Jump to content

„Златният розенкройцер“


Recommended Posts

„Златният розенкройцер”

(Lectorium Rosicrucianum)

Hristo_Madjarov_073.jpg?fbclid=IwAR1Q2AO

Чудесата с реализации на желанията започват далеч преди ученикът да е завършил обучението си. Това е нов капан за него, понеже има опасност да помисли, че вече е велик и да надуе като пуяк гордостта си, в който момент го късат на теста за смирение. От друга страна, от изпълнения на стари желания, които вече не са актуални, той често се вижда в чудо. Тогава ще трябва да се учи да подбира желанията си и да избира само такива неща, които са трайни във времето и не му носят разочарования в бъдеще.

В края на 20-ти век ходих чак в Калифорния, САЩ, да търся Мъдростта и Познанието на Розенкройцерите, за които Учителят е казал, че работят за Новата Култура.

А в началото на 21ви век (2003 г.) получих покана да започна курс при розенкройцерите - в моя град Варна, на съседна на моя дом улица!

Вярно, че се стремях „с цялото си същество” към Новата Култура, че спазвах правилата и обетите, но не очаквах такава реализация... „Велико е човешкото неверие”- казваше една ясновидка, ученичка на Беинса Дуно (Олга Блажева).

Мислех, че отивам при непознати, а се оказа, че не съм случайно поканен, че организаторите от много години наблюдават духовните ми стъпки (вероятно и на другите поканени) и четат книгите ми („Новата култура в епохата на Водолей”, „Завръщането на богомилите”, „Мелхиседек - Пътят на вярата”, предговора ми към „Космогонията на Розенкройцерите” и др.). Но за мен техният път бе нов и интересен.

Според днешните им водачи, Розенкройцерското учение е част от извънвремевото Универсално Учение, което е в основата на всички религии и мистерийни школи при тяхното първоначално възникване.

Международната школа на Златния Розенкройц е съвременна организация с корени в дълбокото минало. Тя ползва традиции на древни мистерийни школи - гностици, манихеи, богомили, албигойци, катари и класически розенкройцери от 17-ти век. Главната квартира се намира в Харлем, Холандия. Тя е креация на Братството на Розенкройцерите на Макс Хайндел, тъй като основателят Ян ван Райкенборг (1896-1968 г.) е бил член на холандския му клон от 1924 г. и ръководител от 1929 г.51

През 1945 г. обществото се прекръства на Lectorium Rosicrucianum и се определя като „Гностична духовна школа”. Има ученици из всички страни и континенти. От 1998 г. започва работа и в България.

Името Кристиян Розенкройц е символ на Универсалното Учение - розата на кръста. Според тях то се появява за пръв път в т. нар. „Манифести на ордена на Розенкройцерите” - 1614-1616 г. Те са три: „Зов на братството на Розенкройц”; „Изповедта на братството на Розенкройц” и „Алхимичната сватба на братството на Розенкройц”.

В първия е описан животът на Кристиян Розенкройц, той представя Пътя на Ученика към свобода и развитие на Розата - Кръстния път.

Тези розенкройцери поддържат идеята за Микрокосмоса-човек, като система от видими и невидими тела и отражение на Макрокосмоса-Вселена, в унисон с херметичната максима „Както горе, така и долу”. Днешният свят е далеч от първичния план на Твореца. Така се оформят две царства - материално и духовно. Това обрича човека в кръговрата на живота и смъртта и само Кръстният път може да върне човека в неговата небесна родина. Според тях този дуалистичен свят не може да се оправи и трябва да се изостави. Базират се на евангелски цитати като

„Моето царство не е от този свят” (Йоан 18:36),

„Царството Божие е вътре във вас” (Лука 17:21),

„Той трябва да расте, а аз - да се смалявам” (Йоан 3:30).

Последният цитат показва път на Трансфигурация, както наричат необходимата промяна. Защото, както и другите езотерични учения, така и това не могат да се разберат и приемат само философски, а трябва да се живеят. Това е главната цел на ученичеството в школата.

Личната свобода се смята за единствената вярна основа за следване на Пътя на Доброто, Пътя на Бялото Братство. Интересуващите се имат достатъчно време да проучат информация за Школата и за Пътя на Ученика, преди да стъпят в него и пълната свобода да излязат от нея по всяко време по свои съображения.

Освен кръстът и розата, като символи се използват: кръг - най-простият образ на безкрайността; триъгълник - троицата на Логоса: Бог, Син и Свети Дух; квадрат - символ на основата, върху която се гради новият човек; Пентаграм - символ на тази трансформация.

