Jump to content

Recommended Posts

ПРЕХОДЪТ

Най-реалните, най-положителните знания са тогава, когато ученикът има за задача да проведи, да освидетелства ония истини, които внасят в неговия живот елементи на построяване.

Кой ще построява в ученика и кой чувства, че има нещо неуредено, нещо да липсва, нещо което да не е на място? Кой е този авторитет, който знае, че липсва нещо, че не е добре построено и трябва да се търсят елементи, сири, които да употреби за своето построяване? Кой е той?

Ученикът, който се учи, този който чувства нужда, че трябва да знае, да се хармонизира, да прогледне, да просветне, да проникне, да открие. За да може да се снабди с подходящи материали, той трябва да се открие. Тези материали ще му послужат за неговата челна постройка.

Единствената челна постройка в света, това е постройката на ученика. Защо? Защото от която и страна да погледнеш, все нея ще видиш начело. От височина да погледнеш, тя ще се прозира, защото е построена от способни материали, от способни елементи, от способни сили.

Какво представлява една такава челна постройка? Тя се използува като върховна станция, като върховен приемател. Наистина, големи усилие са необходими. Налага се да се вземат материали от някои слънчеви ядра, от някои по-усъвършенствани планети. Явява се нужда да се вземат материали и от духовните светове, да се получат материали и от ония сили, които са завършили своята еволюция. Ето защо е необходимо голяма готовност.

За да може да се завърши нещо по-съвършено, нещо изискано по всичките правила на Върховния дух, искат се върховни усилия. Не може с посредствени сили да стане това. Посредственото си остава посредствено. То изпълва някои място, заема някое място, но да се откъсне преждевременно от това място, да се изселиш преждевременно от това място, явява се една неестествена хармония, един неестествен порядък,

А кога ще стане силно, способно, идейно? Когато бъде предпочитано, когато попадне под закона на съвпадението, когато сполучи да попадне в оня преход, който е едно велико знамение както за развитието и разцъфтяването на човешката душа, така и за пробуждането, за развитието на човешкия дух. Има един такъв преход, наречен йерархичен преход, който е освидетелстван на планетата Земя.

Имате такива случаи от свещените писания. Всеки един преход се придружава или се импулсира от известни сили. Така и ученикът е стъпил в Школата, защото Школата е прехода. Тя е, която разграничава нещата - кое е челно, кое е високо, кое е странично, кое е абсолютно. Тя е мярката, която определя голямото развитие на този преход. И наистина, този преход е едно изключение.

Но ще се каже: „Защо има нарушение на силите? Нали всичко трябва да стане строго определено по закона на равновесието?“

Казахме, че има изключение т, е, на великите същества се дава право при своите исторически издирвания да открият някои скрити елемент и, които по стойност и съдържание имат вече светлинен произход, за да могат да обогатят своите архиви, своите лаборатории и своето изкуство.

Тия търсачи, тия издирвачи, тия откриватели идват и на планетата Земя и откриват такива елементи, такива сили, като често пъти попадат върху някоя личност, която съдържа повече светлинни материали, които трябват точно за техните изследователски институти. Така ученикът бива открит. Благодарение на това, че той е вече открит, създават му се известни благоприятни условия за пречистване. Тъй както каквато и да е руда - златна, сребърна или медна има примеси и трябва да мине през пещта, през огъня да се пречисти, така и тия намерени същества, тия намерени сили минават през известна опитна станция при доста големи градуси, за да могат да бъдат пречистени. Това ние нарекохме пропее на Школата. Защо? Защото великите същества школуват в тия процеси. И те школуват.

Както виждате, тъй както ябълковото дърво, тъй както черешовото дърво, както и други растения са необходими за съществуванието на човека и на животните, така и човекът, специално ученикът е необходим като важен скъпоценен елемент на тия небесни изследователи.

Виждате колко е ценен ученикът. Виждате какви усилни, какви средства се разходват, за да могат да го подготвят, да го поставят в тази пещ, в тази Школа, да го пречистят и да остане чистото, идеалното, Божественото, защото някога Божественото се е смесило с нисшето, т. е. златото се е смесило с пръстта и сега ученикът се поставя в лабораторията, за да се пречисти.

Чистотата е едно от най-важните средства. Това изкуство е добре познато на великите същества. Те знаят най-подробно най-скритите вибри на този процес чистотата. Затова първата работа на всеки един небесен изследовател е да провежда правилно това изкуство на пречистване, върху известни сили.

