Jump to content

Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 451-во

ЧИСТОТАТА

/ трето /

Кое състояние е най-важно в ученика или кое състояние е най-важно в ученичеството? Най-важното състояние е, когато той е във връзка със своя учител. Няма друго състояние, което може така да го постави, за да получи стабилитет в своя характер, своята сила и в своята наука и знание. Най-важният момент, който ученика изживява, той е когато се е срещнал със светлите сили от другите светове, които могат да го запознаят с една по-висша култура, с едно по-велико знание, с по-съвършени възможности и с гениални идеи. Но случаите са различни. Има върховни сили, които се материализират. Те идват в качеството на Учител и ученикът може да бъде близо до този Учител, защото той почти се нагажда на неговия уровен. Става като него, мисли като него, само и само да може да го приспособи към една друга йерархия. Този начин на въздействие е един от добрите, качествен, възходен, но има и други начини, когато ученикът може да бъде във връзка. Той е когато учителят не е във физическо тяло, когато не се приспособява като него, не става като него, не мисли като него, не живее като него, но действува на ученика, ученикът да живее като него. Ученикът да мисли като него, ученикът да знае като него. Защо това е така? Това е етап от възхода на ученика, който добре го школува, добре го подготвя. Щом ученикът има опитността от своя учител на физическия свят, който е бил във физическо тяло, той е бил подготвен духовно. У него се е зародило, оформило духовното тяло и той вече е готов да изживее присъствието на учителя извън физическото тяло, което е най-силно, най-реално. Там формите и са вече премахнати. Ученикът вече се освобождава от образи, от форми, от обикновените процеси. И затова е необходимо да стъпи във вътрешния свят, във вътрешната школа, която ще му представи истините на онова присъствие, което е извън физическият свят. Това е необходимо, за да може той да разбира от културата от висотата, от идеите на възвишения Божествен свят. На физическото поле нещата се, представят както казахме в процеси, във форми и образи, докато в духовния свят, в Божествения свят са представени като велики възможности, реалности и същини, които може да разбира и възприема само този, който има абсолютната чистота. Тази духовна подготовка, тази духовна подготовка открива на ученика ония първични начала, които му дават идеята за миросъзданието. Не можеш да знаеш за нещата, ако нямаш опитностите, ако нямаш давлението, въплъщението и присъствието на ония фактори, които са начала на нещата. Това е великото учение, което се преподава във вътрешната школа на ученика от всемирното бяло братство. Докато е бил на физическия свят, той се е спъвал във формите, в образите, защото там е преобладавала магията на черната ложа. За да може ученикът абсолютно да се освободи от тази черна магия, създал се е този институт, това ядро на вътрешно просветление, на вътрешно озарение. Така прозрял и стъпил здраво в света на великите посветени, той е вече свободен, абсолютно чист и абсолютно силен. Ученикът трябва да знае, за да бъде силен. Единствено чистотата може да го направи такъв. За да бъде свободен единствено чистотата може да го направи такъв. За да бъде проникващ, единствено чистотата може да го направи такъв. Няма други средства. Да не се спъва в други начинания, в други философии и идеи, но да прегърне идеята за чистотата, за да бъде абсолютно свободен, абсолютно системен, абсолютно знаещ, абсолютно посветен. Не можеш да светиш, не можеш да полетиш без да имаш основата на чистотата. Не можеш да знае, без да имаш основата на чистотата. Знание подразбира най-чистото, кристално, Божествено излъчване или чистата, кристална, Божествена мисъл.