Райкенборг прави подробни интерпретации на трите класически розенкройцерски текста, затова се брои към класическите розенкройцери. Прави образцова езотерична школа. Първо пред събраните се прави общ преглед на учението и полето на действие. Изреждат се като звена на единна универсална верига школите на световни учители като Кришна, Буда, Шанкара, Лао Дзъ, Ману, Хермес, Орфей, Зороастър, Платон, Питагор, Аполон отТиана, Исус, есеи, манихеи, богомили, катари... до днешните езотерични школи.

Очертават се двата вида на посвещение: разделяне на висшето от нисшото „Аз” и работа върху първото извън физическото тяло и на култивиране на цялостната личност (в тялото). Отчита се, че тези системи на миналото не могат да освободят от материалната зависимост. Миналото поучава, но не може да освобождава.

Новото време изисква нов метод за освобождаване от Матрицата. Не чрез разделяне или култивиране, а чрез една пълна алхимична трансформация на съзнанието, душата и тялото- смяна на личността, която в Евангелието наричат Новораждане, а тук - Трансфигурация.

Въведението към Учението се състои от пет части:

Смисълът на живота и преминаване от временното към вечното;

Същината на Религията, Универсалният път и Свещеният Граал;

Дуалистичният свят и задачата на човека за измъкване от него;

Микрокосмосът-човек с неговите тела и вечната Духовна искра;

Свещеното желание за освобождаване от Кръста чрез розата.

След това интересуващите се започват курс от 12 въвеждащи писма, като всяка седмица разглеждат и обсъждат по едно от тях. Във всяко се разглеждат фундаментални въпроси за света и човека:

Заблудата на света; Себепознание и познание на света;

Двата природни порядъка; Прераждане или възкресение;

Фундаменталната промяна; Микрокосмос и прераждане;

Познание и поведение, последици; Истинската молитва;

Алхимичният процес; Сили на измамата - спиритизъм;

Универсалното учение; Ученикът и Духовната школа.

След тяхното разбиране човек вече не е същият - желае промяна. Получава достъп до две конференции и се записва като подготвящ се ученик - първата от седемте степени на Школата.

Тези конференции са едно преживяване - половинчасовото стоене в мълчание пред вратата на храма преди и след служба (както в Древен Египет); напреднали братя ритуално чистят аурата на храма; влизане един по един и заемане на посочено място, за да се попълват местата отпред-назад... На всеки стол има папка с програмата, текстове, цитати, песни, формули - това си е истинска служба, с призовавания и висше духовно присъствие... Образцова немска дисциплина, странно - изпълнявана от българи!

Lectorium Rosicrucianum е последното звено на една верига от гностични духовни школи, със задача да събуди в търсещия човек праспомена за неговата първоначална светлинна родина.

„Само търсещият човек е Важен за розенкройцерите”- заяви техният духовен водач г-н Гюнтер Вилхелм, съдия от Кьолн, дошъл да открива Първия храм на Розата и кръста у нас през есента на 2003 г.62

Днешните водачи твърдят, че се базират на богомилско-катарското учение, на Космогонията на М. Хайндел и се родеят с Учението на Беинса Дуно. На тях е известно, че по време на своя 7-годишен престой в САЩ, Учителят е бил във връзка с Розенкройцери на най-висше ниво, за което свидетелства разказът на Граблашев. Знаят и че ги е определил като „най-младата издънка на богомилите”, и че те ще донесат Новата Култура. Сегашното холандско ръководство не изключва възможността Учителят да е инициатор на по-късно основаната от Макс Хайндел Розенкройцерска Школа, на която холандските розенкройцери са били европейски клон. И г-н Вилхелм бе много благодарен, че го дарихме с албум и беседи на Учителя на немски език.

Г-н ван дер Брул - интендант на холандския Розенкройцерски център „Ренова” - коментира престоя на Учителя в Америка и казва: „Много е възможно Учителят Дънов да е инициатор на съвременната школа на Розенкройцерите. „

Поради това мнение на първата Розенкройцерска конференция в България (София, 8-9 май 1998 г.) той призова за благодарност: „Да благодарим на Учителя Дънов, който отново ни събра!”

Ако това е вярно, имат обяснение загадъчните думи на Учителя : „Розенкройцерите са един резен от тортата, която поднасям на съвременното човечество.“

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...