Jump to content

509. По системата на тайнственото


Recommended Posts

РАЗМИШЛЕНИЕ 509-то

ПО СИСТЕМАТА НА ТАЙНСТВЕНОТО

Тайнствените неща са свещени и силни. Колкото повече ученикът става тайнствен в своето свещенодействие, толкова повече той се добира до истините, които са проекции от Централната станция вселената. Накичат я ТАЙНСТВЕНОТО. Много от големите умове, които са проникнали в полетата на земята са знаели за тази станция. Но когато са идвали на земята, на са могли да влизат във връзка, благодарение на това, че самата атмосфера, формата, условията на земята не са позволявали. Но направена е вече свещена пътека за земята благодарение на Великите учители, които са могли да проникват тази тежка, тази гъста, в тази тъмна атмосфера.

Кое е радостното, кое е бъдещето, което ученикът може да наследи при тия дадени условия? Че може да използува пътя, който е очертан към тайнственото. Има неща незнайни за човечеството. То е тайнството на Духа,.

Ще кажете, че за духа е проповядване, за Духа са знае, за Духа а говорено, за Духа е писано, за Духа е хроникирано, е отпечатано. Много са а говорило за Духа, но той още на се е разкрий, понеже е тайнственост.

Говори са, че Бог е абсолютен. Вярно е, Бог а абсолютен като нещо, което не се знае, но има нещо, което се е изявило. Това което се е изявило, е неговия Дух. По пътя на тайнственото ученикът трябва да са добере до сложната комбинация на Божия Дух, който още от началото на сътворението е имал задачата да проведе едно велико богатство, едно велико съзнание, една велика светлина на съществата, които са минали през различните епохи и раси и са дошли до расата на Бялото Братство,

Това е единственото, което ръководи ученикът. Той трябва да влезе във връзка с тия велики, посветени същества, които детайлно познават науката на Бялото братство. Бялото братство владее методите на светлината. Неговата наука е светлина. Тя има задачата да превърне всички тъмни енергии в светлинни, да преобрази всички тъмни планети в светлинни, да изгради едни особени духовни ядра по планетите. Така се гради и сега върху планетата Земя. Проникването на Бялото братство е ставало тогава, когато Бог е решил да създаде същества по образ и подобие. И благодарение на това, че съществуват вече същества по образ и подобие, те ще въведат великата абсолютна наука на Бялото Братство.

Но ще се възрази: „Дали преди да се създаде човека на бялата раса е съществувала друга никаква раса?“ Тук има една тайна, която ако се разгадае, ще стане голяма пертурбация, т. е. ще се внесе една голяма съблазън в идеолозите, защото се знае, че човек е започнал, когато Бог създал Адам и Ева. Адам и Ева трябваше да представят велика култура пред други същества. Следователно, имало е същества на земята, които не са имали още съвършен образ и подобие. Бог е изпратил Белите братя на земята. Когато дошли на земята, те влезли в тия човекоподобни същества и направили връзка. Бялата раса получила едно смешение на кръв, на съзнанието и на идеологията.

Така е започнало първото грехопадение на бялата раса. Тя не е била нисша раса, но в желанието си да издигне тъмната раса, станало е едно смешение. Затова Господ е казал, че човекът на бялата раса е направил престъпление. Но е изпълнила своята мисия като ръководеща раса на земята.

Пита са тогава: „Дали само на Земята е имало нужда от този преход?“ Не, и на другите планети е станал този преход, но по-рано. А тук на земята - малко по-късно. Но не е необходимо сега ученикът да знае за другите планети. Той трябва да знае историята, която се е разиграла и развила на земята. Той трябва да знае, че преди да дойде бялата раса на земята, съществувала е една нисша раса, която е подържала само диханието, импулса, живота, но не е имала специална наука, специална система за своето развитие. Когато дошъл човекът на бялата раса, от Бялото Братство, той е започнал да мисли, да разсъждава и е влязъл в конфликт с черната раса, която се е налагала е със своята бруталност. И когато казахме, че бялата раса с много страдала от черната раса, приравнила се е с условията при които е живяла черната раса, за да я привлича и я въведе в една по-висша раса.

