Jump to content

Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 441-во

ПРИЛИВИТЕ НА ДУХА

Безсмъртните идеи, които занимават ученика, идват от най-високото състояние на Божия Дух. Въплътени, дълбоко залегнали, проникнали, разцъфтели, дали своята краска, своя живот пред свещената жертва на Върховното ръководство, те дават посоката, разкриват пътя, опознават ученика, награждават го богато, откриват му съкровищниците на дълбоката древност, на незнайния безкрай. Те го въплъщават в душата, в Духа на великото Върховно ръководство,

Ученико, предстои ти да бъдеш представител на истинската физиономия както на физическия свят, така и на духовния свят, Предстои ти да приведеш в художествено творение цялата физиономия на земята и на съседните планети и най-после да се въплътиш в жизнеността, в жарката сплав, в живота на слънцето. Идеите като безсмъртни посредници, минавайки през съзнанието, през ума на ученика, го правят дееспособен да открие таланта, способността, да открие силата на онова велико изкуство, чрез което може да се определя, да се реализира истинската физиономия на великото представителство на Върховното присъствие. Като силов прийом, като непреривно преливане и въплъщение, идеите създават приливите на Духа, девствеността на Духа, прекрасната широта, която ученикът наследява като истински наследник в полето на широтата, в полето на безграничността и затрептяла сред сферите, сред световете, сред слънчевите системи и става чутко ухо, прозрачно око, идеален усет.

За да може ученикът да бъде истинско всемирно въплъщение в центъра на голямата всемирна душа, за да може ученикът да бъде едно върховно въплъщение в глъбините, в недрата на Духа, неговата физиономия представлява най-върховната идея. От идеята на ученика се съди до колко той може да прониква, да се въплъщава, в реалността на Великата душа, силата на всемирния Дух. От тази способност, от това качество, от тези възможности, които е въплътил при усилията напълно да се въплътят в Голямата душа, той има вече ония зарящи очи, ония зарящи притоци и приливи, които го издигат високо в съзнанието на възвишените същества, които го правят близко до погледа на върховните същества.

Така присъстващ с идеалната физиономия в царството на великите душове, в света на светлите същества, в ученика се инсталира вече нов орган на памет, нов орган на размишление, нова система на осезание и усет. Така добре съчетан, той е вече един истински представител на пълното абсолютно въплъщение на Божествените идеи, на Божествения огън. Това ученикът трябва да постигне. Той трябва да достигне до онази степен на развитие, та когато разрешава някой труден проблем, да употреби вече великото изкуство да се смалява, да се увеличава, да присъствува, да отсъства, да завладява и да освобождава.

Такъв проблем стои пред ученика. Той е едно същество, в което се въплъщават много същества. Всички благородни, възвишени мисли на идейния свят минават през неговата орбита, през неговата аура, през неговия ореол, през неговата радиираща светлина. Той е вече един истински фокус, за който и вековете са мечтали. Много същества жертват живота си, минават през род пререждания, само и само да открият това състояние на истински въплътения у Бога ученик.

Ученико, в това размишление искаме да развържем поне един език, да присъствува той между вас като едно бележито знамение. Това знамение е, което ще отсъди твоята съдба за в бъдеще за великия безсмъртен живот. Този огнен език е който ще ти разкаже истината за световете. Той ще ти разкаже първо за твоя свят, после за околните светове и най-после за безкрайните светове. Това ти трябва да знаеш, трябва да слушаш този език, защото той е съчетан от клетките на огъня, от сърцето на Духа, от дихателната система на Бога, от възвишеното и благородно сърце на великите светли същества, които са създали пътеката на светлината до теб. Помни, тази пътека е построена. Мостът е вече направен. Инсталирани са колесници, които ще трябва да те прекарат през моста. Пратениците те очакват до моста. Те ще те поканят, най-учтиво, най-любовно, но ти бъди достоен, да се представиш пред тях като една завършена личност, като един завършен свят, като един смел великан, готов да преодолее всички мъчнотии и да се изкачи на върха на великото познание. Този огнен език се таи дълбоко в тия същества. Те ще ти представят чрез този огнен език идеите, жизнеността, веществото и съществото на другите светове, за които твоята душа бленува, за които твоят дух е мечтал.

Разкривайки тия области, като възможности за присъствие на светлите сили, ти ще получиш едно богато наследство. То се казва давление, прилив. Колкото повече се доближаваш до това давление, до този прилив, толкова повече твоята душа придобива девствен образ, облича се в девствената дреха, украсява се с девствената диадема и навлиза в света на девствените цветове, в света на девствения аромат, в света на девствената красота. Това е, което има ученикът да изпълни, това е, което има да получи като богата награда, като подарък за неговия смел дух и за неговата благородна душа, които се хванаха за ръка и тръгнаха по пътя към светлите възвишени светове. Нека това въплъщение заеме целия организъм на ученика, да няма празно пространство, което да послужи за скривалище на тъмните духове. Нека всеки орган, макар и да изпълнява на вид по-нисша служба, да бъде овладян, да бъде изпълнен с това присъствие, за да може ученикът да бъде една бронирана скала, да бъде един автомотор или една автомашина, която не търпи никакво опущение. Нека ученикът бъде една велика пълнота, защото ученикът е представителство на Върховното присъствие. Ако бега Върховното присъствие прави опити да се въплъщава в ученика, то дава методи и начини, как ученикът да се въплъщава в тялото, в организма, във вселената на Върховното присъствие.,

