Jump to content

5. Школата, учениците и салоните


Recommended Posts

5. Школата, учениците и салоните

„Какъв трябва да бъде ученикът на Новото учение? - Ученикът на Новото учение трябва да имал сърце чисто, като кристал, ум светъл, като слънцето, душа благородна, обширна като цялата вселена и дух мощен, като Бога и едно с Бога“ (стр. 39, Ключът на живота).

„В тази Школа ви събрах, за да ви приготвя за апостоли на бъдещите векове. Всички вие до един ще проповядвате идеите на шестата раса. Тези идеи са вложени в беседите и лекциите, които ви говорих. Затова трябва да проучвате внимателно беседите. Ще ви се дадат дарби, сили, знания и условия за работа.“ (стр. 131, м. 85/85 г.)

„Бих пожелал между всинца ви да се образува една вътрешна връзка на взаимно почитание и уважение. Всеки един от вас трябва да уважава другите, да уважава в другите това, което Бог им е дал. Не се месете в това как живеят другите хора. Ако е за изправяне, изправете първо себе си. Аз искам да изпълните Волята Божия така, както вие разбирате. Аз ще изпълня Волята Божия така, както аз разбирам. Това богатство, което ви давам, това са закони, които вие трябва да приложите“ (стр. 124, м. 81/82 г.).

Учителя казва веднъж: „Не гледайте и не се съблазнявайте в тези, които са близко около Мене. Близък до Мене е онзи, който слуша Словото ми и Го изпълнява точно, навреме, с чистота и в Божествен порядък. Това са моите ученици. Другите са мои последователи“ (стр. 623, 1 т., „Изгревът“).

„Аз не искам хора с един талант, които са го заровили; в училището, в което аз преподавам искам хора с по два таланта. Защо? Защото не искам да си губя времето с безплодна работа. Бихте ли обичали да развъждате въшки или бълхи? Това са същества с един талант. Всички паразити са хора с един талант, тунеядци, ленивци, които живеят на гърба на другите, които ги очаква голямо наказание.“ (стр. 68, Сила и живот).

„Когато ученикът изучава и прилага всичко, което Учителя му предава, с това той изявява своята любов към него. Колкото по-добре ученикът учи и прилага, толкова повече Учителят го обича. Любовта между Учителя и ученика представя вътрешната връзка между душите им“ (стр. 172, Да им дам живот).

„И тъй добре е да четете какво е говорил Учителят, но по-добре е да Го слушате като говори. Добре е да четете и книгата на природата, но по-добре е да слушате какво тя говори“ (стр. 233, 234, Новият човек).

„Няма умни неща казани в света, които да не са запазени. Има определени хора, писари, които, каквото чуят, дори и от вас казано, стига да им харесва, веднага го отбелязват, както правят и тук моите стенографи и един ден ще ти кажат: „Преди толкова и толкова години ти направи това, каза това и т. н. Тъй щото, ако влезете в тази велика библиотека на живота, ще видите ред ваши съществувания от миналото, ще видите, как сте живели, как сте действали. Веднага целият ви сегашен живот ще стане ясен.“ (стр. 24, 25, 8 с, 15 б., Бъдете съвършени).

„Приемете учението, което ви проповядвам сега. И като се върнете по домовете си, пожелайте да заживеете добре с всички свои братя и приятели. Това значи да търсите Бога вътре в себе си, а не отвън“ (стр. 105, Да възлюбиш Господа).

„За да притуряте по нещо към характера си, едно се иска от вас - всеки ден да изправяте по една погрешка и да прибавяте по една добродетел. Така постъпва гениалният човек“ (стр. 336, б.. Делата Божий).

„Аз говоря на онези от вас, които искат да подобрят своя живот, да станат учени и да намерят пътя на своето движение, да намерят мястото си в космоса. Това може да се постигне и след хиляди години, но ще знаете, че вие ще вървите в пътя, определен за вас, без никакво колебание. Ако мислите, че първо трябва да се осигурявате и после да мислите за духовните въпроси, това е криво разбиране. Аз зная още преди слизането си на земята, че Бог е промислил за мен, а аз трябва да бъда умен, да намеря това, което е определил за мен и да го използвам правилно. За да не вляза в стълкновение с Божия закон, аз прилагам следния метод - към всички имам добро разположение. Търпя хората с всичкото им невежество, погрешки и слабости. Ако човек вложи в себе си идеята за съществуването на Бога, пред него се открива велико бъдеще. Виж Божественото вложено във всяка форма, изпрати й една любовна струя и си отмини“ (стр. 2, м. 74/75 г.).

„Нямате право да мислите, както искате. Ще мислите, ще чувствувате и постъпвате като мене. Защо?-Аз ви посочвам пътя, който води в Царството Божие. Ако искате да влезете в Царството Божие, ще следвате тоя път. Ако не искате, свободни сте да мислите, да чувствате и да постъпвате както искате. Помнете: Който не иска да изпълни Божията воля, ще бъде вън от Царството Божие. Законът е строг и безпощаден. Той още не е приложен, но един ден ще се приложи“ (стр. 214, т. Начало на мъдростта).

„Знанията ви имат валидност само тогава, когато минават през Божественият огън седем пъти и се пречистят. В Школата се забранява всяко одумване, вглеждане в погрешките на другите, всяко изтъкване. Това учение, върху което ви говоря, не го сравнявайте с други учения и не говорете абсолютно нищо за него навън. Докато не опитате това, което учите, докато нямате резултат, не говорете“ (стр. 142, м. 86/87 г.)

„Като дойде някой брат, може да ти е неприятен, но ще се обхождаш добре с него! Обхода трябва да имате! Всинца тук искате да се покажете! - Вреди това! Ако не се обхождате добре, той ще се обиди.“ (стр. 55, Запалена свещ).

„Вложете в съзнанието си новите идеи, които ви изнасям сега, за да подобрите с тях живота си, който Бог е вложил в душите ви“ (стр. 69, м. 74/75 г.).

„Ако това учение не може да подобри вашия живот и нищо ново няма да внесе у вас, стойте настрана. Но ако от това учение зависи вашето добро бъдеще, ще съжалявате, че не сте го приели. Ако не го приемете, аз нито печеля, нито губя. Според мен, ако вие не приемете учението, аз ще намеря хора, които да го приемат. Ако трябва от камъните ще ги извадя, но ще намеря тези хора. Жабите ще направя хора и на тях ще им проповядвам. Ако вие не приемете Словото Божие, Бог от камъните ще направи хора, които да го приемат“ (стр. 74, м. 86/87 г.).