И тъй, излъчването е непреривен процес. Следователно, колкото повече ученикът успява да има срещи, да има връзка с духовния, с Божествения свят, толкова повече тия възвишени сили се въплъщават в него и той придобива едно от великите качества - чистотата. За да можем да дадем вярната идея за Божествената същина на ученика, ние трябва да го подготвим. Той трябва да придобие това качество чистота, защото само чистилище може да се докосне до Божественото, до силното, до свободното, до идейното. Да няма никакво съмнение в съзнанието. Това да бъде като култ, като абсолютност, за да може ученикът правилно да разбира материалният свят за да може дълбоко да вниква в гънките на материалния свят, да знае за неговата същина, за неговата проява, за неговата образност, той трябва да има необходимата чистота, защото ако няма необходимата чистота, той ще възприема вибрите, флуидите на нечистотата на материалния свят. Ученикът е имал много опитности в материалното устройство. Той знае как е започнал, как се е оформил, какви са биле първоначалните зародиши, каква е била идеята на този който го е промислил. Доста литература има за това, доста учени са отгатнали някои неща, влезли са в известен тон на материалните възможности. Те казват; създаде се материален свят, но кои са били онези мислители, които са промислили за тази материален свят, те нищо не знаят - дори и не искат и да знаят. С ученика обаче на Вътрешното посвещение въпросът не седи така. Преди всичко, ученикът на Вътрешното посвещение е елит на Духа, особа на Духа, трептение на Духа, възвишена същина на Духа. Следователно, той е пропит от идеите на Духа и затова знае за всяко начало. Щом е пропит от идеите на Духа, за него няма вече неизвестност. Неизвестността на него е унижение. Колко ученикът трябва да бъде внимателен! Когато говори, когато предава някои истини, да се пази да се не унижи. Защо? Защото ако там има Господ, ако там има Дух господен, как може да се понижава, как може да се подценява? Ти си стъпил на най-горното стъпало, откъдето нещата се виждат ясно, където хоризонтът е открит, където необятността е пред твоя поглед. Следователно, щом имаш погледа на проникването, ти не можеш да се подценяваш, не бива да подценяваш онова Божествено състояние, което е в основата на твоя духовен свят. За в бъдеще ученикът ще живее и ще оперира със своя духовен свят. Той ще се излъчи от физическия свят  и напълно ще се въплъти в духовния свят, за да разбира тона, света и идеите на Божествения свят.

Ето кои са ония главни фактори, които са се заели с ученика да му устроят специално светилище в което абсолютно да се пречисти. Както виждате за ученика на посвещението няма вече отклонение. Той не се унижава, не се подчинява. Характерното в него е, че той е въплъщение на светлина и присъствие на Дух. Характерното в него е, че той притежава качества чистота, любов, мъдрост и истина. Следователно, колкото и страдание и мъчнотии да дойдат върху ученика и искат да го отклонят, да го спънат, Божественото въплъщение в него няма да позволи на черните адепти да го оцапат. Никакво цапане. Нещата могат само да се пипнат, но никога да не се обличат, никога да не се носят, никога да не се въплъщават.

Ето в какъв свят трябва да живее ученикът - в света на абсолютната чистота, на абсолютната свобода, в света на абсолютната сила. Сила и чистота! Кога можеш да бъдеш силен, когато си чист. Не си ли чист, дяволът ще те повали на земята ще ти отнеме най-ценното, най-свещеното. Чист ли си, тъмната ложа не може да мине през тебе, защото ще изгори, т. е. не може да намери убежище в теб, защото няма условия в теб за нея. Познавайки тия истини, знаейки тия възможности, нищо друго не остава на ученика, освен да открива всеки ден пътя към чистотата, за да може да влезе в градината на чистотата. Там е неговото място - райската градина, първичното състояние. Райската градина е символ на чистотата. Ако е имал едно абсолютно присъствие на Бога някога, то е било именно в тази градина. Там Бог е присъствал със своето величие и слава. Понеже Той се възхищаваше, понеже се радваше на тази райска градина, затова той постави човека, Сина Божий при тия условия. Но там той се отклони, там го намери черната ложа, приспа го, ограби го и когато Бог го видя ограбен, той го изсели от райската градина, от света на абсолютната чистота. Трябваше да мине през почвата, през много пластове. Тъй както мътната вода минава и се пречиства, така и ученикът минава през тия перипетии на пречистване, докато дойде до положението да приеме образ, който е вече символ за слънчево присъствие, за слънчевата светлина. Следователно, ученикът трябва да притежава облика, който е съчетание от слънчеви енергии и сили. А това подразбира чистота. Ако няма чистота, слънчевите лъчи така ще обгорят този образ, че ще стане деформиране. За да не се получава деформиране, образът на ученика трябва да бъде така инсталиран, така съчетан, че всеки мускул, всяка тъкан, всеки орган трябва да бъдат на своето място поставени в абсолютна чистота, да няма препятствие в образа, да няма препятствие на кръвта която циркулира, за за може да се обновява този организъм, който е склад на чиста слънчева светлина.

