Jump to content

Бог. Свобода. Сексуалният проблем


Recommended Posts

Бог. Свобода. Сексуалният проблем

Кришнамурти дава стряскащи за механичния човек определения:

„Животът на реалността не се нуждае от вярване. Който вярва, няма познание и го замества с игра на думи. Реалността не може да бъде измерена, нито обхваната с поредица от думи.

- Кое е по-лошо - липсата на интелигентност или атеизмът?

- Погрешното вярване. Бог е продукт на мисълта.

Поради липса на интелигентност, ние възприемаме идеята за Супер-интелигентността, която наричаме Бог. Но този Бог не може да ни подари по-добър живот. Интелигентността ни води към такъв.

Не може да има интелигентност, докато:

- има различни вярвания и разделение на класи;

- средствата за производство се държат от малцинството;

- има националности и т.н.

Всичко това показва липса на интелигентност.

Това е, което ни пречи да живеем по-добър живот, а не- решението да не вярваме в църковния Бог.

Ликвидирането на погрешните вярвания не е атеизъм!

Тук ще дам за сравнение думите на Учителя Беинса Дуно:

„Като говоря за вярата, не разбирам официалната вяра, с която е трябвало отдавна да се простите!“ „В Божествения свят няма религии; няма вярвания - има само Любов. Ако искате да изпълните Волята Божия, трябва да заместите Религията с Любовта. 168

Свобода

Човек никога не е свободен - той е свързан със своя опит или знание, а това знание го спира от учене. Ако иска да намери Свободата и да открие нейната красота, необятност и енергия, той трябва да започне с отказване от ангажиментите или желанието да принадлежи към нещо. Свободата е чисто недиректно наблюдение, без страх от наказание или за облаги.165

Разбираме липсата на свобода чрез наблюдение.

Опитай се да намериш, дали има нещо извън твоя ограничен ум?

Човек твърди, че е свободен, понеже има свобода на избор. Свободата няма цел; не я намираш на края на човешката еволюция.

Тя е в началото на неговото съществуване.

Сексуалният проблем

Кришнамурти вижда причината на проблема в ума.

Той казва, че това е твърде преувеличен проблем.

Задават му се въпроси:

- Защо сексът е такова обсебване за мъже и жени?

- Дали той е физическа или психическа нужда?

- Проблемът в акта ли е или в мисленето за него?

- Което усещам в моето тяло, то ли ме кара да мисля?

- Вашият ум предпочита да се безпокои за това, защото докато мислите за него или участвате в него, вие съвършено забравяте за себе си - отговаря Кришнамурти. -

Това не е ли най-добрият път да постигнете забрава?

- Всичко, което правя, ми дава удоволствие - казва някой.

- Всичко, което мислиш, ти дава сила на Егото.

Само при секса забравяш за себе си и вярваш, че си щастлив.

- Проблемът е как да съществуваме духовно, когато сме заобиколени от такива сексуални инсинуации?

- Проблемът изчезва, когато Егото се забравя...

- Да практикувам ли тогава целомъдрие?

- Насилието не е целомъдрие. Ти ще опознаеш целомъдрието, само когато намериш истинската Любов... А Любовта не е в ума!

- Но това е лудост!

Драматичният разговор завършва без разбиране.

Животът на Кришнамурти показва постигане на състояние на пълнота и благословение - забравя се Егото и се губи реакцията му.

Умът не познава Любовта и без Любов няма целомъдрие.

Където има любов, сексът не представлява проблем.

Проблемът не е в секса, а във възпитанието.

Не трябва да забраняваме на децата техните възбуди, но - при събиране те да забравят техните „Ега”.9

Това е единственият му отговор („каквото и да означава той” -казват тези, които търсят готови формули, а не - разбиране).

Мъдрецът не дава готови решения, а посока за издигане на съзнанието за разрешаване на всички проблеми.

Hristo_Madjarov_131.jpg?fbclid=IwAR1Q2AO

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...