Jump to content

374. Челната колона


Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 374-та

Челната колона

В древността е хроникирано. е записано, когато настъпва зората на една нова култура върху дадена планета, съществата на тази култура, които имат за задава да въведат реда и порядъка, да въведат знанието, просветата, които да очертаят пътя, да обезсмъртят силите, винаги да определят челната колона. Какво значи това челна колона? Това са хармонизирани сили, които трябва да проведат този духовен тласък в живота на съществата. Така е било в древността, така продължава и днес. Тази колона има за задача да проведри атмосферата, да озари хоризонта, да открие заключените секрети и да улесни съществата, които ще поемат пътя към установяване новата култура. Както в древността, така и сега, челната колона, това са учениците от Вътрешната школа. На тях разчита Духът. Винаги Духът е бил, който е извършвал този тласък, който е ритмувал силите, който ще изявят новата култура. Чрез кого ще направи това Духът? Чрез ленивите, чрез клюкарите, чрез озлобените ли, чрез ниско културните ли? О, не. За челна колона Духът подбира, Духът излъчва, духът хармонизира сили, които имат една здрава система, сили, които имат светъл божествен поглед, сили които имат необятна любов и вяра.

Предвидени ли са тия сили, за да се спре Духът върху тях? Няма нищо случайно. Нещата са строго определени както за доброто, така и за злото, както за здравето, така и за нещастието, както за живота, така и за смъртта.

Ето къде се крие секретността на живота. Кой ще отгадае тази секретност? Кой ще се занимае с бъдещето, с културата, която сега иде? Които са ангажирали своята мисъл в политиката, в икономиката ли? О, не. Те са погълнати напълно там. Кой може тогава? Учителите, съдиите, професорите, лекарското съсловие? Кой? Този тласък ще се изнесе от ония, които са набелязаният ония, които са челната колона.

Но ще дойде една много съблазнителна мисъл, която ще твърди: що е това челна колона? Нали има ръководещи сили, които уреждат живота на планетите? Нали има ръководещи сили, които правят щастлив живота върху планетите? Те са така естествено проявени, та няма какво да се говори за някакъв си тласък на нова култура:

Ученико, има ново в света, има силно в света, има безпощадно, живота, има и божествено изключение в живота. Следователно, проявата на новата култура е божествено изключение. Не се чуди, че съществата на тази нова култура ще отседнат върху самия тебе. Ти си една база, един оазис, една станция, едно бъдеще, ти си новото слънце, ти си новия живот. Много естествено, че тия сили ще спрат там, където има такъв проблясък.

Ние нямаме за цел да ти дадем някакво ново размишление, защото, ние определихме тези срещи за съвършено друга работа, т. е. да се занимаем по-специално с музикалните мотиви, да разгледаме някои проблеми от миналите размишления, да дадем сметка, дали можем да изкачим едно стъпало по-горе, защото ученикът на Вътрешната школа се нарича посветен. А за да бъдете посветени, трябва да знаете. А за да знаете, трябва да учите. А за да учите, трябва да имате Учител. Тази истина е, която занимава сериозния ученик. Всяко наше слово е размишление. Ние размишляваме за нещата. Ние не ги създаваме. Защо? Защото има една Върховна закономерност. Тази върховна закономерност е тласък на новата култура. Тя открива. Колкото повече ученикът се обогати с мислите на божествения свят, толкова повече той съзерцава тази върховна закономерност, толкова повече той размишлява върху тази върховна закономерност. Тогава, има ли за него някои чужди неща? Кой ще бъдат те? Цялата природа е негово наследство. Цялото звездно небе е негово наследство и цялото Върховно строителство е негово наследство. Следователно, ученикът е най-богатия наследник. Няма царе на земята, няма владици и водачи по-богати с по-голямо наследство от това на ученика. Защо? Защото ученикът е лъч на светлината, защото ученикът е трептение, на Духа, защото ученикът е челната колона.

