Jump to content

229. Вечните извори на живота


Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 229-то

Вечните извори на живота

За да има присъствие на Дух, трябва всеки мускул, всяка клетка да бъдат специално приготвени. За какво? За осиянието на Духа. За да има присъствие на Дух, готовността на ученика трябва да е висша среда. За да има присъствие на Дух, трябва атмосферата, влиянията, движението, подвигът, мисълта да имат висше състояние. За да има присъствие на Дух, интересът, стремежът, готовността в ученика трябва да бъдат място, условие за пълното проявление, за пълното вселяване и пълното въплъщение на съзнанието, промисъла, силата й волята на Великото Начало.

За да има присъствие на Дух, трябва да има повече глад, повече нужда от стремеж, от постигане на свръхвисше знание. Каква значи това свръхвисше знание? Да проникнеш в свръхестествените състояния, да проникнеш във висшия промисъл на Божественото съзнание, т. е., за да имаш присъствие на Дух, трябва да протече през тебе океанът на мировия живот, защото в мировия живот са всички начала на Божествения Дух; Животът на ученика трябва да бъде душа от мировата душа. Какво значи мир? Мирът е състояние. Да имаш върховно състояние, само тогава ще можеш да имаш точни данни. математически изчисления за меридиана на вечността, за орбитата на вечността, за оста на вечността и за точните градуси на полюсите на вечността, защото вечността е проблем в човешката душа.

ДУША И ВЕЧНОСТ! За да може ученикът да открие тези величини, да разреши сложните задачи на вечността, нему му предстои да открие първо същинското, величината, движението, силата, богатството на своята душа. Душата е най-богатия Божий свят. Всички Божествени явления минават през света на душата. Душата е, която ги открива. Тя е, която ги опитва, тя която ги чувства. Тя е, която ги проявява. Незапомнено е било някога дадено Божествено явление да не бъде проявено чрез душата. Най-положителният свят, най-реалният свят за Божия Дух, това е светът на душата. Само чрез душата явленията се проявяват като съзнание, като любов, като знание, като творчества. Душата е велико начало за делото на Духа. Без съзнателното присъствие на душата, не могат да се организират съзнателните сили в централното съзнание, защото централното съзнание трябва да има факти, трябва да има доказателства за всяко начало във вечността. Тези доказателства и факти централното съзнание ще наследи от способността на душата. Душевните способности са унаследени качества от Божия Дух.

ДУША И ВЕЧНОСТ! Как може ученикът да се справи с онази голяма идея за вечността? Кой ще му помогне? Кой ще го въведе във вечните области, във вечните предели, във вечните начала, където всичко е мир и мълчание, дълбока тишина на висша хармония? Само посредством унаследените способности и качества на душала от Божия Дух. Той може да проверява мерките, които дава вечната геометрия, която прави в достояние мерките на меридиана, мерките на орбитата на вечността. Посредством душевните способности ученикът се домогва до най-висшата реална наука, която има за централни максими висшето строителство на Божествения Дух. Посредством способностите на душата, ученикът на Вътрешната школа се запознава с великите опити, които са главно откритие за неговото организиращо съзнание! Той знае, той разбира, той вижда, защото знанието, разбиране, виждането са придобити, са унаследени способности на душата. Най-богатият живот е присъствие на душата. Най-разумният живот е въплъщение на душата. Най-любовният живот е вселяване на душата. Там където душата се проявява като разумен живот, всичко е радост и щастие. Радостта предизвика надеждата. Щастието предизвиква вярата. Където са те, там цари любовта. Не може Да се проявява любовта без способностите на душата, затова, ученико, бъди душа, за да имаш щастие на света. Бъди душа, за да дадеш радост на света. Бъди, богата душа, за да дадеш изобилна любов на света. Бъди душа, за да бъдеш всяко начало на велико знание.

