Ани Posted August 28, 2021 Share Posted August 28, 2021 РАЗМИШЛЕНИЕ 91-во Изкуството на Любовта Ученикът живее в трите свята. На земята той служи, в духовния свят той живее, а в Божествения свят той мисли. Във физическия свят воюва, в духовния свят побеждава, а в Божествения свят говори. Като така, проявите в духовния свят са прояви на живота. Най-голямото изкуство в духовния свят е изкуството да се живее. Ученикът живее, защото живота изхожда от големия импулс на всемирната монада. Животът произхожда от космичното яйце и се развива по закона на творчеството и порядъка. Животът произхожда от нирванния космичен изблик, който се привежда в безсмъртно слово и дела. И тъй, животът на ученика е отрадното, за което той е отговорен. Отговорността на ученика се състои в това, да пази свещено първичните, светещите нишки, с които е свързан неговия живот със съвършените форми и с тия от Божествения свят. Животът на ученика е проявление на скритите тайнствени мисли на Първоизточника. Животът на ученика е изблик от вечния импулс на битието. Животът на ученика е свещено начало, проявено в пълнота, красота и свобода. Животът на ученика е дело, творчество, съзнание. Животът на ученика е святост, изблик на светлина и проява на любовта. Животът на ученика е най-голямото внимание на висшите същества. Той е тяхно съзерцание и вдъхновение при проявите на тяхната работа. Животът на ученика е светиня - неприкосновена, строго съхранена и пазена в пазвите на боговете. Животът на ученика е разумното минало, настояще и бъдеще. Животът на ученика е най-съвършената форма, която съзерцават мировите очи на боговете. Животът на ученика е пиедестал, градация и и път, светилник пръскащ изобилие светлинни лъчи, очертаващи Пътя за висшите духовни светове. Животът на ученика е голямото благо на земята. Заради това благо земята пази чудно равновесие и изпълнява неотклонно и точно мировата симфония. Животът на ученика е чудото, тайнственото, с което висшите светове се занимават и за което вечно копнеят. Животът на ученика е най-верния образ за състоянието на слънцето, защото животът на ученика е слънчев трепет, ранно утро, благодатна пролет, китна градина и чудно бликащ извор. Животът на ученика е проявление на мировата голяма душа - душа, която е АБСОЛЮТНОТО в миросъзданието. Животът на ученика е боговдъхновение, сложна карта, която очертава истинския образ на битието. Животът на ученика е свещен огън, който съдържа първичния проблясък, от който започна пулса на всемирния живот. Животът на ученика е разумния Божий език, който говори за делото на мъдростта, за силата на любовта и за импулса на мисълта. Животът на ученика е потвърждение на учителя. Той е верния последовател, истинския тълкувател на словото, излизащо от глъбините на Учителя. Животът на ученика е най-красивото плодно дърво, което украсява райската градина, и където живеят разумни сили, които украсяват това дърво и сгряват плодовете му. Заради живота на ученика. Бог се жертва в непреривна жертва, в изливащ живот, за да подържа устрема, силите и мислите на чудния ученически живот. Животът на ученика е разумното мълчание и силното проявление. Животът на ученика е свещеното семе, което се посява във всемирната градина. От живота на ученика започва нова ера и се създадоха нови епохи, нови окултни институти, нови планети, проявяващи се нови слънца, които прояви са условия да се развива магическия живот на ученика. Животът на ученика е енергия на любовта. Любовта е специфична енергия, която обгръща цялото миросъздание. Любовта е положителна енергия. Тя е специфична проява на Божественото. Любовта е най-мекия елемент, енергичен елемент, защото във всяка енергия се съдържат елементи, свойствени на проявленията. В елементите на любовта се съдържат семките на живота. И благодарение на този мек елемент, животът се развива по чудна програма. Любовта като енергия се дълбоко прозира в природата, в стихиите, в бурите и стълкновенията, защото тази енергия провежда плана на първата душа и всяко живо същество, малко или голямо, силно или слабо, проявява енергията на любовта. От проявите на енергията зависят и проявите на живота. Колко то повече енергията на любовта е по-тайна, толкова повече живота на човека се разцъфтява. Колкото повече енергията на любовта обновява, толкова повече живота се подмладява. Колкото повече енергията на любовта присъства, толкова повече живота е вдъхновен. А от вдъхновението на живота зависи тържествуването на духа, освобождението на душата. От енергията на любовта зависи какъв тласък ще се даде на общия колектив, на съществата живущи на земята. И тъй, животът на ученика е енергия на любовта, която е условие да се пробудят духовните сили, да се пробуди духовната мисъл, духовното начало. Любовта е, която говори сладко. Любовта е, която насища богато. Любовта е която говори красиво. Любовта е, която пее и свири. Любовта е която мисли и създава. Енергията на любовта е енергия, която изхожда от първичната себична централа, там от където се пръскат . ултравиолетовите светлинни лъчи - от царството на Върховното АЗ. Но какво прави енергията на Любовта в живота на ученика? Тя декорира физическия образ, устройва духовния образ и възкресява Божествения образ. На физическия свят Любовта подклажда чувството и стремежа в живота на ученика и той, стремейки се да прониква все повече в духовните полета, съзнанието му все повече излъчва лъчи като на светеща звезда. Енергията на любовта в духовния живот на ученика създава превратите, обновлението и идеите. Всяка една висша идея е продиктувана от началото на любовта, защото любовта е свойство на Божествения импулс. За Бога се знае само чрез импулса на любовта. Иначе Бог е недостъпен в своята строгост и безкрайност, Любовта е която създава красивите перспективи