Jump to content

442. Девственият божествен прилив / второ /


Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 442-ро

ДЕВСТВЕНИЯТ БОЖЕСТВЕН ПРИЛИВ

/2/

Колкото повече ученикът навлиза в аурата, в орбитата на духовния свят, толкова по-бързо настават в него промените, които му дават възможност да опита същините на духовния свят.

Но ще каже ученикът: що за същина е Духовният свят? Какъв е неговият образ, какви са неговите сили, какви са неговите елементи, органи, организми и т. н.? Ние казахме: колкото повече ученикът се вглъбява в орбитата на духовния свят, толкова по-бързо стават промените в него.

В какво се изразяват тия промени? Във външния вид на ученика. Какви са промените във външния му вид по цвят, по том? По тон ще бъдат хармонични, а по цвят - красиви. Следователно, истинските промени, които стават с ученика, който е можал да проникне по-дълбоко в детайлите на духовния свят е знаменитото му състояние, в смисъл, той представлява вече един нов свят, който е слязъл при него на физическия свят, т. е. той представлява вече една култура, която е слязла при неговата физическа култура. Той провежда вече един нов порядък, една нова система по мисъл, по чувство и по сила, нов организиран физически свят, получава едно ново кръщение, едно ново озарение. Той е вече подобен на проникващия духовен свят.

Това е еволюция специално за физическия свят на ученика. Идват дни, идват моменти, когато физическият свят напълно ще се слее със силите на духовния свят и ще представляват един нов свят, в който ще се посвещава специално ученикът, т. е. способностите, органите и качествата на физическия свят ще. се допълнят с качествата и способностите на духовния свят. Тогава физическият свят, напълно ще бъде овладян, напълно декориран, напълно преобразен по форма, по съдържание, по смисъл, по сила на духовния свят. Това е най-близката, най-възможната еволюция специално за ученика, която борави вече със силата на духовния свят.

Ето какво е богатството на ученика. Той вече борави със силите на духовния, свят - с духовните закони, с духовното проникване, той е вече обгорен с духовното обгаряне. Следователно, за да може ученикът все по-смело, все по-твърдо, все по-решително да изкачва стълбата, която е поставена между физическия и духовния свят, той трябва да получи едно озарение. Това е способ, това са възможности за ученика, за да може да преведе тия; способности, тия духовни сили през своя свят - духовен, сърдечен, волеви.

Ученико, когато те занимаваме специално със световете, то е, защото ти заемаш едно място, пространство и време, заемаш възможности и условия. Това е факт. Това не може да се отрече от никоя сила. Понеже вече ти си фактор на известни способности, качества, фактори на известни еманации, на известни трептения. Следователно ти си оня, който заема вече място и пространство. Ти си обособен вече като свят. Сега твоята специалност, твоето изкуство, твоята способност се състои в това, да можеш лесно, най-реално да проникваш и в другите светове, така както прониква слънчевите лъчи в целия космос.

Необходимо ли е това? Това е най-необходимо. Нищо не е така важно за ученика, както това, да може, опознал своя физически свят, да опознае и своя духовен образ. Ученикът има духовен образ. Той е реалното, той е присъствието, той е движението, той е мисълта, изкуството и способността. Без това духовно присъствие ученикът е бездушен. Следователно, изкачвайки се по стълбата на посвещението, Ученико, бъди онази прозорливост, за която вековете са мечтали, чрез която гениите са се проявили, чрез която великаните в изкуството са се проявили. Само този може да има това проникване, който има вече уханието, вдъхновението на Божествения Дух.

Обличайки дрехата на тази реална промяна, в ученика става вече един дълбок прелом и той поставя за основа величественото присъствие. Без величествено присъствие, ученикът винаги се намира в безизходно положение, винаги живее в неизвестност, няма една положителна, реална система, която да му открива глъбините, безпространствените прониквания в необятния духовен свят. Той винаги се намира пред една дилема: кога, как ще дойде денят, когато това проникване бъде едно всемирно око, което всичко вижда. Често пъти ученикът попада под тия давления. Защо? Защото връзката му с духовния свят е още слаба. За да се усили тая връзка, за да се направи контакт с тия духовни сили, както казахме в началото, трябва да се изкачват стъпалата и то смело, съзнателно.