Ето какъв е реалният път, реалният свят, реалната наука, реалният мир, реалното благо. Всичко друго ученикът е опитал. Опитал е в дългите свои съществувания на далечното минало до сега. Но сега е нов цикъл, идва епоха и първите избрани, първите пионери, първите адепти, това са учениците, които застанаха без страх на пътеката, очертана от прииждащите с огнен език същества. На ученика предстои да хвърли такава светлина, която да координира религиозната мисъл, социалната мисъл, научната мисъл, мисълта на изкуството, мисълта на гения, на посветения.

Това е избраното, взето от еликсира, от жизнеността, от пластичността, от осиянието на девствения прилив. Следователно, една такава подготовка струва много векове. струва много светове. Една такава подготовка струва цялата абсолютност. Ако може цялото това състояние да се прелее в съзнанието на ученика, той ще просветне, ще бъде една нова светяща звезда, която небесните астрономи очакват да видят.

Ученика, звездите които виждаш са колектив на души на новата звезда, която що се яви на хоризонта. Тя е колектив на великите посветени, т. е. колектив на ученици. При върховната астрология ще изучаваш, ще опитваш съвършеното състояние, въплъщение и посвещение.

Ето какъв адепт представляваш. Следователно, нито за миг, нито за малко време не ти е позволено да закриваш лицето си с тъмното покривало на тъмната ложа, но винаги открит, с чело оросено с росата на утрешния проблясък на светлината. Така украсен, приличащ, на жрец, приличащ на върховно същество, бъди винаги на своето място, за да можеш да представляваш онзи обект, онази позиция, да бъдеш под обсега на астрономичната тръба на тия същества.

Ето какво голямо движение става във висшите светове - раздвижване на мисълта, раздвижване на Духа и копнежа на душата. Те обръщат своите телескопи и се стремят кой по-рано ще открие новата звезда, новото светило, което има да съхрани богатствата на цялата земя и прилива на цялото небе.

Много в казано, но няма друг път, няма други вселени, няма други предели. Това е колективната радиираща мисъл на учениците пред вратата на новата, на шестата раса. Колко е важен и абсолютен момента. Ако до сега ти се говореше за някаква подготовка, ако до сега ти се обясняваше какво е това светлина, какво е Дух, какво е душа, време, пространство и вечност, то това беше твоята подготовка. Така съчетан, въплътен представител на висши вибрации, представител на върховно размишление, ти си начало на новото във физическия свят, ти си връзката, ти би вратата между физическия и духовния свят. Следователно, бъди готов да отвориш вратата със секретния ключ и да видиш лицето на Бога. Бог ще дойде при теб с осияно лице, с огнен език. с красиво сърце. Да, ще дойде при теб, ще дойде. Той е тръгнал, той обикаля, той ходи, той говори, той пее, той осветява, но не забравяй: той търси. Търси да види себе си в ученика? Ето защо, завидно е положението на ученика. Страшно е, когато е скрит зад тъмната завеса и Господ го повика и той да каже: Господи, гол съм. Не смея да изляза пред теб. Завидно е положението на ученика, когато с отворено чело, с открита душа, с преизобилно сърце посрещне лъчите, прииждащи от окото на Бога. Когато Господ дойде при него и лице с лице се срещне с ученика. Какво той ще му каже, сега няма да ви кажем. То е между Бога и ученика, между Бога и посветения, между Бога, боговете и богините.

Нека това огнено слово, което се излъчва от радииращите лъчи на Божественото въплъщение да запази у вас мисълта, да запали у вас светилника, да освети у вас съзнанието и да бъдете едни добри, съвършени представители по мисъл, съзнание и чувство в Божествената наука. Цялата Божествена наука се разкрива пред погледа и съзнанието на ученика. Целият секретен мир, цялата глъбина на Божествената душа е открита, става предел, става атмосфера, става простор, вечност, за да може да се въплъти в ученика. Най-после целият всемирен, всемогъщ Божи Дух, който е върховно присъствие, всеки миг, всяко време, всяка епоха, всяка вечност става вече светиня, където ученикът минава в едно ново посвещение, ново състояние, на пълно въплъщение.

Дълбоки, необятни са пределите на Бога. Всемирно е царството, големи са идеите и необятна е мисълта. Следователно, не трябва ученикът да казва: може би тия неща не са за моя ум, не са състоянията за моя разум. Аз трябва да изпълня малките неща. Ученико, в програмата на малките неща ти откриваш пределите на големите неща. У Бога няма малко и голямо. У Бога има само едно абсолютно върховно състояние. Следователно, и ти можеш да изживееш това състояние – видимо малки незначителни неща. Оживи този жив Божествен организъм, който е съчетан от малките неща, които са абсолютни сили у Бога. Малките величини, това са първите представители, а големите величини, това е истинското въплъщение. Трябва да има величие, което да те подготви към истинско абсолютно посвещение. Господ сега. е при вас като малка величина, за да можете да опитате сладчината на неговия огнен език.

