девствени.

Когато засягаме девствеността, ние искаме да отведем ученика в девствения мир. Какво представлява девственият мир? Там съществата не се раждат, не се прераждат. Там съществата могат само да прииждат. Не по пътя на прераждането, не по пътя на въплътяването, но по пътя на прииждането.

Какво значи прииждане? По пътя на съвършенството, по пътя да благодатта.

Къде, в кой свят тия същества ще спрат? Ще трябва да спрат в девствения свят на ангелите. Девственият свят на ангелите е най-чистия свят, свят който има такова устройство, такава архитектура, такова художествено изкуство, такава концентрация, за които само вглъбената душа може да копнее, може да прозре. Защо? Защото девствеността е едно психично, и космично състояние.

Не ще се възрази: „Нали там където има творчество има стълкновение, има даване и вземане? Следователно, може ли да се мисли за една абсолютна девственост? Най-после, каква е идеята за девствеността? Кому тя трябва и защо е необходима?“ Във висшия божествен свят няма програма за девственост, няма философия за девственост, няма учение за девственост. Специално на физическия свят става въпрос за девственост, защото тя е нарушена. Това която е нарушено, за него се създала и философия, и наука, и музика. Вие ще видите какви са вариантите, какви са позициите на самата музика на Физическия свят. Ще видите, че всяка една позиция отговаря на едно нарушение, че всеки един вариант отговаря на едно нарушение.

Колко трябва да бъде тънък умът на ученика, колко трябва да бъде издигнат ученикът, за да може психологически, космично и по метода на мистицизма да долавя тия варианти. Тогава ще може напълно да разкрие защо на физическия свят се създават учения и музика специално за нарушение на девствеността. Голяма истерия се създаде на физическия свят, голяма наука, много трактати, философски съчинения, музикални драми, опери, комедии, трагедии и т. н. Това е така, защото е нарушена девствеността. И ако днес ученикът се въвежда в Светилището, то е да научи как се добива наново девствеността. Повикаха го да бъде виртуоз, да бъде сила, до бъде гений в това изкуство, за да може напълно да придобие влиянието и силата на девствеността.

Това е първата стъпка на ученика във Върховната школа, първо условие пред Върховната памет, пред Върховния дух, за ангажимента, който поема. Всяко нарушение условие, всеки нарушен закон, всяка нарушена система трябва ученикът да възстанови. Затова ние казахме, дали ще бъдете достатъчно силни, за да ви поканим в този процес. Той е един много сложен процес, той е много корав по вещество, много секретен по космичност. Но щом ученикът пожела да стъпи ла по-високо стъпело, силите на девствеността, силите на ангелския свят подават своите десници, дават своите мишци, дават стоите влияния, дават своята свежест, своята чистота само и само да се помогне на ученика, който даде обещание пред Върховната воля, че ще възстанови един порядък на върховния закон.

Ученико, теб те очаква друг свят, друг мир, друго влияние, друг живот. Макар и да си на физическия свят, наравно с физическото посвещение ти предстои и пълното духовно уединение.

Къде да се уединиш? Да се уединиш в ангелския свят. Ако тук те занимаваме специално с върховните неща, с върховните системи, то е затова защото голямо е давлението в ангелския свят. Много духове, много ангелски сили са готови да посетят земята. Голяма екскурзия. Тя ще бъде придружена с Велики учители, които познават детайлите на физическите влияния, на физическите система. Те ще бъдат водачите, за да може Върховният институт, Върховната вътрешна школа, макар и за малко да има представители от висшия свят за да може да се узакони Върховната вътрешна школа в душата, в духа на ученика.