„Учението, което се преподава от поколение на поколение, че истината не може да ни спаси, не е право. Бог, Който живее в хората е в състояние да ги спаси, но те не вярват в това. Вие сте вече спасени. - Докажи ни това! Ние искаме да знаем отде идеш, какво учение носиш, от какво произхождение си, тогава да повярваме на твоите думи. Казвам: И да ви задоволя във всичко това, пак няма да повярвате. Знайте, че ако вие се откажете от новото учение, воловете и биволите ще създадат новата култура. Вие се чудите на тия думи и казвате - Бог да ни помогне!“ (стр. 217, ДВГ).

„Гордостта повдига човека. Трябва да се повдигне човекът. За да излезеш из калта из водата из влагата, все трябва да дойде гордостта и ще излезеш навън, ще се повдигнеш. Гордостта е извършила най-хубавите работи в животинското царство. Гордостта е най-високият морал на животните. „Гордостта на животните съставлява основа на човешката справедливост. От гордостта трябва да влезеш в справедливостта.“ Ти за да възпиташ един горделив човек, трябва да го обичаш“ (стр. 49, 50, Запалена свещ).

„Аз съм Пътят, Истината и Животът. Като влезеш в този Път, ще постъпваш добре, ще действаш добре, ще работиш добре. А пък щом влезеш в Истината, ти не можеш да стоиш индиферентен; ти всички хора ще обичаш! Това е Истината! А пък щом влезеш в Живота, ти ще мислиш с всички хора и отвсякъде хубавото от тях ще вземеш. Тъй изтълкувани тия думи, вече имате една идея.“ (стр. 53, т. 3, Запалената свещ).

„Когато се казва, че Бог е възлюбил Истината в човека, това значи, че той е възлюбил в него това, което му дава всички възможности да се прояви и развие. Сега и аз ни най-малко искам да ви обръщам към Бога, нито да вложа нещо ново във вас, това не е моята цел. Аз искам да събудя у вас ония хубави неща, които вие сте забравили. Вие не употребявате златните монети, които държите на дъното на сандъците си, а употребявате позлатените работи. Фалшивата монета е фалшива, няма какво да се мъчите, да убеждавате себе си и другите, че тя е чисто злато. Вие имате в себе си повече, отколкото ви трябва и отколкото предполагате.“ (стр. 57, м. 84/85 г.)

„Влезете ли в новото учение, направете първия опит. Опитът разрешава въпросите. Като правя опити, аз сам се убеждавам във верността на Новото учение. Аз не се убеждавам в това, което Господ може да направи, но в това, което аз мога да направя. Докато аз постъпвам според Божията Воля и Господ е готов да изпълни моето желание. Ако аз изменя отношенията си към Бога и Той ще се измени към мен. Ние сме отражение на Бога. Затова е казано: с каквато мярка мериш, с такава ще ти се отмери.“ (стр. 190, ДВГ).

„Не мислете, че вие ще се избавите от това, което аз ви уча, или пък ще ви оставя да изопачавате моите думи. Ще ви накарам и търпението да научите и милосърдието, и добрите обноски, и надеждата да влезе във вас и прощаването, и волята, и всичко ще дойде. Този който е взел от мене нещо, току така той няма да мине“ (стр. 40, м. 90/91 г.).

„Не искам да ми казвате какво съм казал. Аз изслушвам ученика си само тогава, когато е направил опит с това, което ще ми говори и е дошъл до някакъв резултат. Без да е направил опит, няма какво да ми говори. Вие мен ме радвате дотолкова, доколкото правилно разбирате Словото и доколкото сте проводници на Божията Любов и Божията Сила. Зачитайте се един друг. Зачитайте Божественото у вас и у другите“ (стр. 79, м. 84/85 г.).

„Помнете: Всичко, което ви говоря сега влиза в живота, никой не може да се освободи от влиянието на моите думи. Те ще произведат своя ефект най-много след хиляда години. Казвам „моята мисъл“, като подразбирам новата мисъл, мисълта на живия Бог, с Когото съм свързан. Както Бог мисли, така и аз мисля. Каквото Той пожелаела направя, това върша аз. Всеки може да бъде такъв. Това не е мъчно, но герой трябва да бъде човек“ (стр. 232, ДВГ).

„Ако приложите това учение, ще опитате думите ми. Жив е Господ. От кого очакваме ние? На великите сили ли? Толстой казваше в Русия да се обърне към Господа, но не го послушаха. Той беше пратеник на Господа, но гласът му остана глас в пустиня. След това Русия пострада. Мислите ли, че ако и вие не ме послушате, България няма да пострада? Когато се върна на небето при Господа, ще му разкажа цялата истина“ (стр. 238, ДВГ).

„Питате: Как може да се приложи новото учение, когато сме обиколени с хора, който искат само отмъщение? Новото учение крие такива сили в себе си, че като дойдеш до неприятеля си, само ще махнеш с ръка, и той ще заспи. Като се събуди, ще го нахраниш и ще го изпратиш да си върви. - Как ще се бие неприятелят ти, като знае, че ще го приспиш? - Хората на новото учение разполагат с такива сили, с каквито никой не е разполагал. Какво ще правиш, ако един от тях извади револвера си срещу тебе? Ръката ти ще остане във въздуха и дълго време след това трябва да работи, за да я свалиш долу. Това не са празни приказки. Невъзможно е да убиеш човек, в когото Бог живее“ (стр. 146, ДВГ).

Веднъж Учителя каза: „Моите ученици не са тук на Изгрева, те са в света, те населяват от началото до края Вселената. Те са тези, които движат живота на света и живота на Вселената“ (стр. 347, т. 5, „Изгревът“).

Аз имам четири вида слушатели: едни на физическото поле. Други хора на сърцето. Други хора на ума, други на душата и Духът. Като проповядвам на хората, като души имам едно от-лично събрание (стр. 24, м. 77/78 г.)

Какво изисква новото учение от вас? Да бъдете верни на своя ум, на своето сърце, на своята душа и на своя Дух. Не мислете, че сте слаби. Бъдете слаби за греха и за злото в света. Ако ви накарат да извършите някакво престъпление, кажете: - Слаб съм, не мога да направя това. Бъдете силни за доброто и слаби за злото“ (стр. 239, ДВГ).

