Jump to content

319. Рентгенизация (11-то чувство в тялото на душата)


Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 319-то

Рентгенизация

(11-то чувство в тялото на душата)

Когато ученикът изучава по-обстойно, по-подробно диаграмата на живота, в него все повече се пробужда съзнанието. Пробуденото съзнание обхваща все по-широко и по-дълбоко тая диаграма на живота. Чрез нея той разгадава как са действали силите в устройството на неговия личен, индивидуален живот. Колкото повече е просветата, колкото повече е издигнато съзнанието, толкова повече се разгръща битието, вселената за неговия ум, за неговото сърце, за неговата вола. Ученикът представлява един висш институт, където висши представители правят опити, изследвания на ония сили, които работят за пробуждане на съзнанието.

Когато бъде така обстойно проучен, навярно на самият ученик ще бъде ясна, открита общата диаграма на живота. Има интересни паралели в тая обща диаграма на живота. Там се изисква голямо умствено проникване, широко, все по-широко присъствие на душевния мир. А за да стане това, ученико, ти трябва да помниш за тия висши сили, които ще ти съдействат да пораснеш, да укрепнеш, да бъдеш наистина богат институт, където да направят опити върховните сили. Не забравяй онези способности, за които ти говорихме. Обогати се с тия способности, за да можеш да бъдеш и ти едно проникване, да бъдеш една висша поляризация, една върховна активизация. Само така ти ще можеш да познаеш своята вътрешна същина - и от нея ще отгатнеш за необятната, скритата вътрешна същина в битието. Ние те запознахме с някои нови чувства, които са като способности в тялото на душата. Трудно се асимилират наистина, трудно се обясняват, трудно се разгадават ония висши проблеми за битието. Но тия трудности нека залегнат у теб като стремеж, като идеал за да ги преодолееш. Само така закален, само така облъчен ти ще имаш безсмъртния образ, прозрачно око, за да можеш да гледаш смело истинския, върховния образ на сътворението.

Учи се, проверявай за тия способности, защото от тях зависи твоята съдба, твоят напредък, твоето съвършенство. Колко много трябва да израснеш, за да можеш да владееш тия висши способности на Духа. Духът не скъпи своите способности, но той не ги дава, не ги поверява комуто и да е. Той би ги поверил на истински стремящия се ученик. Нито за миг не допущай в съзнанието си, че това е една многословна, една много загадъчна неоткрита област. Следователно, тя не е по твоите сили. О, не! Цялото миросъздание е предмет, е велико обучение за ученика. Там са и елементарните задачи, и трудните задачи, и висшите задачи. Колко е радостен пътят към тия трудни, висши, върховни задачи. Това е същината на твоето създание. Иначе твоят живот ще остане без особени стремежи.

Сега ще засегнем, ще открием още едно чувство, една способност, която взема участие в организацията на тялото на душата. Тази способност се казва рентгенизация. Тя е свързана с едни особени сили, които притежава душата. Като проява, рентгенизацията се проявява в облъчване. Рентгенизацията е един особен стимул, който стимулира силите и им дава безсмъртния нюанс, безсмъртния живот. Тази способност прониква. Тази способност се поляризира. Тази способност се активизира. И най-после, тя е едно особено облъчване, на което линиите са най-къси. Колкото по-къси са линиите на тия лъчи, толкова по-лесно те проникват, толкова по-лесно те вибрират, насищат, обогатяват атмосферата, етера. Рентгенизацията е, която хармонизира, обезсмъртява силите в тялото на душата. Тя е, която претопява, тя е която облъчва силите в тялото на душата. Тя е, която свързва душата с облъченото тяло. Тя е връзката, тя е средата, за да може душата да вибрира чрез способностите или цветната на тялото на душата. Това е единадесетата чувство в тялото на душата, т. е. тук имате двете единици, които имат за задача да представят двете Върховни начала. Кои са тия две Върховни начала? Това е абсолютното у Бога. Абсолютното у Бога е непроявеното, а проявеното от Бога е неговият Дух с всички способности и начала. Всяка една способност у Духа е все начало. Защо е начало? За да може този - Началният да се проектира, т. е. да се всели и заживее като едно абсолютно върховно непорочно начало. И когато ученикът се стреми да открие Абсолютното начало, той ще дойде до положение да изживее състоянието на неоткритото начало. Тогава къде ще бъде? Какво ще стане с неговото знание? Какво ще стане с неговия мир? Какво ще стане с неговата индивидуалност? Къде ще бъде неговото място? Може ли той да има ясна представа, т. е. ще има ли място, където да застане и да определи пределите на своето начало? Да, има такова. То е в непроявеното Върховно начало.