И тъй, ученико, бъди този склад. Стани склад на чиста слънчева светлина, за да можеш да завършиш един важен цикъл от своето съществувание, да подчертаеш с дело и сила, с разум и знание великото Божествено присъствие, великото Божие вдъхновение. Обичай този свят. Да няма за теб вече друго занимание, друго удоволствие. Единственото твое занимание и удоволствие да бъде, когато видиш себе си в абсолютна слънчева светлината се радваш като светлината, която съдържа идейните мисли на Бога, защото това което е светло, е Божествена светлина, това което е трепет е Божествен живот. Следователно, за да се обогатите с Божествен живот, с Божествена мисъл, необходимо е качеството чистота. Който е чист, само той положително може да владее магията на словото, силата на словото, блясъка на словото, живота на словото. Само който е чист той може да владее силите на природата, силите на световете, силите на слънчевите системи, а ученикът се нуждае от сили. Единствената негова немощ е, че отсъства силата. За да може да стане силен, за да може да излезе от нисшата среда, от нисшата йерархия, ще му помогне чистотата. Най-после, за да заговори гласът на Бога в ученика, гласът на ангелите, гласът на посветените, той трябва да има чистота. За да може да каже истината, тази велика истина за света - материален, духовен и Божествен свят, Трябва да има езика на чистотата, да бъде обгорен този език от силите на чистотата.

Силни и чисти! Там където има чистота, няма страх. За да се изпъди страха, трябва да дойде на помощ чистотата. Страхът е несъстоятелно чувство. Зад него стоят някакви си залежи, които не му определят положителна насока, затова единственото средство да се преобрази страха в смелост е чистотата. Чист ли си, ти си свободен, ти си открит. Целият свят е пред теб. За теб няма граница, няма препятствие, няма пълни облаци. Чист ли си, навсякъде можеш да проникнеш, защото чистотата дава най-благоприятната среда, излъчва най-благоприятната среда, където човешкият Дух се чувствува мощен, свободен, силен.

И тъй, за да може да се помогне на делото на Духа, за да може да се реализира делото на Духа, за да може да се проведе делото на Духа, необходимо е чиста мисъл, чисти чувства, чисто знание, чист образ, чисто тяло. За да имаш тази привилегия, да бъдеш във връзка със силите на чистотата, със силите на абсолютното знание, от твоя ореол, ученико, трябва да се излъчват лъчи на чистота. Така ученикът ще се освободи от материалния свят и ще заживее в Божествения, в абсолютния чист свят.

Ние представяме нещата на ученика, т. е. състоянията като светове. В действително, висшите Божествени светове са състояния. Докато ученикът свикне, докато ученикът възприеме идеята за състоянията на Божествените светове, той ще мине доста трудности, доста митарства, но такъв е пътя – трябва колкото може да се внедрят чисти мисли, чисти чувства, чисти постъпки, чисти идеи, защото чистите идеи са положителното знание. Казано е: знай и мълчи. Но може ли този който знае да мълчи? Този който има чисто съзнание, той свети. А свети ли, всеки ще го види, всеки ще знае за него. В миналото този проблем е имал стойност и сила да се провежда от посвещаващите се, но сега, щом ученика е светнал, той вече на мълчи, но говори. Самата светлина говори. Самата чистота се проявява.

Това добре е казано, добре е сложено в езика; оловото, но как става то в действителност? Възможно ли е въобще да се приближи ученика до тия състояния? Каква друга работа има той? Всичката друга работа която го е занимавала до сега, е била все от материалния свят. Той се е стремил да уреди материалния свят, да открие известни закони, които да го улесняват в дадени възможности от които да се ползва, от които да се удоволства, като мисли, че той живее. В удоволствието няма живот. В удоволствието има скъсяване на живота, затъмнение на живота, опетняване на живота. Ученика никога не се удоволства защо? Защото той е наставен при сериозна работа. А този който работи, няма време да се удоволства. Какви са удоволствията на ученика? Неговите удоволствия са да се радва на прекрасните полета, на светлите полета, на чистите кристални сфери на Божествения свят. Удоволствието на ученика се заключава само в радостта.

Но може би ще се възрази: няма ли стойност физическото, материалното удоволствие? То дразни чувствата, предизвиква себичното, личното и човек се чувствува господар на някои форми.

А ученикът е слязъл в света на радостта. Следователно, там където е радостта, там е смисъла на живота. Там е живота. Ако става въпрос с каква висота да разбираме живота, колко той е съществен, идеен, изобилен, ще го определим по състоянието на радостта. Радостта е която представлява възхода, прогреса, посвещението на живота.