В човешкият живот, обаче всяка дума става разбрана, само когато човек страда. Страданието е метод, от който човек се учи да говори кратко, правилно и съдържателно. Който страда, казва кратко и ясно: - Братко, помогни ми. Той не говори излишни думи.“ (стр. 245, ДВГ).

Следователно: „Вие не може да очаквате да ви се оправи кракът без болка. Вашият Учител трябва да изправи много ваши погрешки. Турете в ума си мисълта, че когато говорим за погрешки, тия погрешки са извън нашата душа“.

„Благодари, че грешката ти не е много голяма. Ти може да направиш по-голяма грешка. И като направиш едно малко добро, пак се радвай и благодари. Помоли се на Бога да ти даде възможност да направиш по-голямо добро. Това са методите на вътрешната школа. Като постъпваш така, ти ще придобиеш вътрешен мир и сила, ще станеш ученик на тази Школа“ (стр. 275, б. Сеятеля).

На земята Учителя бе открит само за учениците от Школата. Не всички, които бяха на „Изгрева“ и живееха там, бяха ученици. Едни от тях бяха оглашени - обичаха да слушат Словото Му, и да пеят песните Му. Други бяха вярващи. Те слушаха Словото Му и вярваха в Него, че това Учение показва пътя на истинското знание, но те не вървяха по този път и не живееха по това Учение. Те останаха вярващи. Учениците бяха тези, които изпълняваха Словото Му. И тези Слова, които аз изричам и пиша за вас, те бяха казани не на оглашените и на вярващите от „Изгрева“ или от света. Те бяха казани на учениците от Школата. И само те ги знаеха. „Аз ги предавам за учениците от Школата. За останалите те няма да бъдат от полза, защото носят Сила и Живот само на онези, които са от вътрешната ми школа. За другите не са от значение и могат да предизвикат насмешки и подигравки.“ Така че Словото на Всемирния Учител е затворено за външните хора най-малко със сто катинара“ (стр. 621, I том, „Изгревът“).

„Всеки човек, който спонтанно прави добро (без да мисли) той е от нашите. А пък да мислиш и то не е лошо“ (стр. 58, Запалена свещ).

„Питате, кой ще ви помогне да разрешите въпросите на живота? Ето, аз съм готов да ви помогна. Аз ще ви светя, а вие ще вървите след мене. Днес съм с вас и в бъдеще ще ви срещна. Ако учите, ако вие сте готови да изправите живота си, аз ще се застъпя за вас пред Господа, да ви запише отново за ученици. Това значи отново да станете пръчки на лозата и Божествените токове да потекат отново във вас“ (стр. 1, Запалена свещ).

След беседата попитах Учителя на какво се дължи това особено духовно състояние, което имах. Той каза: „Тук бяха дошли много души от безкрая на Вселената и не мислете, че сте само вие тук. Салонът е пълен с невидими слушатели, дошли от безкрая на Вселената, а вие сте застанали на тези столове и за тях представлявате като каменни статуи. Те са живите слушатели и това повдигнато си състояние вие дължите на тяхното присъствие. Това е Невидимата Школа, която присъства тук в този салон и това са възвишени същества, представители на още по-възвишени светове, където окултните ученици в тази невидима школа са души и, където Божественият дух ги огрява и те разцъфтяват като лотос. Това е пробуждането на човешката душа. Ето, това е Школата на Бялото Братство. А вие сте онези каменни статуи, седнали на столовете. А вие смятате, че сте ученици. Горко на мен, ако вие сте ми единствените ученици. Ето това е вътрешната Школа на Христовия Дух“ (стр. 115, 5 т., „Изгревът“).

Учителя казва в разговор: „Аз щях да се радвам, ако имах поне един ученик. Един ученик подготвен и готов, както аз знам, но нямам“ (Разговори).

„Едно трябва да знаете: „Този път ще ви изкара на добър край. По-добър от този няма. Той е единственият най-добър път. Една дума само е в състояние да ви убеди в истината на това твърдение.“ (стр. 80, Смени в природата).

„Сега аз не ви проповядвам учението, което не знаете. Аз само ви припомням това, което сте знаели, но сте го забравили“ (Разговори).

Помнете едно: „Ако вие ги приемете - лошите духове, аз ще ги вържа най-после. Всички тези лоши духове трябва да бъдат вързани - нищо повече, понеже ще дойдем до едно място, където снизхождение няма да има. Сега е време: И онези от вас, които не искат да учат, ще отидат в света. Ама и в света ще имате същите мъчнотии. И в света ще го вържа, нищо повече! Всички ще бъдат вързани, няма да остане нито един не вързан. Всичко това, което виждате е казвам за вас, които разбирате законите. Сега ви казвам - не ви казвам да вярвате. Един ден като видите света вързан, да знаете, че е така. Аз ще го вържа!“ (Разговори).

Учителя, когато идва нов ученик, първо го пита кого познава от братството - кой ще му стане гарант пред Невидимия свят. След това изглежда добре лицето му. Повдига очите си нагоре, да провери дали е записан в книгите на Духовния свят за ученик и чак тогава му казва: „Рекох, може да посещавате беседите.“

„Най-малкият от вас, който е от братството и работи с Бога , е по-голям от учения, от най-големия човек в света, но само тоя, който има общение с Бога“ (Разговори).

„Аз ида от небето да питам учителя ти, как учиш, какви бележки и какво поведение имаш. Като се върна ще кажа какво съм видял и научил на земята. Искам да видя, какви са вашите учители. Някои жени имат учители, а на други техните мъже им са учители. Те са ученици на мъжете си.“ (стр. 223, ДВГ).

„Ако някой ме повика да отида на гости, аз бих го попитал: Любовта при вас ли е? - У нас е? Мъдростта у вас ли е? - У нас е. Тогава аз съм на ваше разположение. Рече ли, че той още ги търси - любовта, мъдростта и истината, няма какво да отивам при него“ (стр. 69, м. 84/85 г.).

Йоановците, хората на любовта, ще управляват света, а не Петровците. Ония, които се казват Петър, нека ме извинят, но аз изнасям истината. И аз съм Петър, но бъдещето е на Йоановците“ (стр. 122, ДВГ).

„Вашите отношения към Мене са отношения към Бялото Братство, а отношенията към Бялото Братство са отношения към Бога. Вие трябва да следвате или Мойсея, или Исуса, или Мене. Ние сме едно ... Един е Духът.“ (стр. 25, 12 т., „Изгревът“).

