Jump to content

227. Свещената работа на ученика


Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 227-мо

Свещената работа на ученика

Има мъчни работи, има и лесни работи. Мътните са от категорията на сърдечния свят, а лесните от категорията на умствения свят. Лесно е да мислиш, мъчно е да чувстваш. Защо е така? Защото в чувствения свят нещата са много преплетени. Там проблемите трудно се разрешават. Дори и големите адепти идват до състояние на съмнение в чувствения свят. Не, че се съмняват във великите възможности, но попадат под ударите на съдбата и тя ги въвежда в неизвестни области. В тези области животът в голямо изпитание. Там се изпитват всички чувства, всички способности, всички дарби, защото в чувствения свят е дилемата на живота, който може добре да се справи с тия сили на изпитанието, той правилно ще разреши проблема на разумния живот. Единствено разумният свят е който въвежда ученика в аудиторията на великата работа. Единствено чувствения свят е, който въвежда ученика в аудиторията на разумния живот. Чувственият свят е, който въвежда ученика в аудиторията на безсмъртния живот. Защо е така? Защото чувственият представлява голямото божествено сърце, което дава дихание, което дава импулс на живота. Следователно, когато се говори за чувствения свят или за чувствата в ученика; трябва да стане едно обширно прозрение, за да може да вижда, да изживява този сложен по съдържание, по смисъл, по живот и сила, проблем.

И тъй, когато става въпрос за света на чувствата, трябва да се има предвид света на сложните душевни комбинации, на сложните душевни съчетания, защото в чувствата е живота, в чувствата е виделината и топлината. Чувствата са магнетичния полюс, който е централно ядро на всяка будна душа. Ето защо, там, в чувствения свят, работите са много сложни и мъчни. Трябва да разбираш от хармонично давление, от хармонично съчетание, от хармонични комбинации, от хармонични движения, от хармонични приливи.

Но, ще кажете, кой е този, който трябва да разбира?

Той е човешкия дух, който живее в умствения свят, където работите са лесни. Защо са лесни работите в умствения свят? Защото там има присъствие на Дух. Обикновено учениците мислят , че работите в умствения свят са по-мъчни от тия в чувствения свят, но винаги загазват в чувствения свят. Умственият свят е под давлението на електричните сили, на електричния полюс - северния полюс, който указва динамично влияние. Там всичко е строго подчертано. Там няма пропуски, няма забавления, защото електрическите енергии са сухи, напоени със светлинен етер, т. е. там преобладава елемента ЕЛНАН, когато в магнетичния полюс, в магнетичните сили, преобладава МАХАНАН.

Но, ще кажете, щом в умствения свят така са наставени нещата, щом така са лесни, да останем винаги там. Как мислите: да бъдете само електричество, да бъдете само светлина ще има ли смисъл живота? Обязаността на светлината е да свети. Ако ученикът е доволен да бъде само в светло, добре е да живее в света на ума, но ако той иска да бъде присъствие на Дух и въплъщение на любов, той трябва да се справи с чувствения свят, т. е. той трябва правилно да разбира, да обладава движещите се сили в чувствения свят. В чувствения свят е доброто, с благостта, милосърдието, нежността, любвеобилието, свежестта. В чувствения свят са още: радостта, красотата, святостта, чистота та. В чувствения свят са ясновиждането и яснослушането. Ето защо, дълг е на всеки ученик, правилно и разумно да се справя с мъчните работи в чувствения свят, за да бъде готов за великата работа. Когато ученикът правилно разрешава задачите в чувствения свят, той винаги непринудено ще бъде подпомаган от духовния свят. Който може да се справи с сложните работи на чувствения свят, той много лесно ще разбира работите на умствения, на духовния свят, защото Духът е силен, когато слиза в чувствения свят. Най-големият проблем за божествения Дух е, когато разрешава сложните движения на чувствения свят. Какво представлява чувствения свят и какво представлява умствения свят? Чувствения свят представлява любовта на Бога, а умственият е Духът на Бога. Цялото миросъздание по начало е чувствен дъх, в който преобладава мировата любов.

