Jump to content

IV. 1940 г. (6 разговора)


Recommended Posts

IV. 1940 г.

Разговор 1

„Ди-рек-тор“. „Дир“ значи държи; „ек“ - пренадено за нивата; „тор“ - тор.

Изкуство е да се пее Евангелието. Не трябва да се пее: „Във време оно (по-високо), но така: „Във време оно „ (по-ниско накрая). Много хубаво може да се пее. Не е лесно да се пее Евангелието. Трябва да се пее хубаво. За да има меки тонове, трябва да има, да се намерят меки думи. По дикция да се изучава.

И рече им: „Стани и напред върви!“

Гласа, който иде от горе, той слиза надолу, затова трябва, като се пее, да не се отива нагоре, но да се слезе в баса. Слънцето, като каже на леда да се стопи, стопява се и надолу отива водата.

Разговор 2

Пред подсъдимия каква реч ще държите? Ще изслушаш обвиняемия, после ще слушаш оправдателната реч.

Аз ако съм съдия, ще го съдя и после ще платя зарад него. По закон ще го обвиня, но ще платя за него. Не го съдя аз, законът го съди. Отвори Библията и кажи: „По закон те съдя.“ Вие сте инкогнити, не ви знаят. Носите маските на маймуните. Обвиняват те, казват ти: „Каква си маймуна!“ Ти се смей вътре!

Дойде някой, намери вина на къщата ти, на прозорците, на вратите, на железата, че били тънки, а ти кажи: „Че аз не съм ги направил.“-“Прав си, още веднъж няма да взимаш този майстор.“

Момък се сгодил за мома благородна. Завел приятеля си да му я представи. Като носила таблата с кафето и сладкото, той я спънал. Тя изпуснала всичко, но казала: „Няма нищо.“ Като се оженили, той й казал: „Като беше мома, колко беше търпелива!“ Тя отговорила: „Търпелива, че не дойде да видиш как изгризах масата със зъбите си.“ И ние някой път търпим, но само гризем масата.

В един дюкян за обуща продавачът казал на купувача: „калъпсъз“[1] (понеже краката му били големи и нямало номер за неговия крак). Купувачът се много омъчнил от тази дума, че не разбрал какво иска да му каже, но си помълчал. На отиване за селото си от едно високо място извикал на продавача: „Сен калъпсъз!“ (Ти си калъпсъз!)

Човек много мъчно може да търпи. Лесно си изгубва човек настроението. Един малък трън го одраскал и му се развали настроението. Има големи мъчнотии, мъчно се издържат. Има мъчение: турят те на въже да те бесят, върнат те, пак те турят, пак те върнат - по 3 пъти те турят и връщат, та не знаеш. Това е мъчение.

Един от змиеловците в Индия легнал да спи край кацата със змиите. Кацата била отхлупена. Те наизлезли и се увили около него. Той не се помръднал. Слугата варил мляко, те се примамили от парата и сами се отвили и го освободили. Тъй слугата го спасил. Какво самообладание! Малко подвижване и - едно клъвване!

Бог е направил хората тъй: един праведен на единия край и един грешен на другия край. Не казвай: „Грешният да се махне“, че с него сте като деца, които се люлеят на една дъска, и ако той се махне, ти ще паднеш. Той пази равновесие. Човек, като разбере Истината, ще поумнее. Не съдете за което не знаете. Нещо повидимому лошо е, но за добро е.

На една сестра се подула ръката. Казах: „Идете при хирург, да го клъвне.“ - „Ти, ти“ - казаха те. Като си тръгнаха, те мърморят, мърморят и тя - хоп, в една дупка на „Опълченска“. На другия ден хирургът попитал: „Кой направи тази сполучлива операция? Аз не мога да я направя тъй.“ Падането направи операцията.

Човек да гледа весело на всичко. Човек е много упорито същество, мърмори, мърмори: само той ли е, други как живеят. За да бъдете хубави, да научите законите на козметиката, за една, две, три години да се подмладите. Вие сте много повече млади, отколкото в света.

Разговор 3

Любовта е наука. Тя е силна, тя е най-реалното нещо, което във всичките области работи. Тя те подбужда. Малко да те побутне, и ти се окуражиш. Любовта има много методи. Бутне те, търкаля те, окаля те, после те вземе и те окъпе. Една млада мома, много красива, трябва да мине през едно царство. Любовта я огрозила, да я не откраднат. Та, ако се наблюдавате, красотата е нещо духовно; някой път се виждаш в огледалото хубав, някой път - грозен. Вие, жените, ако работите, ще дойде красотата у вас. Които са красиви, са работили.

Да сте толкова проницателни, че зад грозното лице да намерите красивото, което търсите. Относителна е красотата, то е в сравнение. Духовната красота има една линия и всичките мускули имат еднакво отношение към нея.