ДУША И ВЕЧНОСТ! Душата във вечността, и вечността в душата. Не може да има идеал без способностите на душата И без простора на вечността. Какво представлява идеалът на ученика? Идеалът на ученика е висша Божествена Наука. Да научи от къде е тръгнал, през къде е минал, къде е сега, от къде ще мине и къде ще стигне. Науката, идеалът на ученика е да знае кой го е изпратил, какво да прави и какво да стане. Науката за ученика е това „ВСИЧКО“. Какво е това всичко, какво е това всяко начало и какво е това вечност. Божествената наука за ученика е да научи за началото на мировото движение, за началото на мировото съзнание, за началото на мировото творчество. Придобил тези знания, духът на ученика придобива състоянието на висше присъствие. Къде? Присъствие във вечните истини, присъствие във вечните начала, присъствие във вечния път, присъствие във вечното съзнание. Способността присъствие за ученика е висша магическа способност. Способността присъствие е завършване на първия клас на Вътрешната школа - да присъстваш като време, да присъстваш като пространство, да присъстваш като състояние във вечността. Присъствие като пространство значи да знаеш за дните, за годините, за епохите. Присъствие по пространство значи да знаеш за движението, за хармонията. А присъствие по вечност значи да знаеш мъдростта на вековете. Мъдростта на вековете е реалното присъствие на духа на ученика. Духовното богатство на ученика е това - МЪДРОСТТА НА ВЕКОВЕТЕ. Вековните състояния за ученика са най-интересни, защото той изпитва истинския живот на Духа. Там той открива живота като непреривност, като безсмъртие, като истинско реално излъчване и преливане, като излъчване. преливане и изливане.

ДУША И ВЕЧНОСТ! Какво общо има между същината на душата и състоянието на вечността? Душата не може да бъде извън вечността - тя е вечност. Тя знае за всяко начало във вечността. Тя е най-големия исторически фактор, който може да потвърждава вечните истини, защото и тя е велика, безсмъртна, вечна истина. За да има ученикът от Вътрешната школа богатата-опитност на вековете, той трябва да придобие способностите на учителя, защо то ученикът го познават само чрез способностите. Способностите са най-реалния залог, най-положителните доказателства пред върховния духовен свят. Върховният духовен свят се интересува живо за способностите на ученика. Той отпуща кредити, той изпраща Учители, той дава условия да се прояви светлината като знание, Духът като съзнание, за да може ученикът, като централно състояние, да бъде знание, водач, път, защото знанието, водачеството и пътя са необходими условия за разцъфтяването на човешките души. Къде ще бъде ученикът водач? Първо във физическият свят - света на изпитанията. Второ в духовния свят, в света на радостта, в света на музиката и хармонията.

За да има ученикът безсмъртното верую, нему му предстои огненото изпитание. Коя сила в ученика е, която изпитва огнените изпитания? Тя е неговата душа. Защо душата ще изпитва огнените изпитания? Защото душата е централа, която произвежда най-големите събития, били те във времето, в пространството или във вечността. Тя е, която знае за всяко отстъпление на човешкия дух. Тя е, която знае за съдбата на всички същества, било по лицето на земята или по другите светове. Тя познава живота на всичко живо по земята. Тя знае защо волът тегли колата и после го закачат на куката в касапницата, защото пасе тревата. Тя знае защо гонят звера и защо го убиват. Защото изяжда и ограбва по-слабите животни от него. Тя знае, защо разбиват твърдата скала. Тя знае, защо са трусовете в земната глъбина. Тя знае защо човека страда и го пращат в гробищата - защото убива и изяжда животните. Тя знае за всичките събития, които стават на земята. Тя знае за всичките престъпления на човека, защото човек се е родил от похот плътска. Душата знае за стихиите по земята, защото земята е престъпник. Тя е тъмна зона. По благоволение се осветява тя от слънцето. Душата знае за всички истории, които са в архивата на вековете. Ето защо, идва вътрешната школа да обогати ученика с богатствата на Духа и да го освободи от греха, от родилните мъки на земния дух.