Но ще кажете: ние желаем това, копнеем за това, но защо то така бавно става? Защо не дойдем до това проникване? Защо? Защото ученикът още не може да създаде атмосфера около себе си, така че всичко около него да млъкне, да респектира силите, които са в нисши нюанси, които са в отрицателно движение. Той трябва да ги респектира. Ако не ги респектира, как ще получи проникване? Нали трябва да има дълбок мир? Нали трябва да има слънчева атмосфера, която е благодатна среда, за да израснат плодовете, да израснат плодовете, да израснат добродетелите, да израснат характерите? Независимо от това незнание, независимо от тази немощ, независимо от това неразбиране, ученикът все пак е в очакване. Той чака за това прозрение, жадува за това проникване. От време на време той долавя някакви депеши, някое присъствие. Благодарение на тях, неговата душа се ободрява, неговият дух се вдъхновява и се разяснява полето на съзнанието. За да има ученикът ведро съзнание, зависи от контакта на неговата душа с висшето присъствие. Колкото повече душата е в контакт с това висше присъствие, толкова неговото съзнание е по-организирано и има вече широко поле, необятно време. То може да отпечата възвишените картини, възвишените образи от духовния свят. Следователно, за да имане прииждане на тия духовни сили във физическия свят, ученикът трябва да се запретне, да се преустрои. От него зависи каква постройка ще има, какъв ще бъде планът, какъв ще бъде материалът. А времето е в зависимост от Върховното ръководство. То ще каже своята дума на времето, защото времето, това са мигове във вечността. Може ли вечността да държи сметка за тия мигове, за това време? Кой е този гениален ум, коя е тази гениална памет която може да хроникира даден миг от време? Наистина, за съзнанието на ученика това е невъзможно. Не е срещнал той такива гении, не е срещнал такова устройство, такава организация, която може да определи във вечността даден миг от време. Но, независимо с това, има моменти, има мигове в живота на ученика, когато е събрана цялата вечност. Това е едно специфично състояние - да се чувстваш вечен, да си извън времето, дори извън пространството, да живееш при едно възвишено състояние на вечността. Това е едно специфично право, едно вътрешно право на ученика. И благодарение че е вътрешно, то винаги ви остава чисто, кристално, прозрачно. Следователно, за да може ученикът да открие своя вътрешен мир, своя вътрешен свят, на помощ трябва да му дойде върховното съзнание. Само върховното съзнание е, което открива детайлите, сложностите, специфичността, реалността на богатия добре организираш духовен свят.

Когато въвеждаме. ученика в пределите на духовния свят, то е, за да може да внесем в неговото съзнание оная положителна гениална Божествена мисъл, която да го подготви и да го представи пред разумността на духовния свят.

Ученико, не можеш да бъдеш друг свят; освен духовния свят. Това е твоето бъдеще, твоята способност, твоят път, твоята душа. Вън от духовния свят, ти си чужденец, скиталец, нещастник. Ще имаш наистина среда, ще се движиш из недрата на физическия свят, но какъв ще бъде твоят идеал за бъдещето? Дали няма да спреш до гроба, както винаги става с ония същества, които имат слабо проникване в духовната същина? Тук ученикът трябва да бъде положителен, да няма колебания, да не казва: я има духовен свят, я няма. Може би съществувам като една духовна сила, която има връзка само с физическия свят? Може би ученикът ще осъзнава своето бъдеще съществувание, но като една субстанция, която е във вечно движение, но несъзнателно. Това е преход-от несъзнателна субстанция, от несъзнателна същина, да се мине в съзнателна, творческа работа. Точна това прави ученикът. Той започва да са осъзнава като една действаща творческа сила, вземайки участие във великото дело на Върховния разум, на Върховното съзнание. Колкото повече ученикът се изкачва по стъпалата към духовните предели; толкова повече той се чувства идеен, одухотворен, осъзнат, толкова повече той се чувства като проникваща сила във всемирните тайни. Че ученикът трябва да проникне във всемирните тайни, трябва. Това е неговата специалност, неговия урок, това е неговата свещена наука, неговата академия.