„Питате: Ти Христос ли си? Щом обичам хората Христос съм. Щом не лъжа хората Христос съм. Когато правех своите френологически изследвания, пък и по-късно, все ме питаха селяните: Как ще се оправи светът? Искаме да дойде някое правителство, да ни освободи. Рекох: Не се лъжете! Никое правителството няма да ви освободи. Никоя държава няма да ви освободи. Свободата не е външен процес, а вътрешен процес. Често пъти ме питат, какво да казваме на ония, които ни питат какви сме? Отговорете на този въпрос отсега нататък така: Ние сме от онези, които нито лъжат, нито се лъжат. Светът страда, защото се лъже“ (стр. 134, м. 86/87 г.).

„Някои искат да знаят дали съм аз Христос или не. За мен това не е важно. Дали съм аз Христос, този въпрос аз го зная, вие не го знаете. Дали говоря право или не, аз го зная. Даден ви е хляб. Не искам да вярвате в моите уверения, че е такъв и такъв. Опитайте го. Ако отговаря на това, което казвам, вземете го, ако не - оставете го настрана“ (стр. 148, м. 84/85 г.).

„Някога мнозина са слушали Христа, но малцина са вярвали в това, което е говорил и са казвали, че това учение е за бъдещето. То е за вас, които сега слушате. Сея жито тази година, но идната година то ще израсте. Това жито не е за сега. Като узрее това жито, тогава хората ще го ядат. Ако остане аз да ви уча, то вие ще си останете невежи през целия живот. Аз съм за вас само едно условие да се прояви онова, което Бог е вложил у вас. Аз съм само едно условие за да израсте хубавото, което Бог е вложил у вас“ (стр. 20, м. 85/86 г.).

„Сега аз искам да ме опитате доколко прилагам Христовото учение; и аз искам да ви опитам. Не искам да вярвате в мене, но да вярвате в своята душа и в своя Дух. Вие още не живеете за душата си. Колко пъти сте се впрягали в неща, които не са по естеството ви. Срещате някого, казвате му няколко обидни думи. Така вие обиждате своята душа. Не е позволено на душите да се обиждат. Трябва да сме нежни, деликатни, както Бог е деликатен към нас“ (стр. 270, ДВГ).

„Аз зная, че отношенията, които имате към мен са определени от Бога, от началото на Вселената. Ако в даден случай вие съзнавате, че отношенията ми към вас са определени от Бога, още в началото на Вечността, вие ще ги зачитате. От Бога зависи вашето щастие“ (стр. 54, м. 87/88 г.).

„Аз не искам да ви правя нито калугери, нито калугерици, нито религиозни фанатици, затова със знанието, което ви давам искам само да ви пробудя, за да не се спъвате, защото в пътя човек като тръгне има много да се спъва. Когато нямате достатъчно светлина, на много места ще се спъвате. Ще мислите всеки ден по половин час за Бога“ (стр. 145, м. 86/87 г.).

„Ако всички сме в хармония с Бога, тогава ще разберем Бога, ще разберете мене и аз вас. Без хармония животът е несъвместим. Това е в обществото и в науката и търговията и навсякъде. За да е успешна работата, навсякъде трябва да има хармония.“ (стр. 380, 12 т., „Изгревът“)

„От белите братя няма укриване. Те са носители на светлина, на всяка нова култура, на всичко добро. И човек, когато има тяхното съдействие във всичко успява, а когато се лишите от тяхното съдействие, всичко е свършено. Вашите отношения към Мен са отношения към Бялото Братство, а отношенията ви към Бялото Братство да отношения към Бога“ (стр. 369, 12 т., „Изгревът“).

„Докато умът не влезе в душата на човека, последният не може да разбере небесните работи. Земните работи се разбират чрез чувствуванията, а небесните - чрез мисълта, затова е нужно човек да се научи да мисли. Каже ли някой, че не може да търпи хората, това показва, че вярата му е слаба и не се е научил да мисли“ (стр. 246, ДВГ)

„Аз познавам добре какво представлява всеки от вас. Днес всички сте маскирани, турили сте маски на лицето си и мислите, че не ви познавам. Познавам ви като свободни граждани. Някои казват: Сега мълчи, докато изиграем ролите си; после ще снемем маските си.“ (стр. 223, ДВГ).

„Казвате: Ние слушаме Учителя. Да - кога слушате Учителя, когато е във ваш интерес, а когато не е във ваш интерес, не слушате“ (стр. 125, м. 85/86 г.).

„Салонът трябваше да бъде два пъти по-широк и трябваше да бъде два пъти по-висок. Но ония, които го правиха, толкова са разбирали и така са го направили. Салонът беше дълъг 25 метра., широк 8 м. и висок 4 м. Учителя искаше салона да е дълъг 25 м., широк 16 м. и висок 8 м. - за да има отлична акустика.“

„Ще се учите, защото пак ще дойдете на земята, докато свършите своето развитие. Ще ходите, ще се връщате на училището, като ученици, докато свършите. Не мислете, че ще ме убедите на своя страна. Само един начин има за това: ако живеете в Добродетелта, в Любовта, Правдата и Истината. Аз не мога да бъда там, където не е Господ. В Злото Бог го няма. Аз казах на един приятел, че няма да позволя никому да извърши престъпление. А като си замина, може да правите каквото искате. Който се опита, ще го хвана и ще му причиня една болка. Аз няма да му позволя да извърши самоубийство. Ще дойдете един ден да разберете този закон“ (стр. 369, 12 т. „Изгревът“).

„Че на другия свят като отидеш, ще те изпитват. Тук си завършил науките си и там ще те изпитат. И там като не можеш да дадеш изпит, оставаш между небето и земята, не те приемат в училището, оставаш там година, две, три и после пак трябва да се върнеш на земята да се учиш, за да те изпитат горе“ (стр. 563, Запалената свещ).

„Един ден като видите, всичко, което става ще кажете: „Наистина, каквото Бог е казал - то става. „Разработете добре земята. Да няма бедни хора в България. Всички трябва да работят“ (стр. 240, ДВГ).