И тъй, ученико, радвай се. Преобръщай скърбите на радост. Преобръщай удоволствието на радост. Само този начин ще можеш да се отблагодариш на Божественото присъствие. Винаги бъди в Божествено присъствие. То е единствено, което ще те узакони като една върховна сила в природата, в битието. Само Божественото присъствие може да те осинови, да имаш един баща, на когато да се надяваш, да знаеш, че той ще ти остави едно несметно богатство. И никога да не обедняваш, никога да не осиромашаваш, да имаш един абсолютен по състояние, по светлина, по чистота, по идея, по мъдрост и любов баща. Винаги слушай неговите съвети. Води се от неговото слово, от неговата мисъл. Винаги ходи по пътя на неговия Дух. Единствения път, който може да осигури напредъка, съвършенството и посвещението на ученика, това е пътят на Духа, защото пътят на Духа е чист, кристален.

И тъй, пригърми с трепет, с радост този възход чрез чистотата, светлината и любовта, за да можеш да завършиш своето съществувание, свое то прераждане и своята еволюция в материалния свят. Когато завършиш своята еволюция, тогава пак ще бъдеш изпратен в материалния свят, но не вече подчинен, не Вече въплъщаваш в материалния свят, но ще бъдеш като инструктор, който да преобрази материалния свят. Голяма работа ти предстои. Ти трябва да преобразуваш материалния свят. Много духове трябва да освободиш, на които трябва да дадеш бъдеще, да им покажеш пътя, да ги освободиш от тежката карма, от тежката еволюция. Всичко това ще правиш с радост, с чистота, защото ако има нещо, което Бог е вложил в теб, това е част от твоята зеница. Затова ти виждаш светлината, затова ти виждаш чистотата и красотата. Като благодарност към този велик баща, към този велик създател, който е вложил от своята чистота в теб, създал е прозрачното око, ти бъди вече предан син, който да радва неговия Дух.

Но ще се каже: нима Бог ще се радва за малкото дела, за малките стремежи? Как да не се радва? Защо да не се радва? Той се радва, когато слънцето грее, когато звездите трептят, когато планетите се движат. Най- голямото удоволствие което има той, това е радостта. Радвайте се и вие, когато имате среща, когато сте в присъствието на Божествения Дух. Когато от глъбината на: душата се излъчват вибрациите на радостта, това са признаците, че Божият дух присъства.

Но ще кажете: толкова мъчнотии имаме, толкова много сме обременени, толкова зле сме поставени! Не е лъжа. Щом сте в материалния свят, така е. Вие сте под магията на материалния дух. Колкото повече се пречиствате, толкова повече материалния дух не може да ви влияе. Но ще се възрази, трябва да имаме съвършени тела, т. е. нашите материални тела трябва да се претопят; трябва да се пречистят. И това е възможно, и това става, но ученикът на Вътрешната школа да не очаква процеса на смъртта, да слага неговото тяло в земята и там да се пречиства. Ученикът на вътрешната школа създава своето духовно тяло по чистота, светлина и Дух. Следователно, той не се надява на тия процеси, защото той ги е опитал. Те могат пак да останат по силата на закона, но ученикът трябва да се освободи от тях, т. е. трябва да влезе в състоянието на благодатта.

И тъй, за да може по-релефно да имате идеята за Божествения свят, за да можете по-лесно да се съобщавате с Божествения свят, да може по-лесно да присъствате в Божествения свят, нека у вас присъства радостта, т. е. чрез чистотата преобръщайте всички мъчнотии в радост. Ние здраво държим за чистотата, защото ако нямате чистота, не може да почувствувате уханието, обаянието на Божествената любов. Може да опитате любовта на много същества, на много светове, но тя е користна, тя е временна, тя е удоволствие. Безкористната, чистата любов е Божествена любов. Нека тази Божествена чистота да създаде условия на Божествената любов. Трябва да дойде Божествената любов, за да се преобрази целият ваш свят. Докато не дойде любовта, вашият свят ще бъде тъмен, егоистичен, кариерен и т. н.

Но ще се възрази, ако ние приложим Божествената чистота и Любов, ще можем ли да имаме отношения с материалните блага, които са тъй необходими за поддържане на нашия физически живот? Вярно е. Откъснеш ли се от възможностите на материалния свят, ще получиш известни изкупления. Ще бъдеш подложен на големи изкушения, противоречия, но тук е силата на Духа, тук е силата на чистотата и свободата. Ученикът  трябва да има винаги предвид чистата среда, чистата мисъл, за да може да живее в света на светлината. Само така Духът ще прониква, само така Духът ще бъде ангажиран, само така Духът ще извършва великата работа, която той извършва към много светове, към много явления, към много същества.

