Jump to content

Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 136-то.

Безсмъртието

Кое е най-същественото за посвещаващия се ученик? Да слуша, когато Бог му говори, да мълчи когато човеците му говорят. Да слуша когато великите посветени му говорят. Послушанието е висша способност, чрез която ученика се хармонизира със силите на Духа. Защо е необходима послушанието? Нима той не трябва да бъде свободен? Той трябва да слуша, защото възприятията у него имат божествения усет,. който възпроизвежда хармонията на живота. Защо трябва на ученика хармоничен живот? Нима ученикът трябва да живее в ограничение, тъй като послушанието подразбира известно ограничение? Ученикът не е абсолютно свободен. Когато той абсолютно се освободи, престава да бъде вече ученик. Той се освобождава вече от задълженията си, напуща степенуването в живота.

ПОСЛУШАНИЕТО Е МАЙКА НА ЗНАНИЕТО. Послушанието ражда смирението, а смирението е най-висшата степен, при която ученикът се степенува в по-висша йерархия.

От тази степен на йерархията зависи, до кога ученикът ще бъде ученик. Има предели в знанието, има предели и във възможностите, има предели и на силата, но кой е ключът с който могат да се отключат тези тайнствени предели за ученика, през които той трябва да премине, да провери, да опита? Този ключ е Духът. Когато ученика влезе в школата на Духа, първо силите на Духа опипват ученика. Ако той наистина е послушен, смиреномъдър, ще го запознаят с действието на този ключ, за да открие пътя на великите тайни. Тайнственото е съблазънта за ученика. Тайнственото е великото откритие за ученика. Когато на ученика се открият пределите на посвещението, у него настъпва истинското Прозрение. А що значи прозрение? Да прозреш нещата, да откриваш нещата, да ги създаваш и обезсмъртяваш. Това може да направи ученикът само когато бъде добре запознат със силите, способностите на алхимика. Алхимичен дух трябва на ученика, прозорлива алхимична душа, която да превръща неблагородните елементи в благородни. Алхимикът е въплъщение на Духа. Само при въплъщение на Духа могат да се създават способности и таланти, с които се завладяват всички прояви - алхимически, химически, психологически и мистични прояви на Духа.

Работа ли е за посвещаващия се ученик да проучва алхимичните закони? Пътят е един за ученика. Той е да прокопае планините, да събори препятствията и канарите, да преброди моретата, океаните, да се издигне високо в пространството, да мине през планетите и да намери БЕЗСМЪРТНИЯ ЕЛЕКСИР. Алхимикът си служи с безсмъртния елексир. А какво значи това безсмъртен елексир? Какво е естеството, веществото му? Той е кръвта на Духа. Това е много сложен въпрос, защото е с много поделения, вариации и алхимични свойства.

Когато казваме, че елементите на безсмъртния елексир са кръвта на духа, ние подразбираме струящите се сили на безсмъртието у човека. Само чрез силите на Духа. ученикът може да се домогне до замислите на Първоизточника. Чрез вариантите на алхимичните способности, които са внедрени у човешката душа и дух, могат да се произведат психични и мистични реакции, които имат давлението и възбуждат мембраната на висшето съзнание. Какво значи висше съзнание? Чувство ли е, усет ли е, или качество? Какво подразбирате под висше съзнание? Това сега за вас е задача. Когато учителят преподава има право и да изпитва. ДА ИМАШ КРЪВТА НА ДУХА, СТРУЯЩИТЕ СЕ СИЛИ НА ДУХА, които обновяват, пресъздават човешкото естество и го пригаждат за нови съзнателни възприятия.

Не е силата само в петте чувства или възприятия. Те са в третото измерение. Има и други чувства или възприятия, които са характерни за алхимичните издирвания. Какво ще издирите или какво ще намерите? Как ще се ползувате и как ще задържите това, което сте придобили? Когато възстановите висшите възприятия у себе си, когато получите магическия ключ и бъдете силни, само тогава ще можете без страх да отключвате тайните предели на Духа.

Материята е сложна. Лесно не се подава за изучаване, тъй като мярката, с която си служите не е свещена. А тук има много неизвестни, за които са необходими висши способности или чувства, затова работата на мировия учител в окултната школа е да пробуди в ученика нови способности: шесто чувство, седмо чувство, осмо чувство, девето чувство, десето чувство, единадесето чувство и дванадесето чувство. От какво измерение ся те? Може ли да имате поне представа за това? Може само тогава, когато непреривно се струи у вас кръвта на Духа. Трябва ли мисъл за това? Да. Ще мислите, но до къде ще стигнете с вашата мисъл? Ще стигнете до някъде в необятността и ще се върнете. Можете ли с нашите чувства да възприемете тези сложни, видиш вариации на този струящ се живот на Духа? Да. Вие може да чувствувате пулса на природата, живота на природата, но вие още не можете да разбирате главната архитектурна замисъл на Духа. Кога може? Когато се свържете с преливащите се творчески сили на Духа. Можете ли с вашата интелектуална и духовна сила да завладеете и подчините неумолимите тайнствени сили на Духа? Скоро ще изхарчите силите си, енергиите си. Кога може? Когато се прелеят у вас силите на Духа. Едно от условията е пълно спокойствие и тишина у вас.

