Jump to content

Recommended Posts

ОГЪНЯТ НА ИСТИНАТА

Има явления, които са проявени, но нямат физиономия, нямат образ, форма нямат, а имат само сила. Една такова явление в истината е огънят. Той няма форма, няма и образ. Дори бихме казали, липсва и материята в него. Има известни елементи, които са основа, които са начало да се произведе първичната искра на живота, но няма още същества, които да дадат дефиницията на огъня.

Като факт, да, може да се даде дефиниция, но като сила трудно може да е даде дефиниция, Като влияние – също. Защо? Защото огънят не съдържа материята. Да, но без материя може ли да се прояви известно явление? Така както ученикът е на физическия свят, не може да се прояви наистина. Трябва да има материя, трябва да има дадени елементи, които да проявят ефекта. Този ефект може да бъде като огън, може да бъде като дадено изкуство, може да бъде като някое художествено съчетание, като някое музикално съчетание и т. н.

Единствено огънят е, който символизира напълно абсолютната истина. Защо? В основата на огъня има дадена деятелност, най-чистата деятелност. Тя е подобна на истинските операции в системите на истината. Огънят напомня за най-първобитната история. Като че ли всички исторически факти, всички исторически доказателства, всички исторически прояви са все системи на огъня.

Като първична субстанция, като първична идеология, като първичен размисъл огънят дава най-характерното в миросъзданието.

Някой казват: „Е, огън. Огънят гори, а истината какво прави?“ Истината освобождава. Това което гори, се освобождава, но процесът е труден.

Труден е процесът, но се получава освобождение. Трябва да минеш през огъня, за да разбереш истината. Ще кажете: „Много жесток процес. Да минеш през огъня, за да заживееш в истината, много жесток процес. По начало така е. Но ако ученикът има огнен дух, ще изпита ли тия страдания, тия мъчнотии? Не. Като каква субстанция същества огънят, науката мълчи. Тя не знае. Тя знае дадените комбинации. Образува се искра и се създава огънят, но каква по начало субстанция е той, не се знае.

Във всяко начало стои огънят. Той е, който е дал потика, Той е, който е дал движението. Той е, който е дал живота. Огънят е съчетание в живота. Понеже е съчетание в живота и по естество е първичен, а при комбинациите той се явява като процеси, които раздвижват всички елементи, които имат предназначението да проведат великата истина, която по начало е абсолютни у Бога.

Колкото повече ученикът изживява приливите на този свещен огън, толкова повече той се издига до върховете на абсолютната истина. За него вече няма никакви трудности, защото той минава през процеса на огъня. А огънят го освобождава, очиства.

Трябва да се очистиш. От какво да се очистиш? Трябва да приемеш всички ония елементи на чистотата, които могат да свидетелстват за истината.

Какво е истината? Истината в дадения случай потвърждава, че си минал през огъня и си се очистил.

Защо е необходимо очистването? За да отлъчат примесите от явленията. Има примеси. Е като се казва, че има много явления, които не са разбрани, то е, защото има примеси.

Фактори ли са тия примеси? Да, фактори са във всяко едно явление. Там е именно съграждащият процес. Колкото повече ученикът изживява тля фактори, колкото повече отлъчва тия фактори, колкото повече ги систематизира, толкова повече явлението е истина.

Дълг се налага на ученика, всички явления, които минават през неговото съзнание да са минали през огъня на истината, за да бъдат очистени.

Като говорим за истината, се разбира, че има някакъв си грях, някакво престъпление, някаква зла умисъл и т. н. Не, ученикът трябва да разбира нещата правилно. Ние казахме: той трябва да бъде логичен. Логиката се състои в това именно да разграничава огъня - дали той е фактор на престъпление или фактор на унищожение. Не, той е фактор на очистване, очистително средство.

Но за да се очистиш, трябва да си грешен? В какво се състои грехът? Грехът се състои в това, че не си минал праз огъня.

Тепърва на ученика предстои да мине през огъня. Тепърва на ученика предстои да бъде очистен, да бъде посветен. Ако не боравиш с елементите на огъня, ти не можеш да боравиш с никакви други елементи. Защо? Защото другите елементи са минали през огъня и са се пречистили. Как можеш да боравиш с един съвършено кристален, пречистен елемент? Не можеш да боравиш с такъв елемент. Ти трябва да минеш през огъня, за да имаш тази опитност, Ако не си минал през огъня, какво знание можеш да имаш? Можеш да мислиш, че знаеш, но за да се дойде до онази истина на чистотата, за да се дойде до онази максима на истината, ти трябва да си минал през свещения огън.