Така разгледан въпроса се вижда, че бялата раса е много пострадала и животът на земята е закъснял. Затова от толкова години продължават катаклизмите, бурите, войните между расите или изобщо между човечеството.

Кога ще се премахне всичко това? Ще се премахне тогава, когато Бялото Братство отдели тъмното от светлото или както е казано в писанието - козите от овцете.

Ще кажете: „Защо трябва да се подценяват козите? Защо трябва да се подценява тъмното, черното?“ Разумният ученик не подценява нещата. Той се стреми да преобръща нещата от нисши във висши енергии, от тъмни сили, в светли сили, от низходящо към възходящо. Това е неговата специална работа.

Когато разгледате човека по-специално, ще видите, че макар да е от бялата раса, има нещо смесено, има нещо, което е тъмнина, има нещо, което е светло, което е добро, има нещо, което е възходящо, има нещо което е низходящо. Човекът е раздвоен. Затова ръководството има за задача да подготви специални ученици, които да са освободени от низходящото. Само така ще може да са ознамени епохата, възхода на Бялото Братство на земята.

И тъй, ученикът ще знае, че светът не е започнал от Адам и Ева. Че преди да дойдат Адам и Ева на земята, съществували са човекоподобни същества, които не са имали никакви стремежи, никакви идеали, никаква наука. Затова е казано в писанието, че синовете Божии се ожениха да плътските дъщери и е станало смешението.

Идеята на ръководството сега е да освободи Белите братя от това плътско снижение, т. е. да наследят светлинната раса, да влязат във връзка със светлинните същества, които ще им помогнат да преобразят себе си съвършено, да се очистят от тъмните петна, от нисшите същества, от нисшите заложби в себе си.

Предстои едно голямо пречистване. Докато ученикът не се пречисти абсолютно, докато не създаде в себе си онази абсолютна девственост, лесно няма да проникне в ангелския свят. Ангелският свят е девствен свят. Там нищо не може да проникне, ако не е отбелязано с печата на девствеността. Ако ученикът страда още, то е благодарение на това, че няма този девствен печат. За да може да се освободи от страданията, от катаклизмите, от временните съвпадения, той трябва да има печата на девствеността. Само ръководството на Бялото братство може да сложи този печат върху ученика. Това а един велик, тържествен момент, една велика свещена церемония.

Ще знае ли ученикът за тави церемония, за този случай, за това тържество? Към това се подготвя ученика, да знае съзнателно да изживее този момент. Трудности ще има, но те ще се увенчаят със свобода.

И тъй, когато засягаме въпроса за тайнственото, то е за да се удостои ученикът с печата на девствеността.

Ще кажете, че той е нарушил своята девственост. Ние говорим за девствеността на душата, която не е изкористила, не е злоупотребила, не се е покварила, не е убила. Не става въпрос за вашата девственост. Ученикът може да наруши никоя правила, никои системи в себе си, но когато просветне божествената душа в него, той вече носи печата на девствеността.

Това а едва специална подготовка, И когато ние говорим за тайнственото, ученикът ще знае, че върху него се слага печата на девствеността. Той трябва да разбере какво значи девственост, какво значи чистота, какво значи изобилна божествена любов. Любовта предшества всички посвещения. За да можеш да се посветиш в тайнственото, трябва да владееш в абсолютност знанията, посвещенията на любовта. Любовта е гаранции, че ученикът може да бъде във връзка със силите на Бялото Братство,

Стремете се към идеала на Бялото братство, който винаги е един и същ в своята чистота. Силите на Бялото братство не помнят нечистотата. Те са надживели тия пориви, тия страсти. Животинските нагони не ги интересуват. Те са същества - нито мъже, нито жени. Те са ангели.