Ученико, ти си жизненост, ти си присъствие. Следователно, никога не прави сметка, никога не прави уговорки, че трябва да почиваш. О, не! Ти си едно състояние, в чиито недра се таи Божественото състояние: Следователно, чувствай се като състояние и всичко ще се преобрази в тебе. Няма да остане несъвършена материал, несъвършена физика, защото пълното въплъщение е само Дух, пълното възраждане е само душа. Извън тях няма друго. Не съществува друга субстанция освен жизненото въплъщение на Божия Дух и Душа.

Ние ти представяме една дълбока, всестранна философия за живота, която ти очертава идеите, физиономията, същините на Божествения живот. Достатъчно е да се зародят в тебе тия нови приливи, да се въплъти тази девствена красота, за да изявиш безсмъртния, идейния гений на върховната мисъл. Твоята подготовка трябва да бъде вече към своя край, за да може да дойде вече ново състояние, което да те представи като опитах, дълбоко загрижен, в дълбоко единение, съсредоточен в проблемите на девствения прилив. Щом стане това, бъди уверен, няма да закъсняваш, т. е. няма да имаш вече в себе си празно пространство, за което трябва да се грижиш как да го закрепиш. Напълно що бъде въплътен твоя мир с ценните присъствия, с ценните богатства на Божествената същина: А това е целта на ученика - да придобие Божествената същина, девствена, идейна, прекрасна. Колкото и да е изучавал ученикът отвлечените науки, мистичните науки, абсолютните науки, не опита ли тия същини, не стане ли една такава пластична същина, т. е. пълно въплъщение на Божествения промисъл, на Божественото размишление, никоя друга сила, никоя друга наука не биха му помогнала.

Сладък е езикът, сладко е словото, върховен елемент, величествен образ е на ученика. Колкото същества се готвят да дойдат и да украсят този образ, т. е. да представят един истински украсен образ пред всемирната йерархия.

Но ще кажете: защо трябва да е ангажирано толкова небето? Защо трябва да са съсредоточени толкова силите на върховият същества спрямо ученика? Това не става само с ученика на земята. Това става с учениците във всички планети и в цялото миросъздание. Това е един прилив, едно общо завръщане към всемирно съзнание. Следователно, големи са грижите. голямо е вниманието. Как мислите: за да имате присъствие на върховни сили, какви трябва да бъдат тия моменти, това време, това пространство и вечност? Може ли с вашия ум да обхванете цялата тази космогония? Трудно е още, защото вашата мисъл не е напълно въплъщение на светлината. Защо закъсня да дойде пълното въплъщение на светлината? Защото до сега се криехте зад черното покривало, защото до сега служихте на материалния свят. А материалният свят ви даде една доста незавидна физиономия. Но, независимо от тия наслоения, от тия приливи дойдоха моменти, когато проникващото давление, проникващото преливане напълно затрептя като жизненост, като живот и душата на ученика се разцъфтя и духът му възтържествува. Вие се намирате пред разкритите сфери на духовния свят. Вие се намирате в средата на духовното присъствие. Следователно. абсолютно дълбок, необятен е светът, който предстои да носите. Този голям, абсолютно дълбок необятен свят се налага на ученика да го представи като живот, като безсмъртен живот. Нека всичко това да стане възможности, които да съхраните в себе си и когато ви потрябват, да си послужите с тях. Тия възможности са съчетани мисли. Те са и мисъл-форми, мисъл-организми, които представляват възможностите за вашия дух и за вашата душа, чрез които те ще могат да опитат същината и присъствието на девствения прилив.

Каква нежност е необходима да можеш да боравиш с такива микроорганизми с такива върхови мисъл-организми. Каква чуткост трябва, какъв пластичен поглед и какво свежо движение е необходимо! Само като такова прекрасно ухание ще бъдеш представен в онази висока степен, където погледът, осезанието, уханието на Божествената душа се прелива.

И тъй, ученико, не забравяй, че ти си в непреривния прилив. Този Божествен девствен прилив е, който влага вече в тебе клетките на гениалния разум, който влага идеите на безсмъртните сили. Следователно, бъди нежен, чувствителен, идеен, готов за работа. Нека твоята работа бъде изящна, прекрасна; да няма подобно на нея. Нека твоята мисъл бъде научна, философска, идейна, да няма равна на нея. Нека твоето движение бъде движението на светлината, трепета на висшите същества. Бъди едно прекрасно бяло цвете, да няма подобие на него, което всички, учени, естественици, геолози, биолози, анатомици да имат удоволствието да проучат. Такъв трябва да бъдеш. Иначе ще бъдеш незабелязан, смачкан, отхвърлен, окалян, ще бъдеш едно нещастно същество. Това именно състояние е било твоето минало. А сега, под светлите лъчи, под действието на огнения език, под прилива на девственото трептение, си изграден, си приспособен да влезеш в светинята, в школата на вътрешния живот, на вътрешната философия, на вътрешния промисъл.