Да познаваш истината, там е разрешението на големия въпрос. Всички елементи в истината са минали през огъня. Затова ученикът трябва да научи историята на огъня.

Сега науката казва, че огънят се състои от въглерод, кислород и т. н., но какво в същност те представляват? Казват учените, че се съдържат в природата, в явленията. Как се съдържат? Какъв исторически произход имат те? Науката се стреми да отгатне тия начала, но трябва да се намерят фактори., които да ги представят на хората на науката. Този фактор е Божественият дух.

Няма други източници, които да ги предложат на хората на науката. Защо? Защото те са начала у Бога.

Щом са начала у Бога, ти трябва да научиш истината за това начало. А за да научиш истината за това начало, трябва да се добереш до някои основни явления. А такива съществуват. Те съществуват в истината. Истината е, която може да ги даде. Тя е, която може да ги представи и да ги запамети в съзнанието на ученика.

Колкото повече явленията стават в достояние в тяхната кристална форма, в техния кристален образ, в тяхното кристално подобие, толкова повече истината е по-съвършена,

Има ли несъвършена истина? Има истини, които са в дисхармония, но са истини. Истина е, че някой е отрязал главата на някое същество., Факт е. Следователно, всички явления се все истини, но ние не се занимаваме с тия истини. И благодарение на това поддържате един строй, една култура все на такива истини. „И дядо ми така живя, и аз поддържам тази истина.“

За да се освободиш от старата истина, трябва да минеш през пещта на огъня, всичко да се стопи, да се пречисти. Не може иначе. Когато се дойде до тази висота на действие, започва вече най-голямото вглъбяване и посвещение. Там Духът действа в своята абсолютна възможност.

До сега Духът не е проявявал още своята абсолютна възможност по отношение на ученика. Той го е учил как да се закали, как да порасне, как да се запознае с повече истини, с повече явления и тогава да го претопи в огъна на истината. Така че, когато се говори за посвещение, се разбира минаване през този свещен огън. Този именно свещен огън е състояние на Духа.

Ученикът трябва да живее състоянието на Духа. Докато не изживее състоянието на Духа, той не може да представлява фактор, защото всички факторни сили са изключени от възможностите на Божествения дух.

Когато въвеждаме ученика в аудиторията на Духа, в лабораторията на Духа, във вътрешните тайни на Духа, той ще мине непременно през пещта на огъня.

Иска се кристална чистота за да може да се опита истината в нейните детайли, да се опита в голяма дълбочина и височина. Как ще свидетелстваш за истината, ако не си минел през огъня, през това велико посвещение.? Трябва да се посветиш. А това което посвещава ученика, са все елементите на абсолютната чистота.

Всички тия елементи са минали през очищението. Не можещ да достигнеш до онази кристалност, до онази префиненост, докато не си мижал през тази лаборатория на огъня.

Но ученикът ще каже може би: „Къде ни въвеждат? Въвеждат ни в една страхотна наука.“

Вярно е. Страшна, страхотна наука. Да минеш през пещта на огъня страшно е, страхотно е, но няма от къде другаде да минеш. Няма друг път. Пътят по начало е ръководство. Това значи да се ръководиш по дадена система. И наистина, ако ученикът ням а път, той не знае на къде да отиде, не знае как да се учи, не знае как да преценява нещата, как да ги асимилира, как да ги прекара през своето, съзнание. Но когато има път, той има вече обект. А този обект е съвършенството, този обект е истината. Да живееш в обекта на истината, това ще рече да си извършил една съвършена, велика работа.

Древните мъдреци са казали: „Всичко това се постига с пот на челото.“ А ние казваме: всичко това се постига с изкуството да превръщаш елементите на огъня във висше трептение, във висша светлина. Не можеш да имаш светлина, ако нямаш огън.

Кое е първичното - огънят или светлината? За ученика и огънят е първичен, и светлината е първична. Ако нямаше светлина, нямаше кой да запали огъна. Ако нямаше огъня, нямаше кой да запали светлината.