Ученико, за свещената наука се иска свещен полет нагоре, т. е. да се изкачиш до най-високите върхове на знанието, на познанието и на посвещението, защото свещената наука е свещено дело за твоя дух. Той трябва да се приобщи към това дело, да знае, що е това свещено нещо. Само свещените неща са вечни, проникващи, вечно трептящи, вечно жизнени. Затова идеалът на ученика е свещен. Той не може да се задоволи, ако няма около него свещени бази, свещен оазис, свещена среда, свещено вдъхновение. Прав е, когато някога се бунтува, защо още Върховното ръководство не го е поставило на оня пиедестал, при онова съкровище, където да се чувства като една свещена действаща сила. Най-положителното в живота на ученика е системното проникване на духовната същина в него. А това става. Макар че на физическия свят атмосферата е много сгъстена, преситена от материалната субстанция, духовният свят я прониква като едно висше съзнание. Благодарение на тази сложна операция ученикът има възможността да прави разлика, да отделя нещата, да ги съпоставя, за да може и той да се почувствува като деятел, като приятел, като композитор, като учен, като идеен.

Ето това е твоето поле, това е твоят свят, т. е. духовният свят е твоята същина. Вън от духовният свят, ти си в материалният свят, а вие знаете, че в материалния свят действат процесите. Страшно нещо е да си под налягането на материалните процеси. Тогава става едно страшно трансформиране, едно мъчително кондензиране, сцепление. Ние искаме да предпазим ученика да не върви той по стълбата на пълната материализация и да загуби своя върховен образ, своята духовна способност, но от ден на ден да се вглъбява в живия свещен свят на Духа.

Ученико, най-великите учители, най-свещените същества и най-върховните сили са твоите ръководители. Възлюби ги. Възлюби поне едно от тях, на което да ангажиращ вниманието, да ангажираш мисълта, силите му, за да можеш да възприемеш от него нежните вибри на неговата духовна култура. Така ще станете културни. Трябва да имате едно любимо същество, което винаги да бъде при вас, което винаги да чувствате, да се преливате в него като една непреривна сила, за да става една пълна духовна обнова.

Ученико, не можеш да учиш, ако нямаш любимо същество от висшите светове. От нисшите светове, ти имаш много приятели, симпатии и какви ли не, но всички те се нуждаят и трябва да им дадеш. А какво ще дадеш, когато и за теб няма? Тепърва, ученикът трябва да бъде във връзка с едно богато, силно светещо същество, което да го кредитира от известна банка. Да бъде така кредитиран, така подпомогнат, че да провежда една духовна система, за да бъде използван за ориентирането на много души, на много духове, които са в отклонение.

Когато ти говорим в този дух, тя е за да имаш предвид каква е твоята специална работа, с какво специално ще се занимаваш, какво специално трябва да мислиш, какво специално трябва да изучаваш. Всички неща за ученика са специални. Няма акт, който да не е специален, няма движение, което да не е специално. Ето защо, той буди интерес и много съзнания, много интелекти ще се натъкнат на много големи съблазни и противоречия при срещата им с ученика. Защо? Защото идейният ученик носи идеята на живота, съзнанието на целия всемирен духовен свят. Този жив духовен свят не може да бъде в мълчание. Той ще проговори и неговите думи ще бъдат сладки, живи, насърчителни, лековити.

Това, ученико, трябва да знаеш. Когато всичко това правиш, когато всякога си на високото място, бъди уверен, че никое същество не може да ти попречи. Изкуството е така да нареждате нещата си, така да нареждате отношенията си, така да бъдат, че никое същество да не ви спъва.

