Jump to content

398. Музикалните сили на ученика


Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 398-мо

Музикалните сили на ученика

Сега имаме музикална среща. Това е отлично. Пробуждат се вече едни нови качества и способности в ученика, чрез които да може по-отблизо, по-топло, по любовно да обхване основните правилата, основните линии на изкуството. Ние дълго време занимавахме ученика с изкуството на светлината и със способностите на Духа. Следователно, от тази школовка, от този начин на работа трябва да има резултати. Ученикът сега се смущава се колебае, дали работата, която е направил ще бъде одобрена, дали е добра.

Ученико, не се смущавай. Ако първата работа не е отлична, то бъди уверен, че ние и друг път ще даваме мотиви, които ще трябва да разработиш и ще влезеш в основния тоя на Духа и светлината. Тогава работата ти ще се улесни, защото си вече в линиите, в ритъма, тона на светлината и Духа. Ако се смущаваш от първите опити, ти се спъваш. А за да има прогрес, ученикът не трябва да се смущава. Първите опити са както при ученик от първи клас. Той написва азбуката. Може да има някъде изкривена линия, но в обновата си буквата си остава със своето съдържание, със своя тон, със своята сила. Така и опитът на ученика си остава със своето съдържание, със своята сила.

Музикалните сили са едни от първо качество срещи, ако срещата има качество. Има ли срещата качества? Ако срещите са обикновени, без смисъл и съдържание, там не може да. става въпрос за качество. Какво значи качество? За качеството обикновено се знае една продукция примерно да бъде изискана, да има всичкото съдържание, да има форма, да има красота - въобще да има изящни качества. Така също и вашите музикални опити трябва да имат качества. В какво се състои качеството? В тяхната издържаност, в тяхното съдържание, в техния ритъм, в тяхната сила. Има ли тези елементи, ще ги има в качествата.

Ученико, трябва във всяко отношение да бъдеш качествен. Думата качествен почти не се употребява в окултната литература. Там се употребява думата способности. Ние употребяваме качества, за да може ученикът да преценява своята работа, т. е. за да може да види какви сили са присъствали при неговото усилие със създаване на една наистина качествена работа. Всяка една работа маже да бъде качествена, щом има способности, щом има стремеж, щом има идеализъм. Няма ли ги тия неща, не може да става въпрос за качество.

Ние тук споделяме интимно, за това си позволяваме да говорим на такъв език: Ако един ученик се свърже с по-висше -ръководство, и неговата работа ще бъде по-качествена, по-издържана. Ако друг ученик се е свързал със сили, в които преобладава повече музикално чувство, то и неговата. работа ще бъде повече чувствена. Ако иска ученикът да ангажира сили от висшите сфери, трябва да бъде внимателен. В какво се състои вниманието? Да бъде искрен, чистосърдечен, да бъде с една дума в по-висша гама на проявление. Къде е силата на любовта? Къде е силата на Духа? Любовта и Духът трябва да се срещнат и целунат, за да просветне светлината. А просветне ли светлината, изкуството е вече висш идеал. Но само с изкуството ли ще проявим висшия идеал. За да. се прояви висшия идеал, е необходимо среда, условия. А светлината е най-добрата среда, най-добрите условия.

Школата трябва да притежава силата на словото, билата на композицията, билата на красотата, силата на музиката за да бъде тя изобилна, богата по слово, по достойнство, което ще послужи за идващите поколения. Как ще дойде гениалността? Посредством усилена чистосърдечна работа. Един ученик трябва да знае: чистосърдечие, тъй както малкото дете е чистосърдечно и иска от своята майка и се надява на своята майка.

Ученико, бъди уверен: силата, на творчеството, силите на светлината са твоя майка. Тази майка те ражда. Ти у нея си заченат. Тя те носи дълго време в своята утроба и ето най-после ще те роди. Макар и малко пеленаче, но вслушвай се в нейния напев. Тя всякога ти пее - и сутрин и на обяд ти пее, и вечер ти пее. Така се грижи тя за тебе. Такова е нейното желание - да те откърми И отгледа така, че да бъдеш по образ и съдържание като неясни на светлината, син на музиката и красотата.