И тъй, напред с чистотата, за да се въплъти светлината и да присъства Духът. Най-голямата привилегия, както казахме в началото, е да имаме Божественото присъствие. Това са знаменити минути, знаменити моменти, знаменити дни, Тъй както беше знаменит момента когато Мойсей се срещна с това върховно присъствие на Синайската планина, така и ученикът трябва да изживее това състояние на този голям, велик Божий син.

Когато ви говорим за чистотата, ние имаме предвид ония настъпващи особени по разбирания и състояния събития, които ще обременят човечеството. За да не попадне ученикът в този общ водовъртеж, той трябва да бъде чист, за да представлява лекота и да не пада в дъното на морето. Чистият ще плува по повърхността, а нечистият ще потъне.

И тъй, призраците, страхотиите които сега измъчват народите по лицето на земята, не трябва да плашат ученика. Ученикът трябва да бъде над тия стихии, т. е. да знае защо се извършват и какво ще донесат. Не са случайни нещата. Днес Бог ходи наново в райската градина и ако намери някъде нечистота тя ще бъде изхвърлена от райската градина. Сега е процес на пречистване, сега е епоха когато се пречиства райската градина, сега е епоха и време, когато се пречиства човешкото съзнание, човешкото сърце и човешкия дух.

И тъй, прегърнете чистотата и не бойте се от събитията. Човечеството може би ще изпие горчивата чаша. То много пъти е пило и пак ще я изпие, но то трябва да поумнее. Налага се човечеството да поумнее, т. е. да осъзнае Божественото присъствие, ред и порядък. Без този ред и порядък човечеството вечно ще бъде в конфликти, вечно ще изживява тия сътресения. Щом човечеството признае Божествения род и порядък, Божествените закони, Божественото ръководство, тогава то ще бъде свободно. А сега не е възможно. На човечеството предстои да разреши един важен проблем - проблемът за личността, проблемът за материалното, за социалното, за произхода, за същините. Докато не открие началото на нещата, то вечно ще бъде в тъмнина. Докато но възприеме принципа на чистотата, то никога няма да се освободи от нечистотата. За да възприеме чистотата, то трябва да признае Божественото присъствие. Цари ли неверие в него, то ще бъде в тежки изпитания.

Но да оставим човечеството на страна, да оставим тия духове, които имат дълъг път и да се занимаем специално с ученика. Той ни трябва на нас, с него ние се занимаваме, него ние просвещаваме, т. е. на него благоволиха да открият Божествения свят, затова той се подготвя и то сигурно чрез чистотата.

Бъдете чисти, за да бъдете силни. Бъдете чисти, за да бъдете светли. Бъдете чисти, за да бъдете красиви. Бъдете чистила да бъдете здрави. Единствено е чистотата, която ще ви направи здрави, тя е, която ще ви открие абсолютното лекарство. Тя е, която ще ви заведе при ония ароматични лечебни билки, с които да си послужите и да възстановите вашето здраве. Но ще кажете, толкова много билки има, пълни са магазините с билки, защо има нужда чистотата да ни води при билките. Има едни Божествени билки, при тях ще ви отведе чистотата. Когато станете чисти и билките ще бъдат слаби да ви помагат, т. е. няма да става нужда от лекарства, няма да заболявате. Само чистият не заболява. Обърнете внимание.

Но, да не се счита това като морал. Това е само напомняне. Това е размишление за нещата. Ние сега сме в процес на размишление. Ние не ви морализираме, а само ви напомняме, да си спомните за далечното минало, да си спомните за ония състояния, при които сте били поставени. Не се окайвайте, не се осъждайте. Това което е станало, е станало, но измий сега черното петно от лицето си, изпери черното петно от дрехата си, бъди бял като ЕСОП /цвете/, бъди бял, чист като светлината, защото светлината е първия представител която ще те представи пред върховното ръководство. ЕСОП /билка, която се намира в Палестина. Възпявали са я поетите и пророците[1]/. 

Едни от съществата, които имат право, то това сте вие. Вие узаконявате нещата, т. е. чрез вас Духът узаконява някои проблеми. Проблемът за присъствието, проблемът за материалния свят. Трябва да бъдете категорични. Толкова добре трябва да познавате нещата, че никоя сила да не ви обърка. Трябва да имате становище, т. е. трябва да бъдете положителни. Това е задача на школата. А тя трябва да има резултати, т. е. трябва да се обогати вашето съзнание с представителството на Върховното ръководство. Нека във вашата мисъл и във вашето съзнание да стои винаги идеята за чистотата. Тя е която ще ви даде възможност да пораснете, да се украсите, да се подмладите. Ако се пречистите, ще забележите, че ще се подмладите. Чистотата носи младост. Защо човекът остарява? Защото не е чист. Като дете той е по-чист. Когато пораства той придобива нечистота и остарява. Някои толкова бързо остаряват, че не отговаря за своята възраст.