За да можеш, ученико, да имаш висшата просвета, висшето знание, трябва да се изкачваш безстрашно, смело по стълбата към Върховното начало, а това ще стана с помощта на върховните способности на Духа. Ако ти не ги овладееш, ако ти не ги вживееш в своя мир, Ако ти не ги направиш в своето естество живот и способности, ти не можеш да кандидатстваш, да се изкачиш по-високо до пределите, до Абсолютното, до Върховното начало. А това трябва да бъде твоя идеал, тъй както е идеал на висшите йерархии, на висшите същества, тъй както е идеал на висшите вселени. Ти си само един гостенин върху планетата Земя и като гостенин, ти се стремиш, търсиш начин да откриеш теория; чрез която да можеш да се приспособиш към живота на земята, но едно знай: ти си гостенин и гостенин ще останеш, защото ти не можеш да се закрепостиш. По естество ти не можеш да бъдеш закрепостен към някоя планета. Защо? Планетите специално имат да изиграят една важна роля, а тя е да послужат като бази на минаващите духове, откъдето те да се ориентират, да имат запас, за да могат да продължат дългото пътешествие из необятните царства на всемира.

Ученико, това е същината на Духа. Това в неговата способност. Не че той в гостенин, не че е странник, бездомник, но той е изследовател, координатор, той е архитект, който устройва бази, станции, за да могат духовете, душите да имат условия да се снабдяват с повече сили за Пътешествието.

И тъй, когато става въпрос, дали ученикът трябва да бъде собственик, да има собствена земя, собствен дом, собствени средства, ние казваме: ученикът няма нищо собствено, защото всичко е способност на Духа. Като способност, той ще бъде изучаван, ще бъде прилаган към великото строителство. Защо е необходимо ученикът да взема участие в това строителство? Необходимо е като сила, която изхожда от Абсолютното и е станало проявеното. Трябва да оправдаеш проявата - какви сили са действали върху тебе, за да станеш проява. И когато си станал проява, трябва да проявиш директивните сили, върховни те сили, които ти дадоха път, които ти определиха пространство, които ти създадоха специално ядро. Но за всичко това ще ти помогне специалността рентгенизация, защото Тя е, която стимулира, която организира силите на Духа; силите на твоята душа. Рентгенизацията промива тялото, рентгенизацията прочиства тялото, организира цялата система на тялото. И ако ти изживееш това събитие, ако чрез теб могат да бъдат излъчвани рентгеновите лъчи, ти ще бъдеш наистина знамение, ти ще бъдеш върховен лекар. Защо? Защото действащите чрез теб лъчи ще обезсмъртят клетките, тъканите, атомите на твоето тяло в тялото на твоите ближни.

Ето какво те очаква, какво е твоето бъдеще - да бъдеш лъчи, които да имат най-късата линия, най-малката линията имаш онова трептение, с което може да се измери с милионни от микрометъра, да достигнеш седем милионна от микрометъра, които линии могат да проникнат през най-сцеплените тела, през най-гъстата материя. Едно такова облъчване ще обнови не само организма, но то ще подобри и насити и атмосферата, ще обогати и влиянията.

Такива ръце ти са необходими, такива очи ти са необходими, такива органи са ти необходими, които да излъчват рентгенови лъчи, да става рентгенизация на целия твой колектив. Но ще кажеш: трудно е, мъчно е. Но ако искаш да се запознаеш с многото чувства и способности на Духа, трябва да разрешиш и сложните задачи, защото, как ще откриеш един рентгенов лъч, с каква мярка ще го измериш? За да можеш да си служиш с живата математика, трябва да имаш рентгенова мисъл. Само тя е, която може да трепти, да има обсега на излъчванията, на трептенията на рентгеновите лъчи.

Но ще кажеш: дали светлината няма по-къси линии? Дали атомът няма по-къси линии? И светлината има къси линии, и топлината има къси линии и атомът има къси линии, на най-късите линии, това са рентгеновите лъчи. Те именно са свързани с мисловната система в ученика. Ако има надбягване, ако има бързина на движение, мисълта може да надбяга рентгеновите лъчи. Защо? Защото е приток на Върховното начало, защото е приток от Върховното начало.

Ето как трябва да гледаш, ученико, на тия висши способности на Духа; но не трябва да забравяш най-върховната способност у теб, която е мисълта. Чрез нея ти ще можеш да обхванеш целия периметър на способностите на Духа. За да се движиш с бързина, по-голяма от рентгеновите лъчи, ще трябва да имаш способност, а тя е душата на Духа, системите на Духа, началото на Духа. Но ще дойдат силите у теб, които ще ти кажат: това, не е за теб. Ти не си от тази категория. Ти си едно животно, което трябва да знае свой гьол, своето място. Повече не трябва. Да, но как ще оправдаеш, с какво ще откупиш богатата твоя мисъл? Колкото и да я цапаш, каквото и препятствие да и поставяш, тя всичко ще събори, защото е способен летец - знае да лети, знае да прониква, знае да се поляризира, да се активизира, да рентгенизира. Ние и друг път ти говорихме за мисълта, но без да ти обърнем внимание за способностите на Духа, а сега това правим благодарение на това, че ти можеш да пробудиш някои особени същини у себе си, които дават възможност да се прояви божественото Начало у тебе. Но, ако ти се види трудно, може да спреш, може да починеш, може да дочакаш, но какво ще правиш с твоята мисъл, която е вече облъчена, която е проникната? Два мира са у теб: мирът на мисълта и мирът на чувствата. Мирът на чувствата е богата вселена, а мирът на мисълта е светлинен простор. И когато се срещнат мирът на чувствата и светлинния простор на мисълта, тогава отава истинско върховно проявление, събитие.