Философски въпрос. Ученикът трябва да мисли, да разсъждава, да се възпитава в този дух, да разсъждава кое е първично - огънят или светлината. Всичко което е създадено в миросъзданието е първично, е все първично. Ти си съществувал по начало. Само комбинациите на нещата се изменят. Затова ние казахме, че ученикът не прави вече комбинации, а провежда системата на хармонизацията.

И комбинациите са необходими, за да може ученикът да стане художник, за да може да стане човек на изкуството, да може да опита нещата. В комбинациите се опитват нещата, а в хармонизацията се изживяват.

Има ли нещо общо между опит и изживяване? Опитът е запаметяване, а изживяването е хармонизиране. Как можем да изживеем нещата без хармонизиране? Всички изживени неща в ученика трябва да бъдат хармонични. Там е неговото изкуство, там е и неговата сила, там е и неговото аз - да изживее нещата по най-възвишените форми на истината. Така ще се разкрият възможностите на всички явления, до които ученикът може да достигне.

Ученикът трябва да разгадае, що за явление е огънят във всемира. Ако не би съществувало това явление, на дали той би открил съществуващите планети или слънчеви ядра в небосвода, или в битието.

Нали се казва от окултното знание, че всяко едно слънчево ядро е съчетание от светлинни същества? Ние ще преведем това. Всяко едно слънчево ядро е населено с огнени същества. Понеже съществата са огнени, затова всяко едно слънчево ядро става огнено ядро.

Самото слънчево ядро ли е оагнено? Не, съществата са огнена. Те са огнени, защото са минали през пещта на огъня и се създава светлина. Следователно, минават от един процес в друг, от огнен в светлинен.

Някои подържат, че елементите на слънчевите ядра са енергии. Много естествено, всяко едно светло същество е комплекс от енергия. Ако не би имало енергии, не би имало движение.

Тона са все първични сили. Трябва да се опитат тия първични сили. Каквито и комбинации да се правят, те съществуват по начало, защото са все организми на Духа. Накъдето и да погледнете, какъвто и свят да направите, каквито и комбинации и съчетания да направите, вие ще си послужите с тия първични организми на Божия дух. Няма друга философия, която може да измени тия положения, тия определения. Каквито и философски системи да се създават, да се отпечатват, да се въвеждат като наука, трябва да се дойде до истинската система, до истинската наука, т. е. до организмите на Духа. Те съдържат цялото миросъздание. Те съдържат пялото битие у Бога. Без тях не може да имате понятие нито за образ, нито за подобие.

Ние запознаваме ученика с многото явления. Те са много. Те са толкова много, колкото е и вселената. Няма да кажем, че са повече. Че са повече за Божественото съзнание, повече са, но за съзнанието на ученика те са толкова, колкото е вселената. А това голямо богатство, тази голяма култура, това е Божествена необятност, това са все възможности за знание на ученика.

Колко богат е той! Колко богато е надарен! С какви съкровища, с какви възможности на светлината, с каква висота! Надарен е с висотата на свещения огън на Духа.

Това същини ли са на ученика? Да. Това са негови първични същини. Всички други същини са вметнати. А това са първичните му същини. Ако ученикът може да се открие като огнена същина, като светлинна същина, като топлинна същина, като етерна същина, наистина той би станал първичен, би запалил своя първичен образ и подобие.

Към там именно го отвеждат сега - да открие себе си като първичен, защото той не се създава сега. Дори и да е някаква си комбинация, в цялата тази комбинация стои Първичното начало.

Сега Школата има за цел разместените неща да се сложат на място - от разните комбинации, които са правени върху неговото битие, да се дойде до положение на неговата първичност, напълно, абсолютно да се хармонизират същините в него, напълно да се хармонизират всички явления по отношение неговия дух.

Това е истината, духът на ученика да се хармонизира с всемирните сили. Ако ние говорихме, че има комбинации и хармонизации, то е, за да ти напомним, че ти можеш да комбинираш, но ако не си майстор, ще са спънеш.

Кой е-майсторът? Майсторът е Великият учител, Великият дух. Той може да прави комбинации, съпоставяния, а на ученика се позволява да се привеждат готовите сили в хармония, това което може да го издигне въз висините на истината.

Колко велико е това състояние. Всичко около теб така да се хармонизираме да се образува една всемирна ария, една всемирна песен. Тогава ученикът ще стане както казахме всемиров слух, всемиров тон, всемиров ясновидец

Да можеш да слушаш, да можеш да виждаш, това са гениални постижения. Ако човек би усъвършенствал тия чувства, той би видял същината на живота, той ще знае за своето първично излизане от Бога.