Кои са тия сили. Това са силите, които са минали вече в процеса на прехода.

Вие казвате: „Зараждат се много нови течения.“

Да, това са все преходи. Така се зароди сега и новото течение, тъй нареченото Великото всемирно бяло братство. То е най-новото. То е така о основано като ново, че никога няма да остарее. Защо? Защото се съдържат безсмъртните елементи в него.

Кои са тия безсмъртни елементи? Чистотата, въздухът, водата, огънят, душата, духът. Елементи, които му дават всестранно развитие, са: умът, волята и сърцето.

Една от големите трудности на ученика е да открие самата своя същина, да се открие като абсолютна същина, която нито е била мъртва, нито е оживявала, а е била вечна същина, безсмъртна същина. Всички опити на тия изследователи са да осъзнаят ученика като безсмъртна същина.

Ученикът се осъзнава като безсмъртна същина. В него вече се трансформират всички елементи, получават вече образ и подобие на безсмъртната същина. Тогава неговото ученичество се удостоверява с присъствието на тия изследователи, но вече като рудничари, които трябва да вземат тази руда и да я поставят в огъня или в лабораторията на ретортата. А там вече се създава една друга ерудиция, една друга атмосфера, която определя челната способна станция.

Трябва да има такава челна радиостанция, която да проведе порядъка на великите същества в порядъка на ученика. Докато ученикът не й създаде по образ и подобие този възвишен порядък на тия същества, той вечно ще бъде търсещ, дори понякога ще се съмнява.

Няма място за съмнение за ученика. Такова място е изключено, такава атмосфера не същества. Не съществуват за него тъмни полета, тъмни неща, тъмни планети, тъмни слънчеви ядра. Всичко за него е вече светлинен образ, светлинно състояние. Следователно, колкото и да е бъде трудно, колкото и да бъде мъчително минаването на този преход, благодарение на връзката му с висшите същества, с чистите сили, със светлите сили, ученикът се изгражда като един необходим елемент за довършването на голямата, безсмъртна постройка - постройката на сътворението.

Ето като какъв елемент участва ученикът. И благодарение на това негово участие, животът става вече по-прекрасен, по-идеен, по-смислен, дори и безсмъртен.

За някои може и ученикът е някак си ексцентричен, непорядъчен, но това е от късогледство, от непросветено съзнание, от непросветена мисъл, от непросветен ум. Минал прехода, минал отвъдния свят в света на реалността, в света на същините, той има вече друга физиономия, друг образ, друга мисъл, други чувства, други нужди, други интереси. Той ще бъде непознат от съществата на земята, те няма да го разбират, но такъв е животът на небесните светове, такава е еманацията на едно възвишено същество от небесния свят.

Когато ви описваме тия същества, когато провеждаме идеята, то е да може и вие, посредством тяхната помощ, посредством тяхното присъствие, посредством тяхната мисъл, да се приближите така, че във всеки даден момеят да чувствате тяхното присъствие. Колкото повече известни същества са в контакт с ученика, толкова повече той се чувства по-свободен, чист, идеен.

А само това ли е? Той се чувства така ангажиран, като че ли природата не може правилно да изпълни своите функции без неговото присъствие. Той се чувства така ангажиран, като че ли слънчевото ядро неправилно ще изпрати своите сили в пространството. Неговият ум е толкова необходим, неговата мисъл е толкова необходима, че за да има светъл ден, Божествен ден, той трябва да участва.

Колкото повече придобива образ на светлина, толкова повече и благоденствието, и благодатта се изливат върху земята. Нещо хубаво очаква земята, макар и в миналото да се е казало, че ще мине през огън. Огънят е Школата. Тя ще мине през Върховната вътрешна школа. Тя ще школува и трябва да издържи отлично своя изпит. Тогава ще се измени физиономията на земята. Тя ще придобие вещество и състояние на слънчево ядро. Грапавините на земята говорят, че тя още не е добре устроена. Тя има все още такива засенчени места, където слънчевият лъч не я огрява.

Това какво говори? Че земята не е още добре устроена. Но за да бъде тя добре устроена, трябва да живеят на нея такива същества, които да имат задача да помогнат. И посредством големите сили, посредством боговете, те могат да извоюват тия кредити, тия средства, за да ги употребят при устройването на земята.