Малко са били в миналите школи тези случаи и затова школите са пропадал и, техните архиви са бивали изгаряни, техните дела са бивали помрачавани благодарение на хунския характер на човешките същества. Но днес, когато културата, когато интелекта, когато чувствата на човечеството са подготвени да възприемат една същина, една нова система, както я наричат напълно демократична, се разбира, че са по-готови от миналото. Макар да има още зверщина, упадък на морала, упадък на духа, все пак, има една по-голяма готовност. На много центрове вече се издигат сгради - институти, академии, гимназии, възпитателни домове, културни домове, музикални консерватории и т. и. Това иде да покаже, че давлението на Върховния дух е доста силно. За да си позволи човечеството да отключи някои тайни, за да ги направи достояние, това показва, че има вече една интимност между посветените същества и тия на земята. Или има вече преродени висши същества на земята, които си позволиха да открият някои ключове. На всеки посветен се дава право да има специален ключ. Зависи този посветен, като дойде на земята, как ще употреби този ключ. Има същества, които можаха доста сполучливо да употребят този ключ в сложната брава, в сложната машина и като го завъртяха , даде светлина. Но има посветени, които не показаха достатъчно съобразителност, достатъчно тактичност да приложат силите на ключа.

Но ще кажете: „Нима като посветени не знаят тия неща?“ В посветените същества преобладава до голяма степен любовта , с състраданието и затова допускат грешки. Те не са били наивни. Но сега Духат упорито държи и ще иска от новите ученици, които стъпват във Вътрешния върховен институт, да не бъдат доверчиви. Не че да не вярват, но вярата им да бъде положителна. Ето защо ние настояваме ученикът на Върховната вътрешна школа да има прямата връзка със съществата от девствения свят — с ангелите, влиянието на които ще бъде само възход, само песен, развитие, усъвършенстване и т. н.

Лесно е да завършиш една специална наука, когато някой нашепва на твоята памет, на твоето съзнание и когато този който ти нашепва ти отключва със своя ключ. Тогава ти лесно се справяш. Ето каква е главната специалност на ученика на Върховната вътрешна школа; когато на ученика се представя идеята, когато му се представят задачите за устройството на ангелския свят, той трябва, да има цялата картина, да има целия план, да има целия алманах за представеното устройство, за да може веднага да се справи със сложната задача и да не попадне под ударите на съблазънта или на незнанието.

Ето какво се иска от ученика: да знае. Кога може да знае? Когато има светлина. В тъмнината нищо не се знае. Всичко е в мрак, какво ще знаеш? А когато е светлина, всичко ще знаеш, всичко ще видиш, всичко ще чуеш, всичко ще ухаеш и всичко ще опиташ. Това всичко ще бъде онази опитност, за която много посветени духове жадуваха, за която мислеха на земята, търсеха изходен път, търсеха изкуството да могат да придобият тази система. Но за ученика на Върховната вътрешна школа вече е ясно, че не може без ръководител , не може без Учител, не може без присъствие на представителни сили. Ученикът може още на физическия свят да изживее състоянието на ангелския свят. Ученикът може още на физическия свят да се среща с ангелските сили. Ученикът може още на физическия свят да конферира с великите професори и архитекти на ангелския свят. Ученикът още сега може да знае какво е устройството на техните жилища, на техните общежития, как са построени техните градове или техните домове, как са планирани техните улици, от какъв материал са, от какво вещество са те. Ученикът още на физическия свят може да знае какви са техните възпитателни домове, техните университети или техните светилища. Ученикът още тук може да знае какъв е образа на ангела, колко очи има, въобще цялата му образна структура. Ученикът още тук може да знае какъв е говора на ангела, как си движи устните, как гледа с очите си, как се движи по улиците, каква е неговата осанка и стоеж. Ученикът още на физическия свят може да провери какви са отношенията на ангелските същества както помежду си, така и към околната среда. Най-после, ученикът още на физическия свят може да се вглъби в онази висша трептяща мисъл, която занимава ангелските свят. Ученикът още сега може да изживее момента на ангелската девственост. Ако става въпрос за чистете, за светлина, за красота, това е ангелската йерархия, това са съществата, които дишат с ритъма на Божия дух, които мислят с вариантите на божията мисъл, които чувстват, които проявяват импулса на живота благодарение на Божието сърце. Това са същества, които изпълняват своята мисия като най-предани, най-чистосърдечни пред целия космос, като съблюдават да не се наруши някъде закона на Върховното начало. Ученикът още на физическия свят може да знае какъв е духа на ангела и каква е неговата душа.