Защо трябва така да се подготви ученикът? Колкото по-проникващи и озарени сили живеят на физическия свят, толкова по-големи са възможностите да проникне културата на духовния свят. Ученикът вече е белязан от тия, които ще въведат духовната култура.

Но ще кажете: защо трябва да се занимаваме с някаква си култура, какво ни интересува нас някакъв си Божествен план, който всичко ще проведе в детайли? Той има грижата за това. Вие сте отражение на този план. Вас ви разучават като план. Доста сили сериозна се занимават да научат какъв план представлявате вие.

Но ще кажете: нали ние ще разрешаваме плажовете? Защо ние да бъдем планове? Вие съдържате всички възможности и способности, които са така необходими за Божествения план. Следователно, всичко възвишено и свято ще се влее в Божествения план и няма да се намери същество по земята, което да реагира против Божествения план. Следователно, изкачвайки се нагоре, проникващ. всестранно, ученикът е един от очакваните гости скъпи, едно благородно присъствие.

Разтваряйки страниците на книгата на живота, ученико, научи се да пишеш така, че да бъде богата книгата от физическия свят. В книгата на физическия свят са записани всички мозъчни прояви, всички мозъчни трептения. Колко голяма е тави книга. Колко много мисли, колко много желания са записани в нея.

Но ще кажете: необходимо ли е ученикът да я проучва? Тя е документ. Всеки който иска може да се справя от нея, но тя е специално за ученика това е минала история, стара история. Пред него е слънчевия път. Пред него е духовният свят. Тия две области, т. е. тия две ядра - слънчевият свят и духовният свят се допълват, защото ако слънчевият свят не съществува на духовния свят, с духовният свят ще се материализира. Било е някога време, когато е отсъствувал слънчевият свят и е станало материализиране. От това време, от тази епоха датират и образуващите се вече слънчеви петна. Силите на слънцето са били скрити в тъмните петна и е загаснала светлината. Щом е загаснала светлината, всички планети около слънцето са изживели голяма трагедия, станали са големи сътресения, изригнали са големи вулкани. Както виждате и земната планета е така обезформена, така разграфена, че никое съзнание, никой ум не може да отгатне, защо са тия явления на земята.

Но за да може ученикът да има реалността на живота, да пипа реално, да миели реално и да действува реално, той трябва да бъде поставен при една по-ведра атмосфера, по-проникваща, по-чиста.

Ето как ученикът ще се добере до върховните сфери, където върховното влияние, върховното вдъхновение ще му съдействат да стане проводник на Божествените мисли. Но до тогава ученикът все трябва да направи нещо.

Защо напътствуваме ученикът към тия предели? За да му помогнем да мине от физическия свят в духовния свят, т. е. на физическия свят да се създадат добри условия, атмосфера, добри влияния, където духовните същества да могат по-често да присъстват, така както става тук. Вие имате вече едно присъствие, но още не знаете какви са неговите възможности, каква е неговата задача. Тия върховни задачи още не могат да се разрешат, защото ученикът живее още в света на елементалното. Но благодарение и на тази способност, на тази специалност, ученикът има вече опитности, които го закаляват и като му дават възможност да заживее като свободна индивидуална и колективна одухотворена душа.

Тия опити наистина са отвлечени, не така лесно се асимилират и не така лесно се възприемат, но трудните неща са силни неща. Силният кон върши голяма работа. Щом става въпрос за голяма работа, впрегни силният кон, но помогни му. Кой да му помогне? Това си ти. Ученико.

Колкото да отвеждаме ученика все по-дълбоко, все по на широко, все пак той е далеч от помисъл, по чувство, все пак ние не можем да му дадем тази представа, тази реалност, ако той сам не види, сам не отиде, сам не запечата, сам не оформи тия качества и способности на Божествения Дух. Щом Божественият Дух ви учи и възпитава, вие ще имате отражението на тия същества.