Има едно първо излизане. Всички други са все вторични. За ученика е важно да постигне първото излизане от Бога.

Това е една гениалност, която така ще го възвиси, че ще почувства пулса на първичното, ще слуша тона на първичното, ще вижда подобието на първичното,

Това е една гениална висота. А нищо друго не остава ученикът да учи, освен гениалната висота. Тук ще му помогне факторът свещения огън.

Защо само той ще му помогне? Защото където и да се обърне, накъдето и де се движи, той навсякъде го чувства. Той е в неговото обоняние, в неговото зрение, в неговото осезание. Навсякъде той изпитва ефектите на този огън. Цялата вселена е изпълнена с този свещен огън.

Но докато се стигне до положението да се изживее свещеният огън, трябва посвещение. Посвещение ние разбираме наука, знание, учение. Това е най-голямата благодат за един буден дух.

Колко чудно е това, какво трептение на Духа е това, всеки ден да откриваш даден елемент от възможностите на Божия дух. Това е тържество. Това е гениалност.

Къде и как да разкрием тия дарби и способности? Всички дарби и способности са в организмите на Духа. Те са първичните, Те са съкровищницата на Духа. Когато и да ги потърсите, ще ги намерите. Достатъчно е да имате куража, да имате силите, да имате безстрашието да се доближите до тази съкровищница, да имате благословението на нейния пазач.

Цялото богатство на всемира, цялото богатство в космоса, във вселената това е богатство за ония, за които науката е песен, знанието е тържество, посвещението - светлина.

Ученико, стреми се към тия явления. Те са слова за теб, те са съзерцание за теб. Нека се пробуди вече това чувство на съзерцание, да съзерцаваш явленията във всемира. Тогава ще кажеш: „Колко много неща има за мене, такива богатства има за мене, такива съкровища са съхранени за мен. О, Господи колко си богат! Какво велико щастие си ми приготвил!“

Сега ученикът търси щастието в комбинациите. Не можеш да го намериш там, ученико, защото комбинациите са процеси и трудно можеш да се справиш с тях. Ако не можеш да се справиш с тия комбинации, как ще проумееш другите неща, по-върховните, по-великите?

И за ученика от първи, втори, трети клас има трудни неща, но той ги преодолява. Преодоляват се нещата. Когато има стремеж на Духа, няма препятствие. Когато си минал през огъня на Духа, няма страшно. Страшното е в неизвестността. Щом си извън тайните на битието, на вселената, ти си в страшното.

Защо? Защото си в тъмнина. Този който е минал през свещения огън на истината, той се с освободил от тъмнината. За него са настъпили дни на светлина. Дадени са му вече възможностите да преминава от едни състояния на дадени планети в други. А знаете ли какво велико събитие е това? Ако има тържество на Духа, то е в събитието да обходиш всички богати вселени във всемира.

Как може да се отида от една планета в друга, от една вселена в друга, когато атмосферата там, когато енергиите, културата са съвсем различни от нашата вселена? Който е минал през огнището на огъня, за него е възможно. Той има вече един особен образ, особена форма, особено подобие и е способен да минава през известни сфери, през известни атмосфери и да достигне до централните ядра.

Няма друга наука за ученика освен централните ядра. Те са най-забележителната наука. Забележително е да знаеш какви сили съществуват там.

Преди малко ние казахме, че там са огнени духове и тия огнени духове са се превърнали на светлинни духове, От това, какви духове живеят в известни слънчеви ядра, на каква степен на развитие са, зависи каква светлина ще излъчат тия ядра.

Но може би някои астролози ще кажат, че известни слънчеви ядра не представляват нищо особено. Те акумулират неизвестни светлинни лъчи от други някои слънчеви ядра.

Тогава ще се дойде до мисълта: ами другите слънчеви ядра на какво са акумулатори? Ще кажете, че на други пък. Ами те? Това са все сили на всемира и то разумни, съзнателни сили. Нали съществуват сили и на планетата Земя - било на сушата, било под водата или над водата, но съществуват същества и виждате тия същества какви преобразования извършват. Дошли са даже до това положение да приведат в действие атомната енергия и да разрушат цялата земя. Защо да не приемем тогава, че в едно слънчево ядро съществуват по-висши същества?