Очите ти да са правилна елипса - нито много отворени, нито много да жумят. Много затворените очи показват мистичност, но и скритост; затваря си очите и мисли да се не познае какво мисли. За в бъдеще няма да има скрито. Ще ви изучават през стените. Сега ни виждат от невидимия свят какво правим в стаите си, той ни филмува. Някои филми ще се затрият. Вижте, Давид направи една погрешка преди 3000 години, хиляди милиони хора са чели и я знаят. Иуда? Всеки знае какво направи Иуда. Пък и всеки знае какво направи Петър - че се отрече. То е за насърчение. Петър е сюжет филмуван, за да се учат другите. Сега Петър, като дойде, няма да го познаете. Страхливите са все Петровци. Петър, ако дойде, ще каже: „Според старото учение аз се отрекох, според новото не се отричам.“ Отрече се, че дяволът го пресяваше. Човек да не разгледва лично работите. Има нещо повече от личността.

Разговор 4

Направиш една погрешка и съжаляваш. Не си ти, който си направил погрешката, но някой ти взел телефона и говори с вашия телефон. Не съжалявайте, но се радвайте, че сте направили погрешката, за да влизате в положението на другите, които съгрешават. Настрадин Ходжа паднал и всеки го питал как паднал. -„Е, не е ли падал някой, да знае как се пада?“ - Трябва да си умен.

- Е, там е работата. - Трябва характер да имаш. - Там е работата.

Имало двама светии. Единият се мушнал между света, а другият все далеч от света седял, да се не огреши. Един си счупил крака. Който ходил в света, взел да му го прави. Оня светия взел да му се кара. -„Твоя работа беше ти да го направиш, че си свят човек, пък аз в света се научих да правя крака.“

Грехът е извън човешкия ум, внезапно иде, причините не се знаят. Някои неща има, които са привидни - погрешка е то. А грехът е страшно нещо. Да не знае човек как става грехът; по-добре е да не го знаете. Греха дяволът го прави, не човек. Той сам го прави, после кара хората да правят каквото той прави. Дяволът му пада мед да говорим за неговите грехове.

Пишеш, но не си турил запетайка. Какво от това? Евреите нямат гласни, но само съгласни, гласните се разбират.

Един абитуриент написал темата си и в края написал много препинателни знаци с надпис: „Ходом марш! Всеки на мястото си!“ Когато пишете многоточие, свръхсъзнанието ви го разбира, прочита, а съзнанието не може. Свръхсъзнанието поставя толкова многоточия, колкото трябва.

Сомнамбулите, които ходят нощя, се движат в астралния свят, не мислят за земни работи, та са леки.

Който мисли за духовни работи, много леко върви със свръхсъзнанието, а материалистите тежко вървят. Като много олекне, иде, замине.

Личността не е много лошо. В оня свят трябва да занесете материал обработен. Необработения там ще го довършите. Матура там ще давате. Няма по-лош, но и няма по-добър свят от този. Ако не беше добър, защо се нареди да се въплотяваме в него?

На сеанс една сестра обикаля, провира се под масата, пак обикаля. Питат ме защо. Казвам: била е калугерка, провирала се е под масата на плащеницата.

Разговор 5

На вас ви трябва, в една възпитателна школа, да имате пчелен кошер, да гледате как работят пчелите, да вземете пример от чистота и работа. Всеки работник пълни и си мълчи, свирците свирят, вдъхновяват. Те най-голямата работа вършат, но кога е гладна година, изпъждат ги навън, да гладуват, после ги прибират. Молят се отвън, молебен правят и ги викат. Четиристотин бръмбара колко мед ще изядат? Те са оркестранти, обикалят около царицата, насърчават я; като ги избият, тя от скръб умира. При рояването пеят всички с движението на крилцата си. Музикален звук издават крилцата, цял един оркестър и се чува гласът на царицата и бръмбарите. По една-две години да ходите да слушате. Щом си се скарал с някого, пчелата ще те ужили. Като я обичаш, не жили. Една пчела, като има паша, играе танц и другите възприемат новината. Пчелите и царицата отпреди хиляди години си имат радио. Много силно им е развито обонянието и много виждат. Винаги взимат права линия при движението си и ако малко шавнеш, не те улучва, трябва пак да насочи погледа си.

И вие сте във вашия кошер по работа. От всички лечебни растения събират мед пчелите. Лечебно действува медът, събран от пелин.

Народите още си носят кръстовете, отиват на Голгота.

Времето е хубаво, много хубаво - 32 градуса, под сянка е 33 градуса. Горе е хубаво! Хубава колибка е направена горе.

Разговор 6

Работата с воюването на държавите ще се разреши, както с „Орион“ - платихме за електричеството и се разреши. Държавниците ще поумнеят, те са умни хора. Вас ви приготовляват за работа, за сестри милосердни, ще идете да превързвате. Ще гладиш ранения, ще го милваш. Във войната се вижда и нещо хубаво. Взима се раненият неприятелски войник, дават му помощ, грижат се за оздравее. Но някои чупят челюстите им, зарад златните зъби.


[1] калъпсъз (тур.) - без калъп 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...