на ученика. Тя е, която го вдъхновява в творчество - било то към изкуство, поезия или философия. Любовта носи най-мекия елемент, който е й най-магичен и обаятелен. В проявите на този елемент, дали има индивидуален разум, тъй като Любовта се проявява привидно в качества или степени, от индивида зависи, дали да индивидуализира тази енергия, този елемент. Индивидът е, който обособява елемента на любовта и като индивидуално качество, индивидът присвоява проявите на любовта, но в резултат той се натъква на големи противоречия. Любовта е независима енергия, изпълваща голямото миросъздание, служеща на Велики принципи, на велики замисля и ръководеща се от Всемирния Разум. В основата си тази енергия - любовта има разум, затова на любовта е предоставено да култивира зародишните семена в благодатна култура. Любовта в природата е най-чувствителната и нежна проява на Първоизточника. Тя е, която дава идеята, ясните представи за началото на живота в природата и този на човека – специално на ученика. Тя е която определя най-съвършения образ, създаден от елементите и енергията на любовта. Любовта е космична сила, мирова сила, която прониква в глъбините на битието и в безкрая. Любовта е първичен глас. Тя е първия Глас в природата. Тя е, която е повикала всички творчески елементи и е организирала физическия свят. Тя е организирала и духовния свят. Любовта като сила, е равна на тази на Духа. Духът работи, като се облича със светещата дреха на любовта и е в състояние да прониква в безкрайните царства. Какво представлява любовта в Първоизточника? Същина ли е тя на него? Или е енергия, служеща за проява на неговите замисли? ЛЮБОВТА Е СЪЩИНА НА ПЪРВОИЗТОЧНИКА. ДУШАТА Е СЪЩИНА НА ПЪРВОИЗТОЧНИКА И ДУХЪТ Е СЪЩИНА НА ПЪРВОИЗТОЧНИКА. Духът е който проявява Първоизточника, душата е, която го създава, а любовта е, която го опознава, Това са отвлечени определения, защото сам в себе си Бог живее в едно цяло, но духът, душата и любовта са които го разделят, проявяват и го създават в нисшите царства. Любовта изпълнява най-важната работа в живота на нисшите царства. Тя подготвя почвата за Духа, който посява духовната семка. Израснала, тази семка под благодатта на любовта, Духът събира плодовете и ги отнася в света на цялото. Така работят тези духовни сили, които ученикът добре познава. Ученикът носи огъня на Духа и светлината на любовта. Чрез светлината на любовта, ученикът съзерцава мировите царства и привежда струите на живота си към върховната цел с помощта на Духа. В неговата психика се недрят пламъчетата, на любовта. В неговата мисъл проблясват искрите на любовта и той винаги е готов за свещена жертва пред олтара на живота, готов да прояви Божествения, живот. Целта, устрема на ученика е да прояви в пълнота образцовия Божествен живот. Добрал се до областите на Божествения живот, ученикът е святост, всемиров акорд. Той създава себичен тон и всичко около него се ръководи от този тон. Животът на ученика е сложни гами на музиката, защото езикът на любовта е музика. Музиката е най-вярната проява на любовта. Чрез музиката на любовта се облагородява и най-упорития, елемент, от който се създават благородните блестящи кристали. МУЗИКАТА Е ПРОЯВЕНАТА ЛЮБОВ НА ВЕКОВЕТЕ. В сложните тонове на музиката са преведени вековни събития. От съзвучните музикални творби се знае за образите на вековете. Музиката определя най-верния образ за историята на вековете. Тя разказва за историческите моменти и епохи. Музиката разказва за делата на любовта във вековете, защото любовта е най-финия, усет на Божествената душа. Любовта, като усет на тази Велика Душа е най-верния представител на музиката в живота, на природата. Ученикът знае това и затова той е музикант. Ученикът е Божествен усет и дело. В живота на ученика се проявяват върховните качества на любовта и духа. Духът не може да бъде проявен без светещата дреха на любовта. Без любовта, духът остава неразбран и непознат. Без любовта, той се чувства само като сила, която движи и размества. Любовта е, която обнадеждава, организира. Без любовта, духът е строга санкция, а с любовта, той е благото на земята, защото без условията на любовта, на земята не може да има определени прояви на Духа. В земята на Духа живеят съвършените същества. В земята на Духа, свещенодействат боговете. Какво представлява тази земя? То е място, състояние. Казваме го земя, затова, защото на физическия свят Бог даде за човека благодатната ханаанска земя, а това е земята на Духа - там, където се проявява в творчество Любовта. И тъй, животът на ученика представлява тази земя на Духа. В тази земя на Духа, където топлите лъчи на любовта греят, живеят висши същества, с които ученикът конферира и се учи. И тъй, животът на ученика е свещена земя на Духа, в която се проявява любовта. Животът на ученика е най-завидното състояние, защото е Върховно Добро. Ученика е проявление на върховното добро. Ученикът е проявление и на Върховната Воля. Ученикът е проявление и на Върховната Памет. Ученикът е проявление и на Мировото Съзнание. Ученикът е проявление на Мировата Любов и изявление на Всемирната Мъдрост. И тъй. ръководещи се от живота на ученика, поддържайте импулса на Духа и любовта във вас, за да можете да се изкачите на високата планина - там при ученика и заедно с него да слушате безсмъртното слово на Учителя. Нека животът на ученика ви бъде неуморния стремеж, святото убеждение и съвършеното чувство, а всичко друго ще се проясни. Така е израснал безгрижният вече ученик. Така също и за вас предстои безгрижния епохален живот, в който като свободни пилигрими да се изкачите по върховете на знанието. И тъй, друга една проява на знанието е изкуството да се живее. То е живота на посветения ученик. 20 март 1942 год. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now