Ние казахме, че преди де се устрои земята, преди да се усъвършенства земното кълбо, би трябвало да се устроят и усъвършенстват жителите по нея. Защо? Защото човешките същества по начало са дух, а земята по начало е материя-материализиран дух.

За да се освободи този материализиран дух, какво трябва да се направи? Цялата материя трябва да стане светеща, т. е. светеща протоплазма, светлинна енергия. А там където е светлинна енергията, всичко е светлинно, всичко се движи, всичко е енергично, няма сенки, няма тъмнина. А щом няма тъмнина и сенки, то вече се преобръща на светещо ядро.

Това трябва да стане със земята, за да се създадат добри условия на съществата, които живеят по нея.

Сега вие казвате: "Когато минем в другия свят, ще ни заселят в някоя слънчева планета или в някое слънчево ядро. Никъде няма да ви заселят. Вие имате работа със земята. Не може да бягате от земята. Ще трябва да се преустроите, да станете светещи сили, светещи същества, за да може така да инсталирате замята, че с едно натискане на електрическото копче, цялата земя да светне.

Виждате ли колко много работа имате? Работата е голяма, необятна. Не си правете илюзии, че ще ви отведат в някои диамантени, златни етерни дворци и резиденции, да ходите по златен прах, по диамантени улици. С това нищо няма да се постигне. За да има резултати, за да изпълните Божествената работа, да я завършите, затова са ви пратили на земята. Пратили са ви да работите на земята, да инсталирате светлинната инсталация върху земята, да укрепите както себе си, така и земята. Ето защо, ученикът на Върховната вътрешна школа никога но остарява. Ако остарява, той ще забрави и памет, е обязаности, и задължения. тогава какво ще стане? Нищо няма да стане.

Но в някога от вас идва идеята и казва: „Аз съм астрологически така построен, че на мен ми съдейства планетата Венера или Юпитер, или Марс, Сатурн, или слънчевите съзвездия. Следователно, нищо не ми коства да напусна земята и да се преселя в някоя друга планета.?

Ученико, бъди логичен. Можеш да отидеш във всички планети като екскурзиант, като гост, но не забравяй, че тука имаш да извършиш една велика работа. Затова, обикни земята, макар да я наричат 13 сфера, нещастна земя.

Ти бъди благодарен, че са те предпочели като добър работник на тази нива да работиш. Земята е едно малко парче нива, едно островче от голямото пространство и трябва да се засяват дървета, растения и т. н. за да може и тя един ден да светне така, както светещите звезди. Никога не си прави илюзии, че тук ще стане съвършен светът. Ще стане съвършен светът, когато твоята земя стане съвършена, чиста, светла, свята.

Ние говорехме за чистотата. Нашата идея е следната: да може ученикът да проникне тази идея, в смисъл, така да я разбере, че в него да стане пълен прелом, абсолютен прелом.

Може ли това? Може, защото на земята са дошли вече изследователи, които търсят какви точно елементи се съдържат в нейните недра.

Това случайно ли е? Това е план Господен. Сега се дават сигнали.

В какво се състоят тия сигнали? На земята идват същества, които ще трябва да бъдат във връзка със земните същества.

Как ще се срещнат? Как ще се разбират? Те идват като светлинен прилив. Ще просветне мисълта, ще трепне сърцето, ще заработи волята и ще дойдат хората до положението да кажат: „Ето една гениалност.“

Ето как се ражда гениалността. Това не е случайно. Всичко се извършва по Божествен план. Всичко това което ви казахме е предвидено може би преди милиарди години.

Но ще кажете: „Защо този процес на земята така много се е забавил? Най-напред винаги центърът се устройва. Така става и при построяването на вашите градове, държави и т. н. Трябват милиарди години, докато се устрои центърът в звездния свят - да се устроят най-напред слънчевите системи, т. е. самите слънца, светлинните ядра и след това да се подреди всичко около ядрото и то така да се подреди, че да има една абсолютна закономерност. Тази закономерност се нарича науката астрология. Тази закономерност така подрежда нещата, че всичко е във възход и нищо няма да остане неусъвършенствано.

