Jump to content

Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 94-то.

Мистичният стълб

Ученико, за да имаш добре построена мисъл са необходими елементи на мистика.

За да имаш добри проявени чувства, са необходими елементи на космични сили.

За да имаш добра конструирана воля, са необходими елементи от Всемирното Съзнание. Всички тия елементи са необходими за създаването да ученика. Те варират и проявяват висшата духовна логика - логика, която има в основата си елементите на първичното съзнание. Проявите чрез порядъка на логиката могат да проявят абстрактните идеи на първичното съзнание. Проявите на тези идеи в миналото са били чрез древните мистични школи, чрез древните религии, чрез древните култури, чрез словото, чрез постъпките и напредъка. Благодарение на тази логичност в проявите на това първично съзнание, посветеният ученик е можал да се домогне и проучи дълбоката мистика на висшите царства. Благодарение на този импулс, изхождащ от това висше първично съзнание, посветеният ученик е можал да направи достъпна тази първична субстанция - баща на проявите на земята, които прояви нагледно очертават граничните лишеи на дадените възможности, чрез които да може да се издигнат и усъвършенстват душевните сили.

Посветеният ученик е представителя на висшите светове. Посветеният ученик е израз на съзнанието от висшите светове. Посветеният ученик е отличен архитект, който разкрива с пълни детайли обемите, границите на висшите светове. Посветеният ученик проявява в пълната живота, мисълта и силите, които са организирали, построили Първичността на висшите светове. Посветеният ученик знае и за свещената работа на възходящите сили във висшите светове.

Посветеният ученик е най-вярната мярка, най-определената тежест, най-силната възможност и най-светлото сияние. Той е окото, през което се лъчат живите сили на възвишените светове. Той е радиоапаратна, през която се лъчат възвишените мисли, действащи във висшите полета. Посветеният ученик е наследник на духовните светове, Неговата душа е пламъка, който се разнася и облива земните полета.

Благодарение на този духовен пламък, силите на земята биват тласкани към един по-висш възход, чувствайки влиянието . на скритите сили, които събуждат съзнателните сили, които създават благоприятна атмосфера, за да може да се прояви ПЪРВИЧНОТО ДИХАНИЕ. Посветеният ученик представлява от себе си една от духовните ценности на висшите духовни институти. Той внася и внедрява академичната мисъл, проектирана от логичния строеж на Духа, защото във всеки строеж на Духа се проявяват действащите разумни закони чрез върховната мирова воля.

Целта на ученика е да бъде във връзка с по-нисшите съзнания, да провери съзнателните процеси и да може да втълпи логичната мисъл в процесите на усъвършенстването. Работата на ученика е вековна. Състоянието на ученика е състояние на времето и пространството! И когато той има перспектива за огромната работа, за вековната работа, в неговия мощен дух се съчетават, се организират по-висши поделения от духовните сили, които имат за цел да концентрират повече съвършени сили, които да бъдат в услуга на възстановяването на първичната божествена връзка между Бога - Всемирното АЗ, с това на човешкото АЗ - човешката душа.

Когато говорим за тези Висши поделения, ние имаме за критерий логичната концентрирана мисъл, която системно проявява всемирните закони.

Ученикът е носител на вечното обновление. Той проявява безсмъртната субстанция - висшето Аз, с неговите сложности. Ученикът проявява главната мисъл на Учителя. Ученикът възприема гениалните мисли, лъчистите чувства и силните волеви прояви, чрез съсредоточение, чрез концентрация в сферите на Учителя. Ученикът не е затруднение на Учителя. Той е окото, през което Учителят гледа дивния мир в неговите най-дълбоки и безгранични възможности. Чрез ученика Учителят се вглъбява в детайлите на органическия и психически живот на дадена планета.

И тъй, висшите космични сили, които са създали влиянието, атмосферата, при които условия се развива органическия и психическия живот на планетата, са пълно изявление на ученика. Казваме - ученика. Ние не си служим с други определения да го наричаме пророк, светия, жрец, благовестител. Ученикът носи най-свещеното име, защото ученикът представлява духа на еволюцията, а чрез закона на еволюцията е създаден живота, е даден живот на всички същества т. е. минават степените на развитието. В основата на тази логична мисъл, която привежда в изпълнение ПЪРВИЧНАТА МИСЪЛ, стои висшата съзнателна инстанция на ученика. Ученикът е, който е работил в древните мистични школи. Той е подреждал живота им и е създавал програмите, чрез които са се проявявали пълните просветени мисли на учителите. Ученикът е бил първия, който е проявявал духовно религиозната мисъл. Или, той е бил първия, който е внесъл в планетния живот духовно религиозната мисъл, от която мисъл са се създали просветните епохи в планетите. Той е ръководил културния живот, който е протичал в глъбините на човешката душа. Ученикът е, който е разпределил специалния материал за проучване, започвайки от естеството на органическия свят и влиянието на психическия свят. Той е бивал винаги съзнанието за културната работа в дадена епоха. Той е нашепвал, внушавал на гениалните творци за онази първичност в природата. Ученикът е, който право е построил академичната мисъл, която чрез логичните си прояви е оформила разните разклонения на този културен дънер. Ученикът е, който е обозначил със сложните формули химическите елементи. Той е, който е внесъл числата в математическите замисли. Той е, който е вдъхнал вярата в естественика да търси първичните елементи в растителната природа. Той е, който е внедрил твърдостта в геологичните полета и е разграничил свойствата на всички поделения на материалната концепция.