Има едно висше състояние, което е опитано от посвещаващия се ученик. То е прилива на Духа, който е извън времето й пространството. За него знаят само вековете. Най-трудната, най-сложната мисъл, която Учителят прокарва в аудиторията на Вътрешната школа, е за мощния прилив на Божия Дух в ученика. Много са идеите, които предстоят да бъдат откривани като възможности, безчетни са възможностите на Божия Дух и всички тях ученикът трябва да преброди. Ако не ги преброди, той не може да ги знае. Всяка от тях е строго специфична по замисъл, по състояние и вдъхновение. При какви условия ще може ученикът да ги преброди? Само при условията на вечността. С помощта на тия условия на вечността, ученикът придобива висшето знание на Божествения Дух, защото ученикът знае за Божествения Дух само като възможност. Той не си въобразява, че Духът е само сила, че Духът е енергия, че Духът, е етер, че Духът е светлина, топлина, електричество, магнетизъм. Ученикът знае, че Духът е безчетни възможности, които произхождат от висшата способност на Бога. Безчетните възможности на Божия Дух са голямата съблазън на ученика. Той се опива от ефектните чувства на всяка способност, той се вживява в динамичните движения на всяка способност, той проумява всяка замисъл в сложните възможности на Божия Дух и от тези постижения той гради своя богат духовен живот. Да постигне способността, да прониква във всяка възможност на Духа, това е истинско постижение и знание на ученика.

И така, стремете се. към вечните извори на живота, ако. искате да овладеете богатствата, мъдростта на великите посветени. Къде са те? Къде има вечен живот? Къде има вечен вулкан на живота? Вулканът на живота е най-голямата стихия, където човешкият дух се въплътява. Най-сложният процес е процесът на въплътяването на човешкия дух. Въплътяването на човешкия дух е велика церемония, велико преливане, могъщо преселване.

Когато засягане въпроса за човешкия дух, ние имаме за задача върху стойността, върху реалността и същината на тия сили. От къде човешкия дух има своето начало, коя е онази висша същина, която го отдели от себе си и го постави при условия да заема място, пространство и вечност? Коя е тази сила, това велика начало, което му определи посока, простор, движение и го обогати със способността на въплътяване? Има у Бога едно начало, кое то е начало на всички негови прояви. То съдържа всички възможности. У него са и възможностите на човешкия дух. Това начало се казва мощ и творчество. Защо се казва мощ? Защото е движение, долитане. Защо се казва творчество? Защото е хармония и тон. Човешкият дух познава тези начала: МОЩ – СИЛА. ТВОРЧЕСТВО - РАБОТА. СИЛА И РАБОТА, това са способности в човешкия дух. Какво прави силата? Силата подържа импулса на живота. Творчеството-хармонията и движението на живота.

И тъй, стремете се към висшите стремежи на Божия дух. В ученика се хармонизират силите на неговия дух с тия на неговата душа и в тази концепция се явява великото чудо - могъщата сила на любовта. Няма любов там, където няма съчетание на Дух и душа. Любовта ражда, а Духът проявява и отглежда, защото казахме, че Духът е мощ и творчество.

И тъй, имайте в съзнанието онези висши състояния, които повдигат вашата колективна душа. Какво значи колективна душа? Вашия дух въплътен във вашата душа. Вашия дух се е влюбил във вашата душа. Тогава няма раздвоение. Най-голямото нещастие за човечеството е това, че то е раздвоено. Раздвоението е анормален процес. Тази анормалност е дошла при известни стихии, при известни събития. Какво значи стихийно събитие? Вам е известно що е това стихия. То е накупление на енергии и при голямата компресия, при голямото сцепление, се явява взрив, т. е. отблъскване. При този процес на отблъскване се създават стихийните състояния, които имат в резултата движението. Хармонично ли е това движение? Анормално. За кого е анормално? За създаването на колективната душа, но за индивидуалната, то е зрелище. Има ли някакъв подем в тия стихии? Разбира се че има. Става налягане, компресиране върху органите на човешкото съзнание. Големите опитности, които човешкото съзнание придобива, се комдплецират в централно съзнание, защото централното съзнание съдържа всички пертурбации, всички стихии на мировата душа. Това е животът на богатите опитности. Стихията е Дух, компресията е душа, а животът е сила. Защо животът е сила? Защото изхожда от душата. Когато се говори за живота, трябва да се има предвид компресията на душевните сили.

