Jump to content

Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 128-мо

Силното у човека

Ученико, да медитираш, значи да мислиш. А да мислиш, подразбира работа. Да работиш, подразбира дела. А делата подразбират плодовете на живота. Тогава, кое е силното у човека? Това, което мисли, това което работи, това което се проявява в дела, и това което създава плодовете на живота.

Кое е силното в човека? Което може да люби. Любов та създава радостта, а радостта проявява пълнотата на живота.

Кое е силното в човека? Което може да учи. Знанието създава свободата, а свободата блаженството.

Кое е силното в човека? Което може да пее. Песента създава вдъхновението, а вдъхновението тържеството на Духа.

Кое е силното в човека? Което има инициативата в борбата, която реализира идеалите. А идеалите осмислят всички копнежи, които изхождат от първичната същина в човека. ТОВА Е БЕЗСМЪРТИЕТО В ЧОВЕКА. До колко безсмъртието е извоювало онова завидно място в човешкото естество, до толкова човек е завладял възможностите в живота. Безсмъртието у човека изявява истинския човек, в който преобладава силата на святостта, съзнанието на безкрайността. Какво понятие е това СЪЗНАНИЕ НА БЕЗКРАЙНОСТТА? То е да бъдеш център, да бъдеш господар на всички възможности във Вселената, като величина в безкрайността. Идеал ли е безкрайността за човека? Идеал е силното у човека, защото за стремящия се човешки дух, няма предели, няма граници. Всяка граница и предел са спънка и гнет на духа. Като така, поставяме въпроса: нужна ли е граница? Ние нямаме за цел да ви освободим от границите, защото те за вас са радост, постижение, но ние имаме за цел да подсилим силното у вас, или безсмъртното, което е фактор в живота на човека. Към вашата безсмъртност са делегирани онези духовни сили, създателите на мир, на безкрайност и начало.

Човешкото същество по развитие е безсмъртно. По качество, човешките сили са безсмъртни. По естество, човешките способности са безсмъртни. И тогава, ако безсмъртността е пътя за човешкия дух, то се пита: има ли друг път, който води към необятната централа на светлината? Степента на безсмъртието определя у човека или очертава пътя на човешкия дух. Има ли и тази система ограничение? Пределите и етапите са области за почивка или състояние на щастие. Има ли нужда човешкият дух от щастие? Е ли щастието, което ангажира свойствената безсмъртност на духа? Зависи от абсолютната свобода на духа, за да се освободи от щастието. В абсолютната свобода са изключени пределите, етапите и посвещенията. Логично и разумно е да възприемеш нещата в тяхната абсолютност, но не е грешка да ги получаваш в тяхната първобитност, защото при проучване на нещата в тяхната първобитност се разкрива началния промисъл, който е проявявал елемента на безсмъртието.

Но ще кажете: що за елемент е безсмъртието? На какво изследване може да се подаде този елемент на безсмъртието. Дали на физиологическо или на химическо? Ако си послужите с логичните опити на физиката, дали ще можете да откриете същината на тези елементи? Ако си послужите с опитите на химията, е нейните реторти, дали ще ви се отдаде да разложите на съставните части този елемент на безсмъртието? Да, авторитета на научните изследвания е авторитет на вглъбения човешки дух. Чрез физиката ще имате контрола, а чрез химията ще имате придобивката. Всяка една придобивка е последвана от контролата. Контролата е научен метод, а придобивката е реална проява. За да има възможността в разкритието на този безсмъртен елемент, ученикът трябва да мине през контрола и опита или през борбата и свободата, за да може да се добере до едни други фактори на изследване, т. е. до мистичната лаборатория. Само уредите на мистичната лаборатория могат да изследват правилно, разумно елементите на безсмъртието. Като ученик на мистичната школа, на мистичният научен институт, трябват ти средства. Тези средства са: силата, вярата, любовта, мъдростта и добродетелта. Без тях не можещ да бъдеш ученик, не можеш да учиш, не можеш да бъдеш свободен. Свободата е ключа на безсмъртието. Кога се предава този ключ на ученика? Когато напълно завладее аудиторията на Учителя. А когато Учителят учи ученика, той свободен ли е? Учителят учи ученика посредством преливане на светлина, посредством усилване на топлината и проектиране на животворните сили, които са капацитет на творчеството. Има ли ограничение във всемирната работа на Учителя? Работата на Учителя е преливане. Преливането процес на времето ли е? Учителят създава ефекти, който се определят от времето, но те не ангажират времето. Какво значи това? Всеки един ефект е подбудителна причина - сила, която извършва дадена работа, Всяка работа проявява делото. Всяко дело е внимание, което създава логичните представи, а представите подхранват понятията, които са спомагателни средства за човешкия ум.

Този ред на развитието е за ученика. Той е логичния път без отклонение. И всеки, вървейки по този път, придобива призванието посветен. В посвещението няма форми, защото посветеният живее в състоянията. Формата е само етап от който посветеният се освобождава. Следователно, за да бъдеш абсолютно свободен, подразбира да имаш вече безсмъртието. Правилно ли е да казваме: да имаш условие, но ученикът е над условията. Следователно, ученикът по естество и същина е безсмъртие. Свободен ли е той от условията? Не са ли условията, които му помагат да върви по пътя? Да. Всички условности в живота на ученика са негово бреме. Тогава, какво да направим с бремето? Бремето е, което ограничава. Вие казвате: трябват ни условия. Нима условията са главните фактори за абсолютната свобода на вашето безсмъртие? Ние казваме: условията са стъпалата за посвещение, а абсолютно освободеният е извън посвещението.