„Бъдещето не търпи нищо старо. Моето царство е на Новото Учение - Бог иска да види, готови ли сте да Му служите с любов и мъдрост. Който е готов ще мине отдясно, който не е готов, ще мине отляво. Хората на новата култура са хора на шестата раса, светещи хора. Разликата между старите и новите хора ще бъде такава, каквато е днес разликата между млекопитаещите и човека. Хората на старата култура ще останат на мястото на млекопитаещите, да опитат тяхното положение. Светещите хора ще им покажат, как трябва да живеят“ (стр. 240, ДВГ).

„Гледате критически на всичко, което ви говоря и се питате: „Този човек какво ли мисли?“ Мисля да внеса повече светлина в умовете ви, повече топлина в сърцата ви, мисля да внеса повече сила в тялото ви. Не от себе си ще направя това, но аз съм проводник на ония Божествени блага в света, от които имате нужда, да може да ги вземете чрез мен и да се ползвате“ (стр. 75, м. 86/87 г.).

„Не мога да ви покажа пътя на Истината, ако вие не ме обичате и ако и аз не ви обичам. Не мога да ви предам какво нещо е Любовта, ако не ви обичам и вие не можете да възприемете Любовта, за която ви говоря, ако не ме обичате. Не мога да ви предам Истината, ако не я обичам и вие няма да я възприемете, ако не я обичате. Да обичате най-първо Бога, да обичате всички хора и най-после да обичате и мен. Мен последен да ме обичате. Ако обичате всички, вие ще се ползвате - това е смисълът на живота. Живот без Любов няма смисъл. Здраве, дългоденствие, здраво поколение, хармония между мъжът и жената не може да има без Любов“ (стр. 38, м. 84/85 г.).

„Учителя казва: Ти да бъдеш една любяща душа - герой. Да бъдеш един рай, изворите да текат, тревите да растат и аз да се разхождам при него и ти от всяко дърво да ме виждаш. Сега по отношение на Бога ще бъдеш пасивен“ (стр. 22, м. 77/78 г.).

„Да направите между вас едно ядро. Само тогава ще се образува една атмосфера благоприятна. Има работи, които аз сега не мога да ви разправя. Понеже имате една наука, ако ви я дам сега, ще мязате на онзи син, който взел от баща си каквото му се падало и го изял. Знанието е сила и ако душата не е готова, ще създаде зло на себе си. Затова знанието върви паралелно с развитието на нашите съзнания“ (стр. 29, м. 77/78 г.).

„Това, което съм ви дал, не го проучвате. И щом не се проучва, аз зная, че ще дойде законът на лицемерието. Щом човек не може да свърши това, което би трябвало да свърши, то ще тури духа на лицемерието, ще дойде до вътрешно раздвояване“ (стр. 45, м. 81/82 г.).

„Аз говоря за всички ваши състояния, които имате. Я ми кажете, кого слушате? Вие казвате: „Аз така мисля“. Но тази мисъл твоя ли е? Не. Ти си един телянин (глашатай). Дойде добрият дух ти донесе доброто. Дойде лошият дух и ти донесе злото. И ти нищо не мислиш. Когато през една тръба минава чиста вода, тя е чиста. Когато минава нечиста, е нечиста“ (Разговори).

„Има някои глави много дебели тук. Не че аз не мога да ви направя млади, ама не искам да приложа голямата топлина. И ако я приложа, не зная колко от вас ще останете, но един ден ще я приложа. Още десет (1000) години ще ви търпя. След десет години ще приложа най-малко петстотин милиона градуса. А след това ще приложа голямата топлина и светът ще се оправи и Царството Божие ще дойде със сила. А щом дойде със сила, огънят ще дойде. Няма да се обиждат хората. Всички ще бъдат на един ум“ (стр. 46, Добрият език).

„Аз не искам хората да тръгнат лед мен, както момите, които се влюбили в един момък. Влюбили се четиристотин моми в един момък и всички тръгнали след него, всяка мома искала да го срещен, да си поговори с него. Това би било най-голямото нещастие за мен. Това не са последователи. Истински последовател е оня, който с цялото си същество приема учението и го прилага. Не е нужно да се възхищавате от моите беседи, нито от мене. Важно е да приемете учението, да го приложите и да решите задачите си. Аз още не съм видял вашите решени задачи. Никой от вас не е решил задачата на Любовта“ (стр. 206, ДВГ).

„Сега аз се питам: „Да проповядвам ли на хората или не? Да мълча или да говоря? Аз зная, че и без да им говоря, че те ще влязат в правия път, но ще минат през големи страдания. Много години ще минат, ще блъскат главите си, ще падат и стават, ще страдат и ще се мъчат, докато влязат в пътя, който им е определен. Не е ли по-добре да влязат в тоя път без страдания и мъчнотии?“ (стр. 140, Старото отмина).

„Аз вярвам в доброто на всички хора. Вярвам, че като ви говоря, вие разбирате - затова ви говоря. Считам, че ако вие не вярвате на моите думи, не бихте дошли. Сега с това, като вярвате един на друг, да положим любовта за основа на живота си по нов начин. Този начин има да го учиме още хиляди години. Всичките години, които идат, ние ще учиме този закон. Искам този свят да го направиме рай на земята, не да растат буреняци, неправда, съмнение, недоволство. В новата култура прах, кал, бедни, гладни няма да има. Ще има сиромаси и богаташи, колкото за цяр, за чешит“ (стр. 107, м. 84/85 г.).

„Господ не ни е пратил на земята да ставаме милионери, майки и бащи, свещеници и проповедници. Той ни е изпратил на земята да бъде ученици на великото Божествено учение, да се научим да живеем правилно. В близко бъдеще няма да остане човек в света, на когото главата да не узрее“ (стр. 283, ДВГ).

„И тъй, всичко онова, което сега вие проявявате, е израз на разумната енергия, която е складирана в душите ви. Като слушате да говоря така, мнозина от вас ще ме запитат: „плаща ли ми се за тия проповеди и по колко ми се плаща. Щом се интересувате, ще ви кажа. Плаща ми се, но не по хиляда, 2 хиляди лева, а по десет милиона лева за една беседа... Като казвам, че ми се плаща повече, отколкото струва една беседа, имам предвид, че животът, сърцето и умът, които ми са дадени, струват повече от всички земни богатства. Щом ми е дадено толкова много и аз трябва да давам. Досега обаче аз не съм изплатил лихвите на това, което ми е дадено“ (стр. 169, 170, Крадецът и пастирът, От всичките най-много).