И тъй, за да бъдете млади, жизнени, бодри. т. е. да присъства младенческия дух у вас, вие трябва да бъдете чисти. Много е важно да присъства младенческия дух у вас. Той е фактор на много други способности и качества у вас. Той ги магнетизира и всичко е в движение и трепет. А има ли движение и трепет бъдете уверени, че вашето физическо тяло ще се подмлади, т. е. ще подържа младенческия дух у вас. А то е много важно - да бъдете на осемдесет или сто години и да сте млади, с младенчески дух. Готови за знание, наука и изкуство за чистота, светлина и Дух.

Често пъти ученикът и човекът казват: трябва да живеем винаги така, че да ни бъде приятно. Тука обаче се каза, че ученикът трябва да живее в радост. Разликата между приятното и радостта, ако може да се направи разлика, да е в състоянията; Приятното е индивидуално чувство, а радостта е колективно чувство. Когато ученикът се радва, той съдейства. Той помага на другите. А когато му е приятно, то е само за него.

И тъй, от радостта ще познавате, кога сте във възход, кога сте в чистота и светлина. Тя е признака. Но ще кажете: как да определим какво е радостта? Казано е: да затрепти нещо под лъжичката. Да сте така доволни, че да обичате всички явления в природата, да се влеете просто във всяко движение в природата.

Радвай се, с радост учи, с радост предавай нещата, с радост отивай на училище, с радост посрещай словото на учителя. Радостта да бъде предвестник за хубавите явления. Когато ти се радваш, бъди уверен, че ще получиш едно хубаво кръщение, ще влезеш в контакт с ръководството. Чрез радостта ще познаеш присъствието на ръководството. Щом си намръщен, щом си недоволен, бъди уверен, че никога няма да влезеш във връзка с ръководството. Преобръщаш ли всичко в радост, ти ще попаднеш в точния тон и когато изпълниш точния тон, ще се яви една радост, че си можел да влезеш в такт отдадена хармония. Когато ученикът разреши своите задачи, получава състоянието радост. Това показва, че всяка придобивка внася радост. Нека вашето обучение, вашето посвещение внася радост. Радвайте се в най-трудните моменти, в най-големите събития на света. Радвайте се, че сте придобили чистотата, т. е. че ви е открито кристалното чисто небе, чисти пред новия светъл изгрев, лъчите на когото са докоснали вече вашето лице, вашето съзнание. Нека този изгрев на новото ви преобрази и станете представители на новото в света, на новото учение на: земята. Имате да играете една важна роля. Трябва да внесете новото учение между хората, на човечеството. Как ще го внесете? Само чрез чистотата. Тя ще ви разкрие пътя, тя ще ви открие методите, тя ще разчисти този път, за да може вие сами да откриете методите. Ние не вземаме чистотата като един закон, който е фактор и регулира нещата, но като среда. Ако нямаш чиста среда, не можеш да работиш. А за великата работа се иска чистота.

СРЕДА И СЪСТОЯНИЕ. Ако имаш среда, ще имаш и състояние. Състоянието се определя от средата, състоянието се определя от факторите на чистотата, на светлината, на Духа, на Любовта и т. н. Понеже състоянието е загубено, трябва да се възстанови цялата наука, цялото изкуство. Науката открива известни закони с които иска да улесни човечеството. Улесни ли се човечеството, то ще навлезе в състоянието. Същото е и със изкуството. Понеже е загубено състоянието, то трябват фактори - факторът чистота, факторът светлина, факторът любов и радост. Ние ги казваме фактори, защото искаме да ги подчертаем. Те са среда, но ние ги поставяме като фактори, защото като такива ние разбираме сила. Те са сили, които създават състояния. Както на търговеца или богаташа материалните блага създават състояния и той става състоятелен човек, така също и с духовния човек. Имаш ли тия богати фактори, ще бъдеш състояние. Понеже си загубил тия фактори, нямаш състояние. Беден си. Бъдете богато духовно състояние.

