Jump to content

Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 150-то

Мъдрост и мистика.

Ученико, разумните прояви са реалното в живота на ученика. Разумните преживявания са реалното в живота на ученика. Разумните действия са реалното в живота на ученика. Разумната предпоставка на мисълта е реалното в живота на ученика. Разумната обхода, с всички прояви в природата, са реалното в живата на ученика. Следователно, що е разумна проява? Разумната проява е глъбина на мъдростта. От глъбината на мъдростта е изнедрено висшето творчество в битието. Глъбината на мъдростта е най-реалния свят, където живее ученикът. МЪДРОСТТА Е ДИХАНИЕ НА БОГА В ЧОВЕКА. Мъдри те проявления на ученика са духовните сили, които проявяват същината на човешкия дух. Мъдрост подразбира духовен живот. А духовен живот разбираме същината на Божествения Дух.

Това е истинската проява на мистичния свят, който излъчва из своите недра духовния живот. Мистиката не е само вълни. Тя не е и настроение. Мистиката се проявява чрез мъдростта. Следователно, животът на ученика същина на мистиката ли е, или животопроява на мъдростта? Кое превъзхожда - мъдростта или мистиката в живота на ученика? Мъдростта е, която конкретизира силите, способностите, а мистиката е която реализира проявите, способностите в таланти. И тъй, мъдрост и мистика са две божествени начала в живота на ученика. Мъдростта е основата, а мистиката е вътъка или тъканта изтъкана върху основата и в резултат имаме пълния духовен живот. Следователно, бъдете мъдри, проявявайте мистичен живот, който е вложен във вашата душа. Същността на вашата душа е мистична. Каква проява е мистиката в човешката душа? Мистиката е най-висшия усет в човешката душа, който тя по наследство има в своето начало, в своя разцвет и изгрев. Мистичният усет е специфичен. Мистичният усет е око за душата, прозорец, за душата, през който се недрят лъчите на висшия духовен живот. Следователно, що е окултен ученик? Окултният ученик е пълна проява на мистичния живот, на тези висша духовна проява и същина, вглъбена в душата, изглъбена от недрата на Божествения Дух. И тогава, кое е най-същественото в живота на ученика? Неговия висш духовен живот.

Когато се говори за духовен живот, трябва да се разбира висшата деятелност, която проявява същините на Божествения Дух. Що са тия същини на Духа? Те са необятната светлина, която разкрива богатите области, необятните вселени на Духа, топлината която сгрява и създава условията за развитие на духовния живот, любовта, мировата любов, която е всевисшето внимание на Бога към съществата, които излъчват от своя духовен мир, от своя духовен живот. Същина на Духа е още силата, мировата сила, която държи всичко в битието, която е равновесие на духовния живот. Същина на Духа е и мъдростта, която е верния слуга, който пази богатството, ценностите; изобилието на духовния живот. Следователно, като ученици, стремете се да разбирате същественото вложено у вашия живот. Колкото повече е богат вашия духовен живот, толкова повече вие сте уравновесени, устойчиви, свободомислещи и силни. Колкото повече рудницата на вашата душа се предостави на висшата дейност на Божествения живот - Дух, толкава повече ще се изнедрят из тази рудница духовни елементи, които да обогатят усета и способностите на вашия Дух. Така богати, вашият дух ще прояви духовен живот.

Ученико, това са теми на духовните учители, теми жизнени, навременни, които са задача за всеки ученик да проучи богатствата на духовния живот. Като ученици на Вътрешната школа, учете се от наставленията на Божествения Дух, който най-вярно ви представя нещата, който най-вярно и логично ги обособява и ги проявява. Кога ще дойде Духът? ДУХЪТ ИДВА, КОГАТО УЧИТЕЛЯТ СЛИЗА. От къде слиза Учителят? Къде е това долу, където Учителят слиза? И къде е това горе, където Учителят възлиза? На тези въпроси отговаря единствено само мъдростта, а ги проявява единствена само мистиката. Нека сега в тази среща да вземат участие и вашите способности. Ние имаме за цел да разрешаваме въпроса за духовния животи въпроса за проявата и действието на Божествения Дух. Имаме да разрешим и въпроса за вечното проявление на Бога. Следователно, вземете участие с цялата си душа, с цялото си сърце, воля и дух, за да можем заедно да минем този исторически мост или този преход, който свързва тези два свята - физическия и духовния, защото не може да имате духовен живот, ако не живеете в духовния свят. На може да имате духовни придобивки, ако не се ползувате от богатствата на духовния овят. А то подразбера да се абстрахирате от многото поделения на физическия свят, които са право на живот, изключително на животните и по нисшите организми. А вие преведете духовните ваши ценности в света на Духа.

Това е съществен порядък на Вътрешната школа. Вътрешната школа е един необятен свят, в който се живее леко, красиво сладко и блажено. Втопете своята духовна същина във вълните на този свят, да се закърми вашия дух от благата и сладчината на неговия живот. Духовният свят е същественото за ученика. Там той е силен, мъдър и мистичен. Духовният свят е неговото семейно огнище.