„Готов съм всичко да направя за вас, само да бъдете добри. Добри думи са казани за България. Добро бъдеще я очаква, но от нея се иска разумност, благородство, да приеме онези, които сеят Божието Слово свободно. - Как ще познаеш кой носи Божествената Истина? Казано е: „По плодовете си ще се познаят“ (стр. 19, Ще управлява всички народи).

„Казвам, аз ще ти кажа сега - направих един опит в какво аз вярвам и като направих опита, казвам му: „вярвам ли в Господа? - Вярвам. Туй което проповядвам е една велика истина и ти можеш да я опиташ, тъй както аз съм я опитал. И като опиташ тази велика истина, в ума ти ще стане един велик преврат, че ти може да слугуваш на всички хора със съзнание, с душата ти и сърцето ти, ще бъдеш радостен“ (стр. 193, с. 5, Сила и живот).

„Съвременните хора трябва да се стремят към това знание, което сближава душите им, което ги запознава един с друг. Тази култура наричаме Божествена. Знанието пък, с което човек може да си помогне при всичките критически случаи в живота наричаме Божествено“ (Разговори).

„Когато някой ме пита, как да проповядва - казвам: „Два начина има. Ще проповядваш като някоя чешма, която непрестанно, непреривно върви, и като спиш, и като ядеш, навсякъде ще проповядваш - няма да мълчиш, и като заминеш за другия свят пак ще проповядваш и като се връщаш, пак ще проповядваш. А другият начин е човешкият. Посвириш малко с цигулката и я оставиш „ (Разговори).

„Мнозина идват при мен и питат, какво да говорят на хората да ги запознаят с новото учение. И аз отговарям: „Лесна работа. Ето аз как бих проповядвал. На бедните и на гладните ще дам храна. Това е проповядване. На окъсаните ще направя нови дрехи. На онези, които нямат къща, ще им съградя къща. Ето проповед. На болните ще им проповядвам като ги излекувам и им дам здраве. Вие какво искате да проповядвате сега, само да философствате ли или само да повтаряте какво съм казал аз. Трудна работа е. И средства са нужни и ум и любов“ (стр. 41, м. 84/85 г.).

„Мнозина от вас постоянно казвате: „Тъй рече нашият Учител“. Вие си служите с мен, за да си създадете авторитет ли, какво ли? Ако любовта, мъдростта и истината са цел на живота ви, тогава може да кажете: „Тъй рече нашият Учител, но ако в това се колебаете. Словото нищо няма да ви допринесе“ (стр. 2, м. 86/87 г.).

„Аз не искам да ми повтаряте аз какво съм казал, но онова което съм казал, как Бог ви го е открил вътре във вас и как вие сте го приели и приложили. Ако не сте опитали плода на учението, което ви уча, то никому от полза няма да е.“ (стр. 124, м. 81/82 г.)

„Някои от вас казват за някого: „И на него Учителя му е повлиял.“ Никой никому не може да повлияе. Ако аз мога да ви повлияя досега светии щяхте да станете. Вие сте това, каквито си искате, а не каквото ви говоря. Нито мога да ви изменя, нито мога да ви повлияя, нито мога да ви угодя. Аз съм дошъл да извърша моята работа, а вие какво ще разберете и колко ще ви повлияя е въпрос“ (стр. 48, м. 88/89 г.).

„Щом аз не мога да угодя на хората и вие не можете да угодите. Това трябва да го знаете. Изкуство е да угодиш на хората!“ (стр. 115, Старото отмина).

„Някои светски хора ме питат: „Как търпиш тези хора около себе си? Рекох: „Аз не ги търпя, но сега се уча на търпение. Уча се от тях. Дойде някой и ми разправя нещо, както не е. Носи ми един бръмбар и казва: „Виж какъв голям бръмбар“. Виждам, че това бръмбарче е много малко - за него е голямо, а за мен е малко. Друг ми казва: „Колко малко е слънцето, пък цялата земя огрява“. Аз смятам, смятам и намирам, че това слънце е един милион и половина пъти по-голямо от земята, но е на такова далечно разстояние, че се вижда малко. Господ за да ни позабавлява, големите работи ги прави малки, а малките големи“ (стр. 106, м. 84/85 г.).

„Много хора ме питат, как търпя тези хора около себе си, как ги понасям. Аз имам методи за лошите езици, не ме е страх от тях. Лошият език изпуша лоша вода навън. За тази вода аз имам пясъчни пластове, през които я прекарвам. Като филтрирам водата през десет пясъчни пластове, тя става чиста, годна за пиене. Водата е вече чиста, освежена. После всички хора са от Бога създадени и всеки е турен там, където трябва. Защо аз да не мога да изтърпя, защо да не ги обичам“ (стр. 119, м. 85/86 г.).

„Желая на всинца, които ме слушате днес, Господ да започне да говори на вашето съзнание и всинца да станете носители на Божията любов, да станете мощни, да разпространявате Божественото учение по целия свят. Благославяйте всички онези, които срещате, които отиват да работят, които изпълняват Волята Божия“ (стр. 75, м. 86/87 г.).

„Вие носителите на това Божествено учение, трябва да победите света. С какво ще победите? С Любовта“ (стр. 47, м. 86/ 87 г.).

„В тази школа ви събрах, за да ви приготвя за апостоли на бъдещите векове. Всички вие до един ще проповядвате идеите на шестата раса. Тези идеи са вложени в беседите и лекциите, които ви говорих. Затова трябва да проучите внимателно беседите. Ще ви се дадат дарби, сили, знания и условия за работа“ (стр. 131, м. 84/85 г.).

В края на зимата, в 10 часа сутринта 1930 г., Учителя държи беседа, от която приятелите не запомнят и не разбират нищо. След беседата Учителя остава библията си в горницата си и запитва един брат да му каже основната мисъл на току-що изнесената беседа. Той мълчи и всички мълчат. Тогава Учителя казва: „Такава беседа и такива мисли, които изнесох не могат да се запаметят. Те не бяха определени за вас. Словото бе определено за невидимите същества от други йерархии, които днес бяха в клас. А вие учениците от физическото поле в салона бяхте повдигнати в една по-висша сфера на съзнанието си, откъдето още не можете да правите превод и да свалите в ума си онова, което съм изнесъл като мисли, идеи, закони и принципи. В тази по-висша сфера на съзнанието, в която ви повдигнах и настаних, там вие бяхте несъзнателни проводници. Целта бе да се предостави специална обстановка и условия на невидимите същества безпрепятствено да възприемат Словото, защото понякога вие от салона с вашите чувства и мисли създавате обстановка, при която е невъзможно да проникнат същества от висши йерархии. За тях тук атмосферата е много гъста и то се равнява на същото положение, когато вие се движите в гъста непрогледна мъгла“ (стр. 190, 4 т. „Изгревът“).