Макар земята да е далече от тези център, зее пак, дошло е вече времето, когато уредите на тия същества са обърнати към тази планета и сериозно я проучват. И за ваше щастие, и за тяхна радост те вече са ви открили. Вие сте попаднали на фокуса на техните уреди и сега чувствате, че става нещо, но каква става, не знаете. Защо не знаете? Много естествено, не познавате техния маниер на работа, техния сложен език, техния метод на пречистване. Но благодарение, че сте в Школата, благодарение, че сте в ретортата, вашите умове ще просветнат, вашите сърца ще изживеят мировата чистота, е вашата воля ще проведе Божествения план. Ето защо, пази волята си. Да бъде тя изящна постройка в теб. Пази сърцето си чисто. Пази и умът си чист. С тия три същини трябва да те намерят фокусите на тия съвършени уреди на висшите същества и бъди уверен, че ще преценят всичко това, което е реално, съществено, съвършено.

Радвай се, че вече си под фокуса, под окото на тия същества и те всякога ще ти благоприятстват, ще ти помагат, ще те вдъхновяват, защото те са чисти, те са трепет на светлината, те са могъщи, силни, те са живот на безсмъртието.

И тъй, когато става въпрос какви са съществата във висшите светове, знай, ученико, че те са трепет на светлината и безсмъртни начала, от които имаш и ти нужда. Твоята душа чувства тази нужда и когато и да е, тя ще превъзмогне всички противоположни системи, всички противоположни сили и ще се освободи завинаги от тъмнината, от противоречията, от студа. Така ще се помогне на земята.

Запознавайки се с висшите същества, присъствието на тия висши същества трябва да бъде твое вдъхновение. Знаете ли едно такова присъствие какво може да създаде от твоята воля, от твоето сърце, от твоя ум? Това са мислещи същества, хармонични, чисти същества, идейни, Божествени същества, същества, които са осъзнали своето предназначение, своята длъжност, своята нужда, същества, които са заработили, за да завършат Божествената работа, т. е. да помогнат на твоя дух и на духа на земята.

Такива са депешите, такива са приижданията, такива са приливите от висшите светове.

Но ще кажете: „Какво ще правим със събитията на земята? Ето, явяват се неща, конто са съвършено противоположни на това, което Духът иска?“

Не се безпокойте. Ако Духът иска, може веднага всичко да преобрази, но какво ще стане? Катастрофа ще стане. Колкото и да са големи усилията ви при преобразяването ви, винаги ще се срещнат известни затруднения, но те не се изключват. Те са необходими правилно да стане преходът. Нали за да се отиде от един град в друг, трябва да има очертана пътека. Тази пътека е очертана благодарение на тия именно противодействащи елементи, върху които се е работило с чукове и длета, с машини, е валяци и т. н. Трябва да има пътека, по която да се ходи, т. е. трябва да има такива спящи същества, по които да се ходи. Всички тия същества са елементи за опит.

Ще кажете: „Каква неблагодарност, какво неравновесие, какво несъответствие.“

Това е в началото на сътворението. Така е започнало сътворението, така е започнала Божията същина.

Ще кажете пак: „Нима Божията същина е била несъвършена, та е станало нужда да се създават такива пертурбации, сътресения, стихии, за да се усъвършенства?“

Това е обърканата мисъл на материалистите. Най-силните им аргументи, най-силните им доказателства, най-силните им твърдение са именно тия: ако по начало има Бог и е върховен, и създател на света, защо трябва да има нещо неусъвършенствано, защо трябва да има нисши и висши елементи, нисши и висши същества? Но тук се иска голяма философия, голямо проникване в идеите, в системата на Божия дух. Всичко е предоставено на него и той така системно провежда нещата, та никъде няма да се получи нередност.

Ето къде е красотата - от нисш да станеш висш, от от тъмен да станеш светъл, от груб да станеш нежен, от неприятен да станеш ароматичен, от смъртен да станеш безсмъртен.

Виждате какъв ред на нещата, какъв възход и каква радост в преходите.

И тъй, за да можем да провеждаме правилна, стройна, идейна програма, която има задача да открие пътя към възвишеното, съвършеното, Божественото, трябва да имаме вече прямата връзка с ония същества, които идват на земята като изследователи. Не само като изследователи, но и като строители.

Всички работят и тази идея се взема днес от трудещите се. Те казват: „Благословен е трудът. Всички трябва да се трудим, за да създадем блага, които ще внесат в нас радост и щастие.“

Те долавят идеята, но я материализират. Тя е вече материализирана. И понеже е материализирана, тя е кратковременна. Няма плод, всички гладуват и казват: „Дайте ни хляб. Хляб, хляб, хляб,“- навсякъде, защото всичко е материализирано. А материята, където не присъства Духът, е безплодна, безсочна. Няма хранителни елементи и няма хляб.