И така, за тебе ученико, трябва да бъде ясно, кой свят е по-сложен? Сложен е чувствения свят. Кой свят е по-лесен? Лесен е умственият свят. Това ви говорим по повод вашите недоволства, по вашите неразбирания. С това ви напомняме да цените мястото което заемате, да обичате условията при които живеете, да се радвате невъзможностите които са ви дадени и да обичате всяко дело, с което сте във връзка, в контакт. Това като знаете, мъчните работи ще ви станат лесни, а с лесните работи ще си помогнете, защото на вас ви трябват помощници. Но ще кажете: защо сме поставени в чувствения свят? С това въпросът не се разрешава. Вие сте в чувствения свят. Причините ще ги разберете, ако и да ги не знаете. НАЙ-ГОЛЯМОТО ВАШЕ БЛАГОСЛОВЕНИЕ Е ТОВА, ЧЕ СТЕ В ЧУВСТВЕНИЯ СВЯТ, В ПУЛСА НА БОЖЕСТВЕНИЯ ДУХ, В ЕТЕРА НА БОЖЕСТВЕНАТА ЛЮБОВ, В ДИХАНИЕТО НА БОЖИЯТА ДУША.

И така, не подценявайте дадените ви възможности и условия. Те са най-вярната мярка за вас. Те ви са дадени като благословение. Те ще ви помогнат да се освободите от големите ограничения. Не правете опит да гасите огъня в себе си, за да не настъпи жестока зима, непоносим студ. Нека да гори огъня. Подклаждайте го, за да стане за вас свещен огън - вечния огън, защото когато имате тоя огън у вас, винаги ще имате стремеж и импулс, да станете достойни за великата работа.

Но, кой може да бъде велик работник? Само този, който е хармонизирал силите на чувствата с тия на ума, само този, който е можал да слее тези два свята, да бъдат те мирова любов в него. Винаги заемайте централно място в чувствения свят, за да можете да привличате силите на духовния свят. Чувствения свят мъчно се мисли, лесно се живее, а в духовния свят, лесно се мисли, мъчно се живее, защото, ако нямаш движение, ако нямаш чувство, ако нямаш светлина, живота ти в духовния свят е мъчен. Какво става в чувствения свят обаче без хармоничната мисъл, без светлинната памет? Мисловният живот там е труден. Като. съчетание в чувствения свят, животът на мисълта, животът на паметта, са най-големите реалности. Мисълта и паметта улесняват ученика в разрешение на най-трудните му задачи, защото казахме; по съдържание, по сила, атрибутите на духовния свят са най-свободните, са с най-големи възможности. Ето защо е казано в древните писания: „Милост и правда се срещнаха и целунаха и животът възтържествува“. Милостта е атрибут на чувствения свят, а правдата - на умствения, на духовния свят. Ние казваме сега: светлината и Духът се срещнаха и се целунаха и възтържествува любовта. ТЪРЖЕСТВОТО НА ЛЮБОВТА Е НАЙ-СВЕЩЕНАТА ЖЕРТВА, КОЯТО ОЗНАМЕНУВА ЖИВОТА. Без тази свещена жертва, живота е в изпитание. Кой се изпитва в живота? Кой е този, който е поставен на изпитание? Това е човешкият дух. И ще бъде в изпитание до тогава, до когато се срещне с душата и се целуна, за да възтържествува любовта между тях. Следователно, само тържеството на любовта украсява живота. Тя разцъфтява живота, тя обогатява живота, тя го изобилства, което е най-свещеното очакване на човешкия дух, защото човешкият дух е в очакване. Той чака велико събитие. Той чака голямо чудо. Той очаква най-големи богатства. Кой ще му ги даде? Ще му ги даде светът на изобилието, светът на богатите чувства, защото там Бог се е въплътил. Там, където има въплъщение на Бога, там преобладава изобилието, затова ние казваме на учениците да търсят въплъщението на Бога, да открият присъствието на Неговия Дух да изживеят вселяването на неговата душа и да се радват на изобилието на Неговата светлина. Само където Бог се е въплътил има най-големи възможности. Само където Бог се е вселил има най-големи радости. Само там, където Бог присъства, има най-реални чудеса. Затова, драги ученици търсете свещените стъпки на Божието присъствие и идете там, при голямото изобилие. Нито за минута не се отклонявайте от тези свещени стъпки, които водят към голямото изобилие. Щом влезете в този свят на изобилието, ще имате най-добрите условия на велика работа. Небето ще ви се разтвори, планетите ще ви повикат, боговете ще ви пожелаят, Учителите ще ви обикнат, ангелите ще ви пеят и всички напреднали братя ще ви обичат. В света на изобилието са съхранени големи богатства от присъствието и въплъщението на Бога. Този свят на изобилието е тайното съкровище, от където се ползват всички адепти, всички светли духове, които работят за разцъфтяването, за въплътяването на човешката душа. Следователно, ученикът трябва да знае за пътя към това съкровище, към този свят на изобилието. Знаейки това свещено място, за него не е много важно дали е в плът, в тяло или е извън тяло. Извън тялото, той ще се ползува от това изобилие. Какво ще вземе от там като свободен дух? Ща акумулира силите на движение, защото него му трябват сили на движение, защото на него му трябват възможности на движение. А когато е в тяло, какво ще му трябва? Дух, светлина и любов.