Макар да сте смъртни, макар у вас да владеят още силите на противоположността, макар и да сте още под ударите на съдбата, под ударите на неизвестното, все пак от тази смес се излъчва вече есенцията като една несъвършена мисъл-форма, съвършен мисъл-живот и от този живот, от тази същина ще се изгради, ще се въплъти Божествената същина като върховна реалност. Да няма вече колебание, да няма неизвестности.

Когато ти говорим в този дух, когато те въвеждаме в тия области, ние държим сметка и за твоите възможности и за твоята подготовка, до колко ти си израснал, да колко можеш. Но не знаем и друго нещо, че често ти се подаваш на известни влияния. А тия влияния са от нисша материя, от нисша физика и остават отпечатъци върху теб. Всяко едно присъствие остава отпечатъци. Ти се пази от тях. Те чернят, опетняват твоето лице. Те го застаряват. Нека младенчески сили те подхванат, те подемат, които да не ти дават мир да търсиш красотата, да обичаш красотата.

Ученико, бъди тази жизненост. Колкото повече тази жизненост се въплъщава в теб, толкова повече ти си едно Божествено въплъщение. Това Божествено въплъщение се е очаквало от милиони години по лицето на земята. Такава колективност е бил Синът Божи - Христос. Той е бил Божествения колектив, Божествената мисъл на Бога. Следователно, ако, с направил един опит да се въплъти този девствен прилив, то не значи, че втори няма да се направи. Наново ще бе направи опит. Много опити ще се направят, до като най-после напълно освободят ученика и го доведат в светинята на Божия Дух.

Ето, това са пределите на духовния свят. Това са полетата, където живеят светлите същества. Следователно, ние ти откриване както духовния свят, така и светящите полета, където светлите същества, където светлите сили изучават с голяма глъбина, с пълно съсредоточение всемира където изучават усета, диханието на Бога.

За да имаш положителна стъпка, за да имаш права посока, за да имаш организирана мисъл, трябва ти цял хоризонт, трябват ти светове, защото иначе ще има да се въртиш все около земята. Ще има да обхождаш земята, да се забавляваш. Остави твоята физика да се занимава със земята, тия същества, които са в дълбока кондензация, които са в голямо сцепление, които ще се освобождават постепенно, постепенно и като летящи пеперудки да прелитнат в по-леката среда и да си създадат нови светове, нови обекти. И те да получат пътя на посвещението. А ти като вътрешна организация, като великан, като Божествен прилив от ден на ден все повече и повече се въплъщавай в организмите на Духа, в образа на Бога. Използвай благоприятните условия.

Казваме благоприятни условия, защото ти не си имал в живота на миналото това щастие да бъдеш във връзка, да си пред най-великата вглъбена реалност, да си под зоркото око на Божеството, да си под дъха и влиянието на всемирното сърце. Това е един специален, един специфичен момент. Използувай този момент, за да може гласът на Бога да заговори в твоята душа, за да може присъствието на Бога да издигне твоя дух.

Когато изнасяме някои предстоящи, близки възможности, то ние имаме за задача, да укрепим духа в ученика, да не попада той под влиянието на нисшите сили, защото нисшите сили не го възпитават добре. Те го учат как да лъже, как да краде, а ние ви казахме: ученикът трябва да владее изкуството да става голям, малък и невидим. Ако някой те постави пред изкушение, стани невидим и изкушението ще пропадне. Това трябва да се знае и да се може. Така и най-големите хитреци, и най-големите ласкатели и съблазнители не ще могат да овладеят способностите на ученика. Способностите на ученика са въплътени мисли на съвършените същество. Това трябва добро да се разбере, добре да се знае. Иначе не могат да се владеят изкуствата на духовните светове. А ученикът трябва да владее тия изкуства, т. е. бъде видим и невидим, да бъде голям и малък. Това са изкуства, които провеждат съществата от висшите светове по отношение подготвящите се ученици.

И тъй. нека свещената Школа, нека вътрешната светиня бъде пълно въплъщение на тия Божествени мисли. Тогава ще има повече условия, повече време, повече пространство, състояние, за да можем да срещаме, да размишляваме, да разгадаваме голямата необятност. Тя е предел за вас; пък и за много висши същества, предел, където още никой ум, никаква сила не е можела да достигне.

Колко много има да се учи! Колко много има да се знае. Със силата на светлината и с присъствието на Духа всичко е възможно. Това са Божествени възможности. Следователно, всяка една Божествена възможност дава на ученика сила. Силата, която разгръща, открива, разбулва нещата. Имайте тази сила, защото без силата вие ще правите така наречените засечки. То е скриване. Няма вече скриване. За свещените тайни вие ще бъдете открити, а за свещените методи и за свещената работа ще бъдете скрити. Там е изкуството, да бе скриеш. Как? Като бъдеш невидим. Как ще направите физиката, материята невидима? Ето как: ако някой ви зададе въпрос относно някоя ваша тайна, веднага влез във връзка и присъствието на Духа що измени физиономията на съществото което ви задава въпрос, ще онемее.