Колко много трябва да ангажираш своя ум, същевременно и своите чувства! Кой ще ги ангажира? Къде си ти, който ще ги ангажираш? Най-после, кой си ти, който ще бъдеш Върховно начало за чувствата и ума? Ето въпросът: ако ти наистина се познаеш, ако ти наистина можеш да снемеш здраво завързаната маска върху твоя реален образ, зад тази маска ще се види красивият образ на истинския ученик. Но за да развържеш маската ти трябва знание. А това знание ще имаш от способностите на Духа. Какво ще направят те у теб? Ще проникнат, ще се поляризират, ще се активизират, ще се рентгенизират и маската бъде развързана, ще падне от твоя образ. Добре ой защитен, бронира, и с маската на чувствата, но сега, ученико, стопи чувствата; защото е епоха на рентгенизация. Ако ти не направиш това, силите, способностите на Духа ще го направят. Когато имаш да разрешаваш задачата за проникването, поляризирането, активизирането и рентгенизирането, трябва да държиш своя мисловен мир в пълна изправност. И той има способности, и той има качества и таланти, защото е мир, чудна организация, чудно небе, чудна необятност. Но така, как ще държиш своя мисловен мир в изправност, т. е. на висота? Първо, когато не се подценяваш; второ, когато не се обременяваш; трето, когато не си почиваш; когато си в движение; пето, когато работиш; шесто, когато учиш; седмо, когато тържествуваш. И все пак трябва да изживееш тържеството на твоя мисловен мир. Какво ще ти даде това тържество? Най-богатите представи, най-върховните образи и най-чудните системи. на вътрешния живот, това е философия на вътрешния мисловен мир, това е вътрешния свят на душата.

Това е небе - вътрешно небе на Духа. За да можеш и ти да бъдеш вътрешен, какво ти трябва? Ние все казваме трябва. Трябва да се отучим от това трябва, а да казваме можем. Нашият език е език на възможности. Понеже е език на възможности, Затова ние казваме трябва. Трябва подразбира прогрес, развитие, стимул. Но ако ние не казваме трябва, и ученикът няма да ги направи. Ще дойде време, когато ще употребим вътрешния език. Той е проникване, поляризация, активизация, рентгенизация, облъчване. Ако би знаял езика на рентгенизацията, на облъчването, няма право никое същество да ти казва трябва. То ще бъде наказано с най-строгите санкции, че си позволило да оскърби, да подцени божественото начало в ученика.

Ето как стои въпросът. Въпросът е много сложен съдбоносен. Има страшни санкции, има големи отговорности, защото имаме работа с вътрешното, с божественото. А да знаеш да се отнесеш с божественото, да имаш отношение към него, да имаш нужния респект, то е най-трудната проблема. Но, с кои сили ние говорим? Със силите на божественото. Силите на божественото ви откриват способностите на Духа, които ви казват: трябва да станеш, да тръгнеш, да стигнеш и се усъвършенстваш.

Ние се увлякохме. Такава е темата. Говорим ви за способностите на Духа, говорим ви за системите на вътрешния живот, следователно, максимите са сложни, мярката е сложна, защото е милионна микрометрична част. А да работиш с тия величини, какви трептения трябва да има твоята мисъл?

И тъй, ние ви открихме Единадесетото чувство в тялото на душата, но вие бега още не можене да го разберете. То ще чака, ще изчаква дни, години, столетия; хилядолетия и т. н. . Ние само искаме да ви каже ме, да ви съобщим, с какво се занимават висшите същества, да не би да дойде у вас мисълта, с какво ли се занимават там висшите същества. Всички висши същества се занимават все с способностите на Духа. Това да легне у вас като върховен проблем. Няма друго знание, събития, няма други системи извън способностите на Духа.

И тъй, школата е с особен върховен замах. Тук се трошат гранитни скали, за да могат да се откъртят парчетата, чрез които да се построи една висша наблюдателница и то на най-високото място и на най-високия връх на земята, И ние, постепенно, не пресилено ще вървим, ще къртим и ще създадем материал за постройката, за наблюдателницата; за скинята, защото идват интересни събития по лицето на земята, а тия събития изискват да бъде построена такава наблюдателница, за да може учениците на Вътрешната школа да не бъдат изненадани, а да бъдат на поста си в наблюдателницата, и всяко противодействащо събитие да бива парализирано от способността рентгенизация, от способността активизация, поляризация и проникване. Трябва да бъдете защитени. Ако това изкуство не придобиете, какви ученици сте? Нищо не сте научили, само табели носите. Долу табелите, долу и маските. Нека бъде отворено вашето лице от рентгеновите лъчи, защото те придават безсмъртна субстанция, безсмъртни елементи;

Сега ние ви благодарим, че имахте нужното търпение, нужното благоговение да ни изслушате. Ние ви благодарим и за друго: че вие ставате среда за способностите на Духа. А знаете ли как благодари Духът? Тъй както благодарят слънцата. Как се отблагодаряват те? Когато изпращат своите рентгенови лъчи.

21 февруари 1953 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...