Има ли той дух и душа? Има душа, име и дух - общ колектив. Те са образци на Божествения дух.

Какъв периметърът, какво е пространството, където ангелските сили се движат, съблюдават я възстановяват? Има ангелски сили, които имат длъжност в някоя слънчева система. Ще знаеш, ученико, че всяка слънчева система има влиянието главно на трите свята - физическия, духовния и божествения. Всяка слънчева система е представител на една висша йерархия. Във всяка слънчева система има полета, има сфери както на ангелски сили, така и на посветени, така и на адепти и на богове. Всяка слънчева система се ръководи от един общ колектив – началник един от боговете. И този бог има единствената задача да продължи творчеството в дадената му слънчева система. Той е отговорен за системата, за движението на планетите, за движението на кометите, за движението на спътниците. Той се грижи за излъченото количество енергия от даденото слънчево ядро. Той се грижи какво количество, какъв процент енергия ще трябва да се поляризира, какво количество слънчева енергия ще трябва да се трансформира, какво количество слънчева енергия ще трябва да се върне обратно. Това в една сложна система. А колко повече е сложна мировата система. Колко слънчеви системи се поместват в необятното пространство, в безкрайността.

Кога ученикът ще знае за тях? Когато у него се пробуди интерес. Кога ще се пробуди интерес? Когато научи цялата история първо за своето малко битие, след това за околната среда, за своята планета и за своята слънчева система. Тогава ще се породи нов стремеж, ново желание да проникне в пределите на други съседки слънчеви системи.

Ще бъде ли ученикът свободен да се движи от слънчева система на слънчева система? Ето един важен въпрос. Тук, на физическото поле, да минеш границите на една държава, ти трябва специален документ, специален паспорт. А как мисли ученикът? Дали ще може без позволение, без специален паспорт да мине в друга планета? Интересно е дали е мислил досега ученикът, а камо ли да е искал да направи това?

Ученико, ти още не си мислил за тия големи неща, защото винаги си бил в малкото, винаги си мислел, че си малък и си се стремял да изпълняваш малките неща;

Кои са те? Завещани от дядото, от поколението. И ученикът доста упорито защитава границите на своята държава, националните герои, чистотата на своята държава и т. н..

Много знае ученикът, много е научил, но едно още не е мислил: да премине границите на своята планета и да се добере до атмосферата, до състоянието, до пределите на някоя друга съседна планета.

Защо ученикът не е мислил? Защото всецяло е бил погълнат от традициите на старата култура, от старите мисли да се постигне това? Само Великите астрономи са свободни адепти. Те са, които построяват пътеката между земята и другите планети. Ако има път за друга планета, то е благодарение на тия адепти астрономи. Ето защо, ученикът трябва напълно да се погълне от астрономическите явления, от астрономическите познания. Колкото литература има по астрономия, ученикът трябва да я прелисти и да прозре в нея, кои са били ония сили, които са били давление върху този адепт да направи пътека между другите планети. Така както държи за музикалното изкуство, така трябва да държи и за астрономическото изкуство, Най-свободното изкуство е астрономията. Има случаи в историята, където такива адепти са бивали подлагани на мъчения, както астрономът Галилей, който каза: „Все пак земята се върти“. Макар съдбата му да беше странна, но той беше свободен. Страшно е на физическото поле, за физическото тяло, но велико за неговия дух, за неговото пространство, за неговата необятност, велико за неговата душа.

Имам примери. Макар и да са малки, все пак това са едни големи опитности, едни светли искрици, които подчертаха, които узаконила пътя между земята и другите планети. Ако ученикът постигне това изкуство на велик астроном, тогава той ще срещне ангелските сили, които пазят упорито великото равновесие, дивната хармония между движещите се планети около своя център - слънцето.