Ето как ще респектирате духовете. Ето как ще респектирате изкушенията. Те ще виждат материя, физика, но присъствието го няма. То се е скрило. Материята може ли да говори? Тя не може да говори, тя не може да издаде тайната. Тайната се издава от Духа. А когато Духът затрепти в унисон с девствения прилив, никаква сила не може да го изкуси или да го подмами.

Това са все изкуства, които се прилагат в духовния свят, защото и в духовния свят има проникване на материалните светове, на физическите светове. И те проникват. Как се оправят висшите същества с това? Те се справят така, както вие се справяте с цветята. Добре ги отглеждате, служите си с тях, любувате им се докато процъфтят и чакате наново да дойдат. Така и физическият свят присъства в духовния свят. И благодарение, че има такова присъствие, физическия свят придобива една физиономия, един образ на богато присъствие. Следователно, всичко в природата, в битието е все богато присъствие, но има контрасти. Че има контрасти, това не е зло. В контрастите се опитват и доброто и злото. Ако няма контрасти, ако няма зло, доброто никога не би се проявило. Следователно, за ученика настава момент, когато и въпрос не може да става за някакво зло. Колкото по-богато е присъствието, колкото по-чувствително, по-осезателно е присъствието, толкова трептенията са по-хармонични, реалистични, близко осезаеми. Ученикът трябва вече да придобие това изкуство да усеща, да изживява богатото присъствие.

Но ще кажете: много сме нервни, нетърпеливи. Факт е, че има нервност, нетърпение, но къде е силата на ученика? Къде е неговият опит? В какво се състои неговата работа? Да се занимае с неговата духовна същина, чрез която ще привлече силите на девственото присъствие. Дойдат ли тази сили, неговата нервност ще се координира, неговата нервност ще се уталожи. Тогава той вече е извършил една свещена работа върху себе си. А колко е необходима тази свещена работа, защото всички същества по земята работят. Няма обаче свещена работа. Никой не е ознаменил свещена работа с изключение великите учители. Сега предстои и учениците да извършат една свещена работа. Къде ще я извърша? Само в Школата на присъствието. Никъде другаде не може, защото навсякъде е блокирано, навсякъде има присъствие на противоречие, т. е. навсякъде има процеси. Ние нямаме нищо против тази страна на живота, тя си е на своето място. Тук става въпрос как да откриете духовния свят и как да възприемете неговото присъствие. Ако има една реалност, вяра и положителност в живота специално за ученика, те е откритието на духовния свят, т. е. светът на нещата, светът на идеите, светът на живота, тъй както материалният свят е ограничен, материализиран, така Божественият свят, така духовните светове са открити; свободни.

И тъй, не бивай вече роб на физическия или материалния свят, но бъди призван ученик в свободните светове на Духа. Дълго школувахте, но най-после придобихте. Щастливи сте, че можахте да прецените епохата на Божествения прилив, че можахте да чуете Божественото слово чрез огнения език на Божия пратеник, че можахте най-после да влезете във вътрешния институт, къде те се разрешават вътрешните проблеми, където се изучават вътрешния еликсир, вътрешните лекарства, вътрешните възможности. Бъдете предани. Колкото сте предани, толкова повече атмосферата е трепет, толкова повече е осияваща. Какво голямо щастие е да имаш такава атмосфера, да имаш нови приливи - нови по естество, нови по същина, нови по състояние, нови по душа и дух.

Ученико, тепърва ще бъдеш запознат с новите си приятели Те ще те пазят от нещастие, от несполуки, ще те ръководят в непроходимите места. Необходимо е ученикът да бъде във връзка с ангелските сили, т. е. да се запознае с тяхната култура, с тяхната наука, с техния живот, с техните предели, с тяхното изкуство. Защо? Защото най-близкият свят до ученика това е ангелският свят. Ангелите ще го науча на безкористие, на любов. А когато мине в по-висшите светове, там ще го научат на мъдрост и на истина. Нека се въплъщават гениалните размишления, посветените размишленията да може ученикът да си създаде нов организъм на размишление. Тогава целият физически свят ще му бъде размишление. Колко много има той да размишлява. Какви величествени образи, красиви образи му предстоят да представи чрез своето изкуство.

Ученико, учи се, учи се, не отминавай нещата, не се подценявай. Изучавай нещата. Когато ги изуча ваш, целият този свят ще бъде за тебе среда. А колко много е необходима среда. За теб, за да можеш свободно да оперираш, свободно да се движиш, свободно да мислиш, използвай всяка среда.

Като казваме използвай, не значи да използуваш за свое лично благо, но за благото на великите идеи на Всемирното бяло братство по цялата земя. Ти си, който ще подкрепиш идеите на Всемирното бяло братство по цялата земя. Ти си, при когото ще дойдат ония, които са призвани вече да пристъпят прага на Школата на Всемирното Братство. Ти си, който ще бъдеш преведен през дадени предели. Ти си, който ще описваш прекрасните предели на Школата. Ти си, който ще ги запознаваш с прекрасните доктрини на Учителя. Ти си, който ще бъдеш най-близкия, най-топлия, най-истинския брат. Ти се, който ще подаде ръка, който ще прегърне, ще стопля, ще обнадеждва. Ти ще дадеш тази надежда.

