Jump to content

Recommended Posts

Ден втори

(Св.Богородица, 28.08.1923 г.)

- Изглежда, че Учителя Го няма само за мене.

- Е, те другите мислят, че аз съм Учителя. Вашият Учител го няма тук. Той с другото си тяло е заминал. Няма Го тук, то значи, Той не се интересува от нищо.

(Аз исках да се допра до него.)

- Не, ще нарушите Неговата заповед, ако се допрете до мене.

(Подадох увеличителното стъкло и казах:)

- Заповядайте!

- Заповядайте! Не, ние слушаме, вие заповядвате. Ние заповядваме, вие слушате.

- Вашата стара книга.

(Отваря Йеремия 18 глава, от 1-10 стих.)

- Когато ученикът учи, Учителя му казва: „Хубаво работи!“ Пък, когато не учи, Учителя нищо не му казва. Когато Учителя не говори вече, а ученикът почне да учи, Учителя му казва: Иеремия 18 гл., 11-19 ст. Ученик от учениците на земята.

(За мене.)

- Кажете ми нещо за ученика.

- У нас учениците всеки си има стаичка и градинка и всички ученици са абсолютно свободни, говорят Истината, прилагат Мъдростта, употребяват Любовта. Това са думи на Учителя. У вас думата „употребявам“ друго значи.

- Аз искам да питам нещо Моя Учител, какво да правя?

- Ученикът трябва да учи, като учи, Учителя е при него, като не учи, Учителя му го няма. Защо ти е Учител, като не учиш? Ако ученикът учи втората година същото, може да повтаря, когато учениците не учат добре, повтарят, когато учат, им се преподава. Аз не говоря за тебе, аз не те познавай, ще кажа на Учителя: „Един ученик, които постоянно пише, иска да бута Учителя си за тялото, гледа с недоверчиви очи.“

(Смее се.)

- 4-та гл. Йоана 31-38 стих. Ако аз кажа. че Учителя Го няма, външните ще кажат: „Учителя полудя, Учителя не е с ума си.

(Аз се радвам, че на мен го казва, значи все има доверие в мене и то е за мене един хубав урок. Той разглежда часовника.)

- Туй време не е с нашето време. (Той отваря V серия, 36 страница: ) „Великите Учители на света говорят на своите ученици, само когато те са готови да разберат Тяхното учение.“