Добрите пчелички работници, които са събрали изобилен сладък нектар, при пренасянето му в пчелния кошер и поставянето му в медните килийни, цари пълна тишина. Така също и в кошера на ученика, когато добрите работнички-душите внасят ароматичния сок, в тяхната деятелност има пълно съгласие и тишина.

Какво значи способен ученик? В него живеят способни, светли и чисти души. С кои органи в ученика си служат те? С неговия ум, е неговото сърце, и с неговата воля. С кои чувства още си служат? С неговото обоняние, с неговия усет, с неговото зрение, слух, осезание. С кои още чувства и способности си служат те? С чувството интуиция, чувството ясновидство. С другите още не си служат. Когато ученикът достигне в своята еволюция до висша степен на трептение, тогава ще може да има способности и чувства, чрез които да може да произвежда и ефектите на другите висши чувства. Това може само при възможностите на духовния свят. Може ли ученикът да живее в духовния свят? Може само като алхимик. Може ли ученикът да трансформира енергиите на духовния и божествения свят в себе си и ги пригоди към своята деятелност? Може, когато притежава безсмъртния елексир на мировия живот.

Това са системи на посвещение, процеси на висшето съзнание. Какво значи висше съзнание? Чувство ли е, усет ли е, способност ли в или качество? Представа или понятие? Това сега е задача. Когато учителят преподава, той има и правото да изпитва.

Кое е онова, което е всевисше? То е безсмъртието у човека, което се движи и поляризира в общия пулс на живота, защото животът в своето начало е безсмъртен, а в своите прояви е степенуван. Но в единия и друг случай, той е безсмъртна субстанция. Атрибут ли е съзнанието за безсмъртието? Когато се говори за атрибути, ние подразбираме дадени елементи, които създават представа, понятие, образи, усети и т. н., защото без елементи няма прояви за човешките ограничени способности. А за да има реални прояви, зависи много от степента на материята и елементите. Ако тази материя и тези елементи са по степен лъчисти, отделени от естеството на Духа, те произвеждат функции на висшето съзнание. Функции на висшето съзнание са съчетание от лъчистите елементи на Духа. Сега изпъква въпроса: какви са тия елементи на Духа, или какво е тяхното естество, което представлява възможностите на Духа. Тайна е. Необходими ли са по висши чувства и способности за разкритието на тази тайна? Има ли тайна? В превъзходството на Духа, няма тайна. Източниците на Бога не са тайна. Бог не крие себе си в тайна, Той е вечното ОТКРОВЕНИЕ. Към Бога се отива по пътя на великото посвещение. Бог никого не връща. Следователно, няма тайна. Не че няма тайна. Тайна има за тези, които са лишени от висшите чувства и способности. Има ли някаква воля, която да лишава съществата от тия чувства и способности? Лишаване подразбираме отдалечаване от същината. Няма чужди неща. Всичко е познато, опитано, но е забравено, понеже са ангажирани камарите на висшето съзнание от непросветени души.

И тъй, Духът лекува, Духът освобождава, Духът възнаграждава, Духът произвежда светлина и излъчва топлина. Следователно, сега да остане у вашето съзнание - Великият лекар е ДУХЪТ.

Вие казвате как да се лекуваме, по чия метода, по какви опитни уреди и средства. Пълен е животът на човека и животните с методи и начини за лекуване, но един е метода на ученика. Той е метода на Духа. Проникнал веднаж Духът в естеството на ученика, той държи всичко в ред и порядък. Духът може да възпроизведе, да възстанови всичко разрушено, деформирано, осакатено. У Духа са всички възможности на лечебните средства. Той ги е предал на всички растения в минералните и във водните соли, а за разумния човек Духът е задържал за себе си лечебните средства, тъй като той винаги е в контакт с човека. Но човекът като не знае това, търси тези лечебни средства в растенията, в техните цветове, в минералите и във водните соли. Той е забравил за главния източник, който може да му предаде тия средства без посредник. Слабост е за ученика, да си служи с посредствени средства. Недостойно е за ученика да изнасилва растенията и другите твари, за да търси лечебни средства. Простено е това на животното, на насекомото, дори и на човека, но за ученика не е простено.

Духът лекува. Как лекува Духа? Магически? Чрез магнетизъм, чрез хипнотизъм? ДУХЪТ ЛЕКУВА ЧРЕЗ ПРЕЛИВАНЕ НА НЕГОВАТА КРЪВ. Духът се вглъбява, се внедрява и изпълва всички празноти у човека, като духовно тяло. Духът бързо скърпва физическото, разстроено, разрушено тяло. И тъй, който има добре организирано духовно тяло, той се радва на добре запазено физическо тяло,

Духът лекува. Духът е святостта у човека. А там, където е свято, няма падение, извращение, няма кал.

Вие благодарите. Благодарността е ценно качество у. ученика. Благодарността като качество се проявяла при дълбоко смирение, а казахме: само послушанието е което съдейства на смирението да се разшири до висша степен в ученика. Следователно, смирете себе си или възпитайте многото душички у себе си. Колкото повече светли души живеят във вас, толкова повече вашата душа ще бъде разцъфтяла, просветена. Нека вашето духовно и физическо тяло бъде храм на много просветени души. За вас най-важното сега е да устроите себе си за светилище и когато ви потърсят добрите строители, да намерят у вас светло, приятно убежище, където да имат най-добрите условия, да могат те спокойно да конферират с добрия ваш домакин - вашия дух и с добрата домакиня - вашата душа.

20 май 1944 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...