Ето, ученика, ти си призван за една работа като представител на Всемирното братство. Ти си единствения, който ще свидетелствува за присъствието на Великия учител на земята. Ти си единствения, който що удостовери чрез своята работа върху словото, което що остане като показател на идващите нови поколения. Ти си единствения, който ще кажеш с цялата си душа и ум, че душата на Учителя, че Духът на Учителя съградиха, създадоха основите на Великана Школа на Бялото братство. Ти имаш да играеш една свещена роля в обществото, в колектива, в братството. Следователно, твоята задача е голяма, твоето присъствие е проблем, твоята работа е свещена. На много братя очите са обърнати към вас. Следователно, поддържайте Духа да укрепне ядрото все повече и повече, за да се излее цялата душа на Бога в прилив, във въплъщение, в светлина. Да се въплъти неговият образ във, за да бъдете вечност, безкрайност, да заговори словото, това жизнено, безсмъртно слово, което ще обезсмърти вашите органи, вашите клетки, вашата физиономия.

Истинска физиономия, истински образ на посветен, на ръководещ, на представител! Така ще увенчаете на дело, на присъствие великото учение на Всемирния Учител.

Ученико, запечатай свещеното слово на Великия Учител. Всичката друга работа е процеси, подготовка. Запечатай свещеното слово, да потече свещената енергия в теб, да затрепти всичко у теб, за да бъдеш едно пълно съчетание на върховно присъствие.

Работи!. Не спирай! Нека този Дух в теб постоянно да разгръща листите и да изучава редовете. Тогава няма да имаш умора, няма да имаш упадък на Духа, защото живото слово е Дух. Това са трепети на Божественото сърце и живот на Божествената душа. Вгради се в това дело. Бъди школа, истинска школа. Бъди истинско представително място. Бъди новата земя, новите условия. Бъди новия ум, богатата душа, за да те запамети цялото небе, всичките светли сили. Бъди в тяхната памет. Никога не бъди забравен. Освободи се от забравата, но подчертай се. Без да се възгордяваш, без да се надценяващ, подчертай присъствието на Бога в себе ся.

Това иска Бог. Ние имаме още да ви говорим специално за ядрото. То е съставено от тънка, ефирна материя, от светлинна материя. То е по образ съставено. То е присъствие на изливащата се същина, на изливащата се душа на Бога. Следователно, жертвай се за ядрото. Бъди тази истинска жертва, която сега единствено можеш да дадеш и която ще то издигне. Тя няма да те погуби, няма да те откара в затвора, няма да те откара на бесилката, на ешафода или на разстрел. О, не! Тя дълбоко ще те уедини в онзи тайнствен шепот. Бъди този шепот, представител на една богата школа. Когато казваш Школа, всичко у тебе да трепти, да затрепти. Когато кажеш слово, всичко у тебе да бъде светлина. Ето защо, записвай словото, присъствай в Школата. Щастие е за теб да слушаш словото. Ние ти представяме словото и Школата, защото Школата е съчетание от словото. Ето защо небето има работа е вас специално на земята. То има работа и е движението на земята, е приливите и отливите на земята, с океаните, моретата, с континентите, с атмосферата, движението, вятъра, но всичко това е движение и присъствие на физическия свят, а теб, ученико, те въведоха в духовния свят и като духовен представител или си обект на словото. Има да чуеш още много слово. Словото е толкова много, колкото е вечността. То е прилив, който не пресеква, който не спира. Достатъчно е да се даде канал, път на тези прилив. Бъдете тия канали, тия пътища, за да може словото да се изяви както е казано в абсолютната степен. Колкото повече го слушаш, колкото повече го живееш, толкова повече то става трепет в тебе. А целта е ученикът да бъде трепет на словото и жизнено присъствие в Школата.

Пазете Школата. Запечатвайте Школата. Това е вашата свещена работа. Така що станете композитори, поети, художници и сили на науката. Какво е наука? Да знаеш всяко естество на всяко деление, това е наука.

Човек не е случайно същество. Той е една доста замислена по идея, по съдържание, по образ, по форма, по организация, по същество. За да го пратят на земята, то значи, че има една доста сериозна, скрита тайна. Тя се крие от него, за да не си я спомни той, защото ако си я спомни, ще се забави в своята еволюция може би много години.

Но ще кажете: защо трябва да има такава страшна тайна, която да го забави с милиони години? Това е въпрос на един преход. Този преход се е ознаменил като сътворение - явяване на планети, на слънчеви системи. Това е една голяма, една обширна работа. Човешкият ум мъчно може да я долови, но тя съществува. Сега става въпрос как ученикът да намери своето място, дали той е на своето място, дали трябва да чака планетата Земя или Марс, Юпитер, Венера, Сатурн и т. н. Не е лошо да е на планетата Земя. Планетата Земя е едно условие, което има възможности. Благодарение на тия възможности човек минава от човек към ученик, т. е. към едно същество, което има не само човешките заложби, но и ангелски заложби, има заложби и на богове, на върховните сили и т. н.