Към това ученикът трябва да се стреми. Той трябва веднаж за винаги да се откаже от тия нисши нагони, които цапат както лицето му, така и сърцето му. Всяка една отрицателна мисъл е отбелязана върху лицето на човека. И вместо да става красива единица в божественото семейство, той придобива образа я подобието на нисшата раса. Изменя се и неговият череп, неговите очи, устни, уши и всички способности с които е надарен.

Да няма за в бъдеще изменение. Внасяйте в себе си елемента на красотата. Когато дойде елементът на красотата, вие ще си служите вече с песента на светлината.

За да може песента на светлината да преобладава във вашия живот, да го координира, да настройва струните на неговите чувства, на неговите мисли, той трябва да се втопи в нея. Това е неговата най-съществена, най-съвременна работа.

Има и друга една песен. Казва се песента на зората. Преди ученикът да си служи с песента на светлината, той трябва да познава песента на зората. Зазорява се един нов свят за него. Той чувства, че наближава нещо тайнствено. И наистина, той трябва да чувства зората като нещо тайнствено, защото в нея се съдържат тайнствени мисли, тайнствено проникване, тайнствена връзка. Ако не би дошла зората, не би имало светлина. Ако не би имало изгрев на слънцето, ни би имало и слънчеви лъчи.

Ето, зората е, която предшества изгрева, и деня, и светлината, затова нека се зазори у вас. Който живее в зората, той живее в тайнственото. Тайнственото е в зората, защото още не е проявено. Щом се прояви, то вече не е тайнствено.

Ученикът трябва да изпълни своята Душа, своето сърце, своя ум с тайнственото на зората, което идва, което е сега, което е утре, други ден, други години и т. н.

Нека всичко това проникне в неговия разум. Колкото повече ученикът развива разумът в себе си, толкова повече той чувства нещата в себе си. Чувства, се зазорява вече в него, че тайнственото се разкрива за него.

Имайте за обект тайнственото. Колкото повече навлизате в тайнственото, толкова по-големи блага ви носи зората, толкова повече блага, таланти и способности ви носи тя. Ако можете да обхванете със своето съзнание трепетите на зората, съдържанието, смисъла на зората, идването на зората, вие ще наследите нещо ново, което денят, което слънцето ще определи.

Ще кажете, че до сега все е имало зора, все е имало слънчев ден. Имало е, но ученикът още не е живял в зората. Той още не е чул песента на зората. Песента на зората е девствена, тайнствена. Това са едни съкровени мисли и чувства в ученика. Колкото повече той осъзнава онази бременност на зората, която носи в себе си свещения младенец, свещеното начало, толкова повече той чува песента й, която му казва: „Излез, изкачи се на върха и чуй песента на зората.“

Ученикът трябва да използва тия събития като нещо тайнствено. Ако иска тайнствено да овладява нещата, той трябва да се учи от тайнствените явления. Зората е едно тайнствено явление.

Стремете се към тия явления, към тия тайнства, за да можете да представлявате ония тайнствени същества от Бялото братство, които населяват земята.

Говорим ви в този дух, за да може да преобладава у вас елементът на тайното. Колкото повече ставате тайнствени, толкова повече влизате в тайните замисли, в тайните проекции, в тайните присъствия, толкова по-голяма тишина ставате, дълбока тишина и се свързвате с висшите същества от девствения ангелски свят.

Това не е морал. Ние не искаме да морализираме ученика. Ние искаме само да му напомним какви са перспективите за неговия възход. Много морали са се втъкали в живота на ученика - идеологичен морал, религиозен морал и още много други, но ние го съветваме да проучва най-върховната разумност, ако иска той да има свой морал. Върховната разумност е най-великия морал за него. Колкото повече овладява върховната разумност, толкова повече той вижда нещата. А щом знае за нещата, той не се нуждае вече от никакъв морал. Той само ще спъва неговите чувства, неговата работа. Той знае действителността. А тази действителност може да се постигне чрез всички отрасли на изкуството и науката, които са дадени на човека. Дадено му е изкуството, математика, естествена неука, астрономия, астрология, химия, физика и т. н. Той може да използва всички тия помагала, за да развие своите способности, разумни способности.

