Jump to content

Recommended Posts

Бялото Братство

Дънов направил важна бележка, че Бялото Братство не е земна организация. То се състои от високо развити същества, завършили земната си еволюция. Те помагат на човечеството и са водени от Христос. Човеците могат да станат ученици на това братство, казал той, но те не могат да станат негови членове.

Духовното общество, което той създаде, не е организация с членски карти, а свободна общност, с която хората могат да се идентифицират, докато и доколкото чувстват вътрешна връзка с него. Тогава те поемат ангажимент да дават 10% от техния приход или от тяхното време, за да поддържат развитието на тази общност. Неговата цел е приложение учението на Христос, което е учението на Любовта. Дънов веднъж казал за себе си: „Аз бях изпратен от Божествения свят да проповядвам Любов и да трансформирам силата й в този свят. „

Тук ние виждаме важна разлика с мисията на Щайнер, който, според Дънов, имал за задача да одухотвори модерната материалистична наука, която има своите корени в трудовете на гръцкия философ Аристотел. Принципите на новата духовна наука се прилагали в много области на практическа дейност. За Щайнер Антропософията била духовна наука и той я виждал като необходима подготовка, сътворена от духовната есенция на Централната Европейска култура, за идващата Славянска култура, която ще се разлее в света в далечното бъдеще. Приносът на Дънов в новата култура има дълбоки корени в Християнството на българските богомили, но също и в духовния поток от чистота и хармонична музика и танц, сътворени от тракийския посветен Орфей, който се изявил в 13-и век пр. Хр. в Северна Гърция и България.

Двамата, Щайнер и Дънов, били посланици на идващия Христос, който може да помага за бъдещото развитие на човека и човечността, ако ние го поканим да ни помогне. Те двамата говорят за началото на управление на архангел Михаил в 1879 г., края на Кали Юга (черната епоха), в 1900 г. обявяват Нова Епоха от Светлина, второто идване на Христос през 20 век, началото на Нова Ера на Христос и идващата Славянска култура на любов и братство.

Щайнер набляга на Михаиловия аспект на развитие на по-висше съзнание, което се изявява (индивидуално), докато Дънов набляга на Уриеловия аспект за изграждане на общество. От четирите ангели около трона на Христос, Михаил импулсира развитието на съзнанието, а Уриел импулсира религиозността и социалната активност. Като потвърждение на това, ние виждаме Щайнер да работи първо като духовен учен и Дънов като основателя на нов обществен живот. Трябва да се каже също, че Щайнер е бил наясно относно нуждата да се строят общества и много пъти е говорил затова, и че Дънов е изнасял много беседи относно необходимостта от създаване на нов вътрешен живот и създаване на връзка с природата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...