Та сега, когато се говори за ученика, се разбира един преход от човек към ангел, към по-висше същество. Този преход ние наричаме еволюция, усъвършенстване. Но дали ученикът е на своето място? Ученикът е на своето място тогава, когато познава мястото, знае за неговата същина; за неговото начало, за неговото предназначение. А за да знае тия неща, той трябва да има учител да го научи. Ето защо идва Школата. Школата, това са ядрени сили, които в основата си имат принципа на размишлението. За да могат да се открият тия ядрени сили, трябва едно дълбоко размишление. Те не са тъй случайно. Тия ядрени сили могат да се открият само по пътя на системата. За да улесни ученикът своя път, за да улесни своята задача, той непременно трябва да разкрие тия ядрени сили. Те са, които създадоха планетите, слънчевите ядра. Не могат да се създадат ядра без ядрена сила. Не можеше да се създаде Върховната школа, ако няма ядрена сила. Вие сте ядрена сила, вие сте от Първичното ядро. Следователно, Школата е едно ядро. А това ядро е орган на много ядра. Следователно, за да се обогати Върховната школа, трябва да има прираст, трябва да има прииждане на ядрени сили, присъствие на ядрени сили. Тия ядрени сили трябва да се въплътят, защото всяко едно явление има въплъщение. Не може да има явление без въплъщение. Как ще дойдат явленията, ако няма въплъщение на някои същини? Следователно, това ядро е въплъщение на ядрени сили. До колко тия ядрени сили ще присъствуват, до колко това ядро ще устои или ще играе своята роля като такова, много ще зависи от ядрата. Кои са те? Ученикът. Той е една сила от общото Божествено ядра. Колкото повече такива ядрени сили се организират в една действаща вълна, толкова повече и ядрата укрепват. Щом е укрепено ядрото, то ще има вече свой периметър, свое владение, ще може да предприеме една експедиция за изучаване на ядрата на земята, ядрата на физическия, материалния свят, астралния свят, духовния, Божествения и т. н. Най-напред обаче е необходимо организиране на тия ядрени сили. Ако учениците в този град представляват една добре организирана ядрена сила, то светлите сили ще излеят своето присъствие тук, без оглед на минало, на култура, на произход, на раса, континент и т. н. Затова е казано: всичко у Бога е възможно. Ако ученикът млъкне, камъните ще викнат. Щом те могат да викнат, колко повече една ядрена сила. Не само ще викне тя, но гласът й ще се чуе по цялото земно кълбо и ще се, напои атмосферата, за да може да се преведе и в другите планети. Когато сега това ядро провежда своите размишления, тия размишления, във вид на светлинни ядра проникват атмосферата, минават през пространството и се населяват в друга атмосфера, в друга планета. Така ще знае ученикът. Вече същества от други планети овладяват тая ядрена светлина. Така че, колкото повече се вживяваш, толкова повече, даваш възможност на тези ядрени сили да бъдат като атом, като лъч, които проникват в другите планети, като в Меркурий, Венера, Марс. И там се заражда идеята за върховно ядро, което да проведе безсмъртното слово в живота. Сега се казва, че животът е беден благодарение на това, че отсъствуват ядрените сили в него. Щом ядрените сили присъствува в живота, той става вече свещен живот, богат живот. Ето защо, твоята работа е работа на онази ядрена сила, която присъства в ядрото и има за задача да създаде едно комплексно организирано движение към другите планети. Няма да кажем към слънцето, а към другите планети. И към слънцето ще има завръщане.

Но ще кажете: дали в другите планети животът е школа? Във всички планети животът е школа, но зависи от каква степен, от какви ядра е организирана школата. Зависи сега и вашата Школа каква е, дали е от здрави ядра. Това е много важно. Независимо обаче какви сте сега, Божественото присъствие е безсмъртна мисъл. Следователно, чрез това ядро ще се изнесе безсмъртната мисъл, за да се завърши тази работа, защото тя е и наш дълг, наша свещена работа. За да я завършим, ние апелираме към ядрата да бъдат здрави, да няма гнилота, тъмнина, парадност, а да преобладава елемента девственост, чистота, светлина.

Нашата мисъл беше да поговорим нещо специално за ядрото. Къде са знаменитостите сега? В заседанията? В театрите? О, не. Има вероятност да се проявят в университетите. В академиите, но никъде другаде не са, освен в трептящото, жизнено, върховно огнено Божествено ядро - Школата. Наистина, някои неща са нови сега за вас, сега ги чувате, сега ви се обръща внимание, но те са за вашата душа. Тя е чула за тях, тя знае за тях, но е забравила и сега ние напомняме и вярваме, че душата жадува. А щом душата стане копнеж и жажда, нашата работа е вече свършена. Ние ще оставим ядрото само.