И тъй, ученикът на Върховната вътрешна школа трябва да бъде положителен, да открие своето предназначение и да работи усърдно, за да може да завърши работата, която му предстои, да не се увлича от бъдещите перспективи, но да може да превъзмогва усилните моменти в труда и работата, за да може да бъде щастлив, радостен. Само така ще бъде доволен, защото съществата ще му помогнат. Никога ученикът не трябва да бъде гладен, гол, нещастен, бедняк. Всички блага са дадени заради него. Някои може би със сила, с изкуство, с измама присвояват благата, но няма да мине дълго време и този който не го заслужава, ще му се отнеме. Работещият ученик обаче винаги има право на блага.

Ето какви сили овладяват неговия духовен свят. Ако в миналото Божиите синове са яли манна в пустинята, колко повече сега божиите синове трябва да се хранят с меден сок, с ароматични етерни вещества, които внасят светлинна мисъл, светлинни чувства, светлинни енергии.

И тъй, ученико, за да се домогнеш до някои такива блага, използвай сутрешните дни, използвай сутрин рано, дишай този слънчев аромат, тия слънчеви блага, които ще обновят твоя вътрешен свят, т. е. ще нахранят твоята гладна душа, ще наситят твоя гладен човешки дук.

Използувай етерната слънчева храна. Тя е най-достойна. Тя може да ти даде всичко необходимо. Използувай и плодовете. Използувай и плодовете. Те са материализирани блага. Ще отделяш от тях слънчевата енергия, слънчевите сили и слънчевите способности. Плодовете създават способности, характер, органи. Това вие добре знаете, но не забравяйте чрез дълбокото дишане да възприемете тия елементи посредством слънчевата светлина и да ги прекарате през себе си, да вземат участие чрез кръвните телца. Така ще възродите клетките на своя мозък, ще възродите своето сърце и ще закрепите кратките на своята воля.

Твоята храна, ученико, е светлинните блага, светлинния аромат, светлинната сладчина. Ползвай се от тях, за да бъдеш винаги в състояние на вдъхновение. Във всички тия блага присъстват светли сили. Те ги носят. Като големи майстори, като големи художници те ги предават и на плодовете, и на цветята.

Ето колко разумен трябва да бъдеш - да виждаш в природата, която те окръжава, един съвършено разумен акт. Ползувай се от тези съвършени сили, които представят Божествената творческа мисъл. Обогатявай се, подмладявай се, за да можеш да бъдеш основа, да бъдещата раса, за бъдещетата култура, за бъдещата щастлива земя.

Бъди надежден, бъди вярващ, бъди волев. Измервай нещата и не отстъпвай от основата. Нека тя бъде в теб като стълб, който да крепи всичките твои иден, всичките твои постройки, всичките твои състояния.

Бъди стълб и всеки който се докосне до тебе да почувства здравата сила, мощната сила, безсмъртния дух.

Бъдете безсмъртни духове, идейни духове да представлявате небесните царства, слънчевите ядра, слънчевите системи, в смисъл, всички етерни елементи, които се съдържат в тях, да бъдат огледало във вас т. е, целият Божи промисъл да бъде по форма, по образ и съдържание издържан, прекрасно проведен в системата на Божествената работа.

Укрепвайте Духа в себе си. Нека бъде той по идея, по система и работа подобен на Божествения дух. с такъв голям дух навсякъде ще си пробиете път, ще минете лесно през големите препятствия, защото големият дух има големи условия, голяма сила, големи, мощни крила.

Ученико, към теб са обърнати очите на Всемирното бяло братство. Ти си, който ще бъдеш като опитна станция, като светилище. Когато те посещават от планетите, ще минават през земята, защото те трябва да имат място, където да спрат и да поставят своите уреди за изследователска работа.