За да имаш това Върховно богатство, божествените сили те тласнаха във вихъра на новата култура, и новата култура ще прояви културен маниер, културна обхода, културен живот. Това иска цялото посветено небе, това иска божественият свят и това ще извърши Духът. Ако някой помисли, че е обременен, че е натоварен, че иска да спре, да си почине, да си отживее, казваме, че няма да има добри последици. Не че ще го накажат, не че ще го съдят, не че ще му наложат санкции, не. Но няма да има добри последици. Ето защо, за да не спира ученикът, нека приеме доброволно този духовен тласък, да се нареди с добра воля в челната редица. Сега е борба между бялата и тъмната ложа. За да може бялата ложа да освободи тъмната ложа, трябва наистина челна редица, челен отряд. Ученикът има да изиграе две роли: да учи и да освобождава. Какво значи това? Много от учениците в миналите школи са биле само с девиза: „Да се учиш“. Да се учиш, това и ти си минал. Ученикът трябва да учи. Това е правилно. Девизът сега обаче е нов тласък на новата култура, като ученикът трябва в същото време и да освобождава, да стопи организмите на тъмнината, на тъмното братство. Той трябва да ги претопи и от тях да извади онова, което е божествено, което ще ти служи в лабораторията като предметно обучение.

Така ще се проявява животът в дело. Всеки който е съзерцателен, който е проникващ ще види как се развиват събитията, как живеят съществата по закона на необходимостта.

Ученико, трябва. за винаги да се излъчиш от закона на необходимостта. Кога ще стане това? Когато станеш челна колона. Тази челна колона има да играе важна роля в научния духовния, в социалния, в музикалния живот. Защо? Защото ние казахме, че като учи, ученикът трябва да. побеждава. Как ще победи ученикът? Когато стои на едно място и се вглъбил някъде далече в някоя трептяща звезда ли? Не. Ученикът на Вътрешната школа се качва веднага със силите на звездите и като челна колона завладява пространството и времето. Заживява в безкрайността, във вечността.

Както виждаш, ученико, работата е сериозна, защото напорът на Духа е мощен. Неговото прииждане е тласък. Неговата цел е овладяване, е побеждавано. И в миналото Духът е извършвал тия процеси. Както в древността, така и сега, в центъра на европейската култура, Духът е застанал като победител. Сега ще се внесат много по-богати, много по-ценни елементи от божествения свят, отколкото в миналото. Защо? Защото все пак културното ниво на човека е повишено. Диаграмата на неговия мозъчен апарат е повишена. Съставът на клетъчните вещества са все по-пълен капацитет. Сърдечната област е по-благородна.

Тласъкът на Духа е знаменито явление в зарите на новата идваща култура. Ние сега няма да ти обясняваме какви ще бъдат началата на новата култура, какъв порядък ще има в новата култура, каква система ще има там, както при възпитанието, така и при обучението и при социалния живот. От най-издигнатата личност - от посветения, ще се съди за давлението на новия тласък на Духа. Няма да има същество, което да не открие истината, защото всичко живо, което е взело човешки образ, ще бъде по вдигнато, ще бъде озарено, посветено. Животът тогава ще бъде красота, радост, щастие, блаженство, светлина.

И тъй, челната колона трябва да застане здраво сред редицата посветени, за да може да разведри хоризонта, да може да вдъхне вяра в бъдещето, да може да открие истината за живота. Няма, както казахме по-рано, кой друг да извърши тази работа. Ти виждаш какво правят официалните религии. Те са стъпили на едно място и се страхуват да прекрачат малкото; препятствие което ги дели от реалния свят. Те се заблуждават в нереалното. То им служат като обайване, като надежда, като вярване и т. н., а ученикът изучава и побеждава, т. е. ученикът се стреми да стане като Учителя си. А. религиите казват: никой не може да стане като Учителя и като Бога.

Каква идея има едно слънчево ядро? Колкото може по-дълбоко и по-дълбоко да проникне със своите лъчи. Макар и силите да са най-абсолютни, най-вглъбени, стремежът е все повече и повече да. се разпростре в необятността. Какво е Бог? Едно мирово абсолютно съзнание, което като ядро прониква навсякъде. Каква е идеята на това ядро? Идеята на това ядро е да подържа дивната хармония на мировото сътворение.

Ето как ще гледаш, т. е. ето как ще откриеш, т. е. ето как ще се добереш до истинските принципи, до истинските правила за откриване неизвестността на Бога. Всичко в природата е построено по образ и подобие на Бога. Следователно, щом всичко е по образ и подобие на Бога, то е едно абсолютно мирово ядро, едно всемирно съзнание, което прониква и държи всичко в хармония, в процес на сътворение. Щом така се подготви вашата мисъл, щом така се канализират силите на вашето ядро, много естествено, че ще се зароди силното желание да имате този тласък на Духа, за да проникнете в необятността. Тогава малките неща, слабите неща, които могат да станат причина да ви спънат, голямото ще издуха малкото и пътя ви ще бъде открит, т. е. когато ученикът се учи и ще побеждава.