„Моята лектория не прилича на вашите училища и университети, където учениците са подредени по възрастови групи и по степен на образование. Пред мен вие сте с вашите грижи и тревоги на ежедневието. Аз съм чувствителен към тях и давам отговор на наболелите въпроси. Пред мен са и много заминали в Невидимия свят с неразрешени лични, кармични, родови и обществени проблеми. Те ме питат и чакат отговор и аз трябва да им го дам. Аз трябва да отговоря на вашите души, за които вие не можете и да мислите, поради това, че е прекъсната връзката между вас и собствената ви душа. Тук понякога присъстват незримите пратеници на различните цивилизации на Битието. Затова аз беседвам с всички. Имам частни разговори, които са закрити за общата аудитория, но когато говоря в салона, достъп имат всички същества от видимия и невидимия свят“ (стр. 190, 4 т., „Изгревът“).

За Словото Учителя казва: „Да не мислите, че Аз всичко ви давам? Много работи има, които не ви казвам. Съвременното човечеството не е дошло до този етап. А като проучите Словото и го приложите, тогава Небето ще се отвори за вас. Невидимият свят ще вдигне пред очите ви своята завеса, ще се отворят очите ви, ще се отворят ушите ви и вие ще станете член и ученик на Всемирното Велико Бяло братство. И тогава ще срещнете Великия Учител на Вселената“ (стр. 623, 1 т., „Изгревът“).

„Пред мен не сте само вие, които ме слушате. Пред мен са вашите души, които са прекъснали директния контакт с Мен от дълго време, от векове. А душите ви жадуват за нови мисли и идеи, съответни на настоящото развитие. Пред Мен са много често и вашите родови духове, които имат много неразрешени проблеми. Техният живот е също така динамичен и те се нуждаят от знание да превъзмогнат много неразрешени проблеми, натрупани през живота им, когато са били на земята. А наред с голям брой заминали души пред Мен са застанали проповедници, адепти и светии, посветили се от векове наред за търсене на Истината. И те сега искат изясняване на много идеи, погрешно разбрани и станали причина за спъване на човечеството в неговия път. Тези духове искат ново разбиране, търсят път за да изправят своите грешки, защото и на тях се държи сметка и те трябва да платят за проведените и прекарани заблуждения на човечеството.

Пред мен не сте само вие, а са всички онези заминали души на цялото човечество, което търси път към Истината. Не е лесно да се предадат истините с човешки думи. Не случайно съм избрал българския език и чрез него да се предадат. Както вие сте седнали на столовете в салона с тетрадки и бележници и записвате, така над вас има невидима аудитория, наредени по етажи, съобразно своето развитие. Те са по-добри слушатели от вас. Ето къде е отговорът на въпроса, защо съм избрал беседата, като форма на Словото Ми“ (стр. 187, 4 т., „Изгревът“).

„Аз разговарям с обитателите на Невидимия свят чрез тази беседа и с техните представители на ангелски йерархии и на тях трябва да се предаде Божествената Мъдрост. Вие слушате и се учудвате на Словото Ми, което е от такъв висш порядък, непознат на човечеството, а се предава чрез символи, също непонятни за вас. Това Слово е предназначено за тях, обитателите на ангелските светове. Аз говоря за всички. Разговарям с всички. Божественият Дух, който сега се изявява, поднася Слово, което разкрива нови страници от живота на Битието. Когато изкажа една дума чрез символи, тя обема еволюцията на всички души, обхваща и посочва възхода на всички духове. Това слово създава Новото Човечество, което трябва да дойде“ (стр. 188,4 т., „Изгревът“).

Учителя казва: „Аз не искам Мене да обичате, но Бога, който се проявява в Мене.“ „Когато дойде Царството Божие на земята, животът ще бъде такъв в тази си форма, като днешната, но по съдържание ще се измени и ще бъде диаметрално противоположен. Многото положения на формите ще ги търпите с векове, заради тези форми, чрез които се изявява животът на земята, човек трябва да учи закона на търпимостта, за да се съедини в него човекът от земята с човека от небето и Бог от небето та всичко да стане Бог е Любов и Бог е Светлина“ (стр. 204, 5 т., „Изгревът“).

„Сега тези идеи, които излагам в беседите и лекциите, вие сами можете да намерите. Но за всяка идея вие трябва да работите двадесет и пет хиляди години, за да я намерите. С тези беседи и лекции се съкращава времето на вашето развитие“ (стр. 28, м. 89/90 г.).

„Всяка моя беседа опреснява вашето вътрешно съдържание. Всяка мисъл от беседите, която достига до ухото ви и се възприема от вашия ум, опреснява живота ви“ (стр. 173, Крадецът и пастирът).

„Сега, като четете и изучавате беседите, вие не трябва да се спирате върху буквата на нещата, а трябва да ги изучавате по Дух, като се спирате главно върху ония методи, които помагат за вътрешното обновяване. За изучаването на всяка наука има два начина: външен и вътрешен“ (стр. 182 ООК, Великото и красивото).

„В беседите ми няма да се спирате върху отрицателната страна, а върху положителната страна, върху това, което гради, което създава, което дава сила, мощ и укрепва вярата. Ако е въпрос за отрицателната страна, това нещо го има в света, има го и във вас. Вие сте преситени от тия неща“ (стр. 81, 82, Свещеният огън).

„Следователно, когато ние разглеждаме нещата, трябва да ги разглеждаме с отворени очи, за да става постоянно разширение вътре в нас. И всяка моя беседа, ако не ви помогне да имате една малка придобивка, да ви придаде да израснете една десета милионна част от милиметъра на ден, няма си смисъл. Всякога, във всичко човек трябва да има една придобивка“ (Разговори)

Казвам: „Когато слушам да четете нещо, аз, странникът, виждам да излиза нещо твърдо от устата ви, като пастърма. То трябва да се вари най-малко пет, шест часа, за да омекне. Четенето отговаря на времето. Вие сте облекли любовта в дрипави дрехи“ (стр. 141, т.1, Завета на любовта).