Там той е наследник, защото неговият дух е изглъбен от гръдта на Божествения Дух. Затова ние искаме да се абстрахирате от сложните комбинации на физическия свят. Физическият свят за вас е подножие, опора. Физическият свят е една реална действителност, от която ученикът прави своите умозаключения, мирозрения и изследвания. Физическият свят е една сложна подготвителна станция за ученика, който се учи да вижда, да усеща всички онези материализирани елементи на слизащия дух.

Що е слизане? То е едно особено състояние на онези секреции на Духовната същина. Слизането на Духа е специфично условие, когато той проявява тия духовни субстанции, които са опората за човешкия дух.. Това е една проява на истина, това е един момент на истина. За да се знае абсолютната истина на нещата, подразбира се да си осиян и вглъбен в ума на Бога. Ние разглеждаме нещата йерархично. Ние се учим за нещата, от проявите на дадена воля, защото в реда на творчеството стои една разумна волева сила., която вечно, непреривно проявява голямото в малкото. Благодарение на тези прояви в малкото, в ученика се пробуждат първичните способности. Той заживява с онези епохални моменти когато Божественият Дух го е подтикнал към творческа дейност.

И така ученикът има възможността да изчерпи божията мъдрост-този неизчерпаем извор. Но ние искаме ученикът да Заживее в унисон, в съгласие с висшите духовни прояви, които дават пълнота на духовния живот.

Ние искаме да направим за ученика достъпна тази област- духовния свят. Щом заживее в този свят,, той бива въоръжен със силата на Духа и с великата мъдрост на Бога. Следователно, духовен живот, мистика, усет, способност, гениалност, пробуда, ясновидство, това е същественото за ученика, към които атрибути трябва да има любов, защото любовта е стремеж, потик. Любовта създава интерес, отваря духовните очи, излъчва мисълта, уравновесява действията и постъпките. Любовта разтваря вратите за духовния свят. Любовта разкрива булото на божествения образ. Тя е светлина за духа, искра от божествената душа.

В тази искра са всички замисли на Бога. Който има елементите на любовта, той знае замислите на Бога. Затова, бъдете силни в любовта, искрени в мъдростта, здрави в силата и богати в мистиката. Обогатявайте сърцато си с любовта. Хранете душата си с мистиката. Подсилвайте силите на вашата мисъл, която е главния архитект, който ще изгради този мост, по който да минете и пренесете духовните си богатства в духовния свят.

Кое най-много вълнува ученика? То е неговото безсилие. Безсилието е най-голямото препятствие, което спъва ученика, тъй като ученикът е изразходвал дълго години от своя духовен запас и се е настанило в него епохата на недоимък. Тогава той е потърсил сили от по-нисшите светове, за да може да запълни празнотата у себе си. По такъв начин, той се е ангажирал в нисшето царство и е настанало в него безсилието. Но сега се проповядва на ученика да използува цялото свое битие в духовния свят и да заживее истински духовен живот, който ще му даде възможност да прояви своите способности, таланти, да се развива и богатее духовно. На ученика днес бе проповядва да се сроди с висшите духовни същества, които слизат на физическия свят, да подкрепят стремящия се ученик. Истински ученик е този, който познава методите на Духа. Истински мъдрец е този, който е развил усетите на Духа. Истински ръководител е този, който е овладял върховното ръководство на Духа. Духовният живот е синтеза на проявите на Духа. Кой то се ръководи от принципите на духовното ръководство, той има възможностите, чрез които овладява необятните пространства и изживява цялата вечност.

Методите на Духа! Реалното в живота на ученика, то е светлината и красотата на неговия ум и душа. Това е Духовното му богатство, което се пази а тайната школа, чрез което е кандидат за духовно осияние. Ето начало за новия посветен, който лети с крилата на светлината, който живее със същината на Духа. Това са аксиоми опитани, доказани. Извън тях, всичко е материализиране на Духа. На вас сега се проповядва мъдрост и мистика. От съзнание, към мъдрост, от мъдрост, към мистика. Съзнанието е деятелност, мъдростта е равновесие, а мистиката - покой.

Ученико, добре разбирай тия същини на Духа, за да бъдеш богатство. Като духовно богатство, всяко същество, което те срещне, да благоговее. Обличай се с дрехата на вечната красота, за да те обичат съществата в света. Храни се с хляба на Духа, за да излъчваш от себе си благоуханието на светлината. Опивай себе би от изворите на чистотата и всеки, който те срещне, да види у тебе искреността на брата и човека.

Използувай благоприятните дни господни. Все повече и повече заживявай с духа на Вътрешната школа, която ще разкрие у теб божественото, ще отстрани препятствията от пътя ти и ще те отведе в богатите области на духовния свят. Стани истински гражданин на духовния свят.

18 май 1945 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...