Не е ли ученикът, който е можал да прояви хармонията на висшите светове? Духът на ученика е, който нашепва за онова, което е зад границата и възможностите на човешкия ум. Силата на ученика е, която пробожда съвестта за морал, събужда естетичните чувства, морални те чувства, които сили са можали да се обогатят с девите на красотата, с богините на любовта, с рицарите на свободата; и с нимфите на песента. Ученикът е, който взема пряко участие за пробуждането на природата. На него е поверен ключът, който отключва тайнствените замъци на природата. Той е, който отмерва семената, които се посяват в природата. Той е градинарят, който отглежда плодните дървета и нежните цветя. Ученикът е пазача на природните богатства. Той е, който държи сметка за всичко онова, което расте, цъфти и зрее. Ученикът е надежда. Той е лъчите, които обнадеждват природния живот. Свещени са стъпките на ученика по лицето на земята. Гордостта и доволството на земята се състои в това, че светещо са очертани стъпките на ученика по нейната повърхност, че висшите същества ходят по тях и са в непреривна връзка със земните духове . Това става чрез живота на ученика и всички онези духовни ценности, които украсяват човешката душа, за перли на ученика. Всички духовни копнежи, това са душевните импулси на ученика. Ученикът е ранното утро на деня. Заради него слънцето бърза да огрява земята и другите планети. Земята вихрено полита из пространството с единствената вяра и доволство, че може да забавлява ученика. Но само земята ли е която създава интерес на ученика? Всички същества, които населяват планетите от слънчевата система познават добре образа и силата на ученика. Всичан планети от слънчевата система вечно се пременят и обновяват, които очакват да бъдат посетени от ученика, защото ученикът най-добре ще представлява в слънцето и то, като висше съзнание, чрез логичната мисъл и върховната воля. Ученикът представлява в пълнота живота и порядъка на планетния живот в слънцето и то като висша съзнание, чрез логичната мисъл и върховната воля. Ученикът представлява в пълнота живота и порядъка на планетния живот в слънцето.

Така поставен въпросът, пита се: ученикът в плът ли е или извън плътта. Извън обаянието на природата ли е, или е в обаянието на природата? В струящите лъчи на слънцето ли е, или извън струящите лъчи на Слънцето? Ученикът присъства в плътта, но е независим от плътта. Той е под обаянието на природата, но той е, който събужда природния живот. Ученикът е в лъчите на слънцето, но той е в самата проекция, чрез която се поляризират слънчевите лъчи. Ученикът съзнание ли е или само трепет на съзнанието? Ученикът присъства в сложната механизация на съзнанието. Той е, който респектира вариациите на съзнателните прояви.

Когато говорим за съзнателните прояви, ние идваме до понятието за едно висше състояние на Всемирния Учител, Защото системата на Всемирното Съзнание и ученикът е, който проявява това Всемирно Съзнание. Ученикът е, който проявява Учителя, защото Учителят е Всемирна мисъл, а Всемирната мисъл се съдържа ПЪРВИЧНОТО. Учителят е, който съдържа в себе си Великата Божия мисъл, а ученикът е, който разказва за съвършенството на сложните прояви. И тъй, висшите духовни светове се проечават, се проясняват в съзнанието на човека чрез системната работа и строгата логична мисъл на ученика. И благодарение на тази системна работа и строгата логична мисъл, се е създала висшата духовна наука и дълбоката мистика в храма на човешката душа. Благодарение на това, тази мистика не е била чужда на малцината посветени люде на земята. Благодарение на тази мистична вълна, духът на малцина люде с вяра и сила са притежавали ключа на вековните мистерии. Благодарение на тази мистика, всеки ден душата се украсява и освобождава. Мистичният стълб е, който представлява вярата за Цялото човечество. Той е надеждата. Той е, който е здраво закрепнал към земята и високо се издига във висините, към сферите на свободата. Мистичният стълб е вековен сфинкс, който говори чрез мълчанието си за чудесата от началото, от когато съществува земята и за чудесата, които ще бъдат в бъдещето. Мистичният стълб е безсмъртната надежда на народите. В него е безсмъртната вяра, в него е Всемирната сила. Той е великана, който повдига челото на човека и концентрира мисълта му. Мистичният стълб е, който говори за новата божествена култура-културата на Всемирното Братство. Мистичният стълб е, който говори за безсмъртната слава на Буда, на Кришна, на Мойсея, на легендарния певец Орфей и на съвършения богочовек - Христос. Мистичният стълб е най-високия връх, от който се виждат, се чувстват, се опитват и изживяват Висшите духовни светове. При дънера на този мистичен стълб е построен свещения храм на посветените - Великите учители и ученикът се изкачва по стръмнината до висините на този огнен стълб.

И тъй, търсете по висините на мистичния стълб ученика, за да можете да поискате за помощ неговата десница и ви помогне да направите първата стъпка към висините.

24 април 1942 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...