Вие сега коментирате и казвате: хванахме се на това хоро, провежда се една доста сериозна работа, която ще вземе може би още по-сериозна форма, която може да обхване по-широк кръг от цялата страна, пък и от другите страни. Така е, щом е стъпила здраво ногата на новата култура - култура върху едно общество, върху една държава, върху един континент, непременно ще има сътресения. Кое е право сега? Да избегнеш сътресението или да победиш? Какво ще побеждаваш? Какво нещо има тук, което не е в ред, което не е в унисон с тъй наречен нормален живот. Нормалният живот е обаче само в изключителната мисъл, само в тласъка. Изключителната мисъл е челна колона.

И така, ученико, ти си в процеса на изключителна мисъл. Ще мислиш и ще побеждаваш, за да се почувства твоята сила, твоята воля, да се почувства, че Ти наистина подържат една права кауза на новата култура, че изживяваш приливи на- един нов свят. Така ще докажеш своята правота. Никога няма да влизаш в разпри и доказателства. Не попадай в софизми и празна философия, но с живот и дело, с добри мисли и високо благородно сърце да носиш зарите на новото, на новата култура. Такова е сега времето, което изживяваш. Такова е пространството, в което се движиш. Такава е йерархията на духовния тласък, който подрежда челната колона. Да не те смущава това, че в челната колона са малко наредени. Ще дойдат и други, ще повикаме и други, за да може тази челна колона да победи тъмнината.

Ние се отклонихме от централната си задача. Ние искахме да чуем за твоите опитности, как ти чувстваш бремето на този нов тласък, защото за теб той все пак е бреме. Ще те наричат разколник, еретик, измамник и т. н. Ти трябва да бъдеш готов да защитиш истината и да победиш лъжата. Нека истината потече в теб като жива кръв. Нека билата да укрепне в теб като мощен дух. Това ти пожелаваме, за да можеш да бъдеш готов за по-сериозни занимания, за да бъдеш достоен да участват наедно с големите строители в челната колона. Челната колона има за задача да организира всички сили по лицето на земята, които са предназначени да въведат кивота и системата на новата култура. Челната колона ще се обогати както със средства и знания, така и с повече сили от другите континенти. Досега челната колона е имала за център хималайските височини, а сега тази силна колона се възстановява на европейския континент и определя за светилище рилските височини. Ще остане ли там? Ще остане до тогава, до когато се реализират системите на новата култура, а след това ще се придвижат и към американския континент. Казва се, че в американския континент се е зародила вече шестата раса. Това е все челната колона.

Челната колона е страшилище за стария свят, защото се събаря всичко що е старо - било мисъл, било основи или системи. Но такава е деятелността. Няма застой. Има ново сътворение, има нов тласък. Кой ще го види? Кой ще го изживее? Само ученикът на Вътрешната школа при осезателното присъствие на неговия Учител.

И тъй, идва новата учебна година. Да бъдеш готов да се наредиш достойно в челната колона. Бъди искрен, за да научиш как да възприемаш светещите мисли, как да възприемеш божествените мисли, та при новите занятия да дадеш възможност за повече присъствие на Духа. Желанието на Духа е да те извае, да те направи най-добрия, да станеш най-красивия, най-здравия, най-умния.

И тъй, ученико, започни първо със своя вътрешен живот. Координирай силите, канализирай енергиите, както на сърцето и ума, така и на стомаха, който олицетворява живота. Животът се проявява чрез стомаха. В красотата, животът се проявява чрез сърцето, а като светлина - чрез ума. Следователно, умът, сърцето и стомаха, това са импулсите, това са ядрата, чакрите, кундалините, които извършват най-съществената работа - подготовката ти, за да бъдеш достоен челник в новата колона.

Бъди готов. Обичай, за де те обикнат. Живей, за да ти се радват. Това иска цялото божествено сътворение.

ЗА ЛАРИНГИТА

Като първо условие - пълна, абсолютна тишина у себе си. Никакво нервно напрежение. Ларингитът е в съобщение със стомашната област. Подобри ли се стомашната система. подобрява се и ларингита. Ще правите паси. Дишането трябва да бъде много пластично, много хармонично и пълна тишина. Никакво пресилване. Пасите ще се правят от дясна на ляво с леко допиране на стомаха. Трябва да се влага и мисъл. Това е духовно лекуване, духовен метод. Трябва да се свържете с целия здрав, с целия космичен мир. Да се правят при всички случаи, когато имате възможност. Ученикът трябва да отдели време и своя свят. Няма да претоварвате стомаха си. Ще хапвате по-често, но по малко.

27 август 1954 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...