Малко се говори за духовния свят. Много малко люде знаят за него. Дори и църквите не знаят. Владиците, поповете, никой нищо не знае за духовния свят. Единствено който знае, това е ученикът. Морал ли е това? Поръка ли е това? Не е. Ние знаем, че моралът е ръководеща сила. Трябва ли ученикът да си служи в моралните ръководещи сили? Моралната сила, това е способността излъчена от своята същина, за да може да респектира, да ръководи, да напомня, да осветява новия създаден свят. Ето защо имайте този морал. Той е присъщ на ученика. Той е крилете на ученика, атмосферата и бъдещето на ученика. моралът е гаранцията за успеха, за способностите на ученика. Бъдете моралисти, но не изнасилвайте нещата с вашия морал. Пазете моралния кодекс. Той ще ви потрябва. Някога ще се развихри словото.

Да не би да дойде у вас мисълта: все пак ние сме смъртни същества, които се нуждаят от опора, от организация специално на земята. Създава се една велика всемирна организация на земята. Тази велика Божествена организация ще тури ред и порядък в света на земята. Правили са се в миналото опити, дадоха резултати, но сега ще се направят опити, за да се създадат абсолютни резултати. Трябва да бъдете подготвени. А за да бъдете абсолютно подготвени, трябва школуване, т. е. да правите опити да разширите възможностите, силите, защото без възможности не може да има идейна работа. Идейната работа е свещена работа. А тя е, която улеснява човечеството. Тя е, която го поставя при известни завидни положения. Нека вашата организация, нека вашия братски живот, вашият братски възход бъде идеята, молитвата, вдъхновението. Тогава ще се завърши една велика работа, която отдавна трябваше да се свърши. Много, много сили изостанаха назад благодарение на нехайството, на инертността на ученика. Ученикът е в основата. Той е линията, той е конеца, той е моста, по който ще тръгнат силите към възхода. Има и друг път, насилствения път, който съществата могат да приложат, но резултатите ще бъдат малко, защото липсва още възпитание, липова вживяване в явленията, вживяване в проявите, вживяване в светлината. Единственото същество което е поставено при тия условия, това е ученикът. Затова толкова много се държи за ученика. Колко енергии се изразходват за него, колко много приливи ще се извършат върху него, за да може най-после да дойде царството Божие на земята.

Но ще кажете: що ни трябва нас царство Божие? Царството на земята е толкова приятно, толкова занимателно, толкова сладко. Да, сладко и горчиво, приятно и неприятно - една смесица, една каша. То е благодарение на това, че духовният свят отсъства от физическия свят. Духовният свят е богата аудитория, богата картинна галерия, богата лаборатория, богатее изобилен кристален живот. Да имаш духовен, жизнен полет, това е най-красивото, най-поетичното, най-ароматичното, най-прекрасното.

И тъй, ще дойдем до онова висше състояние на девствения Божествен прилив. 

И тъй, интимен живот между учениците. Да говорят с езика на ония същества, които са в духовния свят, да се движат така, както се движат съществата от духовния свят, да гледат на нещата така, както гледат съществата от духовния свят, да се учат така, както се учат съществата от духовния свят. Това е интимният живот на ученика. Той е най-ценен, защото в интимността прониква елементът на великата любов. А колко е важен елементът на великата любов. Той свързва всички други елементи. Защо? Защото интимността подразбира чистота, прямост, никаква корист, никаква замисъл. Колко много се нуждае ученикът от тази интимност! Да бъдеш интимен със своите съученици, да бъдеш интимен със своя Учител, да бъде интимен с висшето ръководство, вие трябва да ги познавате, да. познавате това ръководство. Тогава и то ще се разкрие и вие ще се разкриете. А сега сте все на особено мнение. Държите се на положение. Прави сте! И това не е лошо, но интимността трябва да се подчертае между учениците в Школата. Интимността ще. изрази присъствието на Бога. Там където има интимност, има присъствие на Бога. Много философи има в света, но няма интимност. Ако би имало интимност, философията би дала път на човешката душа. Но понеже няма интимност и човешката душа не може да се ориентира, не е свободна. Затова, нека между вас, специално в ядрото - да преобладава пълната интимност, пълното откритие. Да няма никаква користна мисъл. Тогава Бог ще присъства и всички същества на любовта ще присъстват.