Разумът способност ли е? Има ли никакви органи в ученика, които да се развиват като разумност. Има вътрешен органи, вътрешни усети, вътрешни измерения, вътрешни осезания, които наричаме способности на разума. От разумните постъпка ще познаете до колко ученикът е наследил знанията, способностите на върховната девственост. От разумния живот ще познаете, до колко ученикът е във връзка с ангелските сили. От разумните прояви ще познаете до колко той е близко до божествената същина, до божественото подобие. Разумът е най-висшата способност. Който може да владее това изкуство, той овладява сферите, световете на посвещението.

И тъй, ние апелираме към ученика да започне е върховната способност - разума. Колкото повече се добира до възможностите на разума, толкова повече той овладява най-голямото изкуство, което се е дало за съществата на земята. Когато дойдем до съществата от другите планети или другите слънчеви ядра, мерките им са други. Съзнанието там е върховно, разумно, има върховен полет.

Разумността разкрива тайните на Божия Дух. Всичко е в Божил Дух. Ако ученикът се домогне само до една област на неговото присъствие, той би научил тайните на вселената. Стремето се към тайните на вселената. Ако има нещо тайнствено за ученика, то е кодексите, вътрешния живот, вътрешният строеж на вселената. Понеже ученикът а една малка вселена, той трябва да се добере до законите на голямата вселена. Това а неговият върховен пристъп към вселената. Той трябва да разкрие тайнственото, необятното. Към това той трябва да се стреми, за да може да влезе в семейството на ангелските сили и да вземе участие във висшата разумна работа на божиите синове.

Това е една велика задача, която предстои на ученика. Той може да си каже, че всичко това е по неговата мярка, не е по неговите сили. Може той така да мисли. Защо? Защото казахме, че има примеси от черната раса. Докато не се освободи от черната раса, той все така ще мисли. Но когато се освободи от нея, той що мисли така, както мислят съществата от бялата раса.

Защо правим такъв паралел между черна и бяла раси? За да може ученикът да наследи техните светлинни същини, техните светлинни ядра, тяхната светлинна материя, чрез която може да изгради себе си като върховен разум.

Колкото повече върховният разум се устройва като божествена способност в него, толкова повече той овладява силите на вселената.

Дадено ли е право на ученика да овладява способностите или силите на вселената? Да, дадено му е това право. Това което е възход, посвещение, това е негово право. Но това което е отрицателно, нисше, то не е негово право и той трябва да се противопостави, защото там са катаклизмите, бурите, болестите, войните и т. н.

И тъй, когато застъпваме идеята за тайнственото, за върховния разум, ние имаме за задача да превъзпитаме ученика, мисълта на ученика, чувствата на ученика, деятелността на ученика към върховното, към тайнственото.

За да може да наследи способностите от божествената деятелност, трябва да се утвърди у вас висшия божествен разум. Стремете се към тази идеология, към този висш идеал, за да израснете като ароматични плодни дървета на земята. И който мине край вас, да вкуси от ароматичното, от чистото, от божественото.

Има красота в живота. Тя е дадена за ученика. той е, който ще ръководи красивите прояви. Той е, който що даде красивите системи. Той е, който ще даде божествената светлинна песен.

И тъй, имайте за задача да овладеете красотата. А красотата ще ви доведе до върховната девственост. Онова, което още не е очернено, онова което е непокътнато, от времето да го запазите. А онова което е тъмно, стремете се да го преобразите, т. е. да станете огън, пламък. В него няма никакви примеси. Там е чистота. Когато сте до пламтящи, толкова сте по-леки, по-прозрачни, по-идеални. Пламъкът няма нито тегло, нито примеси. Всичко у него е кристално. Пламъкът е, който дава идеята за абсолютната, за върховната девственост.