Голяма задача се възлага на ученика-да представлява Божественото на земята. Затова, да може да запази това представителство на земята, от него се иска да бъде по съсредоточен в молитва. Защо в молитва? Когато се моли, той влиза във връзка с тия възвишени същества, които са му възложили тази задача. Затова през тия времена той винаги трябва да бъде в молитва. Не молитва, с която да проси за себе си, но молитва чрез която да влиза във връзка с разумните сили и от тях да научи какво да прави, т. е. как да работи; как да се подвизава, какви мисли да изпраща в пространството, какво положение да заема по отношение на събитията, на страданията, на бедствията в света. За да може да извърши тия процеси, той непременно трябва да се моли вътрешно. Дълбоко, съсредоточено, с голяма смирение. Идват такива години, така да се моли ученикът. Вглъбено, сам, не пред обществото, не пред своите. Да се моли, постоянно да се моли. Тогава бъдете уверени, че той ще просветне. Той трябва да прави опити, за да получи тази светлина, тази чистота. Точно сега, когато има страдания, когато има ранени, убити, ученикът трябва да бъде във връзка, трябва да бъде в помощ на тези хора, да ги стопли, да ги нахрани, да ги вдъхнови. Неговата мисъл трябва да бъде в помощ. Помощна мисъл трябва да има ученикът, за да може да изпълни своето задължение, своето обещание, което е дал когато са го пращали на земята.

И тъй, за да не се разрасте пожарът повече, да не стигнат огнените езици и до земята на ученика, той трябва да предотврати тия събития чрез молитва. Единственото оръжие, чрез което ученикът работи, това е чистотата-молитвата. Застанете пред върховните същества чисти, уединени в молитва, за да бъдете връзка между небето и земята, т. е. да потекат разумни сили чрез вас на земята, за да не останат само егоистичните, спекулативните мисли да действуват. Винаги въплъщавайте вашата мисъл в общото дело на човечеството. При всяко решение, при всяко предприятие да има нишка от вашата мисъл. Бъдете в молитва. Молете се, разговаряйте се, т. е. научете как мислят другите същества, как работят другите същества, какъв е техния идеал, какъв е техния стремеж, за да може да знаете за големите проблеми, които се провеждат на планетите и специално тук върху човечеството. Изпращайте мисли и върху ръководителите на дадени държави. Изпращайте мисли и в обществото на народите, да бъдат те сдържани, разумни, да не си служат със старите методи, да не допускат братоубийството. Срам и позор е в двадесетия век да има убийства. Това е мерзост пред Бога. Да не се повтори тази вековна мерзост, но да се забрави, да потъне в забравата, да има само братски чувства, братска мисъл, братска воля, братски Дух. Работете за братските идеи, за братския живот, за братското устройство, за братския проблем, за да се даде хляб, да се даде вода, да се даде благоденствие за всички същества по лицето на земята. Повикайте, намерете благодатта, задръжте я при себе си и я изпращайте там, където има нужда.

Вие сте фактори. От вас ще зависи дали този народ ще се стресне, дали това народно бедствие ще се разрасне страхотно, т. е. бъдете обекти на чистотата, за да може Духът чрез вас да извърши тази велика работа. Идват доста сериозни. доста съдбоносни дни. Ние не искаме да ви плашим, но да ви разкажем самата същина на нещата. Вие ще опитате всичко това, но по-добре е преди да сте го опитали да се локализира. В миналото винаги е имало посветени, които са въздействали на противоположните сили. Така и вие противодействайте на противоположните мисли. Имайте чиста мисъл, която да прокарвате във всяко едно сериозно предприятие. Така вие ще оправдаете благодатта, която ви се дава. Вие ще бъдете запазени само тогава, когато чрез чистотата изпращате вашата молитвена мисъл за доброто на земята, за доброто на съществата по лицето на земята. Няма да говорим за другите планети. Ние ще говорим сега за земята, при дадените условия при който се намирате.

Но ще кажете, ние сме толкова малки, толкова незначителни, кой ще ни обърне внимание. Вие няма да работите, за да ви обръщат внимание, но вие ще объркате плановете на дявола. Това е вашата работа, това е вашата магия и сила - да объркате плановете на дявола. Ако той се стреми да хвърли народите в една братоубийствена война, ти така да го объркаш, че вместо братоубийствена война да има едно пълно разбирателство. Действувайте в това направление. Не влагайте тази мисъл, която дявола иска да ви внуши. С богатата и чиста мисъл, чудеса ще направите. Създайте по-чиста аура около вашата страна, за да бъде предпазена от отровите на тази страшна съдба. Молете се за вашата страна да стане в нея такова преобразование, без да се пролива кръв. Проливането на кръв не е добър признак. Това говори за диващина, за отсъствие на култура, на знание, на мъдрост. Да няма кръв която да вика към Бога.