Ето каква е задачата на Школа та. Тя трябва да представлява аудитория на интимност, на красота, на чистота. Нека тази Школа стане причина да се отворят очите на много будни умове. Тя има точно тази задача - да снеме превръзките на очите на тия души, т. е. тя има задача да ориентира съзнанието. Тя ще изпълни своята задача с голяма интимност. Не се смущавайте от външните явления, от критика и т. н. Ако вие искате да минете без критика, ще бъдете като тях. Понеже вие искате да излезете от тяхната среда, много естествено, че ще има критика. Но това не са сили, които могат да ангажира вашето съзнание. Вашето съзнание трябва да бъде кристал, да бъде светлинен елемент, който да съдържа самата интимност. Към всяка проява се отнасяйте с присъщата за школника интимност.

Като казваме интимност, това не ще рече да бъдете така откровени, че да хвърляте трохите на псетата. Интимността подразбира една много чувствителна мярка, да можеш да отмериш всеки даден момент нещата и да ги съпоставиш така, че всяко едно нещо да извърши своята работа.

Ето при какви условия живее ученикът, при какви трепети, при какво движение на сили. Много сили има. Вие ги знаете - електричество, магнетизъм, атоми, електрони, протони, вируси и т. н. всеки един елемент има свое влияние и оказва известно действие върху вас. Вие понякога се чудите и казвате: защо имам такова настроение, това внушение? Това се дължи на тия сили. А за да можеш да координираш тия сили, е необходим организаторски дух. Този организаторски дух вие ще получите при върховното присъствие в Школата. Всички ще станете добри организатори, т. е. така ще поставяте нещата, че всяко нещо да бъде на своето място, за да стане един прекрасен, изящен порядък.

Ние искаме по-чувствително да ви свържем с духовната йерархия, с духовните сили, с духовните академици, с духовните композитори, поети, учени, професори, учители, защото те ще ви предадат своите опитности и ако стане нужда да изследвате техните институти, вие ще знаете вече за тяхната работа. Затова ние наблегнахме: имайте по един интимен приятел. Открийте този приятел. Заинтересувайте го настойчиво. Така ще улесните и бъдещето си съществувание. Когато напуснете физическия свят, този приятел веднага ще дойде, ще ви подеме и ще ви въведе в новата среда, ще ви постави при новата обстановка. Иначе, ще има да се чудите накъде.

Кой е интимният приятел специално за вас? Това е Учителят, но ще трябва да заслужите тази среща. При всяко духовно изключение, при всеки духовен прилив идва един велик Учител; който става водач на душите. Вие имате вече водача - Учителя, който има задачата да ви отведе, когато трябва да предприемете този поход.

И тъй, вашето бъдеще е осигурено. Обичайте този приятел, обичайте Учителя, за да бъдете истински ученици. Молете се, за да се проведрява атмосферата над България. Молете се да постави Провидението като ръководство одухотворени, заплатени сили, които да ръководят съдбините на България. Повикайте ги. Те ще дойдат чрез вашата молитва. Сега България изживява свещен век. Повикайте ги, за да може това изживяване да даде тласък на ония сили, които има да играят важна роля за възстановяване порядъкът на Бялото братство на земята.

Нека да проличи интимният дух. Тази интимност ще даде мащаба, ще даде и теорията за един образцов братски свят. Щом сте скрити един за друг, щом се индивидуализирате, никаква духовна сила не може да се развие. Задачата сега е да се развият духовните сили у вае. Под думата духовен свят се разбира Духът на великите духове, на посветените духове, на чистите, интимните духове. Това са силите, който подържат вашето съществувание. Как тогава няма да имате връзка с тях? За в бъдеще колективът ще има да играе важна роля. Той ще провежда нещата колективно, когато всички единно мислят, единно чувстват, единно постъпват. Така той всякога ще бъде способен да проведе една работа. За да се проведе една работа, макар и на физическия свят, трябва да имате много неща под съображение, защото и физическият свят е създаден при известни закони. Наруши ли се някой от тия закони, става слизане. За да няма слизане. Ученикът трябва да стане прозрачност, прозорливост.