Могат ли всички да бъдат синове на музиката? Да, всеки ученик има тия наследствени качества от светлинния свят. Всеки може да пее. Всеки който има глас може да пее. Всеки който има слух. обоняние, ясновиждано, може да пее, може да се среща със синовете на светлината и заедно с тях да възпява великата епоха на музиката и светлината. Бъдете музика. Музиката е основния тон в битието. Музиката е първия лъч на светлината в битието. Когато си втопен в музиката, ти си голямо битие. А знаещ ли какво значи битие? Това е работата, делото, живота на Бога. Не можеш да познаеш Бога, не можеш да изживееш Бога извън битието. Ако искаш да видиш Бога, иди в битието. Ако искаш да чуеш Бога, иди в битието. Къде е това битие? В царството на светлината и в царството на Духа. Бог е Дух и светлина.

И тъй, обичайте музиката, за да има въплъщение на повече светлина. Обичайте музиката, за да имате повече присъствие на Дух, за да имате любовта на Духа и светлината. Любете, за да бъдете прекрасни деца на светлината и изкуството на музиката. Преди Бог да проговори на човека, той ще му се прояви като-музика. Всички ангелски сили на музикалното изкуство присъстваха при създаването на човека. Създаването на човека е тон и цвят на музика.

Ученико, за да имаш способностите, качествата и талантите на гения, трябва да имаш чувството на музикалност. Само с това чувство ще намериш своето място - мястото в общия хор, мястото в големия оркестър, място в голямата музикална аудитория. Ти си ученик, който ще изучиш най-великите способности на музикалния свят, на най-учения свят, на художествения свят. Следователно, обикни от сърце и душа музиката. Чрез нея ти ще хармонизираш всички твои душевни сили. Чрез нея ти ще развиваш всички музикални чувства в себе си. Чрез нея ти ще проявиш основния тон на своята душа. Първият тон в тебе като основа е твоята душа. Започни с него, т. е. започни със своята душа и твоята музика ще бъде душа.

И тъй, внасяйте елемент на душа във вашите музикални мотиви, внасяйте елемент на душа във вашите художествени мотиви, внасяйте елемент на душа във вашето научно слово и ще бъдете едни от светящите синове, за които ще се грижи майката-светлина, бащата-Духът и девата-любовта.

Чувството в окултния ученик трябва да бъде Дух и сила; Той вижда красота, щастие, трептение, светлина, Дух, могъщество, сила и т. н. Той вижда действителността.

Понякога умниците виждат гърба на Бога, страната, шапката, ръката на Бога. Този който е видял величието на Бога каква мелодия ще създаде? Уединение, размишление, вдъхновение.

Цялото просветено небе е присъствие, ангелите са присъствие, Бог е присъствие.

Вие ще създадете условия-среда и условия. Вие сте, които ще спрете Духът, душата и светлината. Ще ги задържите по всички правила. Те са добри ваши приятели, най-близките ви приятели, най-любимата ви майка и баща. Щом има полет, те се радват. А щом искате да се научите, те ще ви дадат цялото си изкуство. Който не работи под диктовката на светлината, ще работи под диктовката на черната ложа. Покой и застой в природата няма. Всеки който иска да бъде в застой, тя го преобръща на почва в земята. За вас има две велики възможности - силата на Духа и въплъщението на Светлината.

Ето как ще превъзпитате, как ще пресъздадете вашия свят - свят на блясък, свят на красота, свят на свежест, свят на младост, свят на цвят, свят на тон, свят на щастие, свят на светлина и Дух. Всичко у вас да бъде музика. Погледът ви да бъде музика, словото ви да бъде музика, слухът ви да бъде музика, обонянието ви да бъде музика, осезанието, ясновиждането ви да бъдат музика, трепетът ви да бъде музика.

Ученико, ти си един от горните тонове в божествената гама. Следователно, издръж, не се понижавай. Нека всички по-долни тонове да се съгласуват с тебе. Ето каква трябва да бъде твоята музика, твоята душа, защото всички души от висшите светове се разговарят само чрез музиката. Тя няма груби тонове, не е гръмогласни, а има един нежен шепот, музикален шепот. Така те се разбират. И в университета, и в академията и в школата те се разговарят чрез този нежен музикален шепот, вашият разговор те не могат да го чуят, защото той е нагласен за грубите тонове.

Ново съзнание, богата съзнание, светящо съзнание, музикално съзнание. Нека всички тия неща се запаметят във вашето съзнание. И ако има нещо да запаметявате на физическия свят, то е да запаметите тия две абсолютни същини - Духа и светлината и да проявите третата същина у Бога - любовта. Любовта е, която ще ви представи пред Учителя, а Учителят, с помощта на Духа и светлината ще ви открие величието, мъдростта на Бога.

Слънцето представлява ядро от светлинни енергии, които имат капацитет да произвеждат топлина там където има условия, където се получи съпротивление. Огънят се, произвежда при диференцирането.

25 февруари 1955 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...