Бъди кристално чист. Пречиствай се, отърсвай се, освобождавай се. Ние ти привеждаме една цяла система от живота както на земята, така и на другите планети и слънчеви ядра. Разкриваме ти една система за живота, за идеите, за работата на великите същества от висшите духовни полета. Ние ще имаме възможността - подробно да те запознаем с техния бит, с техните идеи, с тяхната сложна работа, с тяхното състояние, с техните заложби и начала. Ще те запознаем как са устроени техните домове, техните университети, техните държавни планове и научни системи. Ние имаме възможност да те преведем чрез твоята мисъл в някои висши светове, където и ти да се почувстваш в момента като техен съработник, като техен жител, възпитаник на тяхната научна система, на техния идеален живот. те имаш възможност да проведеш някои тайнствени събития, някои тайнствени замисли, някои тайнствени планове, които да не бъдат за теб вече чудни явления, но да знаеш за тях предварително. имаш възможност да разкриеш напълно системната работа на Божия дух, да видиш как той работи, как се излъчва, как се въплъщава, как провежда нещата, които са като начало, като събитие, като ръководство. Ние имаме възможност да те запознаем и с работата на ръководството, работа която е така планова, идейна, системна и така пълна, че и ти ще придобиеш навици и такъв порядъчен маниер, че ще се почувстваш като един великан, като еди опериращ дух в сътворението.

За всички тия неизвестни неща още, за всички тия неизвестни области и предели, са необходими ключове. Когато едно същество ви посети и получите вдъхновение, ще искате от него ключа. Когато едно същество ви посети и получите вдъхновение, ще поискате ключа. Когато висшите същества ви посетят и получите хармония, ще поискате ключа. Когато някое същество ви посети и откриете някои тайни, ще поискате ключа, когато някои висше същества ви посетят и ви отворят очите, да видите, ще поискате ключа,

Никога без ключове, те са най-реалната придобивка. Без ключове никъде. Ще се въртите около вратите, около градините, около университетите, около научните институти, около Школата, около Светилището, но нищо няма де може да вземете. Ключът е върховната памет. Само върховната памет може да ви помогне да искате ключовете. Ако не ги поискате, никоя сила няма да ви ги даде.

- Как да ги искаме?

Ще ви се дадат тогава, когато се пречистите, когато сте чисти. Щом почувствате малка нечистота в себе си, не правете опит чрез тия същества, които ви посещават. Ще ще ви посещават, но няма да ви дадат ключа.

Защо? Защото ще направите някои пакости, ще внесете безпорядък в Светилището. Първата работа на ученика е да се пречисти, да пречисти своята мисъл, своите чувства, своите волеви сили, за да може да бъде една здраво организирана идейна сила,

Сила се иска, здрава сила. Тази сила се включва в духа на ученика. Духът му трябва да бъде здрав. А бъде ли здрав духът, ще бъде здраво и тялото.

Казано е, че в здраво тяло присъства здрав дух, а ние казваме: в здравия дух има здраво тяло. Имате ли някаква слабост, телесна или душевна, ще знаете, че духът е притиснат някъде.

Това е жива хиромантия. Духът трябва да бъде свободен. Никакво притеснение. Там където е притиснато, се отразява върху линията на живота, на ума и на сърцето. Отразява се и върху формата и на ухото, на окото, но носа и на лицето. Щом духът е свободен, трептящ, здрав, всички линии и органи в тялото са добре построени, никъде няма притиснато, прекъснато, откъснато и обезформено. всички линии на ръката са очертани така правилно, успоредно, че е запазена необходимата дистанция, запазени са полета, оформени са върхове, рекички, в които приижда вода и полива цялата площ на ръката.

Е тъй, работете със себе си, т. е. изграждайте и ръката си, постройте и ушите си, и носа си, за да може да имате едно прекрасно чело.

Бъдете челни, на предни план. Наградете се като челни същества. Зашият дух е още притиснат. Трябва да имате благодатен живот, за да може системно да се развива.

Вашият дух е още материалистичен. Той е наследил едно старо минало, здраво се държи за него и казва: „Ако тръгна по този път, дали няма да бъде някъде изложен, злепоставен? Нали нашият дух е произход от Божествения дух?“

Има една индивидуалност в мировия живот. Всеки дух има право да се индивидуализира, в смисъл, да бъде творчески елемент, да бъде като скулптор, художник и т. н. и понеже се обособява като творчески елемент, някъде той се е доста материализирал или се е притиснал и това притискане се отразява върху цялата физическа система. И вижте - много от духовете, които са притиснати, имат и съответните тела. Значи, има нещо, което не е в ред.

Сега въпросът е как вие да започнете. Там е целият секрет. Отрезвете духа си, в смисъл, освободете съзнанието си.

Ще кажете, че искате да го направите, но не знаете как. Ще го направите в съгласие с вашия дух. Той е доста твърдоглав, неустойчив. посредством вашия дух и вашата воля се изградите като характер. Тази воля трябва обезателно да се извоюва. Затова бъдете характер, всичко друго ще дойде по благодат, т. е. великите същества, които работят с вас, ще ви дадат всички блага.