Ние казахме, че има още явления, които не са познати на ученика. Доколкото можем да направим достъпни известни явления за съзнанието на ученика, това е нашата задача. И когато казахме, че явлението огъня има нещо идентично с истината, това е вярно, защото огънят преобръща нещата в тяхната първичност, в тяхната съвършена чистота,

Така е. Истината провежда нещата в тяхната съвършена хармония и чистота. Огънят и истината, това са първични начала в битието.

И тъй, за да имаме по-големи възможности, по-богати възможности, по-съвършени първични възможности, ние трябва да ги вземем от някъде. Тия възможности можем да вземем само от Божествения дух, защото Той е богат на всемирни възможности. И материя, и светлина, и огън, и атмосфера, а електричество, атом, всичко се съдържа в този Божествено Дух. Няма ли този резервоар, няма да има нито материя, нито светлина, нито етер, нито атом, нито електричество. Нищо няма да има.

Какво значи нищо да няма? Няма по отношение на съзнанието. Не че няма, същества нещо, но малко се знае за него. Когато се дойде до положението да се знае за дадените явления, тогава всяка душа, всяко едно същество ще дойде до онази висота да се слее напълно с първичните начала.

Хубаво е, красиво е да бъдеш начало. В началото е красотата. В началото е светлината. В началото е хармонията. В началото е истината.

Но този живот трябва да има много възможности, защото дълъг път предстои на ученика. Той трябва да мине от една планета в друга, от една слънчева чистена в друга. Имате вече различие в състоянията. Колко прецизен трябва да бъде ученикът, когато става въпрос за състоянията. Той не трябва да развива само петте си чувства. С тях ще живее само не земята.

А какви способности му трябват? Трябват му такива способности, каквито имат съществата, който живеят на слънчевите ядра, великолепни способности, красиви, стройни по форма, по образ, по подобие, по светлина. Цялата философия се състои в знанието.

Кой може да знае? Кое е онова, което знае? Цялото знание се складира в ученика като съзнание.

Виждате какво богато съзнание, каква просторна, необятна наука трябва да се запамети в съзнанието на ученика.

Когато ученикът напуща физическото тяло, той остава с този запас, който е в съзнанието. С този запас от богатство той може да пропътува през многото планети и слънчеви ядра. Жалко е за онзи ученик, който е беден. Никъде не може да стигне, Бедността казват не е порок. Не е порок, но е спънка. Щом си беден, щом не си ориентиран, щом нямаш ония астрономически способности, ония астрологически, химични, математични способности, как ще се справиш със сложните комбинации, как ще изживееш сложните хармонизации? Необходимо е богат ум, широка душа, светлинно съзнание.

Може ли да ги има? Да. Цялото всемирно богатство е на разположение. Цялата всемирна култура е на разположение. Цялото върховно съзнание е на разположение. Как да не може? И ако някой ученик прави тук грешки, то е затова, че той иска да види нещата по форма. Той запазва формата като нещо съвършено.

Не всички форми влизат в съчетанието на хармонията. От много форми големи музиканти, велики композитори правят велики произведения. Ето защо, разширявайте се, придобивайте тази висота за която ви говорихме. Тя е най-съществения, най-великия фактор за вас. Да преодоляваш ония комбинирани състояния и да заживееш в хармоничните състояния, това е едно велико постижение.

Нека всичко у вас бъде хармония и пластика, за да се създаде и красотата, за да се създаде и светлината, Колкото повече светлина преобладава, толкова повече се проявява красотата. Не можеш да видиш красотата, ако нямаш светлина. Цялото произведение, което ученикът може да създаде, то е благодарение на светлината. А светлината е знание. Светлината е истина. Светлината е Дух Божи.

И тъй, за да бъдете светлина, трябва да минете през огъня, Не се страхувайте от огъня. Напротив, обикнете огъня. Той ще ви пречисти, той ще ви претопи. Той ще ви даде и форма, и образ, и подобие. Всички корави елементи се смекчават пред огъня, стават пластични, жизнени. А на ученика трябва жизненост, която да се изразява в пластика.

Пластината е важен елемент в сътворението. Пластиката бихме казали е едно особено явление. Пластината се получава посредством операциите на огнените духове. Само огнените духове могат да имат пластика.