И тъй, за да се опознае ученикът по-отблизо със своите вътрешни същини, трябва съзнателно да примирява, да уточнява, да зарегистрира всяко явление, което е в досег с него, което изхожда от състоянието на творческия Дух. Явленията са творчески акт. А що значи явление? То е събитие. За кого е събитие? За човешкото съзнание. Ако няма явление, човешкото съзнание не може да се организира, не може да се обогати. Явленията са новия свят, който се открива, който става опознат от човешкото съзнание. Явленията това са висши математически задачи които трябва окултният ученик на Вътрешната школа да разрешава. Те са блажен материал, сложен по творчество, сложен по цвят, сложен по светлина, сложен по тон, сложен по движение, сложен по промисъл и сложен по гениалност. Следователно, явленията за окултния ученик са най-занимателния материал. Явленията са същини, които съдържат елемент на духовно начало. За да може ученикът да се ориентира правилно, да очаква всеки момент важните състояния при условията, които са го заставили да работи и проучва, той трябва да има богато съзнание за явленията. Не маже да познаете скритите тайни замисли на висшето Божество извън явленията. Ето защо, обърнете сериозно внимание на явленията, които са като подбудителна причина у вас. Да няма странно и чуждо за вас. Използувайте обаянието на всяко явление минало край вас или през вас.

Сега конкретно на въпроса: кои са тези явления, които трябва да ви занимават? Като космични сили, това са светлината, топлината, магнетизма, електричеството. Като мистични сили - Духът, душата, любовта. Като психични сили: чувствата, изкуството, науката, музиката. Психиката е интересна област. Явленията в нея са много интересни, защото в нея доминират чувства. Психичният елемент е най-податливия, най-мекия. Той се управлява от симпатичната нервна система. Колкото симпатичната нервна система е по-добре организирана, толкова психичния елемент има по-благотворно влияние. Под влиянието на симпатичната нервна система се събуждат и специфичните органи, които имат обаянието, интереса към реалните науки.

Какво значи реална наука? Математиката реална наука ли е? Физиката реална наука ли е, физиката реална наука ли е, химията реална наука ли е, естествената, геологията реални науки ли са? Медицината, изкуствата реални науки ли са? Реални са до толкова, до колкото явленията за тях са ръководно начало в съзнанието. Щом съзнанието е проникнало в реалността на явленията, то е констатирало реалните способности, чрез които могат да се намерят, да се намерят, да се открият истинските, първичните причини, които истини са легнали като положителни основи в чудото - явление. Те са асимилация за централното съзнание. Само те са реални науки. Ако не се знаят причините, какво ще те ползват последствията? Последствията могат да бъдат стихия, могат да бъдат радост и щастие. За да може едно последствие да се размагнетизира, да се омекоти, човешкото съзнание трябва да се свърже с причината. Всички явления, които произвеждат ефекти в човешкото съзнание, са висши проекции от висшето строителство. Затова, ние апелираме към учениците от Вътрешната школа да не се обайват от ефектите на последствията, а да се стремят да проникнат дълбоко в причините, т. е. да се издигнат високо в причинния свят - света на висшия разум, света на висшия промисъл, света на висшите идеали. Светът на причините го уподобяваме на съдебен институт. Там силите на съдбата са големите отговорници, които държат под своя власт съдбата на всяко същество. Може ли ученикът от Вътрешната школа да проникне в света на причините? Може. Той е кандидат за арбитър между съдбата, последствията и причините, защото последствие и съдба са сходни. За да се покриват последствията и съдбата зависи от от състоянието и съзнанието. Това са скрити за човечеството области.. Скрити казваме, защото в тях не може да се присъства със физически антураж. За там се изискват специфични положения, вътрешно прозрение, вътрешно уединение, вътрешно изживяване. Къде вътре? Къде е вън и къде е вътре? Вътре в душата, вънка извън душата. Кой е вътре и кой е вънка? Човешкият дух.