И тъй, идете при изобилието, напуснете пустинята, за да станете чада на Авраама, на Исаака, на Давида, на Соломона. Какво представлява Авраам в свещената история? Най-богатото изобилие. Всички други след него се ползуваха, разходваха вее от Авраамовото изобилие, докато най-после Соломон каза свещената глупост: „Суета, всичко е суета“. Защо беше суета? Защото имаше отсъствие на светлина, Дух и любов в чувствения свят. Прав ли беше да каже Соломон това? Имаше ли основание? Имаше разбира се, защото изобилието се свърши, защото Соломон прие най-лесната работа - работата в умствения свят и се спъна в чувствения свят. Но спънка ли беше това? Липса на изобилие. Соломон представляваше на земята присъствие във висша степен в умствения свят, затова го нарекоха мъдреца на вековете. Следователно, мъдростта на Соломона е резултат от изобилието на Авраама. Това са велики епохи, голямата еволюция на човешкия живот. Авраам представлява една важна епоха. Яков представляваше друга важна епоха. Мойсей представляваше трета важна епоха, а Давид и Соломон една от критичните епохи. Критични, защото духът дойде в едно критично положение и каза: „Суета над суетите и всичко е суета под слънцето“. След тази критична епоха дойде една светлинна епоха - епоха на Христа, който каза: „Не е всичко суета, а всичко е живот, светлина, дух и любов. Аз съм истината и живота. Аз съм духът и светлината, аз съм правдата и любовта.“ Свещената епоха на Христа даде нов кредит на света, голямо изобилие и до днес. Затова радвайте се, че сте в епохата на изобилието. Сега е тържество на вашия дух. А всяко тържество е дело на божествения дух. И тъй нека тази свещена епоха на изобилието ви определи място за велика работа, да станете най-изкусните майстори, най-знаменитите художници, безсмъртни идеалисти във великата работа. Да бъдете отци на изобилието и синове на възкресението. Да се ознамени у вас епохата, на Авраама, която е изобилието и великата епоха на Христа, която е възкресението. Само като такива, ще се ползувате от, недостъпните богатства на великия божи свят. Само като такива ще ви познават всички ангелски йерархии, великите духове, които са слава и величие в голямото изобилие на божествения дух......

И така, при новото въведение като ученици на вътрешния живот, като откриватели на свещеното, на божественото, на първичното на мировия живот, вам ви трябва достойнството, свещенството, могъществото на великите посветени, разбирайки, вживявайки добре промисъла, идеите, които са излъчени, които са проявени, които са осветени от свещената епоха на Христа, най-любимият и най-изобилният богат свят, който има за задача, който има за цел да внесе в живота на човечеството, в сърцето, в умовете на човечеството голямата светлина, силния дух и изобилието на любовта, които сили ще му очертаят строго пътя, по който трябва да върви, да се подвизава, да се стреми и да работи. Към какви области води тоя път? Към голямата духовна рудница, в която се съхраняват благата, плодовете, семената на божия дух. Пристъпвайки към прага на тази богата рудница духовна, ученика ще бъде запознат с всичките тайни и секретни сфери, защото рудницата е сферична, защото рудницата е място; време и пространство, чиито дела са плод на духа. Времето, мястото, пространството са плод на Духа. Какво представлява мястото като плод? Същина на живота. Какво представлява времето като плод? Движение на живата. Какво представлява пространството като плод на Духа? Възможности, сили за живота. Тук човешкият дух се намира пред голямата неизвестност на свещенодействие.