Какво са тия огнени духове? Вие бихте се уплашили от тях. Не, те ще ви създадат като пластика. А пластиката е усет на Божия дух. Чрез този усет ученикът може да слуша дивната хармония на Божия дух.

И тъй, нека това явление на огъня така да оформи, така да ви преобрази, така да ви хармонизира, че да бъдете едни велики композитори, велики мислители, велики поети, велики създатели.

Трябва да създавате. Но какво ще създавате, като не сте открили елементите, които де послужат като ваш труд или ваше творчество? Тогава ние казваме: ще станете комбинатори. Значи, ще съчетавате известни елементи, за да подучите нов тип. Но да не бъде той хамбък[1], но да бъде такова съчетание, че да се изяви една дивна хармония.

Ученикът ще се ползва един ден от възможността да борави с всичките явления, да ги комбинира и от комбинациите да създаде една дивна Божествена хармония. Тогава чак ще може да се нареди до великите майстори на всемирната хармония и да разбере изкуството на първичния тон, който е начало на вселената, на сътворението.

Когато ви предаваме тази лекция, ние искаме да се почувствате наравно с ония велики велможи или с ония велики посветени, с ония велики хармонизатори, да се почувствате, че живеете в един свят пълен с изобилни възможности на Божии дух, без да се почувствате подценени или надценени.

Тия неща трябва коренно да се претопят. Ученикът се срамува от тия ниски прояви. Той трябва да бъде готов да мине през огъня на очищението, да има вече една пълна въплътена физиономия на адептите на свещения огън, защото именно адептите се занимават със свещения огън. Там е тяхната школа.

Тепърва ще има да се занимаете с елементите на свещения огън, за да могат да се завладеят необятните пространства на истината. А какво велико състояние е това. Да завладееш, необятните пространства, безкрайните пространства на истината, това наистина е велико състояние. Ние няма да кажем де станеш господар на вселената. Във вселената няма господари. Във вселената има композитори.

Знаете ли каква велича композиция е вселената? Какво гениално творчество е вселената? Каква върховна вдъхновена композиция е вселената? Значи, невъзможните неща, за Върховния композитор са възможна сила, когато той хармонизира светлинните елементи. А там където има светлинни елементи, там се създава и светлинно ядро. Така както едно музикално произведение, било то концерт или ария е обект за духовете, така и тия светлинни същества създават своя родина, своя земя, свои ядра и свои перспективи въз вселената,

Какви големи възможности предстоят да са дадат специално на посветения. Той ще знае най-обстойно за формите, за образите и за подобията на всички ония същества, които подържат всемирната хармония в битието.

Защо трябва да се знае за тяхната култура, за техния бит, когато в свещената история е казано, да познаваш само единния Бог? За да познаваш единния Бог, трябва да познаваш всичките дела на този Бог. Няма да боготворите делата, а ще изучавате делата. От ученика трябва да се махне страхът, че Бог ще го накаже, че дяволът ще го накаже. Господ никого не наказва. Как ще накажеш своите деца? Как ще накажеш себе си? Навсякъде е все той. Понеже навсякъде е той, не може да накаже сам себе си, Всички тия наказания са вметнати, са комбинирани и са се създали цели философии, които ще пропаднат. Всичко ще пропадне. Ще остане само истинската наука, науката на светлината, науката на Духа.

Ето каква свобода се изисква. Може ли тази свобода да служи като съвършен кодекс в битието? Да. Абсолютно свободният е съвършена истина. Да знаеш за истината, не значи да правиш поклони, да се биеш в гърдите и да се разкайваш.

Няма за ученика разкаяние, За него има само свещена работа - да мине през свещения огън и да заживее в мировата система на истината. Тя ще хвърли доста много светлина, за да може да видите и да чуете. А това е голяма привилегия, ценете тия чувства, Пазете своите ушни органи. Пазете и своите очни органи. Ние и по-рано ви говорихме за окото. Никой от учените на знае откъде се взеха тия елемента, за да се създаде прозрачното око. Никой не знае за геометричните линии, за сложното съчетание на ушния орган. Трябва да бъдеш гениален художник, гениален чертожник, гениален математик, за да измериш всяка една гънка, всяка една извивка на ушния орган, за да си обясниш как стават съчетанията на известна тонове в ухото, та да можеш да слушаш.