Но ще кажете: защо да не дойдат други сили? Има плеада сили, да. Ние сме много. И понеже сме много, представляваме един колектив, едно голямо ядро. Щом известна част от ядрата присъстват някъде другаде, то се разбира връзка на всички ядра като общ колектив. Следователно, когато завършим своята работа и създадем общ колектив и ядрото само ще може да функционира, в смисъл да провежда нещата, ще го ознаменим, защото трябва знаменитост. Нашата помощ тогава ще бъде излишна. Но докато стане това, ние ще продължаваме школуването. Ученикът ще бъде с нас.

Сега вие казвате: нашия Учител. Има ли наш и ваш Учител? Имайте широко разбиране какво значи Учител. Щом е всемирен Учите, той няма да бъде само наш или ваш Учител. Той е всемирен Учител. Учител на всички мирове, на всички същества, на всички планети, дори и слънчеви ядра. Следователно, един е Учителят - общото ядро. В него са колектив много ядра. Вашият Учител е свещено ядро в голямото необятно ядро. Когато това свещено ядро говори, чрез него се проявява Върховното ядро. Така е.

Когато се направи нов кораб, пасажерите искат да се качат на новия кораб. И понеже земята е нов кораб, дойдоха капитаните. С тях се качиха и пасажерите. Капитаните са от висш ранг. Следователно около тия капитани се създаде атмосфера, се създаде култура, наука, гениалност и т. н. Може планетата да е много нова, но това не изключва да бъде пратен един от вещите, от великите капитани. А там, където има величие, там има присъствие. Ако пък на старите кораби предстои ремонт, ще им изпратят добри майстори. Ако Венера се нуждае от ремонт, ще й изпратим от тук. Ако пък някъде земята има нужда от някаква сложна операция, ще й изпратят от другаде. Това е Божествено сътворение, Божествено присъствие.

Ние ви даваме нещата в образи, но те са нещо величествено. Кой ум може да обгърне вечността, безкрая? Колкото и да правиш опити, не ще успееш. Това са известни състояния, в които ученикът може да проникне само при особени съчетания. Това е възможност. Всичко е възможност, но всичко върви по своя система, по свой път.

Сега ние ви въведохме в една друга атмосфера, в една друга среда - под знаменитостта на Учителя. Вие сте най-щастливите същества на земята, защото сте под ръководството на мировия Учител. Вие сте най-щастливите същества. Ученик е този, който присъства във вселената. Вие сте от най-малките ученици. Но когато ученикът тръгне за пръв път на училище, той изживява най-голямата радост. Условия, да дойде бялата раса на земята, са се създали от осем хиляди години насам. Тогава Духът е направил едно особено въплъщение. Тогава Духът се е изявил в белия цвят и за пръв път светли същества са направили опит да слязат на земята. До тогава не са слизали светли същества. Имало е същества, но те са имали много груб нрав. Тогава е дошъл идейният човек. Тогава е започнал първият ден.

И така, ние сме ядро и вие сте ядро. Ние и вие сме ядра, произлезли от общото Божествено ядро. Бог е стъпил върху това ядро. Бог е проговорил чрез това ядро. И благодарете, за да може да се вдъхнови вашата духовна същина за да получите вече един друг облик. Необходимо е духовен облик. Без духовен облик, Духът ме може да се задържи. Той минава и заминава, както попива водата, пускана по суха почва. А ако мине през езеро, водата ще пълни това езеро. Та сега, и вие имате едно малко езерце и Господ налива от време на време по едно канче вода. Много ще искат да се мият от тази вода, но вие ще я пазите да не би да се погълне. Нека тя наводни първо вашата градинка да даде тя сочни плодове, от които ще давате и на другите.

Сега вие записвате историята на братството, а след години ще дойдат мъдреци да видят какво е дала Школата, да видят резултатите. Те ще бъдат слово и дело. За другите ще бъде реално словото, а за вас ще бъде превъзходството ви, вашата знаменитост. В духовният свят ще останат едни безсмъртни очертания, които и най-големите мъдреци не можаха да подчертаят.

Защо маниерът на Учителя е такъв? Този маниер на Учителя беше в подготовката, а сега е в посвещаващата Школа. Духът има много образни маниери. Според тактиката и системата и маниерът. Тук има вече друга тактика, други образи, следователно, изменен е маниерът. Някои от езиковедите намират, че в маниера на подготовката нямало логика, нямало система, постройка нямало. Има го и едното и другото. Сега тук маниерът е съвсем друг. Учителят е един и същ, а маниерът е друг. Щом един Учител е запознал едно дело, той няма да го остави. Щом той е открил Школа, той никога няма да я остави. Тази Школа трябва да даде плод. Школата е едно велико явление на земята. Мислите на Учителя са мисъл-форми в пространството. Ученикът е приел една мисъл-форма и казва, че Учителят му е говорил. Друго е проявата на една мисъл-форма, друго е присъствието. Там всичко е тонирано. За да може присъствието да проведе реалната система на Духа, всичко трябва да бъде тонирано.

10 Май 1956 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...