„По някой път чувствам вашите мисли, настроения и казвам: „Измъчих тези хора. Защо да идват тук в 5 часа, да стават рано, да идват от далеч, да се молят тук. Ще дойдат тук в неделя два пъти, в сряда, в петък и от години да се повтаря същият ред: „Молитва, песен, беседа“. Казват: „Кога ще се свърши тази работа“. Когато запалите огъня и започнат да се горят дървата, работата може да се каже, че е по-свършена. Ако не запалите огъня, работата няма да се свърши. Докато не убедите всички хора в Божественото, че всички да обичат Бога, до тогава работата не е свършена. Колко хиляди години се изискват докато ги убедим. Аз говоря за Божията Любов, хората разбират обикновени работи. Иска се още много години да се работи, за да се убедят, че трябва да се обича Бога. Всеки човек, който не е проводник на Божията Любов, не може да се прояви“ (стр. 83, м. 84/85 г.).

„В тази беседа аз няма да ви разправям защо и за какво идат изпитанията, но четете беседите, проучвайте ги, там са дадени много обяснения. И за в бъдеще, като ви говоря, следвайте моите обяснения. Учениците трябва да бъдат готови за всички изпитания. От вас се изисква приложение на новото учение в живота ви“ (стр. 117, Свещения огън, обяснения).

„Кой от вас е приложил едно учение и е останал доволен от него? Ако се намери такъв човек, бих седнал при нозете му да слушам, какво е неговото учение и как го е приложил. Ето, толкова години проповядвам на софиянци, но никой още не е направил опит да приложи това учение. Някои ме слушат, клатят глава и казват: „Големи грешници сме“ - Аз не търся стари сметки. На всекиго казвам: Сей! Каквото посееш тази година, това ще излезе“ (стр. 105, Да възлюбиш Господа).

„Като ученици, вие трябва да имате будно съзнание. Знайте, че след всяка лекция ви се дават изпитания отвън, да видят как прилагате знанието, което ви е дадено“. (Разговори).

На 20 август 1919 г. на събора в Търново Учителя разяснява събитията през 1918 г. и разумната постъпка на българите, за което казва: „Когато българите напуснаха Солунския фронт, казаха: „Не искаме да се бием“. Господ веднага изля благословението Си, настъпи голямо плодородие, когато пък за онези, които се биеха още нямаше такова. Във Франция, Англия сега има голяма суша, понеже законите, за които ви говоря, не одобряват техните действия. Щом воювате - плодородие няма да имате. Сила ще имат, контрибуции налагате, но хляб няма да имате. В света съществува само едно право - Божественото“. След войната доларът струвал 150 лева, но през 1919 г. след богатата зърнена реколта, доларът спада на два лева и финансовото положение на България се стабилизира, (стр. 360, т. 5, „Изгревът“).

„Ако бяхте вярващи, щях да ви държа друга беседа, а не като сегашната. Можех да говоря за промените, които стават на небето; за писмата, които ви изпращат вашите майки, бащи, братя, сестри. Сега вие се занимавате с обикновени работи и казвате: Или съществува Бог, или не съществува, или е така, или не. По-добре да се държим за старото, да не го изгубим - старото представя свещените човешки глупости, а новото - любовта, която иде сега, да преобрази хората, да реформира живота им, да ги освободи.“ (стр. 282, Новият човек).

„Сегашните хора са крайно упорити, своенравни и консерватори. Като слушате да ви говоря, някои казват: Отде знам, че и тук не ни залъгват? Ако искате да проверите истината на моите думи, турете всичко на опит. Опитът разрешава въпросите“ (стр. 123, ДВГ).

„Казвам: Не е само до слушане на проповеди и беседи, прилагане е нужно. Всяко нещо подлежи на развитие. Както слухът, зрението, обонянието трябва да се развиват, така и духовният живот на човека трябва да се развива. Първо ще слушаш, после ще прилагат“ (стр. 196, ДВГ).

„Идеите трябва да се преобразят. Бог е решил да ликвидира със старите и изопачени идеи на човечеството. Как мислите, право ли е това, което ви говоря? Верни ли са думите ми? Ще кажете, че са верни. Аз казвам, че моите думи са верни петдесет процента, а когато се приложат и дадат резултат ще бъдат верни сто на сто“ (Разговори).

„Планините създадоха великите души в миналото. Учените хора не знаят как се е създал планинският връх Еверест, или как се е създал Мусала, или как сее създал Монблан. Създадени са, но кой имено ги е създал? Имената са записани. Монблан кой го създаде? Братството на Европа създаде Монблан. Кой създаде Еверест? Братството в Индия създаде Еверест. А пък Египтяните като нямаха връх - създадоха пирамидите. Мусала Бог го създаде“ (стр. 260, Вземи детето).

Учителя казва: „Всички духовни центрове в Рила, Алпите, Хималая и други планини, имат вътрешни връзки. В Рила е голямо разнообразието. В нея има такива места, където човешки крак не е стъпвал никога. На Рила се намира най-старата окултна школа в света. Там има недостъпни места. Хималаите са по-нови планини. От Хималаите идват адепти да се учат в Рила. В Рила се намира най-старият институт. Посветените от Хималаите идват да се учат от скрити за човешките очи, от големите библиотеки на Рила. На Хималаите също има школа, но на Рила е най-старата школа в света. Там съществата, които обичат тази школа са в ефирни, етерни тела. На Рила са складирани знания. Културата на Египет, културата на Индия се е развивала от невидимите библиотеки на Рила. Има на какво да се учите в бъдеще.

Какво значение имат тези свещени центрове? Те работят за Новата култура. Най-свещеното място - това е Агарта - държавата на посветените. Агарта се е премествала три пъти - от Атлантида, която е потънала и е преместена в Египет. От Египет се премества на Рила. А оттук отива в Хималаите. Някои от свещените входове на Агарта се намират на Седемте рилски езера“ (стр. 453, 454, т. 5, „Изгревът“).

„Запример в света съществува една ложа от учени хора, които се събират за разискване на разни научни въпроси само един път в годината. Тези учени знаят за земята много повече от съвременните учени, но що се отнася до бъдещето на земята и те правят своите предположения. Освен тази ложа, която съществува на земята, има още една ложа от учени хора на Слънцето, която знае положително, не само миналото на земята, но и нейното бъдеще. Това вече не можете да проверите, затова ще считате, че ви говоря, като поет.“ (стр. 208, 209, т. Мнозина казваха).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...