Каква величествена картина е небосвода. Какъв простор е небосвода. Още сега, на физическия свят ученикът може ща бъде небесен обитател, небесен пилигрим, небесен екскурзиант. Има тия възможности, защото ангелът го чака да го подеме и да го отведе - един опитен, един сигурен водач, който ще го преведе през най-опасните места, през най-опасните сфери. Но за да ангажира вниманието на този ангел, ученикът трябва да бъде мило дете, да има свежи чувства, да има ухание на девственост, да има красива усмивка, да има мил поглед. Това ангелско същество няма да почувства недостатъците, въобще няма да се интересува от многото наслоявания. То ще си послужи с най-малката възможност, за да отведе ученика.

Ученико, трябва да полетиш в небесните мистерии, трябва да полетиш в небесната хармония, в небесното равновесие, трябва да бъдеш астроном, път за духовните, път за душите, път към царството на Духа. Трябва да имаш астрономическия език, т трябва да имаш живото слово на Духа, за да възкресявам всички отпаднали мисли, да можеш да възстановиш всички отпаднали духове.

Колко сладко е това чувство, колко мило е това посещение на един девствен ангел, който те предвожда, който ти отваря пътя, който ти свети със светилника, който ти изпява арията на вековете, арията на съзвездията, арията на слънчевите системи.

Колко е мило, колко е сладко да опиташ едно щастливо изживяване на тия девствени същества. Най-прекрасният живот, най-чистото състояние и най-върховното посещение е това на  тия ангелски сили.

Ученико, ние искаме да се обнови твоя живот като живота на ангелите, да бъде само живот.

Какво значи това само живот? То е да бъдеш симфония на всемирното звездно пространство.

Бъди пространство. Освободя се напълно от идеологии, от убеждения, от политика, и полети из небесния простор за да бъдеш девствен адепт. Тогава, вместо да чертаеш на хартия, да драскаш по табла с тебешир, ще мислиш и чертаеш с Дух, и твоята диаграма, твоят кодекс ще бъде написан с живи огнени слова, които са трепет и ритъм на твоя дух.

Такъв бъди по свобода, по ритъм и импулс, за да можеш да ликвидиран със старите духове. Нов дух, младенчески дух, девствен дух, свеж дух. Това бъди, защото всички ангелски сили са такива.

Ние не можем да ти представим други образи, освен образите на ангелите, които са най-близко до тебе и които владеят твоята симпатична система. А твоята симпатична система е централа в твоя организъм. Следователно, твоята любов е чувство, твоята любов е излияние, твоята любов е трептение. Това се дължи на твоята симпатична система. Колкото по-добре е конструирана, колкото по-добре са нагласени струните, толкова повече тя ще даде пълен хармоничен тон, който ще се отрази като едно ясно ехо в общата гама на слънчевата система.

Трябва да вземеш участие в тази обща симфония на слънчевата система. Как мислиш: ако стоиш настрана, кой ще те съжали? Ти сега чакаш съжаление, чакаш милост. Чувстваш се виновен, че може да си нарушил законите. Но, ученико, направи усилие, за да бъдеш отзвук, ясен отзвук, девствен отзвук в общата звездна система. Така ще бъдеш открит от великите композитори на слънчевата система, и твоята нота ще бъде поместена в общия строеж на симфонията.

Когато отвеждаме мисълта ти в тия царства, ние имаме единствената задача и единственото искрено желание да можеш да придобиеш една макар и малка опитност, която да ти стане като навик – по-често да присъстваш, по-често да си във връзка с тия звездни сили.

Красиви са образите на ангелите. Образът на ангела не е нито мъж, нито жена. Образът на ангела е изящно художествено творчество с богати, нежно трептящи нюанси и линии. Ако ученикът зърне едно ангелско същество, ще произнесе словото на апостол Павел, който казва: „Нито око не е видяло. . .“ Така е! Благодарение на тия девствени същества вашият живот от ден на ден придобива съдържание и смисъл, обаяние и живот.