За да имате по-голяма смелост, по-голям стремеж, по-голямо претегляне, вам ви трябва един особен импулс, подтикван от едни особени сили, които до могат да създадат необходимия импулс, необходимата радост и необходимата светлина на вашия стремеж. Коя ще бъде тази сила? Само Учителят - този, който знае и учи. Не може без Учител. Учителят е, който ще концентрира вашето съзнание. Учителят е, който ще ви преведе през тъмните зони на вашите последствия. Учителят е, който ще направлява вашата мисъл. Той е, който ще ви разказва за великите дела и явления в миросъзданието. А така, пуснати без Учител на планетата Земя, кой ще ви определи мястото, кой ще ви въведе в школата. кой ще ви запознае с всичките начала. Няма кой. Ще бъдете вечни скитници като диваците. Само в тази душа, която се е приобщила към великия Учител има пълно въплъщение на Божия Дух. Без въплъщение на Божия Дух, човек е скиталец. Среда за него е царството на животните. Инстинктът, е глада и нуждите на животните. Страдание и мъка е съдбата на животните. Из нямата природа, из нямото растително царство, където езикът на растенията е специфичен, таен, непознат за човека без Учител, е угнетение за човека. Без Учител си в царството на минералите. Там копаеш камъни, пренасяш пръст от едно място на друго. Денят е тежък, бреме за човека. Но, има още по-печално състояние за човека. Без Учител си в една непрогледна тъмнина. Там, където няма духовен проблясък, където няма духовна светлина, защото само духовната светлина е, която осветява съзнанието. Затова, слушайте гласа на Учителя. Вървете по светлия път на Учителя. Той е, който ще бъде озарение на вашето съзнание. Той ще ви обогати с идеи, стремежи и знание. Той е, който ще ви заведе при Божиите извори на живота, от които ще почерпите живот преизобилно. Богатството за ученика е изобилния живот. Да кипи животът в него, да пламти животът. Във всеки мускул, във всяка клетка, във всяка вена да пулсира живот. Изобилието на живота ще обнови всички клетки във вас, ще възстанови всички анормалности във вас. Богатият живот създава богато сърце. Богатото сърце създава добри нрави, добри отношения. Там, където има богат живот и добро сърце, там присъства Бог. Бъдете изобилен живот, светящо сърце, за да имате светла мисъл. Разбира се, вие сте в процес към състояние. Процесът започва с богат живот, а състоянието се проявява при изобилна светлина.

И така, за да ви бъдат нещата лесни, ясни, постижими вам ви трябва опекунството, посредничеството на Великия Учител. С ума на Учителя, вие всичко може да измислите. Със сърцето на Учителя всичко може да оживите. Със знанието на Учителя, вие всичко ще знаете. Най-близкото същество, което може да ви съчувствува и напътствува, това е Учителят. Само той е, който може да ви преведе от този свят в другите светове. Само той знае пътищата, защото той от там е дошъл. Има опасни пътища, тъй наречени тъмни зони, при преминаването в другите светове. Там ученикът може лесно да. бъде спънат от блуждаещите духове. Под мъдрото ръководство, под осиянието на голямата светлина на Учителя, ученикът минава по-лесно в другите светове.

Необходимо ли е ученикът да минава в други светове? Нали този свят е забавен, интересен, удоволствен? Защо има нужда да минава в други светове? Има една вътрешна скрита сила у човека, която го тласка към по-висше съвършенство. Тя е неговата душа. Защо го тласка към другите светове? Защото там са богатите извори на живота. Там е изобилието на богатите опитности за живота. Там са всичките радости и копнежи за живота. Там е светлият ден, богатата година, великата епоха за живота. Висшите светове са висшето ръководство за всяка будна душа, където и да е тя. Висшите светове са изобилния живот, който богато надарява човешката душа при всички случаи на изживявания. Висшите светове са дома на събудената душа. Те са бащин дом, те са епохалното семейство, богатата родина. Висшите светове са най-съвършената декорация, която дава богатата идея за красота, за съвършенство, за изкуство, за музика и творчество. Следователно, човешката душа е пълна представителка, богато олицетворение на висшите светове. Затова ученикът стъпил във Вътрешната школа, има за задача да открие главните причини, висшите импулси за живота. А това ще стане само чрез дълбокото осъзнаване, само чрез обширното проучване на разумната душа. Няма по-съвършена истина за ученика от тази, да проучи всяко начало чрез душата. Само душата е, която разказва за великите дела на Божия Дух. Само душата е, която проявява творческите дела на Божия Дух. Само будната, разумната душа е, която може детайлно да представи по форма, по съдържание, що е това магия на човешкия дух. Не могат да се определят творческите възможности на Божия Дух без участието, без посредничеството на разумната душа. Не може съзнанието на ученика да обхване сложността на Божия Дух, ако не присъства в пълнота и разум душата. Кой е този друг фактор, коя е тази друга сила, която може така ясно, така разбрано, да прекопира, да изяви космическата, магическата способност на Духа?