Който се хване на хорото, трябва да играе. Това хоро е от особен род - да изпълни известна мисия, известно задължение. известна традиция, известно пробуждане. Когато засвирят небесните тръби, когато засвирят небесните арфи, ученикът много естествено ще заиграе. Игра от игра обаче има разлика. Система от система има разлика. Понеже ние само провеждаме една система от духовния свят, иска се една специфична подготовка, в която да преобладава най-много искреността. Ще бъдете абсолютно искрени, за да може да привлечете по-чувствителни, по-свежи, по-чисти, по-идеални сили, да се свържат тия сили с вашия умствен живот, който да бъде откровение, вдъхновение за другите.

Ученикът никога не скучае, защото времето му не стига. Големите неща са за големите характери. Големите въпроси са за силните духом. Ето защо, трябва да имате повишен дух. Когато имате повишен дух, тогава вие сте във връзка с духовния свят. Защо духът е повишен? Защото духовният свят оказва известно влияние, известно въздействие, създава атмосфера и Духът се проявява. Нека бъдем Дух единен, колективен, а не духове. Ние всички сме духове, но сме под ръководството на общия колективен Божествен Дух. Това е изкуство, това е съзнание за човечеството - Духът да заработи така, че да се създадат условия за блага. Да няма недоимък.

Разумният свят има задачата да разведри атмосферата. Народите трябва да бъдат осенени от духовната вълна. Духовната вълна постепенно, постепенно ще се наложи. Затова, не се смущавайте за съдбата на човечеството. Провидението има за задача да направи безболезнен преход, като внесе идеята за едно отрезвяване. Иначе няма смисъл. Ако създадем условия за ядене, пиене и удоволстване, какъв смисъл имат тия условия? Затова Провидението дава такива условия за дълбоко размишление, за дълбоко проникване; за всестранно проникване.

Трябва да има възход, трябва да има идеал, стремеж, жизненост, живот. Трябва да преобрази светът. Трябва да подтикнеш, ученико, планетата Земя към по-голям възход, към повече присъствие на Дух и въплъщение на светлина, за да може да се възстанови предвиденият ред и порядък. Ще дойдат светли сили от изтока, които ще дадат своето влияние. Братският живот трябва да даде идеята, тона на бъдещето на човечеството. Ето защо, бъдете в отношенията си искрени, имайте чист живот, за да послужите за база.

Какво значи Школата на Бялата ложа? Това подразбира да знаеш най-искрените мисли на Бога. Школата е завета. Следователно, нека тази Школа даде най-добрите образци. Това е новото възпитание. Трябва да се възпитавате в искреност, за да оправдаете съществуванието си на земята. Бъдете действащи и съсредоточени сили, които да дадат тласък, потик за преобразованието на целия човешки живот. Той трябва да се преобрази, за да не дойде живот на мъчение, на труд или на смърт, но да бъде живот на възход, т. е. да се даде свобода на всяко живо същество да запълни празнотата. Всички твари по земята са поставени за да запълнят известни празнини в битието. Така е поставен животът, че на земята не трябва да има празно място, където да се получи неравновесие. Всяко същество тежи на мястото си и пази общото равновесие. Щом унищожиш едно същество, губи се равновесието, губи се благодатта, губи се плодородие то, губят се всичка блага. Следователно, всяко нещо да бъде на своето място. А ти, ученико, си овчаря, който ще поведе всички тия живи същества на паша, т. е. така ще възпитаваш тия духове, така ще им говориш, че и те да могат да дадат живот на искреност, на братство. Тогава ще пасат овцата и лъвът. Иначе ще бъде само мечта. А това нека стане действителност.

17 май 1956 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...