И тъй, Върховната вътрешна школа има за задала да отведе ученика във върховните системи както в ангелския свят, така и в звездните светове. Така ученикът ще научи за царството на космоса, т. е. ще придобие космичен живот, ще придобие космичните сили. С една дума, ще стане творчески принцип, творческа деятелност, творческа способност.

Има ли условия? Има пълни условил, защото има ангелски сили, защото има светлина и Дух. Има условия, защото у вас живее една будна душа, която е пряко свързана с Божествената душа. Има условия, защото у вас има един ум, който е концепция от висшата божествена мисъл. Следователно, условията са дадени. От вас се иска стремеж. Какъв стремеж? Стремеж за работа, стремеж да работите върху най-съвършеното дело. Там няма губене на време. Напротив, там се ускорява времето, там се печели времето. Във всяка друга област ученикът губи. Във всяка друга система ученикът се заблуждава. Единствената вярна система е устройството на ангелския девствен свят, устройството на хармоничния съзвезден свят, и най-после великото устройство на цялото сътворение под диктовката на Великото начало - Бога.

С какъв език да ви говорим? С човешки, с езика на адептите или с езика на ангелите? Да ви говорим с езика на човека, вие добре го познавате. Ако ви говорим е езика на адептите, той за вас е непонятен. Ако ви говорим с езика на ангелите, липсва ви още девствена мисъл. Кое е най-лесно да се постигне? Дали влиянието и силата на адептите или девствеността на ангелите? По-лесно е да се постигне девствеността на ангелите. Защо? Защото там взема участие сърцето, когато при системата на адептите трябва да взема участия умът.

Имате ли сърце? Имате. Имате ли ум? Имате, но не е установен. И сърцето ви е ангажиране, и то я отклонено, но сега Духът на Върховното ръководство слага своя печат, поставя своето лекарство както върху сърцето, така и върху ума да бъдат излекувани и възстановени функциите както са били в началото.

Ние дълбоко вярваме, че Върховното ръководство ще излекува коренно недъзите в сърцето и в ума. Ангелските сили, която прислужват на Върховното ръководство, ще пренесат всички инструменти за сложната операция; ще пренесат всички лековити есенции, с която ще бъдете ваксинирани.

Ето каква е службата на ангелските сили. Те никога не се отегчават от своята работа. Така и ти, ученико, запомни: никога не се отегчавай, когато работиш, когато хармонираш своя тон и го изпращаш в общата гама, в общото съзвездно устройство на дивната хармония.

По пътя на великото откритие, откривайки великата система на съзвездията, вие откривате е своя мир. По пътя на откритието, вие сте едно копие, едно отражение на космичния мир. Следователно, пазете своята карта да не я загубите, защото няма по какво да се ориентирате.

Но ще кажете: „Нали имаме водач?“ Да, но водачът най-много държи на вашата индивидуална опитност. Водачът може да ви остави за малко, да извърши друга работа, ще му се наложат други перспективи и той напълно трябва да вярва на вашата способност, и будност.

Пазете картата на своето битие. Тя е добре начертана вече, показани са всички пътища, всички бази и когато адептът иска да ви ориентира, ще прочете от вашата карта, и ще ви насочи в какво направление, към коя сфера, към кои полета, към кои съзвездни царства трябва да вървите.

Ще кажете пак: „Той няма ли общия план?“ Не затруднявайте адептите и ангелите да се ръководят от общия миров план. Бъдете разумни. Нека по вашата карта те се доберат до вашата история, до вашето настояще и до вашата готовност. Пазете я. Тя е скрита във вашата душа. Тя има единствената грижа да я пази. Това е скритият еликсир в човешката душа. Това е узаконеното положение у вас. Без тази законност вие не може да съществувате. Ако и да сте я нарушили и сте изгубили девствеността, тя може да се възстанови.