Само тази сила, която има Божествен произход, Божествено начало, Божествено сияние, Божествено чувство, само тя знае, само тя разбира, що са началата на Духа. Само разумната душа знае, къде са великите извори на живота. Тя положително знае и най-реално дава представа от къде е започнало началото на живота. Това е скритата същина на Духа,

Бог е Духа, Духът е живот. Следователно, животът е прилив в душата. Душата е представителка на живота и съкровищница за богатствата на Духа. От тук следва, вие да знаете, че животът е святост, свято начало на Духа. Като ученици трябва да поставите себе си, да поставите своя живот, да поставите своето съзнание, да поставите своя ум, воля и сърце, за да достигнете до свещените извори на живота. Само при изворите ученика ще бъде богато възнаграден, богато надарен, заради големите му усилия, за постигането, за дейността му да намери източника на живота. За ученика е още трудно да проникне в източника на Духа, но за ученика е лесно да проникне в източниците на живота, защото той може да разбере Духа само като източник на живота. Езикът на Духа му разказва за делата на живота, силата на Духа му открива делата на живота. Най-голямата тайна, най-скритата наука, най-мъчно постижимото дело за ученика е да намери състоянието - източника на живота. Ученикът е в едно особено състояние, вглъбен, всестранно замислен, в дълбока размисъл, за да открие източника на живота. Открие ли тази тайна, за него пътя към Духа се открива. Пътя към Духа, защото животът е естество на Духа, житко естество, светлинни елементи, които са внедрени, които са втъкани в образа на живота. Животът има образ, животът има език, животът има слово, животът има усещане, животът има ухание, животът има слух, има зрение. Следователно, най-богатият образ, с всички силови възможности, това е образът на живота. Затова е казано в свещените писания, че Бог създаде човека по образ и подобие свое, т. е. създаде го по образцовия живот на Духа и дъхна му Дух и стана жива душа, т. е. започнаха функциите на Духа в човека. Духът се преля в човека и най-завидният живот беше на човека. Всички небесни сили обърнаха поглед към него, т. е. всички планети от слънчевата система се свързаха, направиха контакт със съществото човек и всяка планета му подари известни качества, известни способности, защото е сътворение на Бога. Най-богато обаче го надари слънцето. То най-ревниво пази да се не оскверни животът. То непрекъснато излива своите лъчи, за да подържа живота. Ето защо, цялата слънчева система взема участие в развитието, в съвършенството на човешкия дух. Богат е човека - богат на слънчеви влияния, на планетни влияния, на космични влияния, затова в свещените писания го назоваха сине мой, т. е. наследник на източника на живота.

Тук ние употребяваме източници на живота, т. е. прилив, непреривен прилив на Духа. Трябва да направите усилие на вашия ум, на вашето съзнание, за да се досетите, що е това прилив на Духа. Като ученици, трябва да знаете за същините на живота, за излъчването на живота, за началото на живота, за стойността и сложността на живота. Като знаете това, ще вградите в себе си светлите нишки, живите тъкани и ще създадете едно живо тяло, едно здраво тяло, едно красиво тяло, едно хармонично тяло, едно лъчисто тяло. Образът на това тяло да представлява главната слънчева система. Само при това богато тяло вашият ум ще има възможността да влиза в преки общения със силите на други планети. Само при тези общения, ученикът ще може да проучва тайните мистерии, космичните давления и ще разбира астрологическите съчетания. Само с това тяло вие ще можете достойно, положително, научно да отгадаете астрологичната доктрина, защото астрологичната магия води своето начало от съчетанието на духовния живот посредством великите възможности на Духа. При едно такова богато съчетано тяло, при добре конструирани умствени способности, при добре съчетани съзнателни сили, ученикът ще може по-лесно, непринудено подпомогнат, улеснен, да се вглъби в обширната слънчева система и се опознае с гениалните духове, с великите духове, които ръководят планетния свят. Планетният свят ще го възпитава в дух на организатор, на делови фактор, защото идеята за миросъзданието е делови фактор. Ученикът няма бабешки характер, ученикът няма детска немощ. В ученика няма юношески забавления, защото той е свързан, той е в общение, той е във връзка с големите проблематични системи.