Бъдете пламък. Нека пламти този божествен огън във вас, за да може да овладеете върховната разумност.

Ние застъпваме върховната разумност, защото имаме за задача да разкрием тайнственото, към което ученикът се стреми.

Ново ли е това? Не, това е стар маниер. Много се е говорило в миналото в този дух, но имало е нещо забранено, защото е нямало достатъчно девственост, нямало е достатъчно чистота, достатъчно съзнание. Сега е новото съзнание, новия полет на ученика към върховните области на ангелския свят. Дава му се вече път, дава му се секретен билет как да проникне в ангелския свят.

Кой ще му даде това право? Вътрешната школа ви дава това право, в смисъл да бъдете свободни, да мислите в този дух, а не да казвате: „Това не е морално, това е грешно, това е тъмно или противоречие“. Имайте пълна свобода на Духа, който ще уреди бъдещата ви система към царството на върховния разум. Поддържайте винаги силите на върховния разум в себе са, за да не попаднете вече под влиянието на черната раса. Освобождавайте се от системите на черната раса, от силите на черната раса. И черната раса трябва да направа преход към бялата раса.

И тъй, бъдете такива, каквито Бог ви е направил по образ и подобие свое. Знайте, че черната раса не е направена по образ и подобие на Бога. Тя е дошла с животинския свят. Тя е начало на животинския свят. И това, което става сега между бялата и черната раси е затова, защото става едно изкупление, т. е. едно пречистване. Затова се говора за върховния разум или за върховната девственост.

Нека вашата първа отъпка към тайнственото бъде едно страхопочитание, да знаете, че влизате в едно свещено паство по отношение системите не бялото братство. Нека бялото братство да бъде занапред ръководно начало и ви даде идеята, перспективите, бъдещето, защото ученикът е ученик на бъдещето. Минава през настоящето и завладява бъдещето.

Кое го е спъвало до сега? Че е бил в миналото с традициите на миналото. А сега му се говори да мине през настоящето и да завладее бъдещето, защото бъдещето, това е върховния разум, върховната девственост. Той не е можел да говори до сега за девственост, защото е минал през миналото и е останал в настоящето, а тайнственото, това е неговото бъдеще. Следователно, той трябва да се стреми към бъдещето. Всеки изминал ден, всеки изминал час, всеки изминал миг е напред към бъдещето.

Обичайте бъдещето, стремете се към върховното разумно. Само така ще са очертае пътеката към красивото, идеалното.

И тъй, пейте. Възпявайте бъдещето, възпявайте разумното, възпявайте девственото, ангелското, божественото. Нека песента на зората бъде за вас едно велико начало, едно ново бъдещо начало.

Не ни разбирайте криво обаче. Не мислете, че бъдещето е някъде далече. Не, всяка минута, всяка секунда, която е пред вас, това е свещеното бъдеще.

И тъй, ученикът влиза вече да живее в бъдещето. Човекът живее в настоящето, а животните - в миналото.

Бъдещето е с прекрасни перспективи. То е прекрасна вечност. Стремете се към тази вечност. Стремете се да бъдете в отвъдното, в божественото. Ако така растете всяка минута, всеки ден, всеки месец, всяка година ще имате един нов свят, точно противоположен на този, в който сега живеете, свят нов по съдържание, по смисъл, по вечност.

Това е бъдещия човек, който има вече нов свят, нова мисъл, нови чувства, нови желания, въобще всичко ново. Това ново е тайнственото.