Къде ще намерите този дух в себе си, за да започнете с него? Къде живее той? Знаете ли мястото на своя дух?

Духът оперира от веждите, до религиозния център. Душата и Духът държат тази орбита. За да помогнете на вашата душа, винаги ще слагате своята ръка и ще я прекарвате леко с пръстите си като някое малко насекомо - първо с дясната ръка най-малко 12 пъти и после с лявата ръка. Така ще стане връзка между духа и душата.

Духът се е индивидуализирал и затова ви даваме и това упражнение. Между гръбначния и главния мозък става едно притискане. Така се получават нервните заболявания.

Правете го всякога, когато си спомните. Това са психични ключове. Десетте пръста - десет ключа, ще предадат различни енергии. Ще предадат енергии от Сатурн, Юпитер, Венера, Меркурий и от цялата слънчева система, а всички тези енергии са отделни цветове, които съдържат целия слънчев спектър.

Упражнението ще правите най-напред с дясната ръка. Ако го правите с двете, ще има едно неуравновесено движение.

Пазете главата си. За сега тя е вашата земя, а за бъдеще ще стане вашето слънце. Пазете главата си и от слънчасване. Не я излагайте на преките лъчи, за да не стане приливът голям, за да не се повредят някои нерви е задния мозък.

Когато излагате предната част на главата си на слънцето, става едно активно движение и се получава подпушване в задния мозък.

Правете опити. Помогнете на духовното си тяло. То трябва да бъде хармонично. бъдете едно състояние. Всичко да бъде пречистено.

За да ви приеме Школата, значи тя ще разчисти пътя ви и ще ви създаде характери. Вие само трябва да работите. Силите ще ви съдействат, но трябва индивидуално да се издигате, в смисъл, да не прахосвате времето си за неща, които притискат вашия дух. Не да се изнасилвате, но винаги да бедете разположени и радостни. да приемате винаги добрите неща с радост.

Избягвайте противоречията. Пазете нервната си система, защото тя е система на вашата душа. Запазите ли нервната си система, винаги ще бъдете във вдъхновение.

Трябва да си намерите обект за вдъхновение, било то при цветята, при изворите и всичко, което природата е създала.

Придобийте такива навици. Бъдете съчетание от най-хубавото на Венера, на Сатурн, на Марс, Юпитер, Луна, Уран. Нептун, Плутон, Сириус. Няма защо да четете за противоположните типове на другите планети. Щом слънцето държи планетите на известна дистанция, тя ги надарява с нещо хубаво. Тава ще станете една астрономическа, една астрологическа карта. Така ще се изградите и ще може да привличате енергии и от другите слънчеви системи, които са така прекрасни, идейни, възвишени.

Сега сте към средата на Червеното море. Всичко ще бъде измерено. Да няма изнасилване. Ако направиш една погрешка, не се самоосъждай. Де се посмутиш, защото ти сам няма да бъдеш доволен от себе си, но няма да се вайкаш. Спри се веднага, благодари й, че тя те е научила на нещо, защото ако не беше грешката, нямаше да се изправиш. Греховете обаче са малко опасни.

Ще се учим, Предстои ви голяма наука - широка, дълбока, безкрайна. Всичкото врем е, всичкото пространство, цялата вечност са ваши. Вие сте толкова богати същества, че няма други подобни на вас. Всичко е ваше.

Който се насили, той ще го грабне. Значи, който работи върху себе си, който има ключа, той ще го вземе. А ключът се взема само при едно положение - чистотата. Всичко чието, нежно, кристално, Божествено, хармонично оцветено, сладко - това е чистотата.

Нека вашият живот се увенчае с една велика, Божествена хармония.

Външният свят не се меси на вътрешния свят. Вътрешният свят не се меси на външния свят. Божественото си служи с вътрешния свят. И понеже по наследство имате външен свят, ще му дадете правото. Няма да подценявате външния свят. Ще му дадете свобода. Вие сте двама: ти и Божественото, а външният свят е сам. Външният свят е така построен, че е доста чувствителен. Построен е на нервна почва. и трябва да се внесе спокойна, светлинна енергия, да се внесе тишина.

Вие сте двама, той е сам.

Де се учим. Да, ще се учим.

Варна, 8.10.1956 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...