И тъй, предотвратявайте нещата, предотвратявайте събитията. Всякога е имало мислители и сега трябва да има. Всякога е имало мъдреци, жреци и сега трябва да има жреци. Заемате едно важно място. Достойно го пазете. То е да преобладава чистотата у вас. Чисто пазете своето място. Винаги бъдете радостни. Когато мястото около вас е чисто, всичко е радостно, тъй както когато е чиста храната, радват се всички клетки във вашия организъм. Когато не е чиста храната, всички клетки се бунтуват.

Но ще кажете: трябва да набием еди кой си народ, да накажем еди коя си държава, защото тя е виновна. Не. Имайте към всички народи чиста мисъл. А какво, трябва да стане, то не е ваша работа. Вашата работа е да изпращате чисти мисли. Вашата работа е да предотвратите тия събития, т. е. това е работа на Духа, която ще потече през вас. Вие се ползвате от това, като ваше дело. Нищо от това. Никой няма да се разсърди. Само изпращайте чиста духовна мисъл - молитва, за да могат да се внесат повече духовни флуиди в мислите, в умовете на тия същества, които са поставени да ръководят съдбините на тия държави, на нациите.

Влиянията на Марс са бунтарски, но окултната школа на земята трябва да трансформира тия влияния на Марс, за да се превърнат те в творческа енергия. Точно за това се създава вътрешната школа. Тя е имала предвид че Марс ще дойде и затова тя трябва да трансформира тия енергии, тия влияния в благоприятни влияния. Затова казахме, че работата на окултния ученик е голяма. Небесните сили с него си служат, а тъмната ложа си служи с управляващите. Ето каква е вашата робота: да помагате  на бялата ложа, за да може тя да трансформира влиянията на бялата ложа. Вие казвате, как да започнем тази работа, с какво да я започнем. Ние ви казахме: дълбоко молитвено съсредоточение. Това е силата на ученика, това е неговото оръжие, това е неговата бомба, атомна, барутна и т. н.

И тъй, трансформирайте влиянията на Марс, изпратете му енергиите обратно и ще знаете: щом неговите енергии, се върнат обратно, там ще стане по-голям бунт. Какво правят там силите? Изпращат тия енергии далеч от планетата, да не влияят зле върху нея. И тия сили са се прицелили на земята. Ако тук има силни същества, които могат да отстранят пътя им, те ще минат някъде в пространството и ще намерят може би някаква мъртва планета.

Но тук е цялото зло, че на земята няма същества, които могат да отклоняват. Има същества които копаят канали, които прекарват реки, но няма още посветени същества, които да отведат тия марсови течения. Ето защо, на земята има винаги нещастия и войни.

Всеки окултен ученик на вътрешната школа трябва да познава основно астрологичните влияния. За да може да ръководи себе си правилно, ученикът трябва да знае. Това е казвано хиляди и хиляди пъти от миналите Школи. Ще проучиш влиянията и на Марс и на Луната и на Сатурн, Венера, Меркурий, Уран, Нептун и т. н. Има доста факти, които са изнесени чрез печата. Макар и елементарни, вие трябва да се заемете с тях и да ги проучите. Не че се иска от вас да станете професионални астролози, но да познавате символите. Ето, Марс даде един сигнал и си отиде. Утре може да даде сигнал Меркурий. Но ще кажете: какво, че знаем всичко това. Ето там е великата работа на ученика. Тия мисли, тия сигнали се изпращат от известни същества. Следователно, съществата тук трябва да имат противодействие. Зависи какви са енергиите. Планетите си заимстват, т. е. планетните духове се ползват един от друг. Дали марсовите енергии са противодействащи, това не може да се каже. Но те тук се отразяват неблагоприятно, защото няма благоприятна среда. Според средата и резултата. Ако имаше една богата среда, една духовна среда, тия марсови енергии щяха да бъдат въплъщение на потик. Зависи много от чистотата на съзнанието.

И тъй, от това което е създадено ще се учите и него ще провеждате.

1 Ноември 1956 г.


[1] Исоп - Цвете, лечебно растение, което се споменава в Библията: Изх. 12:22, Лев. Числ. 19:6, “Поръси ме с исоп, и ще бъда чист; умий ме, и ще бъда по-бял от сняг.” (Пс. 50:9), Йоан 19:29, Евр. 9:19

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...