Ние застъпваме една тема, която е била идеал на миналите и която не е била осъществена тогава. Тя тепърва ще се осъществява благодарение на духовната вълна, която е слязла на земята, вълната на Бялото Братство. Тази вълна чувствително ще се почувства. Ще се открият нови способности, нови изкуства. Ще се разкрият нови тайни, които са биле скрити до сега от човечеството. То ще се обогати с нова наука, с ново знание. Много тайни не са разкрити на човечеството наистина, но една голяма тайна, която трябва да се знае, това а върховният разум. Открие ли се върховния разум, всички възможности, всички способности, цялото изкуство на Върховното ръководство ще се даде на човечеството. Макар и да казват, че земята е една от най-нисшите планети, където животът е още животински, предстои да се дадат на човека едни от големите богатства във вселената. Ще му се дадат много изкуства. Ще открие духовния свят, ще открие ангелския свят и ще се добере до влиянията, до съзнанието на божествените синове.

Тона е бъдещето на ученика - прекрасно, светло бъдеще. Кога ще стане то? За ученика всеки бъдещ момент става. За него вече няма предели в пространство, време, вечност. Той живее и във вечността, и в действителността. За него няма вече този свят и друг свят. И този, и онзи свят е един и същ за него. Той има тази способност да осъзнава нещата така както са в този свят и в отвъдния свят. Хвърля стария костюм и облича нов. Щом неговото тяло остарее и не може вече да се подържа, дават му костюм от друга материя. Дали на земята ще се посвети или в друга някоя планета, това за него е все едно. И земята, и другите планети, в слънчевите ядра са все негови възможности, негови вселени, защото неговия произход е божествен, всичко което съществува във вселената е негово.

Така трябва ученикът да чувства. Той трябва да чувства, че всички възможности във вселената са и негови възможности и той може да ги владее. Ще се бои ли тогава от онзи момент, когато ще трябва да напусне физическия свят? Той няма какво да се смущава. Тук и там а все едно. Всичко е негово. Той навсякъде присъства. Достатъчно е да е овладял Върховния разум,

Така както поставяме темата за тайнственото, ние идваме до положението да ви занимаем с вашето бъдеще. Вие още не знаете своето бъдеще. Не знаете дори и след половин или един час какво ще ви се случи. А ученикът трябва да знае това. Той трябва да чувства тия разумни сили, които могат да проникват в неговото съзнание. Той трябва да знае. Ако на знае, той ще бъде най-печалното същество. Отрицателните мисли могат да го объркат и да понижат неговия Дух. Той трябва да заема винаги достойно място в живота. Не трябва да се остава да го овладеят различни нисши желания и да създават в него болезнени състояния, които затвърдяват неговите тъкани, неговата мозъчна система и неговите способности.

Бъдете занапред най-остроумните, най-сърдечните, най-разумните, най-любовните. Бъдете присъствие на бялото братство на земята. Бъдете представителни на великата идея, които настъпва върху земята.

Когато говорим за тия възможности, ние имаме за задача да подпомогнем на ученика да не се плаши за бъдещето, защото бъдещето е негово. Той е проектиран лъч, който се е спрял някъде и утре ще продължи пъти си. Той трябва да извърви път, за да може да достигне до състоянието на Върховния Разум,

Нека бъде благословена вашата работа. Подвизавайте се в този дух, защото само така ще наследите абсолютната девственост и ще придобиете способността на Върховния Разум. Две неща се искат - подвиг и наука. Няма да се говори вече много на ученика. С малко ще му се представят нещата, но така както са в своето начало. С девствеността той ще разбере подвига, който трябва да направи, а с върховния разум ще разбере какво трябва де знае, как да го знае, къде да го приложи и как да го приложи.

Тия две качала той трябва да постави като арбитър в своя живот. Той трябва да оцени живота си, да украси живота си и да го обезсмърти. Това се иска от него. Това са велики начала в кодекса на Бялото Братство. Ние няма да кажем: Това са десетте Божии заповеди, защото те са били като насилие върху духовете. Но ученикът е възпитан вече в нов дух, възпитан е в духа на разума, в духа на девствеността, и се освобождава от десетте божии заповеди. Той възприема необятната божия любов, възприема божествения разум.