Имайки тези възможности, открил тези тайни, той влиза в съкровищницата на изобилието. За да станеш ученик във великата работа, трябва ти изобилието, за да имаш изобилието, трябва ти благословението, за да имаш благословението, трябва ти присъствие на дух, въплъщение на светлина и вселяване на любовта. Присъствието на Духа представлява способностите на неговия ум. Въплъщението на светлината представлява способности на неговите дихателни органи да асимилират, да трансформират светлинното изобилие. Вселяването на любовта Представлява разцвета, благоуханието, интензивността на сърцето, който свят дава красота на живота, чистота на живота, святост на живота. Сърцето представлява богат вътрешен свят; Дихателните органи представляват богат вътрешен живот. Богатият, умствен живот е представител на духовното изобилие. Просветения ум може достойно да представлява духовното изобилие.

И така, като се опознавате с вътрешните сили на живота, чрез своето сърце, вие ще знаете за тяхното начало, за тяхното изобилие, за възможностите на живота и ще придобиете строго логична мисъл, правилно движение на душевните чувствувания и верни прояви, освидетелствувани от големите възможности на духовния свят. Така обединени, с пълни силите, вие ще имате голямото достойнство да се кандидатирате пред върховните сили, да встъпите във великата работа.

Говорим ви за великата работа, защото само като такива просветени работници ще получите свидетелството на духа, свидетелство то на светлината и свидетелството на любовта. А какво значи посветени. Да бъдеш истина, защото всяка работа се изпитва само чрез истината. Истината е, която дава преценка. Тя е, която определя правилно, точно заплатата възнаграждението на всеки работник. Истината е очите на Бога. Ако любовта е сърцето на Бога, ако Духът е мисълта на Бога, то истината е очите на Бога. Тя всичко вижда, всичко знае, всичко взема. За нея няма тайна, няма тъмнина, няма затвори, няма беднота, защото тя е очите на Бога. Попаднеш ли под зоркото осияние на Истината, ти си пълно озарение. Когато става въпрос за истина, трябва да се има предвид онази голяма пълнота, онова голямо изобилие, онова голямо просветление, които дават пълното съчетание на свръхчовека. Истината се занимава специално със свръхчовека, т. е. с посветения ученик. Срещне ли се ученика с истината, той млъква, престава да слуша, престава да се бори, защото истината дава пълна свобода, истината освобождава. Истината възнаграждава, истината открива най-последната, най-запазената сфера на Духа. Истината е най-верния, най-познатия адепт, който може, който знае как да отключи, как да открие богатите възможности на абсолютния Дух. С истината ученикът е най-положителен, защото той, осеян от истината има богатото съчетание на любовта, светлината и Духа. Това съчетание му дава абсолютен мир, необятна тишина и върховно вглъбяване. При истината ученикът придобива вечната хармония на сферите, вечното движение на световете и великото състояние на Върховното Начало.

Пита се тогава, какво място заема ученика в царството на тази светиня - истината? Място на изобилие, място на красота, място на святост. Тогава неговият индивидуален живот е хармонична песен, свещена любов и светяща мисъл. Истината за посвещението на ученика е най-голямата нужда, най-голямата жажда и глад, защото за да живееш в истината, то е да си отражение на всемира, то е да си началото, да си всичко.

Големи са перспективите, големи са възможностите, богати са идеите, които движат ученика, които осветляват ученика, Които благославят ученика. Те за него са свещенодействие, защото в свещенодействието е скрита истината. А тази скрита истина е, която дава надежда, която дава упование, вяра за големи постижения, за благодатното утре. Когато неговата звезда ще освети напълно небосвода, ще освети и другите звезди. Ще се слеят светлините на другите звезди с неговата. Тогава за него ще има само една истина - истина на абсолютното откритие на светлината и присъствието на Духа, защото откритието разсъблича, светлината опознава, а присъствието съчетава. Присъствието съчетава първичните замисли. Какво прави разкритието? Разсъблича. А какво прави разсъбличането? Разсъбличаното освобождава. Това са процеси; които истината асимилира, любовта задържа, светлината внася, дава. Духът присъства. Истината е най-големия откривател. В нея няма тайни, защото всичко е асимилирано, отъждествено, одухотворено, осветено.