Велика наука, велика истина е изворът на живота. За да бъде вам ясно, познато, открито, вашето бъдете, трябва да направите първия прелом, да отклоните вашето съзнание, да измените вашите разбирания, да се освободите от омаята, от традицията, от системата на старата наука, на старата система, да се освободите от религиозния екстаз, от религиозната омая, които са били досега в преспиващо състояние. Не като монаси, а като ученици. Трябва да откриете всяка причина, да изучите всяко дело и да намерите източника на живота. Вие трябва да знаете защо растат цветята, защо живеят животните, защо се движи земята, защо грее слънцето, защо ви влияят планетите, защо извират изворите, защо се издигат планините, най-после защо ви ражда майка ви, защо се грижи за вас баща ви, защо ви учат учителите, защо ходите на два крака, защо гледате с две очи, защо се храните с хляб и растения, защо пиете вода от изворите, защо пеете и свирите, защо се молите и стремите. Светотатство е за ученика на вътрешната школа да се спира под сянката на религиозния екстаз. Неговото бъдеще е да бъде само очи, с които да вижда всичко, да бъде само уши, с които да чува всичко, да бъде само сърце, което да чувства изобилието на живота, да бъде просветен, за да владее сложните астрологически мерки, най-после да бъде богата душа, която е открила главните извори на живота, т. е. да има пълното съчетание в себе си на вселената. Това значи богато централно съзнание.

Изпейте „Аумен“. Когато се пее „Аумен“, става раздвижване на светлинния етер. Това движение е усещане на великите същества. „Аумен“ е терминология или говор на съществата от висшите йерархии. Той е един мотив, чрез който висшите сили влизат във връзка с повдигнатите духове на земята. Затова, бъдете винаги внимателни и дръжте се достойно при всички случаи на „Аумен“, както и при „Махар бену“, „Нева сензу“, „Венир бенир“, „Киамет бену“ и „Благословен Бог наш“. Той е в превод на славянски език от езика на духовния свят. Трябва ви ново възпитание, нови системи - системите на Духа. Какъв е екстазът на Духа? Той не е приспивателна система. Той не е отричане от живота, той е непогрешим, защото той не признава греха - отрича греха Той приема само развитието, усъвършенстването, разкритието, екстаза на Духа. Екстаза на Духа е неумолим: Той в миниатюр представлява разпукнатото семе, безпокои, разпуква почвата, излиза на повърхността и дава плод. Екстазът на Духа е непреривен стремеж. Екстазът на Духа е непреривно знание: Екстазът на Духа е непреривна музика. Екстазът на Духа е непреривна радост.

И така, имайки като пълно олицетворение в себе си екстаза на Духа, ти ще бъдеш най-чуткото същество, най-будната мисъл, най-отзивчивото сърце, най-широката душа. Тогава ще овладеете способностите, деятелността, остроумието, любовта на Духа. Защо ви трябват тези способности? За да се свържете непреривно с висшите светове, да намерите там вашето място, да се срещнете там с вашите братя, да намерите източниците на вашето предписание, да се запознаете със системите, с научните системи и богатите възможности на висшите светове. Те ви трябват за да имате истинското представителство на висшите светове на земята, защото на земята трябва да дойдат, трябва да се родят представители на висшите светове.

Къде са тия висши светове? Далеч някъде във висините, безкрайността, в незнайното.

Имайте словото и чистата истина. Дръжте на висота учението, вън от всички форми без да се влияехте от някого. Школата е в будното съзнание на ученика. Тя е непреривен процес през всички дни и часове. Школата е там и тогава, когато има изливане на Божия Дух - общение с висши светли духове. Няма да обличате учението във форми.

декември 1949 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...