Това са две начала, които го ръководят в живота.

Както виждате, едно голямо бреме, едно голямо насилие пада от ученика. А това подразбира, че той не нарушава вече заповедите и законите. Той знае законите. Той знае законите и ги изпълнява.

Това е светлото бъдеще на ученика. Това е светлият свят, светлата вселена, светлата аудитория на ангелите.

Бъдете светли, красиви, прекрасни, за да наследите тази аудитория. Да станете свободни, както са свободни ангелите. Да станете девствени, както са девствени ангелите. Да бъдете силни, както са силни ангелите.

Направете този преход, този пристъп към ангелския свят. Имайте една основа, една върховна идея за живота. Освобождавайте се от слабостите. Освобождавайте се от разсъжденията на старите баби и дядовци. Като младенци се стремете към бъдещето, към върховете. Стремете се да овладеете божествените способности и божествената деятелност.

Скътвайте в себе си това, което е божествено. Ценете го. Не го подценявайте. Подценявате ли го, вие го цапате. Дръжте божественото във вас на известна висота. Да светите, както светят звездите, както свети слънцето. Не ся отдавайте на никакви влечения, които могат да помрачат божественото във вас.

Бъдете чисти - чисти по чувства, чисти до тяло, чисти по мисъл, чисти по желания. Чистотата подмладява. Който иска да си подмлади, трябва да бъде чист. Чистотата е, които внася красота.

Защо ще живееш ако не си красив, ако си опетнен, ако си грозен.

Стремете се да овладеете възможностите на светлите сили. Техните възможности са сили, свещенства, посвещение, божествена деятелност.

Оглеждайте се всеки ден да видите няма ли някакво тъмно петно по вас и ако има, стремете се да го заличите. Така вашия организъм ще се подмладява. Вашият дух има да извършва една колосална работа. Той е виновен за много неща и трябва да се коригира.

Обичайте духа си, обичайте душата си, облагородявайте сърцето си, обезсмъртявайте ума си за да може волята ви да бъде вдъхновена. Волята е, която провежда идеите. На нея е дадено това право. Волята е една особена способност. Тя е почти наравно с божествената деятелност. Чрез волята Бог е проявил себе си в голямата вселена. Вие трябва да бъдете воля. Това не е нещо невъзможно. Щом божественото е у вае, не е невъзможно. Ако отсъства душата от вас, малко проблематично е, но щом присъства душата, възможно е.

Ние често сме говорили за душата. Тя е най-реалния представител във вселената. Тя е проява на Духа. Той се е проявил като жива душа.

Блажени сте вие. Блажени сте, че можете да преодолявате мъчнотиите и да се доберете до тайнственото. Бъдете опора на по-слабите, за да може да крепне Братската общност. Поддържайте духа на Братската общност. Бъдете между братята и сестрите. Имайте най-порядъчните отношения с тях. Никого не оскърбявайте. Никого не подценявайте. Даже и вие да сте подценени, оскърбени, понасяйте, защото това става от незнание. Отсъства върховната Разумност. А вие, които боравите с върховната разумност, трябва да се чувства вашата справедливост, вашето внимание. Не доказвайте нещата. Учениците на Вътрешната Школа не трябва да дават условия да бъдат подценявани нещата, за да се не оскърбява Духът на Школата.

Какво се иска? Иска се най-лесното. Но ще кажете: „Как, лесно ли е да се понесе обидата?“ За ученика от Школата на Слънцето това е най-лесното. Дълбоко ще премълчавате за известим явления. Мълчанието е един добър метод. Нещата по начало са правят. Защо ще ги доказвате? Че някой ги е разкривил, то е негова работа.

Не осъждайте някого, защото когато осъждаш, явява се омразата. А омразата ражда злобата. Затова, бъдете ученици, разумни ученици, девствени в своята мисъл, девствени в своите чувства, девствени в своите желания, девствени в своите отношения.

13 Февруари 1961 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...