Запознавайки се ученикът със системите на Духа, с вариациите на светлината, с нюансите на любовта, той изпитва голямата нужда от асимилацията на истината. Духът му казва, светлината му шепне, любовта го обнадеждва, а истината го освобождава. Това са процеси, които са най-големите задачи за ученика от Вътрешната Школа, които са най-трудните форми. известни и неизвестни, които са най-трудните вариации и комбинации. При разрешението им той има вече едно пълно освобождаване и голяма възможност да знае, да вижда, да слуша, да бъде с големите духове, при големите Учители - най-върховните представители на мировата мисъл, на върховната памет на абсолютния Дух. Стъпвайки във вътрешния институт, където явленията за ученика са особено чудо и му създават особен интерес към онази разумна програма, към онова дълбоко съсредоточение, изучавайки състоянието, бита образа на духовните прояви, защото ние казахме: цялото миросъздание е проява на духа. Затова ученикът изучава битието, житието на всяка проява на Духа. Той си помага с космичните сили, със светлинните сили, които са работници във великата работа. Без помощта на тия сили, ученикът не може да разкрие естеството на Духа.

Влизайки във Вътрешната школа, за вас въпросът е разрешен. Вие няма да плачете, няма да съжалявате, че светът не е уреден. Ученикът на вътрешната школа е излязъл от неуредения свят. Той е скъсал с гъстата паяжина на неуредения свят. За него има само една мечта, един импулс, един стремеж, един поглед, една вяра, да изучи присъствието на Духа, въплъщението на светлината, вселяването на любовта и асимилирането на истината.

И така, всички действуващи сили имат задачата да открият скрития план - плана, който представлява върховното творчество. Какво значи върховно творчество? Кой може върховно да строи? С каква материя, какъв материал трябва за върховния творец, за да създаде едно битие? От къде ще вземе този абсолютно издръжлив, този годен материал, за да го вгради в едно върховно творчество? За човешкия дух тук е необходимо едно дълбоко досещане, един далечен спомен из неговото далечно мирово минало. Казахме: от где ще вземе този материал? Не може един Върховен Творец да си послужи с обикновен, с негоден материал. Когато се говори за творчество, за създаване, се разбира да има градивен материал. От къде ще го вземете? Дали от светлината, която е същина на Върховния Творец? Дали от Духа, който е същина на Върховния Творец? Дали от любовта, която е същина на мировия Творец? Може ли Върховният Творец да вземе от себе си и да продължи непреривното нестихващо творчество? Как ще вземе от себе си, ако той иждивява себе си. ако той иззема себе си? Няма ли да има край, омега - свършек, чиито процеси подразбират да започнеш отново? След всеки свършек се започва отново. Това е процесът на поделенията на творчеството. Но когато става въпрос за върховно творчество, деятелността на поделенията е изключена, защото там има натрупване, задържане, когато във върховното творчество има абсолютно асимилиране.

Как ще си отгатнете или как ще може да опознаете тези специфични начини, тези специфични домогвания до силите на абсолютното творчество? Ние отговаряме: когато божественият е посредник между вас и абсолютния творец. Не може в поделенията без посредничество. Вие сте едни поделения, които съдържате градивния материал, творческия материал, от който Духът и светлината създават обект на любовта, където любовта е пълното; -разкритие. Не може да има разкритие без участието на любовта. Не може да има разкритие без душа. Душата е жизнеността, душата е дъхът, душата е искрата, която дава пламъка. Не може и не бива да делим любовта от душата. Любов значи душа, присъствие, прииждане. Отсъства ли душата, отсъствува и любовта. Всеки бездушен предмет или обект е отсъствие на любовта. Следователно, кой ученик има любов? Който има богата изобилна душа. А кой има богата и изобилна душа? Който има прямото посредничество на божия Дух.

