Ани Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 КАК ДА ЧЕТЕМ … Авторът мисли, че ние не можем, не знаем, не обичаме или не желаем да четем и разбираме пълноценно; че четем фрагментарно и разбираме изопачено. Някои от причините за това са, че: - четем през мрежа от предубеждения, предразсъдъци, проблеми, страхове; - не сме съсредоточени и не управляваме вниманието си. Това може да бъде от досада, скука, бушуване на негативни емоции, активно въображение, външен или вътрешен шум, разсейване, незаинтересованост, умора, липса на настройка; - не искаме да се променим. Нагодени сме някак към семейство, приятели, колеги и общество и промяната на разбиранията ни и начина ни на живот ще ни създаде проблеми; - не харесваме темата на книгата или автора, защото те не са ни препоръчани от нашата партия, църква или социална група или просто защото в момента имаме киселини в стомаха; - не обичаме темата или автора. А има предупреждение от един Духовен Учител: „Не може да разберете нещата, които не обичате. " … И КАК ТРЯБВА: - без напрежение, но с внимание. Ще припомним тук урока на Учителя Буда: много или слабо опънатите струни звучат фалшиво. Струната трябва да бъде точно и определено опъната. - да четем без съпротивление и без отричане, дори и когато не сме съгласни. Това е необходимо, за да схванем мисълта на автора, макар и условно (като работна хипотеза); - да не четем подборно, трупайки оръжия срещу нашите идеологически врагове, защото това е некоректно спрямо автора; - да четем съзнателно и свободно, да се усети свежестта и новото (ако „новото вино се налива в стари мехове“, то ще ферментира и ще пробие съда); - с удоволствие, като четене на поезия, слушане на приятна музика или на ромона на водата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now