Кой слуша? Кое слуша в човека? Съзнанието. Чий плод е тона съзнание? То е съчетание на Дух и душа.

Слушайте и гледайте. Този който слуша, той може да вижда. Този който вижда, той може да знае. А. който знае, той е богата Божествена съкровищница. Всяка една Божествена съкровищница съдържа всичките възможности на Божествения дух.

Съхранявайте тия истини в съкровищницата на вашето, съзнание. Нека един ден ви видим с прекрасно съзнание. Тогава ще бъдете истински човеци, истински ученици. Тогава ще бъдете едно от красивите деца, което всемирните мъдреци от изтока са потърсили, когато то се е родило.

Такива искаме до се родите, за де бъдете едно щастие за земята. На земята трябва да се родят прекрасни, красиви, чисти същества. Когато се родят такива същества, висшите същества, върховните същества и сам Бог ще посещават земята повече.

Сега не може ли да се посещава? Земята сега е в нозете на Бога, а стремежът е да се издигне до челото, до лицето. Това е един процес на съвършенство. Бог ще измени нещата. Ще ги комбинира. Ще вземе земята от краката и ще я сложи на друго място.

Това е негово воля. Той ще я направи. Достатъчно е да има същества, които да имат привилегия пред Бога и той ще ги чуе, и ще направи нови комбинации, и чудни хармонизации.

Тук именно стои молитвата. Молитвата тук е дадено условие да може да стане една такава комбинация, че да се вземе земята от известни условия и да се сложи при нови, по-благоприятни условия.

Няма ли да стане нарушение? Щом при една комбинация се създава хармонизация, няма нарушение. Там нарушението е изключено.

И тъй, работете с тия върховни проблеми, за да се създаде тази Божествена идея у вае, да заживеете във върховни състояния, във върховни съчетания, във върховна хармонизация.

Бъдете, любими деца, любими синове на Бащата, който ще ви надари богато, с всички възможности, скрити в неговата съкровищница, т. е. бъдете такива прилежни ученици, че Учителят да не жали средства, да не се страхува от някакво отклонение. Напротив, да разкрие своята съкровищница и да се доберете до всички ония помагала, с които си служи, за да можете да видите истинското лице на истината.

Истината има очи. Има и лице. Най-съвършеното, най-красивото лице това е лицето на истината. Най-светлото, най-прозрачното око е същото окото на истината. В каквито и светове да влезете, навсякъде ще видите лицето и очите на истината. Не можете да избягате от тях. Лицето на истината и очите на истината са навсякъде. Всичко виждат и всичко хроникират.

Но ще кажете маже би: „Това е символ.“ Да, символ, но не можеш да се скриеш от истината, защото навсякъде е тя. Не можеш да се скриеш от лицето на нещата, защото навсякъде е лице. Всички форми, всички планети, всички слънчеви ядра, това са все черти, органи от лицето на истината - зависи каква функция изпълняват. Дали като око, дали като ухо, дали като дробове, сърце, стомах и т. н.

Молете се Върховното ръководство да ви постави при по-благоприятни условия, т. е. ако сте в краката, да ви постави в стомаха. Ако сте в стомаха да ви постави в дробовете. Ако сте в дробовете да ви постави в сърнето, в главата, в мозъка и т. н.

Търсете тази благодат, всякога я търсете. Искайте да бъдете близо до него, да чувствате неговото присъствие.

И тъй, наближава пролетта. Слънцето ще изгрее като една нова фаза на вашия живот. Когато станете сутрин, при първите лъчи на слънцето, кажете като мото: „Така да изгрее Божието слънце в моя дух и да просветне моят дух като Божието слънце. Така да изгрее Божието слънце в моята душа и просветне моята душа като Божието слънце. Така да изгрее Божието слънце в моя ум и да просветне моят ум като Божието слънце. Така да изгрее Божието слънце в моето сърце и просветне моето сърце като Божието слънце. Така да просветне Божието слънце в моя живот и да просветне моят живот като Божието слънце. Така да изгрее Божието слънце в моето тяло и да просветне моето тяло като Божието слънце. Така да изгрее Божието слънце в моята работа и да просветне моята работа като Божието слънце. Така да изгрее Божието слънце във всички души и да просветнат всички души като Божието слънце, Амин.“

Варна, 12.3.1959 год.


[1] неискреност, фразьорство, шашма, мистификация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...