Да се върнем на мисълта, от къде Върховният Творец взема материали за върховно творчество? От богатите свои същини. От къде океанът взема вода? Кои са върховните състояния на океана? Това са изворите. Същина на океаните са изворите. Какво начало са изворите? Те са океаните. Следователно, една върховна асимилация. Океанът в изворите - изворите в океана. С този пример искаме да ви наведем на онази голяма, онази гениална мисъл, която е занимавала посветените в миналото, посветените в настоящето и която ще им се открие в бъдещето. В тази среща ние застъпваме специално въпроса за посредничеството, т. е. за непреривното вливане, за непреривните явления и за непреритната асимилации. Тук не става въпрос за онези исторически вековни събития, чрез които божественият Дух се е поляризирал. Той е един върховен акт, който дава идеята за всяко начало във всяко битие. Нашата мисъл сега, нашата идея и нашето присъствие имат за задача да пробудят вашето съзнание, да пречистят вашата мисъл, да стоплят вашето сърце, чрез които главни органи - ЧАКРИ ще можем да ви срещнем, да ви запознаем с главния посредник, защото великото учение на Всемирното бяло братство, трябва да запише, да узакони една върховна, една велика, една светла епоха в историята на човечеството, защото ние казахме: тя е продължение на свещената Христова епоха. За да можете да изживеете святостта на тази епоха, вам ви трябва върховен посредник. За да може да възкръснете в тази епоха, вам ви трябва присъствието на върховен посредник. За да можете да се осветите през тази епоха, вам ви трябва присъствието на върховен посредник. За да имате повече пространство, повече време, чрез което да уредите вашите изостанали работи вам ви трябва присъствието на върховен посредник. За да имате възможността, условията да присъствате и да проучите реда и порядъка за сложните светове в необятния простор, вам ви трябва присъствието на върховен посредник. За да откриете голямата тайна за Вашето бъдеще, от което зависи вашето непреривно ученичество, вам ви трябва присъствието на върховен посредник. За да имате и за да се ползвате от богатствата, от благата на живата безсмъртна природа, вам ви трябва присъствието на върховен посредник. За да имате пълното здраве, изобилната радост и богатата опитност на любовта, защото любовта е жива опитност на първичното начало, вам ви трябва присъствието на върховното посредничество.

И тъй, през всяко време, при всяка инициатива, при всяко дело, имайте този прям посредник, който ще ви дава богати наставления, ще ви открива най-възможните начала, ще ви води по най-прямите пътища, ще ви пази, ще ви охранява от тъмните завои в живота. Благословени и осветени от този върховен посредник, вие ще имате най-голямата опитност, която ще бъде едно велико начало у вас. Опитността е най-съществената върховна работа. Ако има какво да дадете на свещената история, тя е вашата велика опитност. Опитността като гениална проява, като гениално явление, дава като резултат знаменитост. Няма знаменитост без опитност. Знаменитостта е рожба на опитността. Историята не помни знаменити дела без знаменита опитност. Кой е този, който дава реална опитност? Той е знаменития посредник.

И тъй, за да имате опитността на божия дух, вам ви трябва присъствие на повече Дух, присъствие на повече светлина, вселяване на повече любов и пълна асимилация на истината. Защо ви трябва това? За да се втопите с цялата си душа в знаменити опитности. По пътя на опитността ще дойдете до знаменитостта на живота ви. Знаменитост значи да координираш силите на живота, да приобщиш душевните сили към живота и тогава ще имаш знаменит живот. Кой ще го има? Вие - ученикът. Кои сте вие? Кой е ученика? Вие сте това начало, което е в поделенията. Вие сте това начало, което започна ново начало. От къде започнахте? От кого започнахте? Започнахте от началото и проявявате началото. Следователно, вие сте в процеса на великата работа. Сега се изгражда нов свят, ново човечество, което ще даде, което ще прояви способността и делата на върховния посредник, което ще бъде представител на свещената епоха на Христа.

И тъй, като ви говорим за тия скрити, за. тия отвлечени възможности, ние правим усилия да ги разясним, да ги ознаменуваме, защото сега е великият преход към великата работа. Само чудото на великата работа ще задържи истината у вас. Най: -голямото усилие, най-голямото занимание, най-голямата просвета, към която трябва да имате нестихващ устрем, това е истината, ой е истината? Върховният посредник. Той е във всяко начало, той е всяка знаменитост, той е всяко върховно дело. Пречистете изворите у вас, стъкнете добре огнищата у вас, защото изворите са символ на богатия живот. Тук богатството е привилегия. Защо? Защото богатството символизира голямото изобилие на Божествения Дух. Ученикът не трябва да бъде беден. Ученикът не трябва да бъде болен. Ученикът трябва да има всички богати възможности, за да се учи. Науката на Духа е много сложно, е най-сложната. Следователно, изискват се богати условия: условията на звездите, условията на слънцата, условията на планетите, условията на духовните светове. Само при тези условия, ученикът може да има изобилната светлина на звездите. изобилната топлина на планетите и богатия промисъл на духовните светове.