Но ще възразите: „До къде можем да стигнем в своето усъвършенстване?“ Ще стигнете до най-блестящия кристал. Този кристал или това кристално ядро се разлива в новостроящите се светове и започва наново да функционира в едно от новосъздадените ядра. Това е едно вечно творчество.

Ако ученикът се е усъвършенствал, минал е през ангелския свят, влязъл е в света на адептите, в света на боговете, как мислите: Бог ще го допусне ли да отиде при Него? О, не. Закон е: бащата отглежда сина и го пуща да работи. Следователно и вие ще бъдете пратени да наследите божественото богатство, божественото творчество, необятното пространство.

Но ще кажете пак: „Голяма умора“. Там е сега деликатността: дали ученикът, като достигне да това положение, ще бъде уморен? О, не. Така както слънцето не се уморява, така и ученикът няма да се умори, защото енергиите в него ще бъдат Дух и светлина. Следователно, не може да има вечно изстиване, вечно измръзване, а има едни специфични процеси по закона на творчеството, които се изпълняват в общото строителство. Така е с луната, така е и с някои други спътници в слънчевата система, които с обикновено око не могат да се видят. Астрономите казват, че има някои нови спътници на планетите, но мъчно ги откриват благодарение на това, че астрономическите уреди още не са добре усъвършенствани. Ще дойде ден, когато този въпрос ще бъде разрешен. Сега ученикът се подготвя посредством своето излъчване, посредством своята мисъл да опита тия сили в слънчевата система. А има възможност. Човешкият дух може да оперира с някои възможности, с които растителният мир не може да оперира. Растителният мир се е забил в почвата и не може да мисли. Животинският мир е наклонен и се привлича силно от земния магнетизъм. Само човек е изправен и земният магнетизъм го държи до неговата белодробна система. Белодробната и умствената му система е свободна от земното притегляне, Умствената му система е под влиянието и действието на висши космични влияния. Ето защо ученикът или човекът изобщо има тази възможност.

Сега ученикът иска да види един ангел. Защо има нужда да видиш друг ангел, когато ти си този ангел. Ум ли нямаш, сърце ли нямаш, движение ли нямаш, мисъл ли нямаш, ритъм ли нямаш? Всичко имаш, богато си надарен, но си ангажиран от друго. Затова ние имаме задачата да ви откъснем от стария живот, да бъдете свободни, И когато се видим свободни, тогава ще видите и ангела у себе си.

Трябва да видите ангела по форма, по устрем в себе си. Подобното с подобно се привлича. Защо се бъркате? Защото не познавате още себе си. Не знаете какво представлява вашия духовен мир. Той е с много възможности.

Кога ще видите ангела? Когато създадете условия т. е. когато ваната зеница се трансформира, когато вашата зеница приеме тъканта, материята, естеството от зеницата на ангела,

Вие като дух сте доста горделиви и големи опозиционери, но трябва едно дълбоко смирение, защото тия същества са най-нежни, най-ефирни. Значи и духът у вас трябва да бъде изнежен, чувствителен. От днес нататък искаме да се движите, както се движи ангелът, да се усмихвате, както се усмихва ангелът, да се храните, както се храни ангелът. Така ще го привлечете, но първото нещо, което се иска, е абсолютна чистота. При най-малкият оттенък от нечистота, той бяга. Когато дойдат ангелите, те се спират при ароматичните цветя и при бистрите планински извори, Защо? Защото вземат нектар от цветята, вземат вода от изворите и се освежават. И те обичат козметиката. Жените обичат това изкуство, но то е изкуство на ангелите. Ангелите се занимават с багрите, подържат родовете на цветята, защото това е тяхна длъжност. Бог се проявява в много варианти

Нека ви обичат ангелите. Нека ви бъдат съветници както на тялото, така и в чувствата, и в мисълта, и във волята.

Варна, 27, 4, 1955 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...