Това сега са разсъждения, които имат подкладка на безсмъртието. След всяко разсъждение идват ония състояния на вглъбяване, на медитация. А вглъбената медитация е зората на пълното освобождение. Когато видим семенцата на безсмъртието, от глъбините на вашето естество, от системата на вашето битие, ние имаме за цел да създадем повече благоприятна почва, в която да внедрим тия семена, които да израстват и да покрият със своите вейки цялото ваше естество.

Вие ще кажете това е много рано - да се разбутва нашата почва, защото тя е още в статическо състояние и има опасност да настъпи положението на смъртта. Не се плашете. Семенцата се изваждат от опитната десница на Великия Майстор, който знае, който е практичен, който е силен. Той ще ги посади на време. Семките на вашето безсмъртие са вече покълнали в почвата, и необятната светлина ги е огряла. Вие сте вече ново зачатие. Вие сте очакваната благодатна сеитба, над която бдят добрите, силните и любящи градинари. Вие сте новото, за което е пророкувано: „Ще дойдат човеци или сили от една велика божествена държава, които ще посетят земята и ще изследват посятото по нея“.

Новото е в това, че безсмъртието все повече и повече се проявява в красивия образ на човека-брат. Велико дело е братското дело! Безсмъртни дела са братските дела. В тях и Бог взима участие. Няма по-красив свят от братския свят. Няма по-съвършен образ от братския образ. Няма по съвършена работа от братската работа. Но дали братската работа, братският свят и братският образ са ограничени. Ние разбираме подобните. Святостта е в подобните по дух, по чистота и любов. Това са свещени писания, които характеризират онези особени моменти, които са изживени от подобните, свободните. Това, което е най-близко до ученика, най-разбрано, то е състоянието братство. Това са положителни, творчески сили, които имат космичната задача да се приобщят с мировите сили, тъй като имаме космично посвещение и мирово посвещение. От космичното посвещение се минава към мирово посвещение. А от мирово посвещение - в абсолютното.Там се изключва вече посвещението. Там ти вече знаеш, можеш.

Когато ученикът попадне под тона на мистичните сили, той е вече мелодичен акорд, който се хармонизира с всемирните композиции. Мистичните вълни са среди за ученика. Мистичните давления са най-съвършените дела за ученика. Мистичното осияние е най-съвършената проява като любов за ученика. Мистичната среда е живот за ученика. Мистичната атмосфера е правилното дихание за ученика. Мистичните извори са пълната радост и щастие за ученика, а мистичният изгрев е пълна светлина и прилив на Духа за ученика. Използвайте това мистично събитие, за да можете в ранните пролетни дни на мистицизма да укрепне духът ви под влиянието на Всемирния Дух, който разгърдва скритото у Бога.

Когато говорим за мистицизма, за мистичния свят, ние с право и достойнство, с гордост и свобода изнасяме неговото състояние. Мистичният свят е райска градина, най-красивият кът, където душата на брата и подобния намират утеха - смисъл. Мистичният свят е чудната организация, която по интуитивен път се внушавай в човека. И благодарение на този организаторски стремеж, на тази способност, този мистичен дух е можал да разгърне всяка душа, която не е можала да се прояви.

Когато пламенно застъпваме идеите на братския живот, ние се възхищаваме от онази отзивчивост, за която и вековете знаят. Сега се пише нова, свещена заветна книга, ново евангелие, описание на новия човек. Под давлението на мистичния свят и на мистичната, вълна, ние изливаме душата си пред вас. Ние искаме да бъдем близко опознати от вас, да можем да учим, да работим, Да градим за утрешното, за сегашното, за сюблимния момент, в който правилно да живеете, правилно да мислите, правилно да работите и постъпвате. Бъдете „ПОДОБНИТЕ“. Бъдете божествената връзка между висшите същества и подобните. Нека безверието, отчаянието, съблазните да бъдат чужди за вас. Хранете се с божествения хляб. Пийте от божествената светлина и ползвайте се от божествената любов. Чувствайте се истински чада на мировата любов, която ви осиновява, узаконява да бъдете синове на Първоизточника. Нека всяка духовна проява ви бъде талисман - вярата за големия успех, за необятното; за безкрайното. Това е нашата мисъл - да ви подтикнем да търсите необятното, безкрайното, което е задача за висшите същества. Необятното е Бог. Много сложни са неговите проявления. Чудна системност е Той. Кой ум, кой дух може да проникне в Неговата същина? Само абсолютният във вяра, в свобода син може.

Сега ние превеждаме божествения език, който непрестанно говори чрез светлината, чрез топлината, чрез огъня и водата. Те са най-близките и познати свидетели за човека. На този език е говорено и в миналото и продължава и сега да се говори. Но това е още степен на език. Има един още по-съвършен начин, който го познават само абсолютно свободните. Трябва време, пространство, в които да се превежда езика на разумното Начало. Има и състояние, чрез което може да се преведе езикът на Разумното. Този. който е заживял всред мистичните среди, за него времето и пространството са изключени.

Будността е присъща на безсмъртието в човека. Безсмъртието у, човека е развило това качество - будността. Будността е най-съвършена проява; през която всички явления са съзерцавани.

И тъй, бъдете съзерцатели, за да бъде животът ви красив и пълен. Медитация значи жива, логична и права мисъл. Съсредоточение значи да имаш реалната опитност, която усилва вярата. Всяка, проява на вяра е условие за правилното развитие на онези чудни семена на безсмъртността у човека. Идват тържествени дни и моменти, когато животът ви ще бъде преизпълнен с необятността на небето и чудните небесни картини ще се прожектират на екрана на вашия ум. Безсмъртието у вас създава ума, усилва паметта и укрепява силите на волята ви. Следователно, това което е силно у човека, това е БЕЗСМЪРТИЕТО.

4 февруари 1944 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...