Това са все същини, това е богат сложен материал за изучаване от ученика. Как ще влезете във висшите духовни светове? Със светлината на звездите и с топлината на планетите. Светлината на звездите ще ви даде светлата мисъл, а топлината на планетите ще ви даде богатите чувства, защото без светла мисъл и без богато чувство няма духовен свят. Без висшия разум и необятната любов няма духовен свят. Необятната любов включва богатите опитности, необятната светлина включва големите възможности. Всред тях присъства Божият Дух - посредника между човека и Бога. Следователно, истината има свидетели. Свидетелите свидетелствуват за истината. Тези свидетели са у вас, са у вашия вътрешен живот, затова на вашия вътрешен живот предстои да мине през вътрешната школа. Вътрешната школа е последната инстанция на вашето усъвършенствуване. Без нея вие не може да се освободите от старото минало. Само посредством нея вие ще стабилизирате силите на вашия дух, способностите на вашата душа и работоспособността на вашия ум.

И така, към възход, към велика работа. Работа денем и нощем, без почивка и сън, защото делото на великата работа внася свежест, внася жизненост, внася Дух и светлина. При процеса на великата работа няма ден и нощ. Там всякога е ИЗГРЕВ, ВСЕ НОВО НАЧАЛО. Имайте устрем към великата работа, защото Духът ще се излее в голямо изобилни и вашето ръководство ще бъде предтеча, който ще ви отведе при духовния посредник-Божия Дух. Имайте в съзнанието си като начало за вашия предстоящ строеж тази диаграма, която представлява богатия пентаграм, богатите пет свята, посредством които вие ще придобиете пълното, абсолютното съвършенство. В процеса на съвършенството не забравяйте присъствието на Духа, въплъщението на светлината, вселяването на любовта и асимилацията на истината, за да имате като резултат мъдростта като добродетел. Вървейки по пътя на съвършенството, ще имате и живота на мъдреците. Животът на мъдреците е един от най-интересните - интересен в смисъл богата опитност на ума. богата опитност на сърцето и богата опитност на волята. Волята тук е символ на върховната памет. Волята запаметява, волята издирва, волята намира най-прекия път. Независимо той дали е стръмен, дали е много мъчен, тя надмогва над всички трудности и се придобиват богатите опитности. Следователно, имайте този здрав лост в себе си – волята. С помощта на него ще разкъсате веригите на вашата карма.

Обичайте живота си, обичайте ума си, обичайте волята си, обичайте любовта си, за да може вашият дух да получи правилна ориентировка.

И така, ще работим, за да възтържествува делото на бялото братство сред шестата раса. Работникът е достоен за заплатата си. Вземете и вие живо участие в подетата работа защото учението на бялото братство трябва да се наложи в света на човечеството.

Ще градим!, Ще градим с все по-голяма енергия и сила и с успехът на нашата работа ще закърмим призованото човечество, което трябва да се нареди в редиците на братството в България.

Ще градим, ще работим, ще продължим мъдростта на вековете, защото вековете не изчерпаха абсолютната мъдрост. Вам се дава и това право, да продължите мъдростта на вековете. Бъдете мъдри, повече мъдри, за да бъдете и красиви; защото най-красивият е и мъдрец. Мъдрецът е светилник, а кой не обича светлината? Няма същество на земята, което да не обича светлината. Дам се дава тази възможност да държите високо светилника на мъдростта. А щом имате светилника на мъдростта, всички мъдреци ще пожелаят да се срещнат с вас. Когато ви срещнат, богато ще ви наградят, защото те имат богатствата на вековете.

И тъй, новият вътрешен живот да бъде у вас новия изгрев за душата ви, новия ден за духа ви, за да се обновят силите на вашия ум, на вашето сърце и на вашата воля.

Само светлия път на мъдростта води към истината. В истината е скрит животът.

Октомври 1949 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...